Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2684333 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5595 Dátum: 2011.01.23 15:54:30 »
Ez a munkahenger állítás szvsz nem okozhatta a kuplung rongálódását, hanem inkább a munkahengerét, mivel szegénynek kellett visszatartani a pedált, ami egy másik állítócsavar dolga lett volna.
Főtengely meg nyelestengely szimmeringet cseréltek? Ilyenkor szoktak állítólag, ha már ott van.
Köszönöm! Erre gondoltam én is. nem gondolom azt, hogy a tárcsa tönkremenetelében részt vettem volna.
Nem cseréltek mást csak a kuplungszetet, a sebváltó olajat és rögzítettek valami légszűrő doboz alatt leszakadt valamit. Úgy érzem jó kezekben volt az autó, de főtengely meg nyelestengely szimmeringet nem említettek.
A következő is Toyota lesz.

Zoly28

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5596 Dátum: 2011.01.23 16:10:59 »
Sziasztok!
Az idei (vagyis tavalyi) évben elég sokba került a kislány fentartása,erről gondoltam irok ide egy pár sort.:

Szóval a nyáron volt hátsófék betét csere,dob felszabályozás kb. 18000ft
Szeptemerben pont Lorcsi születése elött hetekkel megált alattunk.Hosszas keresgélés után meglett a hiba a gyujtás trafó elhalálozott.Na ezt még nem volt kedvem megvenni mert a bontóban nemigen van,újonnan pedig olyan 35 ezer ft.Azóta OFF Lada Samara On trafóval(3000ft) megy a kislány és kb 3000km után azt mondhatom nemigen van különbség.Ha rámszakad a bank majd veszek bele Bosch-t.

(Találtam egy ismerős nyugdijas autószerelőt a következőeket 13000Ft ért meg csinálta:)
A kuplung nem birta tovább és kezdett nagyon csúszni,komplett készlet csere kinyomó csapágy (2 éve nyöszögött lassan)szerkezet és tárcsa 25000Ft (-35% al)
Termosztát,fagyálló, hűtő sapka és váltó olaj csere (ettől érezhetően ujjá született a váltó,mert kb a gyári lehetett benne.(fekete sűrű trutyi)kb.10000Ft

Hál isten karácsony elött még volt egy kormánymű felujitásom Soroksáron ez mindennel eggyütt 74600Ft volt.
A kormány még mindig koppan egy két ponton amire azt mondták hogy az a kormányrúd gömb csuklója miatt van,de az olaj már nem folyik a kormányműből.

Idén Áprilisban műszaki,elötte első fék tárcsa és betétek szűrők gyertyák cseréje,megmég kitudja.
Viszont ha havi 10ezer az üzemkpesség fentartása,az még mindig olcsobb egy új autó hitelénél.
És azért ezt annyira nemis lopják...kopp.kopp...
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.23 16:12:18 írta kleingy »

Isti2

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 81
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5597 Dátum: 2011.01.24 12:15:29 »
Üdv.

Nekem a Japanparts fékpofa szett volt 6500Ft. Igaz van ismerős a Bardinál, de szerintem max 8000 lehet. Kormányművet meg bontottan jó állapotban most is tudok 15000Ft-ért, gyújtótrafó meg szintén van bőven bontottba.

Bár lehet felétek más árak vannak, nemtudom.

Én úgy vagyok, hogy inkább megcsinálom magam, meg addig járok utána még elfogadható árat nem kapok valamire. Vannak szerelőkkel nagyon rossz tapasztalataim. Pénzlehúzás az egész. Ha szakszerűen javítanának még azt mondom oké, de hihetetlen, hogy szakszervizek mit össze nem kókányolnak.
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.24 12:16:31 írta kleingy »

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5598 Dátum: 2011.01.24 12:46:21 »
Zsolt68!
Ha az ütközőn állítottál és volna akkor tényleg az lett volna, h feszül a rendszer és csúszik. De Te ezt nem tapasztaltad.
De mivel az állató szerkezetén állítottál, az azt jelenti, hogy attól a rudazattól balra (a rajzon balra, egyébként meg a kuplung szerkezet felé) nem történik semmi.
Csak a pedál állása változik. Legrosszabb esetben, ha sokat állítasz nem lesz meg az úthossz a pedálnak és nem tud rendesen kioldani. De akkor nem tudsz váltani vagy recseg a váltó.
Ezt sem tapasztaltad. Tehát nem volt közöd az elkopáshoz. Én eddig minden autómon állítottam a kuplungot. Nekem ott fogjon ahol megszoktam. ne én szokjak át másra ;).
Prius 2 - a mosolygós autó.

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5599 Dátum: 2011.01.24 13:42:55 »
Sziasztok!

Kapta jó illetve rossz híreket:
a bal oldali külső féltengely csukló kijönne kb 10k-ból, kerékcsapágy viszont aranyárban: ezt 15k/db-ra mondták.  :cry:

Kellene egy ablakemelő motor is a jobb első ajtóba, erre rá se merek kérdezni...

Ötlet valakinek?  :hmmmm:

Üdv,
F
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

caspian11

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5600 Dátum: 2011.01.24 14:12:54 »
Nekem a kerékcsapágy 19-be került márkát nem tudok de nem a leggagyibbat tették bele az 15-ért volt de állitólag gyengét nem érdemes ...

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5601 Dátum: 2011.01.24 14:58:45 »
Apropó! Hallottam egy tippet, valakitől (Aki mindenhez ért, természetesen. Gondolom, ismerjük ezt a tipust.). Azt mondta Cólát kell beleönteni mert az megnöveli a kuplung élettartalmát, a cukor miatt. ???

Neeeem, nem a cukor miatt van, hanem a kovasav miatt. Tudniillik a kovasav a meleg hatására kémiai kötést alakít ki az aszbesztmentes ferrodol gratfit szemcséivel, egyúttal polarizálja az ívmenetes sarki fényt és ezáltal a szerkezet rugóstagjait is tehermentesíti, de ugyanakkor logaritmikusan megnöveli a tapadási együtthatót.  Vagyis a kóla leoldja a vízkövet is egy éjszaka alatt a fajanszról.  [rohog] [rohog] [rohog] [rohog] [rohog] [rohog] [rohog] [rohog]

Wazz, ekkora blődséget még terjesztenek is????  :censored:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5602 Dátum: 2011.01.24 15:03:34 »
Nemhogy terjesztenek, használják!!! :eek: (az utolsó előttit rúgó kuplungba)
         

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5603 Dátum: 2011.01.24 15:22:43 »
Ez kb. olyan, mint az utolsókat rugó diffibe fűrészpor. Egyből nem búg majd. Más kérdés, hogy eladást követően szépen lassan megadja magát.  :D
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5604 Dátum: 2011.01.24 17:22:02 »
Sziasztok!

Kapta jó illetve rossz híreket:
a bal oldali külső féltengely csukló kijönne kb 10k-ból, kerékcsapágy viszont aranyárban: ezt 15k/db-ra mondták.  :cry:

Kellene egy ablakemelő motor is a jobb első ajtóba, erre rá se merek kérdezni...

Ötlet valakinek?  :hmmmm:

Üdv,
F
Kerékcsapágykészletet 11800-tól találtam (Japanparts), de egy SKF már 19750.
Viszont lehet csak csapágyat külön kapni, azt 4990-ért láttam (FEBI).
Nekem is kattog néha a féltengelycsukló, de elmegy még egy darabig szerintem. Mennyi lehet a tengelyirányú holtjáték, tudja valaki? Vagy mekkora a veszélye, hogy mégsem bírja?

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5605 Dátum: 2011.01.24 17:59:37 »
Zsolt68!
De mivel az állató szerkezetén állítottál, az azt jelenti, hogy attól a rudazattól balra (a rajzon balra, egyébként meg a kuplung szerkezet felé) nem történik semmi.
Csak a pedál állása változik. Legrosszabb esetben, ha sokat állítasz nem lesz meg az úthossz a pedálnak és nem tud rendesen kioldani. De akkor nem tudsz váltani vagy recseg a váltó.
Ezt sem tapasztaltad. Tehát nem volt közöd az elkopáshoz. Én eddig minden autómon állítottam a kuplungot. Nekem ott fogjon ahol megszoktam. ne én szokjak át másra ;).
Kösz lp! Erre gondoltam én is. Végre valaki érti! Nem vagyok mérnök, csak józan paraszti ésszel gondolkodom. Ha a képen lévő, jobb oldali csavarhoz nem nyúltam és csak a pedált állítottam közelebb a padlólemezhez akkor felmerül a kérdés, mit nyom meg mit? Mi van? Mit tettem tönkre? Miben vagyok hibás?
No de zárjuk le a dolgot. A Carina az új kuplunggal most nagyon megy. Nem morog, nem rángat, érzem a pontot ahol fog, nem fulladok le  ::). Tegnap kicseréltem a termosztátot is. Azért folyt a fedél mellett (annak ellenére, hogy körül volt kenve valami dzsuvendáréval) mert, 3 mm-el kissebb volt a régi átmérője. A gumi tömítés nem zárt le. Most határozottan működik az új. Jó meleg van a kocsiban és nem folyik még tömítő anyag nélkül sem.  :D :D :D
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.24 18:17:49 írta Zsolt68 »
A következő is Toyota lesz.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5606 Dátum: 2011.01.24 18:55:29 »
Apropó! Hallottam egy tippet, valakitől (Aki mindenhez ért, természetesen. Gondolom, ismerjük ezt a tipust.). Azt mondta Cólát kell beleönteni mert az megnöveli a kuplung élettartalmát, a cukor miatt. ???

Neeeem, nem a cukor miatt van, hanem a kovasav miatt. Tudniillik a kovasav a meleg hatására kémiai kötést alakít ki az aszbesztmentes ferrodol gratfit szemcséivel, egyúttal polarizálja az ívmenetes sarki fényt és ezáltal a szerkezet rugóstagjait is tehermentesíti, de ugyanakkor logaritmikusan megnöveli a tapadási együtthatót.  Vagyis a kóla leoldja a vízkövet is egy éjszaka alatt a fajanszról.  [rohog] [rohog] [rohog] [rohog] [rohog] [rohog] [rohog] [rohog]

Wazz, ekkora blődséget még terjesztenek is????  :censored:

Sose értettem mit mond Tina Turner a coca cola reklámban. De biztos ezt mondta.  :lol: :lol:
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5607 Dátum: 2011.01.24 19:04:34 »
Kerékcsapágykészletet 11800-tól találtam (Japanparts), de egy SKF már 19750.
Viszont lehet csak csapágyat külön kapni, azt 4990-ért láttam (FEBI).
Nekem is kattog néha a féltengelycsukló, de elmegy még egy darabig szerintem. Mennyi lehet a tengelyirányú holtjáték, tudja valaki? Vagy mekkora a veszélye, hogy mégsem bírja?
Korábban raktam fel egy képet a kiszedett kerékcsapágyról. A beleütött jelzés alapján visszakerestem, egy 6e párszáz forintos csapágy volt.
Szóval az olcsónak ez az átka. Igaz én sem a legdrágábbat tettem bele, de ezt mindenki már maga dönti el.
Egy biztos: ha valami alkatrész minőségének a rosszasága az autón más főbb elemeket tovább ront, akkor a legjobb minőségű kell.
Talán a kerékcsapágy nem ilyen. Igaz hamarabb kell cserélni.
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.25 12:36:30 írta kleingy »
Prius 2 - a mosolygós autó.

Zoly28

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5608 Dátum: 2011.01.24 22:52:31 »
Üdv.

Nekem a Japanparts fékpofa szett volt 6500Ft. Igaz van ismerős a Bardinál, de szerintem max 8000 lehet. Kormányművet meg bontottan jó állapotban most is tudok 15000Ft-ért, gyújtótrafó meg szintén van bőven bontottba.

Bár lehet felétek más árak vannak, nemtudom.

Én úgy vagyok, hogy inkább megcsinálom magam, meg addig járok utána még elfogadható árat nem kapok valamire. Vannak szerelőkkel nagyon rossz tapasztalataim. Pénzlehúzás az egész. Ha szakszerűen javítanának még azt mondom oké, de hihetetlen, hogy szakszervizek mit össze nem kókányolnak.



Szia ha tényleg tudsz bontott bosch trafót,légyszi ird meg hol keressem,mert sajnos többfélével gyártották de ilyet bontottba nem találtam.(hiánycikk)
Beszúrok ide egy linket amin a kocsihoz való trafó van: http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=P5685&cMegnNr=1707  Ha valaki tud ilyen bontottat az szóljon.
Előre is köszi!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5609 Dátum: 2011.01.25 10:09:07 »
Tudom ajánlani Zé Balázst, ő foglalkozik Carina bontással!

http://forum.toyotaclub.hu/index.php?action=profile;u=1717