Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2684094 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5580 Dátum: 2011.01.22 19:06:55 »
Nagyon kemény  :surrender:
Most semmi rázás?
Kemény és pont a születésnpomon. (jan.18) Toyota volt, de lehet hogy bontott alkatrész.
Természetesen, most tökéletes a kuplung. Fog. Semmi "morgás". Még tesztelni kell, mert nem működik a hűtővíz hőmérő.  :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.22 19:08:37 írta Zsolt68 »
A következő is Toyota lesz.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5581 Dátum: 2011.01.22 19:07:29 »
Nagyon kemény  :surrender:
Most semmi rázás?
Kemény és pont a születésnpomon. (jan.18) Toyota volt, de lehet hogy bontott alkatrész.
Természetesen, most tökéletes a kuplung. Még tesztelni kell, mert nem működik a hűtővíz hőmérő.  :hmmmm:

Isten éltessen, druszám!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5582 Dátum: 2011.01.22 19:10:52 »
Nagyon kemény  :surrender:
Most semmi rázás?
Kemény és pont a születésnpomon. (jan.18) Toyota volt, de lehet hogy bontott alkatrész.
Természetesen, most tökéletes a kuplung. Még tesztelni kell, mert nem működik a hűtővíz hőmérő.  :hmmmm:

Isten éltessen, druszám!
Névben, vagy születésnapban, druszám?
A következő is Toyota lesz.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5583 Dátum: 2011.01.22 20:10:26 »
Ha még emlékeztek rá!!!
Tegnapelőtt megjavították a kuplongomat. Fotó mellékelve. Szét ment a kuplungtárcsa.

Mit cseréltek?
Tárcsa - szerkezet - kinyomó - lendkerék szabályozás?
Anyagban mennyi volt? + munka?
Ha jól látom ott nem sok szegecs van a tárcsán, egyértelműen túl volt kopva nem?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5584 Dátum: 2011.01.22 21:56:41 »
Ha még emlékeztek rá!!!
Tegnapelőtt megjavították a kuplongomat. Fotó mellékelve. Szét ment a kuplungtárcsa.

Ha jól látom ott nem sok szegecs van a tárcsán, egyértelműen túl volt kopva nem?


Először én is arra tippeltem, de ami kuplungot láttam, ott a szegecsek fejei lejjebb voltak a csúszófelületben levő árkoknál. Itt pedig az árkok jól látszanak, tehát szerintem nem az volt, hogy lekoptak volna a szegecsek fejei. Találgatni most nem akarok, kíváncsi vagyok én is a válaszra.

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5585 Dátum: 2011.01.22 23:24:24 »
Kemény és pont a születésnpomon. (jan.18) Toyota volt, de lehet hogy bontott alkatrész.
Természetesen, most tökéletes a kuplung. Fog. Semmi "morgás". Még tesztelni kell, mert nem működik a hűtővíz hőmérő.  :hmmmm:
Nahát, érdekes dolgok ezek... a sógromnak is pont ekkor volt (26 éves lett), meg is ünnepeltük, utólag is Isten éltessen!

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5586 Dátum: 2011.01.23 07:27:52 »
-Kuplung szetet korábban megrendeltem. Tárcsa, szerkezet, kinyomócsapágy.
http://www.autoalkatreszwebaruhaz.hu/termektulajdonsagok.php?cikkszam=SA3000771001&ktypnr=3627
Ajánlom, mert nagyon rugalmasak és közvetlenek. Csak azért nem dícsérem tovább őket mert kedd estére (jan. 18.-a) ígérték hogy valószínűleg ott lesz a Auchanban, de majd küldenek E-mail-t. Napközben a leveleimet nem tudtam megnézni, így rábeszéltem a trailerest ugorjunk be mert valószínűleg ott van a cucc és, hát nem volt még ott :cry:. Másnap tudtuk meg, hogy a 2 munkanaphoz még két napot hozzá kell számolni, mert ugye a szállítás is van ám.
-Tovább jártam az autóval, mert azt mondták a szervízben nem fog az olyan gyorsan szétesni. Egy kollégám kicserélte volna maszekba (15.000-ért), de este ment szét az autó és nem tudtam vinni csak komoly szervízbe, ahol a tréler le tudta tenni. Biztőrrel megbeszéltem, udvaron letettem majd holnap telefonálok mondtam és hazavitt a tréler.
-A lengerék nem sérült meg. A tárcsa bontott lehetett, mert filctollal rá volt írva. hogy "motor felől". A csapágy jó volt a szerkezet néhány rugólamellája elhajlott , a tárcsáról a ferodol teljesen leugrott. (de azért a járdára még fel tudott menni)
Költségek: 12.000 tréler + 3.000 borravaló + 30.100 szet + 25.000 beszerelés - 3.000 amit a BKV-n spóroltam = 67.100 magyar forint
-Így jár az aki halogat és túl sokat gondolkodik. Meg lehetett volna úszni, 15.000 + 30.100 = 45.100-ból is. És nem hatszor BKV-zok a csövesszagú, drogos, cigányos buszokon, hanem csak kétszer.
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.23 07:32:36 írta Zsolt68 »
A következő is Toyota lesz.

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5587 Dátum: 2011.01.23 08:19:07 »
Még valami. Azt mondta a munkafelvevő, hogy "mert állítgattam a pedált azért történt mindez. Ha nincs holtjátéka a pedálnak, a munkahenger kicsit mindíg nyomja a kuplungot, ezért égett szét."  :wacko: Nekem azért nem jó magyarázat mert, nem éreztem volna hogy csúszik a kuplung, nem éreztem szagot soha, azért mert a pedál magasságát állítottam lejjebb (ugyanis 196 cm vagyok és nem szeretem állba térdelni magam) miért nyomná a főmunkahengert?  :nonono: A kuplung kb a pedál útjának a felénél fogott akkor miért csúszott volna?
Már a vásárlástól nekem furcsa volt a kuplung. Ha bénán indultam (mert magasan volt a pedál!!!) morgás jött a gépből. De a fórumon olvastam hogy a Carinánál ez el megy. Valamint nem éreztem határozottan amikor "elkapta a motor a kerekeket". Lehet hogy mégis csúszott? Honnan lehet érezni hogy egy kuplung csúszik? Egyszerűen a tapasztalat és a rutin?
Lényeg, hogy most tökéletes a magassága és jól fog.
Apropó! Hallottam egy tippet, valakitől (Aki mindenhez ért, természetesen. Gondolom, ismerjük ezt a tipust.). Azt mondta Cólát kell beleönteni mert az megnöveli a kuplung élettartalmát, a cukor miatt. ???
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.23 08:28:06 írta Zsolt68 »
A következő is Toyota lesz.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5588 Dátum: 2011.01.23 09:04:24 »
Üdv!

Ha jól értem, a kuplungpedált közelebb vitted a padlóhoz.
Mellékelek egy rajzot a javításiból. Ezen látszik, ha csak a pedált viszed lejjebb, akkor az valóban összébb nyomja a munkahengert, tehát a kuplungot elkezdi kinyomni (olyan, mintha kezdenéd benyomni a pedált) - tehát akkor, ha a munkahenger szárát nem állítod a pedálmagassághoz, és szerencsétlen esetben a holtjáték is megszűnt . De ha ezt is hozzáállítottad, akkor nem volt igaza a szakembernek szvsz. Nekem felül fogott nagyon, pár perc alatt be lehetett állítani a munkahenger szárának a hosszát, és máris lejjebb fog hála Istennek. Egyébként pedig szerelő többször kihangsúlyozta (mert rákérdeztem, annyira hihetetlennek tűnt!!), hogy hidraulikus kinyomású kuplung esetében ezt nem lehet állítani. Hát mégis lehetett :)
Ha a kuplung csúszik, az úgy derül ki, hogy nagyobb sebességfokozatban odalépsz és felpörög a motor, sebességnövekedés pedig alig van. De ilyenkor már rendesen csúszik szerintem, ha nem veszed így észre, akkor csak kicsit csúszik, és akkor talán szét sem ég. Mindenesetre a holtjátékra oda kell figyelni.

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.23 09:09:27 írta vd1234 »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5589 Dátum: 2011.01.23 09:31:52 »
Még valami. Azt mondta a munkafelvevő, hogy "mert állítgattam a pedált azért történt mindez. Ha nincs holtjátéka a pedálnak, a munkahenger kicsit mindíg nyomja a kuplungot, ezért égett szét."  :wacko: Nekem azért nem jó magyarázat mert, nem éreztem volna hogy csúszik a kuplung, nem éreztem szagot soha, azért mert a pedál magasságát állítottam lejjebb (ugyanis 196 cm vagyok és nem szeretem állba térdelni magam) miért nyomná a főmunkahengert?  :nonono: A kuplung kb a pedál útjának a felénél fogott akkor miért csúszott volna?
Már a vásárlástól nekem furcsa volt a kuplung. Ha bénán indultam (mert magasan volt a pedál!!!) morgás jött a gépből. De a fórumon olvastam hogy a Carinánál ez el megy. Valamint nem éreztem határozottan amikor "elkapta a motor a kerekeket". Lehet hogy mégis csúszott? Honnan lehet érezni hogy egy kuplung csúszik? Egyszerűen a tapasztalat és a rutin?
Lényeg, hogy most tökéletes a magassága és jól fog.
Apropó! Hallottam egy tippet, valakitől (Aki mindenhez ért, természetesen. Gondolom, ismerjük ezt a tipust.). Azt mondta Cólát kell beleönteni mert az megnöveli a kuplung élettartalmát, a cukor miatt. ???

Ha jól értelmezem, akkor neked már volt bontva a kuplungod.
A csúszást úgy lehet kideriteni, hogy kéziféket behúzod, berakod 5.be, és lassan engeded fel a kuplungot. Ha lefullad akkor zár rendesen a kuplunk, ha megy tovább a motor akkor el tud csúszni.
ill.
Megnézheted úgy is, hogy mész adott fordulaton pl 4-5.-ben és odalépsz neki, közben figyeled a fordulatot. Ha a fordulatszámmérő gyorsabban ugrik, mint az autó ahogy húz, akkor is elcsúszik. {persze nagyobb LE-nél ez megeshet, de Carinánál nehezebben  :D }

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5590 Dátum: 2011.01.23 09:34:28 »
Azt mondta Cólát kell beleönteni mert az megnöveli a kuplung élettartalmát, a cukor miatt. ???
A kóla neked se tesz jót és a kocsidnak se. :D ;) 10 mp gúglizás:

Idézet
Igen, én is használtam egy évig tökéletesen egy teljesen elégetett kuplungot megkólázva, szigorúan csakis cukros a jó! Ami hátrány hogy a kinyomócsapágy hamarosan fel fogja adni, ugyanis a kóla a maradék zsírt is kimossa belőle.... De egy kinyomócsapágy csere, vagy egy zsírzás után tovább használható minden gond nélkül...

Idézet
:) Ja tényleg olvastam valahol hogy le kell önteni kólával és egy darabig nem fog csúszni.

Meg még itt is alul

Én ebből azt a következtetést vontam le, hogy ha már totál a végét járja a kuplung, be lehet próbálni "úgyis mindegy neki" alapon, ám utána csere. Szóval a nagy xarból elvileg kihúz.
         

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5591 Dátum: 2011.01.23 11:37:51 »
Köszönöm mindenkinek a gyors hozzászólást!
Én nem az ütköző csavart állítottam, hanem a munkahenger nyomó rudazaton lévőt (piros nyil) menetes szárat a kontraanyával. Az előbbihez hozzá sem nyúltam, nem is láttam.
vd1234! Én is úgy állítottam ahogy te, csak a "Pedal Height Adjust Point" nem vettem észre. Nekem is azt mondta az apósjelölt (autószerelő), hogy a hidraulikus kuplungot nem lehet állítani. Kellene szólni nekik hogy LEHET. Nem csúszott, gyorsult szépen az autó. Akkor nem én rontottam el? Úgy is szétesett volna? Tegnap meggyanúsított a párom hogy én rontottam el az autót.  :nonono:
kamikaze555! Kipróbálom legközelebb, de most vadi új kuplung van benne, nem gyilkolom.
kleingy! Nem gondoltam volna, hogy a Cóla erre is jó. Olyan mint az Amway-nak az LOC nevű csodakutyulmánya. Tisztítószertől kezdve növénytápanyagig számos a felhasználási területe.  :lol:

[a csatolmányt egy admin törölte]
A következő is Toyota lesz.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5592 Dátum: 2011.01.23 12:12:34 »
Így már összeállt a történet!
Közrejátszhatott a bontott (?) kuplung, illetve a te beállitásod.

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5593 Dátum: 2011.01.23 12:29:20 »
Így már összeállt a történet!
Közrejátszhatott a bontott (?) kuplung, illetve a te beállitásod.
Ha csak a munkahenger szárához nyúltam és azzal állítottam lejebb a pedált. Hogy lehetett közöm a tárcsa széthullásához? Nem hiszem, hogy a munkahengerben ezzel valami változást tettem volna. Nekem nem állt össze a kép. Szerintem inkább szinplán elkopott a tárcsa és mivel a szerelő azt mondta korábban, hogy "nem fog még szétesni", próbálta áthárítani a bulit. Annyira nem érdekelne, de tegnap én voltam a hülye mert tönkre tettem a kocsit. Még annyit, hogy 3,5 mm volt a ferodol vastagsága. Kézzel simán széttördeltem.
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.23 12:40:00 írta Zsolt68 »
A következő is Toyota lesz.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5594 Dátum: 2011.01.23 13:04:46 »
Üdv!
Lehet, hogy ezek a szerelők a szó szerinti hidraulikus kuplungról beszélnek, ahol valóban olaj viszi át a forgatónyomatékot. De szerintem ott sem lehet, hogy ne lehessen rajta állítani. Ez viszont normál kuplung, csak a kinyomás hidraulikus. A javításiban a konkrét értékek is szerepelnek hozzá.
Viszont ha simán széttördelted - bár az az anyag elég kemény, tehát törős fajta, de nem kézzel simán - akkor lehet, hogy égett szegényke. De ez a kinyomószerkezet miatt is lehetett: aszimmetrikus leszorítás szvsz okozhatja, bár a kuplung sem volt 100-as.
Ez a cukros dolog érdekes. Kleingy jól mondja, a kóla nagyon egészségtelen: cukor, foszforsav (lásd pl. cillit bang!), citromsav, lehetne róla beszélni, de ez nem itt téma...de azon gondolkodtam, hogy van ékszíjakhoz való spray, ami növeli a tapadást, hogy ez  esetleg kuplunghoz mit szólna...
Ez a munkahenger állítás szvsz nem okozhatta a kuplung rongálódását, hanem inkább a munkahengerét, mivel szegénynek kellett visszatartani a pedált, ami egy másik állítócsavar dolga lett volna.
Főtengely meg nyelestengely szimmeringet cseréltek? Ilyenkor szoktak állítólag, ha már ott van.
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.23 13:15:59 írta vd1234 »