Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2684198 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

farkaszo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 125
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4185 Dátum: 2009.05.08 14:21:42 »
Köszönöm a meghívást, természetesen elmegyek a talira  :yes:

Más: Nagyon kevés szó esett róla, de engem a legjobban az ajtókárpit idegesít a kocsin. Amikor vettem (kb 2,5 éve) megnéztem vagy 7 kocsit, de minden faceliftesnek fel volt jőve vagy a bal vagy mindkét oldalon.
B.C. mester már írt egy megoldást, bemásolom most ide:
"LOCTITE pillanatragasztóval (tehát nem valami "tacsko"-s szeméttel), majdnem gyári állapotúra lehet visszaállítani. Meg kell önteni rendesen és egy  szélesfeju csavarhúzóval egyenletesen eloszlatni, és elkezdeni rányomogatni (a kibukkanó feleslegre vigyázni, nehogy a külső borításra kerüljön). Kb 30 mp-nyi nyomogatás után már látszik a hajlandóság, hogy vissza akar kerülni a helyére, és láss csodát ott marad."
A bal oldalon nálam nemcsak felpúposodott a műanyag-kárpit, hanem fel is hasadt, azaz ahol a kettő anyag össze volt ragasztva, az elengedte. Ráadásul a műanyag még jól fel is hullámosodott  :no: Úgy érzem ez javíthatatlan már, de cáfoljatok meg légyszi!  :helpsmilie:
Jobb oldalon sokkal jobb a helyzet, itt csak feljött az ajtóról a kárpit-műanyag, a közös ragasztásuk még tart. Viszont valahogy itt alá kéne ügyeskedni a ragasztót (talán injekciós-tűvel :hmmmm:)
Ha kell, este rakok fel fotót. Szombaton pedig megyek varrónőhoz (édesanyám), kiderítem mennyibe fájba kicserélni azt a részt.

Üdv: Gábor
Szia!Én hasonló cipőben járok.Szóval tölts fel majd képeket,sokat segítene nekem!Előre is kössz!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4186 Dátum: 2009.05.08 15:09:11 »
Más: Nagyon kevés szó esett róla, de engem a legjobban az ajtókárpit idegesít a kocsin.

Szia! Mi az ex-Carinánkon ezt a megoldást alkalmaztuk:



Autókárpitos csinálta: egy fémlemez, rajta szivacs lap, bevonva bőrrel, rögzítve az eredeti kárpitra. Eltünteti a felpúposodott-szakadt részt, szerintem esztétikusan néz ki (természetesen nem muszáj pont ilyen színű bőrt választani hozzá), és még a komfortot is javítja - kellemesebb ezen könyökölni, mint az eredeti, kemény műanyagon. Oldalanként 5 ezerbe fájt 2007 őszén.

Amúgy grat az autódhoz  :yes: ... De egyvalamiben szvsz biztos lehetsz, a Carinákkal kapcsolatos tapasztalataim, nomeg a leírásod alapján: a km-számláló vissza van tekerve. Sajnos ez teljesen általános dolog.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4187 Dátum: 2009.05.09 14:51:10 »
Nekem 2 hete kellett zárat cseréltetnem, mert egy pici rugó törése miatt elromlott a zárszerkezet, így beragadt az ajtó. Szerintem azért nem zárható az ajtód kulccsal, mert elkopott, vagy kontakt hibás azok azon érintkezők egyike, amik a kulcs elfordításával jelet adnak a központi zár motorjának, hogy nyissa, vagy zárja a zárszerkezetet, de lehet, hogy csak az 5 pólusú csatlakozója kontaktos. Ki kell bogarászni, hogy a sok lehetőség közül melyik a valódi hibaok. 5 vezeték megy a zárszerkezethez, ebből 2 a távvezérlős nyitás-zárást, a többi a kulcsosat szolgálja. Nagyon nehéz kiszedni a zárat, le kell hozzá venni az ajtókárpitot és még úgy is nőgyógyász kézzel lehet hozzáférni. A zárszerkezeten a jeladós rész egy műanyag blokkban van, abba fut bele a kulcsos vezérlésért felelős 3 vezeték, nem hiszem, hogy meg lehetne bontani, legalábbis én nem próbáltam, de neked attól még sikerülhet. Sok sikert!
Hát úgy érzem egy darabig még mindig csak a központi zár marad!!!! :hmmmm:
Egyébként az autó 2 héten belül átesik a generálon!!! Teljes felső tömítés szett, hengerfejtömítés, hajtókarcsapágy és gyűrűk! Ja meg a vezérműszíj és görgői! Ez mind eredeti, gyári Toyota alkatrész (és nagyon drága :wacko:)
Tudtok nekem váltóolajat meg gyújtógyertyát mondani?!
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
« Utoljára szerkesztve: 2009.05.10 09:06:40 írta Palaczk »

welco

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4189 Dátum: 2009.05.09 19:42:48 »
Tudtok nekem váltóolajat meg gyújtógyertyát mondani?!

Szerintem váltóolajból inkább: CASTROL SMX-S
« Utoljára szerkesztve: 2009.05.10 09:07:17 írta Palaczk »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4190 Dátum: 2009.05.10 09:05:42 »
Tudtok nekem váltóolajat meg gyújtógyertyát mondani?!

Tegnap, a másik Carina topikban, 14:39-kor írtam neked, hogy milyen gyertya kell az autódba  :szemez: ... Váltóolajból, ha Castrol, akkor szvsz inkább SMX-S (API GL 3/4), mint TAF-X (API GL 4/5).

« Utoljára szerkesztve: 2009.05.10 09:07:41 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4191 Dátum: 2009.05.10 19:33:02 »
Tudtok nekem váltóolajat meg gyújtógyertyát mondani?!

Tegnap, a másik Carina topikban, 14:39-kor írtam neked, hogy milyen gyertya kell az autódba  :szemez: ... Váltóolajból, ha Castrol, akkor szvsz inkább SMX-S (API GL 3/4), mint TAF-X (API GL 4/5).


Ja, köszi a gyertya dolgot! ::)
A váltóolajjal csak annyit, hogy ha jól tudom olyan 3 liter kell belőle? Igaz? Erősítsetek meg cimborák...!
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4192 Dátum: 2009.05.10 19:42:31 »
Tudtok nekem váltóolajat meg gyújtógyertyát mondani?!

Tegnap, a másik Carina topikban, 14:39-kor írtam neked, hogy milyen gyertya kell az autódba  :szemez: ... Váltóolajból, ha Castrol, akkor szvsz inkább SMX-S (API GL 3/4), mint TAF-X (API GL 4/5).


A TAF X meg a SMX S között annyi a különbség hogy az utóbbi szintetikus? Ez jó?
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4193 Dátum: 2009.05.10 21:03:08 »
A TAF X is szinti. Csak régebben volt nem szintetikus SMX S ezért jelölik így.
« Utoljára szerkesztve: 2009.05.11 07:50:40 írta kleingy »

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4194 Dátum: 2009.05.10 22:07:43 »
Akkor most melyiket ajánljátok? :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2009.05.11 07:50:56 írta kleingy »
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4195 Dátum: 2009.05.10 22:15:02 »
Akkor most melyiket ajánljátok? :hmmmm:
Most TAF-X van az én kislányomba  :flowers:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4196 Dátum: 2009.05.10 22:20:27 »
Akkor most melyiket ajánljátok? :hmmmm:

Szívesen megismétlem  :szemez: ... SMX-S. Azt is szívesen megismétlem, hogy miért  :whistling: : mert az SMX-S API GL 3/4-es szintű, míg a TAF-X API GL 4/5-ös, magyarán kevésbé alkalmas a Carina váltójába, különös tekintettel arra, hogy az autód, ugye, nem új - futott már néhány kilométert (ezért is esik ki az összevetésből pl. Taby Mester újszerű állapotú, nagyon keveset futott Kisjánya, bár én abba is SMX-S-t töltenék a helyében).

Amúgy mindkettő szintetikus, tehát ebből a szempontból tökmindegy. De az SMX-S felel meg jobban a gyári előírásnak, így szvsz full egyértelmű a történet.

Asszem, 2.6 liter kell bele.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4197 Dátum: 2009.05.10 22:35:23 »
Akkor most melyiket ajánljátok? :hmmmm:

Szívesen megismétlem  :szemez: ... SMX-S. Azt is szívesen megismétlem, hogy miért  :whistling: : mert az SMX-S API GL 3/4-es szintű, míg a TAF-X API GL 4/5-ös, magyarán kevésbé alkalmas a Carina váltójába, különös tekintettel arra, hogy az autód, ugye, nem új - futott már néhány kilométert (ezért is esik ki az összevetésből pl. Taby Mester újszerű állapotú, nagyon keveset futott Kisjánya, bár én abba is SMX-S-t töltenék a helyében).

Amúgy mindkettő szintetikus, tehát ebből a szempontból tökmindegy. De az SMX-S felel meg jobban a gyári előírásnak, így szvsz full egyértelmű a történet.

Asszem, 2.6 liter kell bele.
75w90 vs 75w85 :D

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4198 Dátum: 2009.05.11 09:22:40 »
Köszi mindkettőtöknek a szájbarágást.... Most már okosabb lettem!!!!
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

ata133

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Carina E 1.6Gli Liftback 96' (Japán-Angol keverék)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4199 Dátum: 2009.05.11 19:29:15 »
SOS segítsetek! :helpsmilie:
Rángat a Carinám és 3 hét múlva mennénk nyaralni vele lóvé meg kevés!

Egy ideje csinálja (fél éve kb.) hogy néha rándul egyet-egyet a kocsi menet közben (kihagy a gyújtás?)
de nem foglalkoztam vele mert ritkán fordult elő.

Kb 2 hete elment az egyik henger pár percre (1L-es Wagon-R+ rezgés és hang) aztán visszajött!

 Szombaton lementem Sintár Károly toyota guruhoz Monorra (ajánlásotok alapján). Negnézte a gyertyákat, elosztófedelet és bemérte a
gyújtáskábelt. Azt monda szerinte azok jók. Menjek el diagnosztikára (neki nincs) hátha kiderül valami, aztán tovább lehet lépni.
Azt mondta nem fog otthagyni ezért sehol. Örülés spuri haza :1eye:

 Vasárnap család kocsiban spuri Vácrátótra a Botanikus kertbe.
Visszafelé kocsi rángat néha kihagya az egyik henger! 35° Klíma-be 4 ember a kocsiban araszolás felfele a Szadai dombon 3 hengerrel! Zsír! :eek:
Ma reggel 5 kor beülök a kocsiba spuri munkába és hibátlanul megy a genya!

Segítsetek ha tudtok lécci! :helpsmilie:

Megjegyzés:
 A check engine lámpa 10 hónapja (mióta megvettem a kocsit) néha világít aztán kialszik magától. Betudtam
annak hogy tropa a katalizátor a kocsiban. De ettöl még ment eddig gond nélül. A rángatás nem függ össze a lámpa esetleges világításával.