Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2684324 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4095 Dátum: 2009.03.30 15:27:21 »
Nézd meg a kasztihoz tartó akksikábel rögzítési pontját. Olyan "testKH" szaga van a dolognak.

Köszi minden tanácsot, végigmegyek mindegyiken. Ez a "kasztnihoz tartó akksikábel rögzítési pontja" ez merre van?

Kövesd a vén majmot - izé a negatív pólusról jövő vastag kábelt.

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4096 Dátum: 2009.03.30 16:19:28 »
Nézd meg a kasztihoz tartó akksikábel rögzítési pontját. Olyan "testKH" szaga van a dolognak.

Köszi minden tanácsot, végigmegyek mindegyiken. Ez a "kasztnihoz tartó akksikábel rögzítési pontja" ez merre van?

Pontosan nem tudom hol van, de a fekete kábelt ha követed, eljutsz hozzá. Érdemes lenne megnézni esetleg az önindító kábeleit is egybajjal. Egyébként régen ugyanez volt a mi Carinánkkal is. Nem érintkezett jól az akksisaru. Levettem, megcsiszoltam a sarut és az akksit is, és van ugyan spéci kenőcs, de a wd40 is tökéletes, bekentem és visszaraktam. Nálunk annyi különbség volt, hogy már a riasztó sem oldott ki és a központizár sem ment. Nem látszott rajta sem oxid, sem egyéb, és laza sem volt. Úgy látszik, azok a lemezsaruk hajlamosabbak a kontakthibára, mint az öntvény. Vigyázni kell, mert ha nem érintkezik jól, akkor képes elégetni az akksi kivezetéseit!

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4097 Dátum: 2009.03.30 21:47:23 »
Nézd meg a kasztihoz tartó akksikábel rögzítési pontját. Olyan "testKH" szaga van a dolognak.

Köszi minden tanácsot, végigmegyek mindegyiken. Ez a "kasztnihoz tartó akksikábel rögzítési pontja" ez merre van?

Pontosan nem tudom hol van, de a fekete kábelt ha követed, eljutsz hozzá. Érdemes lenne megnézni esetleg az önindító kábeleit is egybajjal. Egyébként régen ugyanez volt a mi Carinánkkal is. Nem érintkezett jól az akksisaru. Levettem, megcsiszoltam a sarut és az akksit is, és van ugyan spéci kenőcs, de a wd40 is tökéletes, bekentem és visszaraktam. Nálunk annyi különbség volt, hogy már a riasztó sem oldott ki és a központizár sem ment. Nem látszott rajta sem oxid, sem egyéb, és laza sem volt. Úgy látszik, azok a lemezsaruk hajlamosabbak a kontakthibára, mint az öntvény. Vigyázni kell, mert ha nem érintkezik jól, akkor képes elégetni az akksi kivezetéseit!

Folyt:
Megmértem az akku feszültségét, kb. 12 V körül lehetett, vagy több is annál. Befújam a sarukat + a testkábel csatlakozást WD-40-el, majd beültem, felkapcsoltam a fényszórót, erre kialszik minden.  :cry:
Az ebben a nehéz, hogy nem tudom, hogy mitől jön elő a hiba és minek a hatására javul meg. Mindkettőre volt már példa úgy is, hogy nem csináltam semmit. Ha elvinném szerelőhöz ott tuti, hogy nem jönne elő.

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4098 Dátum: 2009.03.31 07:57:38 »

Idézet

Folyt:
Megmértem az akku feszültségét, kb. 12 V körül lehetett, vagy több is annál. Befújam a sarukat + a testkábel csatlakozást WD-40-el, majd beültem, felkapcsoltam a fényszórót, erre kialszik minden.  :cry:
Az ebben a nehéz, hogy nem tudom, hogy mitől jön elő a hiba és minek a hatására javul meg. Mindkettőre volt már példa úgy is, hogy nem csináltam semmit. Ha elvinném szerelőhöz ott tuti, hogy nem jönne elő.

Nem mozognak a saruk az akksin és nem oxidos a kábel? Az akksi kivezetései nincsenek eldeformálódva, nem lötyögnek?
Kapcsold fel a lámpát, és mozgasd meg közben a kábeleket, és a sarukat, meg az akksit. Ha bevillan, akkor ott a hiba. Mondjuk én azt sem zárnám ki, hogy az akksiban belül van valami gubanc. Már vittem vissza új akkut a boltba, amiben megvolt a kellő feszültség, de áramot nem adott, csak ha megrugdostam. Megnézték a terhelővillával és tényleg, valahol meg volt benne szakadva belül az ólom átkötés a cellák között.

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4099 Dátum: 2009.03.31 17:40:16 »
Folyt:
Megmértem az akku feszültségét, kb. 12 V körül lehetett, vagy több is annál. Befújam a sarukat + a testkábel csatlakozást WD-40-el, majd beültem, felkapcsoltam a fényszórót, erre kialszik minden.  :cry:
Az ebben a nehéz, hogy nem tudom, hogy mitől jön elő a hiba és minek a hatására javul meg. Mindkettőre volt már példa úgy is, hogy nem csináltam semmit. Ha elvinném szerelőhöz ott tuti, hogy nem jönne elő.
Ha a motorrral szembeállsz, akkor bal oldalt van egy testvezeték ami a kasztnit és a motort köti össze. Ez egy bontható sarús csatlakozó, ami még okozhat ilyen problémát. Nekem is okozott ez a vezeték egy kis problémát, de ezt hamar kidobtam egy fix vezetékre, és azóta semmi gond.
« Utoljára szerkesztve: 2009.03.31 17:43:06 írta Jency »

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4100 Dátum: 2009.03.31 17:42:51 »
Jency, ne csak idézz, írj is bele választ.  :D (sőt, idézni nem is kell, ha a fölötted lévő hsz-re reagálsz)
         

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4101 Dátum: 2009.03.31 17:48:17 »
Jency, ne csak idézz, írj is bele választ.  :D (sőt, idézni nem is kell, ha a fölötted lévő hsz-re reagálsz)
OK! Egyből észrevettem, hogy elmaradt a hozzászólás, és mindjárt modósítottam is. Mit is tudnék erre mondani: Gyors vagy!

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4102 Dátum: 2009.03.31 18:33:57 »
Megmértem az akku feszültségét, kb. 12 V körül lehetett, vagy több is annál. Befújam a sarukat + a testkábel csatlakozást WD-40-el, majd beültem, felkapcsoltam a fényszórót, erre kialszik minden.  :cry:

Hát, ez a "12V körül lehetett"  nem mond semmit. Kb olyan, mintha a boltban "adjon parizert, valahol 10 és 70 deka közt" mondattal indítanál.
12.5 alatt az akku merült, 12.3 alatt nem is érdemes rá szót vesztegetni. Nyugalmi, "feltöltött" (de töltés után pihentetett) állapotban természetesen.

Mivel méred? A műszered mutatja a tizedeket frankón?

Mennyit mutatott miközben a fényszóró fel volt kapcsolva, és minden kialudt? Ez lenne szvsz a legfontosabb (és legegyszerűbb) diagnosztikai lépés.

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4103 Dátum: 2009.03.31 18:49:28 »
Meg tudná mondani milyen izzó kell a fűtésgombok megvilágításához? Ma már nem tudom szétkapni a panelt, holnap járok autósbolt közelében.

Az a baj, hogy "rizsszem" izzóból 200001 féle van (méret, teljesítmény). HOgy keressem?

Köszönöm.

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4104 Dátum: 2009.04.01 12:03:28 »
Sziasztok, a következő problémával kapcsolatban kérnék tippeket:
Szia yng! Ugyanaz a problémád, mint nekem volt az enyémmel tavaly előtt. Nem segített rajta sem az akksicsere, sem pedig az érintkezési pontok őrületig végzett kontakt tisztítása. A szerelő végül az akkuról lejövő két + kábel egyikébe gyárilag beépített olvadó biztosítékot (a Haynes féle kézikönyvben fusible link-nek nevezik) forrasztotta át, és azóta nem jelentkezett a hiba. Remélem ez neked is segíteni fog.
Üdv: FLInt
Toyotáról csak jót vagy semmit...

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4105 Dátum: 2009.04.01 14:16:40 »
Sziasztok, a következő problémával kapcsolatban kérnék tippeket:
Szia yng! Ugyanaz a problémád, mint nekem volt az enyémmel tavaly előtt. Nem segített rajta sem az akksicsere, sem pedig az érintkezési pontok őrületig végzett kontakt tisztítása. A szerelő végül az akkuról lejövő két + kábel egyikébe gyárilag beépített olvadó biztosítékot (a Haynes féle kézikönyvben fusible link-nek nevezik) forrasztotta át, és azóta nem jelentkezett a hiba. Remélem ez neked is segíteni fog.
Üdv: FLInt

Szia FLint! Úgy érted, hogy az olvadó biztosítékok kiolvadnak? Akkor később hogy jön vissza megint az áram magától? Az átforrasztás mit jelent? Kicserélte, vagy kiiktatta a biztosítékokat az áramkörből? Üdv és kösz!

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4106 Dátum: 2009.04.01 16:34:05 »
Szia FLint! Úgy érted, hogy az olvadó biztosítékok kiolvadnak? Akkor később hogy jön vissza megint az áram magától? Az átforrasztás mit jelent? Kicserélte, vagy kiiktatta a biztosítékokat az áramkörből? Üdv és kösz!
Szia yng! Nem, nem olvadnak ki a biztosítékok. Úgy mondta a mester, hogy abban a kábelben 1 db bazi nagy biztosíték van a kábel szigetelése alatt beépítve. Ennek a biztinek a kábellel való érintkezése romlik el, sókivirágzás képződik rajta, valószínűleg az akkuból kipárolgó savgőzöknek köszönhetően. Az áramlökés (motorindítás, fényszóró bekapcs. stb.) következtében, ennél a biztinél az érintkezési pont, a korrózió miatti nagy ellenállás okán hirtelen felmelegszik, érintkezés megszakad, majd fokozatosan lehűl és egy idő után újra lesz áram. A biztihez csak úgy lehet hozzáférni, ha a kábel szigetelését ott felhasítják. A biztosítékot a szigetelés felhasítása után forrasztással gyakorlatilag áthidalta, majd szigszalaggal áttekerte. Így mesélte el nekem a mester, a valóságtartalmáért nem vállalok felelősséget, de azóta, hogy lekopogjam, nem volt vele baj.
Üdv: FLInt
Toyotáról csak jót vagy semmit...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4107 Dátum: 2009.04.02 01:24:27 »
yng, neked minden bizonnyal akkumulátor-főkábel kontakthibád van. Az okoz ilyet, hogy random módon néha megdöglik az egész elektromos hálózat egy-egy nagyobb fogyasztó bekapcsolásától, aztán megint meggyógyul. FLInt remekül leírta a hiba legvalószínűbb helyét. Ugyanez volt a Starletemmel. A lényeg az, hogy csati van beiktatva a főkábelek egyikébe (emiatt az olvadó biztosíték miatt), és ez a csati idővel a korrózió miatt kontakthibás lesz.

De lehet a dolog máshol is, nemcsak ennél a csatinál - a lényeg, hogy a főkábeleket kell végigvizsgálni. De ezzel a csatival érdemes kezdeni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4108 Dátum: 2009.04.05 02:06:46 »
Meg tudná mondani milyen izzó kell a fűtésgombok megvilágításához? Ma már nem tudom szétkapni a panelt, holnap járok autósbolt közelében.

Az a baj, hogy "rizsszem" izzóból 200001 féle van (méret, teljesítmény). HOgy keressem?

Köszönöm.

Helló
A rizsszem izzóról csak annyit, hogy én mondtam az autósboltba, hogy TOYOTÁba lesz és egyből vágta hogy japán féle és a kezembe nyomott egy Tungsramot. Azóta is tökéletesen műkszik! A teljesítményét én sem tom pontosan , de ne agódj, nem kell 40Wattos (kb. 2-5W)  :wacko:
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

farkaszo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 125
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4109 Dátum: 2009.04.05 19:22:17 »
Sziasztok!Carinámban van klíma,keresném a pollen szűrőt cseréhez.Állítólag a gázpedál mellett van,de én ott nem találtam semmit.Tudja valaki konkrétabban hol találom?Előre is köszönöm! :helpsmilie: