Udvözlok mindenkit es kellemes unnepet kivanok.
Segitsegeteket kerem ,en ujonc vagyok,1 hete carina tulajdonos es olyan problemam van,hogy vizhofok jelzom neha kiakad ,majd magatol visszaal normal helyzetbe,majd ismet kiakad .....es ezt jatsza,futesem az nulla,csak 130-körul kezd valami langyost fujni.Én a termosztatra tippelek,hogy késon nyit,de ez csak tipp,szerintetek mi lehet?
Masik nagy problemam a futes ,pici babank van es most nelkulozhetetlen.
SOS.
Szia!
Ha a leírtakat úgy kell érteni, hogy a mutató
hirtelen akad ki ill. esik vissza, akkor szerintem NINCS összefüggés az ugráló hőmérő és a fűtés hiánya között. Előbbit valszeg rossz jeladó, esetleg rossz műszer okozza; utóbbit rossz termosztát, vagy esetleg alacsony hűtőfolyadék-szint. Ha a műszer (amikor épp nincs kiakadva) normál üzemi hőfokot mutat, és mégsincs fűtésed, akkor valszeg az utóbbi.
Ahogy a többiek is írták, kezdd azzal, hogy ellenőrzöd a hűtőfolyadék szintjét. Ha szükséges, töltsd fel. Ha ez rendben van, indítsd be a hideg motort, járasd álló helyzetben hogy melegedjen, és közben figyeld (tapintással ellenőrizd) a hűtő be- és kilépő vízcsöveit (a vastagokat): ha a termosztát jó, akkor az egyik sokkal előbb felmelegszik - már kvázi forró, amikor a másik még mindig hideg; a másik csak akkor melegszik fel, amikor a motor elérte az üzemi hőmérsékletét (mert ekkor nyit a termosztát). Ha ellenben azt tapasztalod, hogy a két cső egyformán melegszik, akkor rossz (állandóan nyitva van) a termosztát, cserélni kell!
Ha mindent rendben találsz, és mégsincs fűtésed, akkor lehet, hogy szét van jőve valami a műszerfalban, pl. a hőfokot állító mechanizmus, vagy valamelyik levegőcső; legrosszabb esetben el van koszolódva (dugulva) a fűtésradiátor. De ez a legkevésbé valószínű eshetőség.
-------------------------
Az időnként kiakadó mutatót valszeg a jeladó cseréjével lehet orvosolni, pár ezer forintos tétel. Rosszabbik esetben lehet, hogy maga a műszer rossz.