Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2684340 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3855 Dátum: 2008.12.26 16:05:47 »
Hengerfej-tömítés csere volt, majd összerakás után egyszerűen annyi volt, hogy a motor tökéletesen működött, nem melegedett, meg semmi egyéb, csak nem volt fűtés! A hűtő alsó csöve tök hideg volt, meg a fűtőradiátorról visszatérő cső is. Ez volt tegnap! Ma reggel talán 2 dl víz lett még a motorra töltve, majd utána a fűtés is tökéletesen működött. Mintha az éjszaka során megjavult volna magától (talán volt ideje a levegőt kibüfizni  :) vagy a Jézuska javította meg). Most feltöltenénk fagyállóval a motort, de attól félünk, hogy megint majd nem lesz fűtés. Szóval ezért kellene tudnom, hogy kell-e, lehet-e  valahogyan a rendszert légteleníteni feltöltés után. Nem tudom van-e itt arra lehetőség, hogy telefonszámot adjál meg, mert lehet, hogy egyszerűbb lenne, én szívesen fel is hívnálak, ha neked nem lenne probléma! Előre is köszi a segítséget! Tazi74

Én megadom szívesen a számomat, de nem sokra fogsz menni vele, mert fogalmam sincs, hogy kell-e ezt a motort légteleníteni és ha igen, akkor hogyan  ::) ... Szerintem nem kell, mint ahogy a leírásod is mutatja; feltöltöd, melegre járatod, utána megvárod míg lehűl, aztán újra ellenőrzöd a szintet, és utántöltöd a szükséges mennyiséget - ennyi. Viszont vízzel ne járassátok, jobb lett volna eleve fagyállóval feltölteni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3856 Dátum: 2008.12.26 16:11:41 »
Engedjétek le a vizet, töltsétek fel fagyállóval, majd járassátok, amig üzem meleg lesz, ekkor kinyit a termosztát, lehet után tölteni.
Ezzel a módszerrel elvileg nem lehet levegős a rendszer.
Éjszaka sem magától javult meg, hanem után töltöttetek...

tazi74

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3857 Dátum: 2008.12.26 16:20:08 »
Engedjétek le a vizet, töltsétek fel fagyállóval, majd járassátok, amig üzem meleg lesz, ekkor kinyit a termosztát, lehet után tölteni.
Ezzel a módszerrel elvileg nem lehet levegős a rendszer.
Éjszaka sem magától javult meg, hanem után töltöttetek...

Köszönöm szépen mindegyikőtöknek!!!! És Boldog Ünnepeket Minden Kedves Felhasználónak!!!

Tazi 74

Kocsis

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3858 Dátum: 2008.12.26 19:35:31 »
Udvözlok mindenkit es kellemes unnepet kivanok.
Segitsegeteket kerem ,en ujonc vagyok,1 hete carina tulajdonos es olyan problemam van,hogy vizhofok jelzom neha kiakad ,majd magatol visszaal normal helyzetbe,majd ismet kiakad .....es ezt jatsza,futesem az nulla,csak 130-körul kezd valami langyost fujni.Én a termosztatra tippelek,hogy késon nyit,de ez csak tipp,szerintetek mi lehet?
Masik nagy problemam a futes ,pici babank van es most nelkulozhetetlen.
SOS. :helpsmilie: :helpsmilie:

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3859 Dátum: 2008.12.26 20:30:18 »
Udvözlok mindenkit es kellemes unnepet kivanok.
Segitsegeteket kerem ,en ujonc vagyok,1 hete carina tulajdonos es olyan problemam van,hogy vizhofok jelzom neha kiakad ,majd magatol visszaal normal helyzetbe,majd ismet kiakad .....es ezt jatsza,futesem az nulla,csak 130-körul kezd valami langyost fujni.Én a termosztatra tippelek,hogy késon nyit,de ez csak tipp,szerintetek mi lehet?
Masik nagy problemam a futes ,pici babank van es most nelkulozhetetlen.
SOS. :helpsmilie: :helpsmilie:
Első lépésben ellenőrizd, hogy van elegendő hűtőfolyadék a rendszerben (tágulási tartály, kihűlt motornál a hűtőben).

ferke

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 461
    • http://www.ferke.hu
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3860 Dátum: 2008.12.26 21:30:35 »
Udvözlok mindenkit es kellemes unnepet kivanok.
Segitsegeteket kerem ,en ujonc vagyok,1 hete carina tulajdonos es olyan problemam van,hogy vizhofok jelzom neha kiakad ,majd magatol visszaal normal helyzetbe,majd ismet kiakad .....es ezt jatsza,futesem az nulla,csak 130-körul kezd valami langyost fujni.Én a termosztatra tippelek,hogy késon nyit,de ez csak tipp,szerintetek mi lehet?
Masik nagy problemam a futes ,pici babank van es most nelkulozhetetlen.
SOS. :helpsmilie: :helpsmilie:

Szerintem is ez termosztát gyanús, szerencsére ez nem nagy költség :) De majd még jönnek a nálam okosabbak :)
Carina, a több mint 10 éve tartó szerelem:)

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3861 Dátum: 2008.12.26 21:59:05 »
Udvözlok mindenkit es kellemes unnepet kivanok.
Segitsegeteket kerem ,en ujonc vagyok,1 hete carina tulajdonos es olyan problemam van,hogy vizhofok jelzom neha kiakad ,majd magatol visszaal normal helyzetbe,majd ismet kiakad .....es ezt jatsza,futesem az nulla,csak 130-körul kezd valami langyost fujni.Én a termosztatra tippelek,hogy késon nyit,de ez csak tipp,szerintetek mi lehet?
Masik nagy problemam a futes ,pici babank van es most nelkulozhetetlen.
SOS. :helpsmilie: :helpsmilie:

Hőfokjelzőm nekem a repedt hűtőnél ugrált állandóan.
Meg kellene nézni a folyadék szintet,ha minden ok akkor termosztát.

Tel számom elküldtem neked ha tudunk B.C vel segíteni csörgess meg.
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3862 Dátum: 2008.12.27 00:01:11 »
Sziasztok, nekem a váltómmal lenne egy olyan problémám, hogy néha nagyon nehezen veszi be a sebességeket. Általában piros lámpánál szokott rájönni, hogy csak 2-3 nekifutásra tudom egyesbe tenni, de valamikor sebességből üresbe is nehezen engedi ki. Jellemzően az egyes meg a kettes szokott néha nehezen összejönni, de a többi fokozatnál is volt már erre példa. Nem sikerült kitapasztalnom hogy ez mikor fordul elő gyakrabban pl. hideg és meleg motornál is egyforma gyakori (5-ből mondjuk 1-2-szer). Recsegni nem szokott. Mit érdemes megnéznem?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3863 Dátum: 2008.12.27 09:57:19 »
Udvözlok mindenkit es kellemes unnepet kivanok.
Segitsegeteket kerem ,en ujonc vagyok,1 hete carina tulajdonos es olyan problemam van,hogy vizhofok jelzom neha kiakad ,majd magatol visszaal normal helyzetbe,majd ismet kiakad .....es ezt jatsza,futesem az nulla,csak 130-körul kezd valami langyost fujni.Én a termosztatra tippelek,hogy késon nyit,de ez csak tipp,szerintetek mi lehet?
Masik nagy problemam a futes ,pici babank van es most nelkulozhetetlen.
SOS. :helpsmilie: :helpsmilie:

Szia!

Ha a leírtakat úgy kell érteni, hogy a mutató hirtelen akad ki ill. esik vissza, akkor szerintem NINCS összefüggés az ugráló hőmérő és a fűtés hiánya között. Előbbit valszeg rossz jeladó, esetleg rossz műszer okozza; utóbbit rossz termosztát, vagy esetleg alacsony hűtőfolyadék-szint. Ha a műszer (amikor épp nincs kiakadva) normál üzemi hőfokot mutat, és mégsincs fűtésed, akkor valszeg az utóbbi.

Ahogy a többiek is írták, kezdd azzal, hogy ellenőrzöd a hűtőfolyadék szintjét. Ha szükséges, töltsd fel. Ha ez rendben van, indítsd be a hideg motort, járasd álló helyzetben hogy melegedjen, és közben figyeld (tapintással ellenőrizd) a hűtő be- és kilépő vízcsöveit (a vastagokat): ha a termosztát jó, akkor az egyik sokkal előbb felmelegszik - már kvázi forró, amikor a másik még mindig hideg; a másik csak akkor melegszik fel, amikor a motor elérte az üzemi hőmérsékletét (mert ekkor nyit a termosztát). Ha ellenben azt tapasztalod, hogy a két cső egyformán melegszik, akkor rossz (állandóan nyitva van) a termosztát, cserélni kell!

Ha mindent rendben találsz, és mégsincs fűtésed, akkor lehet, hogy szét van jőve valami a műszerfalban, pl. a hőfokot állító mechanizmus, vagy valamelyik levegőcső; legrosszabb esetben el van koszolódva (dugulva) a fűtésradiátor. De ez a legkevésbé valószínű eshetőség.

-------------------------

Az időnként kiakadó mutatót valszeg a jeladó cseréjével lehet orvosolni, pár ezer forintos tétel. Rosszabbik esetben lehet, hogy maga a műszer rossz.
« Utoljára szerkesztve: 2008.12.27 09:59:35 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3864 Dátum: 2008.12.27 10:03:02 »
Sziasztok, nekem a váltómmal lenne egy olyan problémám, hogy néha nagyon nehezen veszi be a sebességeket. Általában piros lámpánál szokott rájönni, hogy csak 2-3 nekifutásra tudom egyesbe tenni, de valamikor sebességből üresbe is nehezen engedi ki. Jellemzően az egyes meg a kettes szokott néha nehezen összejönni, de a többi fokozatnál is volt már erre példa. Nem sikerült kitapasztalnom hogy ez mikor fordul elő gyakrabban pl. hideg és meleg motornál is egyforma gyakori (5-ből mondjuk 1-2-szer). Recsegni nem szokott. Mit érdemes megnéznem?

A km-számlálót, hogy milyen magas szám van rajta  ::) ...

Viccet félretéve: a Carinák váltója eléggé akadozós, ez valamilyen szinten normális dolog. És ez a korral (a futással) nyilván csak rosszabbodik. Ha jó az olaj a váltóban (nem ócska, és a minősége is megfelelő), akkor sajnos lehet, hogy közeledik egy váltó-felújítás - föltéve ha úgy döntesz, hogy nem tudsz együttélni a jelenséggel.

Ilyesmi hibát amúgy okozhat az is, ha a kuplung nem emel ki rendesen - de akkor szvsz a hibának nem ilyen véletlenszerűen kellene jelentkeznie, hanem állandóan; és főleg 1-be meg R-be lehetne nehezen/recsegősen betenni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3865 Dátum: 2008.12.27 19:10:19 »
Udvözlok mindenkit es kellemes unnepet kivanok.
Segitsegeteket kerem ,en ujonc vagyok,1 hete carina tulajdonos es olyan problemam van,hogy vizhofok jelzom neha kiakad ,majd magatol visszaal normal helyzetbe,majd ismet kiakad .....es ezt jatsza,futesem az nulla,csak 130-körul kezd valami langyost fujni.Én a termosztatra tippelek,hogy késon nyit,de ez csak tipp,szerintetek mi lehet?
Masik nagy problemam a futes ,pici babank van es most nelkulozhetetlen.
SOS. :helpsmilie: :helpsmilie:

Ha jó a hőfokmérő, akkor levegős a rendszer! Tölts utána és sűrűn ellenőrizd!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3866 Dátum: 2008.12.27 20:54:39 »
Sziasztok, nekem a váltómmal lenne egy olyan problémám, hogy néha nagyon nehezen veszi be a sebességeket. Általában piros lámpánál szokott rájönni, hogy csak 2-3 nekifutásra tudom egyesbe tenni, de valamikor sebességből üresbe is nehezen engedi ki. Jellemzően az egyes meg a kettes szokott néha nehezen összejönni, de a többi fokozatnál is volt már erre példa. Nem sikerült kitapasztalnom hogy ez mikor fordul elő gyakrabban pl. hideg és meleg motornál is egyforma gyakori (5-ből mondjuk 1-2-szer). Recsegni nem szokott. Mit érdemes megnéznem?

Váltó szinkrongyűrű csere.Kb 200E km után szokott előjönni a dolog.
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3867 Dátum: 2008.12.27 22:30:06 »
Sziasztok, nekem a váltómmal lenne egy olyan problémám, hogy néha nagyon nehezen veszi be a sebességeket. Általában piros lámpánál szokott rájönni, hogy csak 2-3 nekifutásra tudom egyesbe tenni, de valamikor sebességből üresbe is nehezen engedi ki. Jellemzően az egyes meg a kettes szokott néha nehezen összejönni, de a többi fokozatnál is volt már erre példa. Nem sikerült kitapasztalnom hogy ez mikor fordul elő gyakrabban pl. hideg és meleg motornál is egyforma gyakori (5-ből mondjuk 1-2-szer). Recsegni nem szokott. Mit érdemes megnéznem?

A km-számlálót, hogy milyen magas szám van rajta  ::) ...

Viccet félretéve: a Carinák váltója eléggé akadozós, ez valamilyen szinten normális dolog. És ez a korral (a futással) nyilván csak rosszabbodik. Ha jó az olaj a váltóban (nem ócska, és a minősége is megfelelő), akkor sajnos lehet, hogy közeledik egy váltó-felújítás - föltéve ha úgy döntesz, hogy nem tudsz együttélni a jelenséggel.

Ilyesmi hibát amúgy okozhat az is, ha a kuplung nem emel ki rendesen - de akkor szvsz a hibának nem ilyen véletlenszerűen kellene jelentkeznie, hanem állandóan; és főleg 1-be meg R-be lehetne nehezen/recsegősen betenni.

Köszönöm a válaszokat. Először a váltó olajszintet fogom megnézni. Ahhoz csak alulról, szerelőaknából lehet hozzáférni? Milyen olajat ajánlotok (nem tudom most milyen van benne)?

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3868 Dátum: 2008.12.28 07:56:15 »
Sziasztok, nekem a váltómmal lenne egy olyan problémám, hogy néha nagyon nehezen veszi be a sebességeket. Általában piros lámpánál szokott rájönni, hogy csak 2-3 nekifutásra tudom egyesbe tenni, de valamikor sebességből üresbe is nehezen engedi ki. Jellemzően az egyes meg a kettes szokott néha nehezen összejönni, de a többi fokozatnál is volt már erre példa. Nem sikerült kitapasztalnom hogy ez mikor fordul elő gyakrabban pl. hideg és meleg motornál is egyforma gyakori (5-ből mondjuk 1-2-szer). Recsegni nem szokott. Mit érdemes megnéznem?

A km-számlálót, hogy milyen magas szám van rajta  ::) ...

Viccet félretéve: a Carinák váltója eléggé akadozós, ez valamilyen szinten normális dolog. És ez a korral (a futással) nyilván csak rosszabbodik. Ha jó az olaj a váltóban (nem ócska, és a minősége is megfelelő), akkor sajnos lehet, hogy közeledik egy váltó-felújítás - föltéve ha úgy döntesz, hogy nem tudsz együttélni a jelenséggel.

Ilyesmi hibát amúgy okozhat az is, ha a kuplung nem emel ki rendesen - de akkor szvsz a hibának nem ilyen véletlenszerűen kellene jelentkeznie, hanem állandóan; és főleg 1-be meg R-be lehetne nehezen/recsegősen betenni.

Köszönöm a válaszokat. Először a váltó olajszintet fogom megnézni. Ahhoz csak alulról, szerelőaknából lehet hozzáférni? Milyen olajat ajánlotok (nem tudom most milyen van benne)?
Castrol TAF-X ez kb 2600ért már beszerezhető /liter

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3869 Dátum: 2008.12.28 21:29:43 »
Sziasztok! Abban kérem hozzáértő segítségeteket, hogy a családunk tulajdonában levő 1989-es Carina II 2,0 D (szívódízel) motorján van-e lehetőség a hűtővíz légtelenítésére? Ha igen, akkor mi a módja? Köszönöm szépen előre is!!! Üdv.: Tazi74

Én nem találtam légtelenítési helyet, folyadékcsere után egy ideig a gumi hűtőcsöveket nyomogatva büfiztettem alapjáraton járatva! (a hűtő zárósapkája nem volt rajta)
Megvártam míg kinyit a termosztát, és utána a hűtőt teletöltve lezártam, kiegyenlítő min-max között.
Eddig minden kocsimon így csináltam, sose volt utána gondom velük.
Persze az első út után érdemes szintet ellenőrizni!
Ilyen hidegben minél hamarabb tölts bele fagyállót!
Személykocsin légtelenítési lehetőséget Wartburgon, és Skodán kívül még nem láttam.
Miért kellett a tömítést cserélni? Csak elfáradt, vagy volt valami más is?
« Utoljára szerkesztve: 2008.12.28 21:38:25 írta dgh »
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D