Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2698295 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3765 Dátum: 2008.11.26 13:05:59 »
Szeretett Carinámat ma beadtam a doktorbácsihoz. Igen, rászántam magam a nagyműtétre. Elvileg pénteken megyek érte, s, ha minden jól megy nem fogja szeretni annyira az olajat, mint korábban.
Az alkatrészekkel nagy dilemmában voltam, végül szimmeringekből (szelepszár-, főtengely-, vezérműtengely-) és gyűrűgarnitúrából mégis a gyárit vettem meg.
Olaj végül az eddigi maradt, egyelőre 10W-40 Castrol - majd, ha ezt nem eszi esetleg elgondolkodom egy 5W-en. Úgy tudom, hogy az első olajcserét amúgy sem 10ezernél kell megcsinálni, hanem jóval korábban.
Ezúton szeretném megköszönni mindenkinek, aki a hosszú vajúdásom alatt segített, tanácsot adott, esetleg a buta kérdéseimre válaszolt.
Az eredményről természetesen beszámolok majd.

Ja amúgy egy frissen gyűrűzött Carinával mi a használható legmagasabb fordulatszám? Mókás lesz autópápyán bejáratni a műszert...

Halidéj!

3000 rpm fölé 1000 km-ig ne nagyon és kerüld az állandó fordulatszámot! (autópálya). Értem ez alatt, hogy ne menjél fél óráig 110-el, hanem 90-100-110-100-80-90-110 stb. 1000 után meg egyszer-egyszer mutasd meg neki a 4000-5000 rpm-et egy kihuzatás erejég.

Amúgy a 10W-40 szerintem "kocsikenyős" jelleg a frissített mociba. 5W-40 inkább illene bele... :excl:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3766 Dátum: 2008.11.26 15:05:07 »
Szeretett Carinámat ma beadtam a doktorbácsihoz. Igen, rászántam magam a nagyműtétre. Elvileg pénteken megyek érte, s, ha minden jól megy nem fogja szeretni annyira az olajat, mint korábban.
Az alkatrészekkel nagy dilemmában voltam, végül szimmeringekből (szelepszár-, főtengely-, vezérműtengely-) és gyűrűgarnitúrából mégis a gyárit vettem meg.
Olaj végül az eddigi maradt, egyelőre 10W-40 Castrol - majd, ha ezt nem eszi esetleg elgondolkodom egy 5W-en. Úgy tudom, hogy az első olajcserét amúgy sem 10ezernél kell megcsinálni, hanem jóval korábban.
Ezúton szeretném megköszönni mindenkinek, aki a hosszú vajúdásom alatt segített, tanácsot adott, esetleg a buta kérdéseimre válaszolt.
Az eredményről természetesen beszámolok majd.

Ja amúgy egy frissen gyűrűzött Carinával mi a használható legmagasabb fordulatszám? Mókás lesz autópápyán bejáratni a műszert...

majd erdekelne hogy mit mennyiert csinaltak, persze ha nem titkosak az infok.  8]
Lehettem volna halasz ...

Dzso bácsi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 379
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3767 Dátum: 2008.11.26 15:31:36 »
Üdv!


* Hátsó lengéscsillapítópár csere 208.000 km-nél - még eredeti volt, az egyik szivárgott.

U.i.: Mintha a fogyasztása is felment volna egy kicsit. Régen 800 km -nél kezdtem kutat keresni, most meg 700/730 körül. De ezt betudom annak, hogy bioizéket kevernek a benzinbe. Mégha ez csak féligazság is (vagy nyolcad).

Csatlakozsom! 211 ezer van, és a jobb hátsó telóm nekem is szivárgott, cserés (intéztem is, de pont a másik oldalt kaptam).

u.i.: a bioizék keverése alatt mit értesz konkrétan?

Valami olyan elfogadott EU-s egyezmény van, hogy az üzemanyagok 3-10%-ának (pontosan nem tudom) biológiai eredetűnek kell lennie. Egyszer olvastam valahol.

Valóban így van, a mol kb 4,4-4,8 % természetes úton nyert alkoholt kever a benzinbe (talán etanolt). Ez viszont fogyasztás ügyileg semmit sem jelent. Én pl. nyáron simán 6 liter körüli értékeket teljesítek a leggagyib teszkós és akciós benyákkal.

Nálam egyébként valszeg azért fáradt meg a jobb hátsó teló, mert mikor az ikeában haveroméknak bevásároltunk, elég sok cucc mellém került. Ülések anyós üléssel együtt még idehaza ki lettek szedve, és 2,5 m hosszú, elég magas deszka lapokat csúsztattunk be. Aztán mikor egyenként hordtuk fel (liftbe nem fért be) a hatodikra az elemeket, akkor kezdett el derengeni, hogy banyek ezeknek rendesen súlya is van. Az ikea környékén pedig volt pár gyalogosátjárónak kialakított fekvörendör... Gondolom ezt nem annyira dotálta az amúgy is 16 éves teleszkóp, és ürített egy kicsit. Legalábbis ama akció óta érzem, hogy "puffog" az az oldala, és ugye a müszaki vizsga már meg is mutatta, hogy hézag van...
böszme pijos degusztátorkám...

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3768 Dátum: 2008.11.27 12:52:50 »
Szeretett Carinámat ma beadtam a doktorbácsihoz. Igen, rászántam magam a nagyműtétre. Elvileg pénteken megyek érte, s, ha minden jól megy nem fogja szeretni annyira az olajat, mint korábban.
Az alkatrészekkel nagy dilemmában voltam, végül szimmeringekből (szelepszár-, főtengely-, vezérműtengely-) és gyűrűgarnitúrából mégis a gyárit vettem meg.
Olaj végül az eddigi maradt, egyelőre 10W-40 Castrol - majd, ha ezt nem eszi esetleg elgondolkodom egy 5W-en. Úgy tudom, hogy az első olajcserét amúgy sem 10ezernél kell megcsinálni, hanem jóval korábban.
Ezúton szeretném megköszönni mindenkinek, aki a hosszú vajúdásom alatt segített, tanácsot adott, esetleg a buta kérdéseimre válaszolt.
Az eredményről természetesen beszámolok majd.

Ja amúgy egy frissen gyűrűzött Carinával mi a használható legmagasabb fordulatszám? Mókás lesz autópápyán bejáratni a műszert...

Halidéj!

3000 rpm fölé 1000 km-ig ne nagyon és kerüld az állandó fordulatszámot! (autópálya). Értem ez alatt, hogy ne menjél fél óráig 110-el, hanem 90-100-110-100-80-90-110 stb. 1000 után meg egyszer-egyszer mutasd meg neki a 4000-5000 rpm-et egy kihuzatás erejég.

Amúgy a 10W-40 szerintem "kocsikenyős" jelleg a frissített mociba. 5W-40 inkább illene bele... :excl:
Vegyük már figyelembe, hogy csak gyűrűt  cserélnek!!!!
mind az olajválasztás, mind a bejáratás tekintetében!
Nyilván nem gyilkolod annyira, de nem kell az a túlzott puhánykodás, mint egy full bejáratós mocinál. Miértis kellene!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3769 Dátum: 2008.11.27 17:22:23 »
Szeretett Carinámat ma beadtam a doktorbácsihoz. Igen, rászántam magam a nagyműtétre. Elvileg pénteken megyek érte, s, ha minden jól megy nem fogja szeretni annyira az olajat, mint korábban.
Az alkatrészekkel nagy dilemmában voltam, végül szimmeringekből (szelepszár-, főtengely-, vezérműtengely-) és gyűrűgarnitúrából mégis a gyárit vettem meg.
Olaj végül az eddigi maradt, egyelőre 10W-40 Castrol - majd, ha ezt nem eszi esetleg elgondolkodom egy 5W-en. Úgy tudom, hogy az első olajcserét amúgy sem 10ezernél kell megcsinálni, hanem jóval korábban.
Ezúton szeretném megköszönni mindenkinek, aki a hosszú vajúdásom alatt segített, tanácsot adott, esetleg a buta kérdéseimre válaszolt.
Az eredményről természetesen beszámolok majd.

Ja amúgy egy frissen gyűrűzött Carinával mi a használható legmagasabb fordulatszám? Mókás lesz autópápyán bejáratni a műszert...

Halidéj!

3000 rpm fölé 1000 km-ig ne nagyon és kerüld az állandó fordulatszámot! (autópálya). Értem ez alatt, hogy ne menjél fél óráig 110-el, hanem 90-100-110-100-80-90-110 stb. 1000 után meg egyszer-egyszer mutasd meg neki a 4000-5000 rpm-et egy kihuzatás erejég.

Amúgy a 10W-40 szerintem "kocsikenyős" jelleg a frissített mociba. 5W-40 inkább illene bele... :excl:
Vegyük már figyelembe, hogy csak gyűrűt  cserélnek!!!!
mind az olajválasztás, mind a bejáratás tekintetében!
Nyilván nem gyilkolod annyira, de nem kell az a túlzott puhánykodás, mint egy full bejáratós mocinál. Miértis kellene!
Helyes. Adjad neki! Padló kettő nyélgáz! :devil:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3770 Dátum: 2008.11.28 01:51:48 »
Lehet hogy több van benne. De ezt már kideríteni szerintem lehetetlen. Tényleg.... nem lehet valahogy kiolvastatni elektronikusan hogy mennyi van benne? Bár már minden elektronikát felül lehet írni....meg az enyém nem fedélzeti kompjúteres.

Egyelőre még az újabb Toyoták esetében sincs erre lehetőség. Amúgy viszont nagyon is van fedcomp a te autódban. Motorvezérlő fedcomp, "magyarul" ECU  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3771 Dátum: 2008.11.28 01:54:48 »
Halidéj!

3000 rpm fölé 1000 km-ig ne nagyon és kerüld az állandó fordulatszámot! (autópálya). Értem ez alatt, hogy ne menjél fél óráig 110-el, hanem 90-100-110-100-80-90-110 stb. 1000 után meg egyszer-egyszer mutasd meg neki a 4000-5000 rpm-et egy kihuzatás erejég.

Amúgy a 10W-40 szerintem "kocsikenyős" jelleg a frissített mociba. 5W-40 inkább illene bele... :excl:
Vegyük már figyelembe, hogy csak gyűrűt  cserélnek!!!!
mind az olajválasztás, mind a bejáratás tekintetében!
Nyilván nem gyilkolod annyira, de nem kell az a túlzott puhánykodás, mint egy full bejáratós mocinál. Miértis kellene!

Ez most komoly?  :eek:
« Utoljára szerkesztve: 2008.11.28 01:56:19 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3772 Dátum: 2008.11.28 09:11:34 »
Halidéj!

3000 rpm fölé 1000 km-ig ne nagyon és kerüld az állandó fordulatszámot! (autópálya). Értem ez alatt, hogy ne menjél fél óráig 110-el, hanem 90-100-110-100-80-90-110 stb. 1000 után meg egyszer-egyszer mutasd meg neki a 4000-5000 rpm-et egy kihuzatás erejég.

Amúgy a 10W-40 szerintem "kocsikenyős" jelleg a frissített mociba. 5W-40 inkább illene bele... :excl:
Vegyük már figyelembe, hogy csak gyűrűt  cserélnek!!!!
mind az olajválasztás, mind a bejáratás tekintetében!
Nyilván nem gyilkolod annyira, de nem kell az a túlzott puhánykodás, mint egy full bejáratós mocinál. Miértis kellene!

Ez most komoly?  :eek:
Értsétek már jól!!! Ne szivassatok.
Ezt is írtam ezt is olvassátok: "Nyilván nem gyilkolod annyira,"

ferke

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 461
    • http://www.ferke.hu
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3773 Dátum: 2008.11.28 12:27:09 »
Sziasztok, tegnap jártam Supratrendnél, megtörtént a motorolaj & szűrő, váltóolaj és fék/kuplung folyadék csere, valamint cseréltek pollenszűrőt is.
Át is nézettem a kocsit, azaz a fékeket/futőművet. Sajnos kiderült pár dolog amire költenem kell. Hátsó stabilizátor kar+stabgumi, belső összekötő rúd (ez elöl) is cserés.
A gyári árak eléggé ledöbbentettek, így megpróbálok alternatív forrásokat keresni :) Ebayen találtam cuccokat Carinához, viszont nem vagyok 100%-ig biztos a dolgokban,
hogy azok e amit keresek :) Ezért szökségem lenne a segítségetekre :)

Ez ugye belső összekötő rúd?
Ez meg hátsó stab.kar?

Továbbá hamarosan vennem kell féktárcsa+betétet. Ez vszínű Autotékából veszem Brembot ahogy Taby mester is tette :)
Carina, a több mint 10 éve tartó szerelem:)

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3774 Dátum: 2008.11.28 13:16:06 »

Ez ugye belső összekötő rúd?
Ez meg hátsó stab.kar?


Mind a kettő stab kar másnéven kutyacsont.

A bárdi honlapján megtalálod a képen a belső összekötőt.Egyszerűen nem tudom belinkelni a képet. :(
referencia száma:GQR9163S
Kinézetre ilyen Klikk

Megcsináltam a linket, mert 3 sor volt...
Misi
« Utoljára szerkesztve: 2008.11.28 17:07:32 írta Misi »
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

ferke

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 461
    • http://www.ferke.hu
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3775 Dátum: 2008.11.28 15:45:40 »
A bárdi honlapján megtalálod a képen a belső összekötőt.Egyszerűen nem tudom belinkelni a képet. :(
referencia száma:GQR9163S
Kinézetre ilyen http://cgi.ebay.co.uk/TOYOTA-AVENSIS-1-6-1-8-2-0-TD-D4D-STEERING-RACK-END-NEW_W0QQitemZ230221345382QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item230221345382&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1299%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318
Köszi szépen:) Mostmár okosabb vagyok:) Na erre nekem 14e/db árat mondtak Supratrendnél.
Apa beszél a debreceni Toyotásokkal, kiváncsi vagyok ők mennyit mondanak. no meg még Autotékától is jön majd ár.
Carina, a több mint 10 éve tartó szerelem:)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3776 Dátum: 2008.11.28 19:42:43 »
A bárdi honlapján megtalálod a képen a belső összekötőt.Egyszerűen nem tudom belinkelni a képet. :(
referencia száma:GQR9163S
Kinézetre ilyen http://cgi.ebay.co.uk/TOYOTA-AVENSIS-1-6-1-8-2-0-TD-D4D-STEERING-RACK-END-NEW_W0QQitemZ230221345382QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item230221345382&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1299%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318
Köszi szépen:) Mostmár okosabb vagyok:) Na erre nekem 14e/db árat mondtak Supratrendnél.
Apa beszél a debreceni Toyotásokkal, kiváncsi vagyok ők mennyit mondanak. no meg még Autotékától is jön majd ár.

Most nem azért, de a Lemfölderből, ami azért nem rossz 7.000.- HUF alatti a bruttóár és ebből tudok lyan 30-40%-ot faragni...

Itt nézegess....

Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3777 Dátum: 2008.11.28 20:55:24 »
Most nem azért, de a Lemfölderből, ami azért nem rossz 7.000.- HUF alatti a bruttóár és ebből tudok lyan 30-40%-ot faragni...

Itt nézegess....


Mester Nem akarnál az Avémhoz egy jobb hátsó lámpát szerezni hasonló konstrukcióba? :D
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3778 Dátum: 2008.11.28 21:05:42 »
Mi a fene van a supratrend-nél?
Ők nem hallották, hogy válság van?
Illetve, hogy a carina nem a legújabb modell, ergo nem aranyáron kell javítani?
egyik kollégánk is küzd velük.
Pedig eddig jó tapasztalatok voltak velük. Vagy jók továbbra is, csak bankszámla kell hozzájuk?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3779 Dátum: 2008.11.29 12:48:48 »
Mi a fene van a supratrend-nél?
Ők nem hallották, hogy válság van?
Illetve, hogy a carina nem a legújabb modell, ergo nem aranyáron kell javítani?
egyik kollégánk is küzd velük.
Pedig eddig jó tapasztalatok voltak velük. Vagy jók továbbra is, csak bankszámla kell hozzájuk?

A gyári alkatrész-árak olyanok, amilyenek. A szervízeknek ebbe nincs beleszólásuk.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )