Sziasztok!
Kb 2-3 hete érdekes kopogást hallok előről... A jobb oldalon nem annyira vészes, de a bal oldali nagyon gáz. A dolog kis tempónál apróbb úthibákon jelentkezik. Nagyobb "döccenőkben" ill. nagyobb tempónál nem hallatszik a dolog. Úgy érzékelem, hogy, ha lassan is, de a hang egyre hangosabb és egyre idegesítőbb. Az autó 2 hónapja volt műszakin (nem, nem "áttolóson") és csont nélkül átment. Ötlet?
Olajfogyasztás: akik ismernek itt a fórumon azok tudják, hogy mióta nálam van az autó azóta küzdök néminemű olajfogyasztással. Eddig nem kezdtem vele különösebben semmit sem, inkább töltögettem az olajat szorgalmasan. Öt éve van nálam az autó, ez idő alatt alig nőtt a fogyasztás, persze olajból. 2-4 dl / 1000 km. Az autót jellemzően országúton használtam átlagosan évi 25ezres futással. Nemrég úgy hozta a sors, hogy szinte kizárólag autópályázom 130-140-es tempóban. Azóta az van, hogy felugrott az olajfogyi 1 literre 1000 km-ként. Két hete voltunk nyaralni, összesen 1200 km-t tettünk (országút/város) meg kerek fél liter hiányzott. Elég érdekes.
Sajnos arra jutottam, hogy kerül, amibe kerül szeptember vége felé megcsináltatom. (A szelepszár-szimmeringeket már másfél éve beszereztem.) Ehhez kérnék segítséget a Tisztelt fórumtársaktól, hogy hova érdemes/szabad/ajánlott vinni az autót? Elsősorban Bp és közvetlen környéke érdekelne. A Supratrendnél néhányan már gyógyíttatták az Carinájukat, úgy tudom elégedetten.
Tisztelettel:
'94 1.6 JT153ATK
Szia! Az elülről jövő kopogás szerintem stabilizátor-szilent, és/vagy stabilizátor-összekötő "zászló" ("pálca","kutyacsont", ahogy tetszik). Egyik sem egy drága dolog. Kicsit kevésbé szerencsés esetben lehet kormányösszekötő-gömbfej is, de az nem annyira jellemző.
Gyűrűzésre-szimeringezésre én Pécsett tudok csak szerelőt, máshonnan nincs tapasztalatom.
Én is a stabilizátor összekötőjére gyanakszom, mert ha feltételezzük, hogy a műszakin rendesen megnézték akkor ez az egy hiba lehet, amit nem vesznek észre, mert nem is vizsgálják.
Az olajfogyira meg annyit, hogy ez természetes, hogy különböző szituban más az olajfogyasztás.
Egyébként a corolla moci "felújítással" kapcsolatban megtanultam, hogy ez az olajfogysztás dolog piszkos egy játék, ugyanis spirálszerűen generálja saját magát a probléma.
Kicsit puhább, megkopott, kilágyult gyűrű, vagy szelepszárszimmering teljesen mindegy, ha valahol a gyűrű felé jut az olaj a hengerben történő égés miatt kokszosodik, amit a következő menetben letol a gyűrű. Ez a koksz megragasztja a gyűrűt, ami tovább növeli az olajfogyit a tömítetlenség miatt és így tovább körbe körbe.
Gondolom jó esetben, mondjuk egy autópályás menetnél kicsit ki tud járódni és ideigelenesen javul a helyzet, de tökéletes csak gyűrűcserével lesz.
Amióta megcsináltam a gyűrű és szimmering cseréket a corollán minimális olajat sem eszik az autó és a fogyasztása is elkezdett javulni, köszönhetően annak, hogy kezd összekopni.
Úgyhogy sajnos kénytelen leszel kicsit beruházni ebbe a projektbe, mert ez javulni nem fog!