Nyomásveszteség mérést csináltak az autón? Olajatfogyasztás mekkora? Gyujtáskábeleket kimértétek?
Igen erre nagy szükség lenne. sajnos saját bőrömön is tapasztaltam, amit egyébként tanultam is, de nehéz elhinni, hogy mennyire félrevezető egy sima kompressziómérés.Ha minden más (értsd olajfogyasztás, ergo hengertömítettség) rendben akkor esetleg mond valamit a moci állapotáról.
Nemrég volt "szerencsém" kicsit helyrehozni apám 92-es corollájának motorját. Az sem volt valami erős, ami első körben kapásból annak volt köszönhető, hogy a gyertyahézeg majd 2 mm volt!!! (ergo tessék megnézni a gyertyahézagot, gyertyát esetleg, gyújtókábelt (van eladó gyárim, ha rossz lenne!!!)).
Na a lényeg, hogy eszméletlenül ette az olajat a gép, a kompresszió mérés 13-13,6 bár-t mutatott. szal ilyen esetben éppen a hengerbe jutó, hengerfalon maradó nagy mennyiségű olaj tömít azon a kis fordulaton, amin a mérést végzik.
Ez a 13á13,6 bár gyári új érték és a felett van. Ezzel szemben a dugattyúgyűrűk úgy le voltak ragadva, hogy közük nem volt a hengerfalhoz, tehát alig volt tömített az égéstér. ennek persze az egyik velejárója, hogy a dugattyú mellet elszökik a nyomás, vele együtt az erő!!!
Azt sem ártana tudni melyik motor ez.
Nem a szegénykeverékes véletlenül?
Ott van lehetőség bővebben az elromlásra.
Például elág csak a örvénylés szabályozás vákuum rendszerét rosszul visszarakni, elektromos szelepét nem bekötni és máris hisztis lesz a motor.
A szegénykeverékesnél éppen ez történik, hogy a hengerenkénti 2 szívócsatorna közül az egyiket lefolytják részterhelésen, hogy növeljék az örvénylést a hengerben, ez segít a szegénykeverék elektromos szikra általi gyulladóképességének megörzésében. Lehet, hogy neked ez állandóan zárva van a rossz összerakás miatt!!! Persze mondom mégegyszer, csak akkor, ha ilyen motorod van!
egyelőre ennyi ötletem van, ha válaszolsz a kérdésekre tovább tudunk lépni