Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2684205 alkalommal)

0 Felhasználó és 14 vendég van a témában

csazsu

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
  • Toyota Carina E 1.6xli '92
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3510 Dátum: 2008.07.13 11:57:07 »
Helló Mindenkinek!

Eddig csak olvasgattam a fórumot, de most leírom nektek a problémámat, ha tudtok segítsetek!
Van egy ’92-es japán Canina E 1.6xli-m amit szépen lassan elhagyott az ereje. Éreztem, hogy az autó gyengélkedik, ehhez képest viszont sokat fogyaszt (8liter), ezért múlthéten elvittem motor-diagnosztikára. A szaki elkeserített, mert azt mondta a padon 80LE-t mér. Azt mondta a lambdaszonda működik, benzin van nagyfordulaton is de valami fojtja a motort.
Gyújtás elosztó fedelet, gyertyákat, üzemanyagszűrőt, légszűrőt kicseréltem a szelephézagok jók és megmértük a kompressziót mind a 4 hengerben 13bar volt.
Még jövő héten sógorommal lebontjuk a kipufogó rendszert nem esett-e szét a hátsódob vagy tömődött el a katalizátor. De ha ez sem segít, akkor nem tudom még mi lehet a hiba oka.
Előre is köszönöm a segítő válaszokat!
csaszu

Én ennyiből a kipu rendszer eltömődésére gondolnék, elsősorban a katalizátor kerámiabetétének törésére és ezzel az átmenő gázok fojtására.

Ha amúgy minden más rendben van (tehát "csak" annyi a hiba hogy gyenge az autó), akkor én is erre tippelnék első körben.


Szevasztok!
Nem tudom sírjak, vagy nevessek, de a kipufogó rendszer ép. A katalizátor hibátlan és a dobok sem zörögnek. Belenéztünk és minden a helyén van, ráadásul simán átfújható a rendszer. Tehát bármi is folytja a motort, az nem a kipufogó rendszer.

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3511 Dátum: 2008.07.13 12:36:53 »
Helló Mindenkinek!

Eddig csak olvasgattam a fórumot, de most leírom nektek a problémámat, ha tudtok segítsetek!
Van egy ’92-es japán Canina E 1.6xli-m amit szépen lassan elhagyott az ereje. Éreztem, hogy az autó gyengélkedik, ehhez képest viszont sokat fogyaszt (8liter), ezért múlthéten elvittem motor-diagnosztikára. A szaki elkeserített, mert azt mondta a padon 80LE-t mér. Azt mondta a lambdaszonda működik, benzin van nagyfordulaton is de valami fojtja a motort.
Gyújtás elosztó fedelet, gyertyákat, üzemanyagszűrőt, légszűrőt kicseréltem a szelephézagok jók és megmértük a kompressziót mind a 4 hengerben 13bar volt.
Még jövő héten sógorommal lebontjuk a kipufogó rendszert nem esett-e szét a hátsódob vagy tömődött el a katalizátor. De ha ez sem segít, akkor nem tudom még mi lehet a hiba oka.
Előre is köszönöm a segítő válaszokat!
csaszu

Én ennyiből a kipu rendszer eltömődésére gondolnék, elsősorban a katalizátor kerámiabetétének törésére és ezzel az átmenő gázok fojtására.

Ha amúgy minden más rendben van (tehát "csak" annyi a hiba hogy gyenge az autó), akkor én is erre tippelnék első körben.


Szevasztok!
Nem tudom sírjak, vagy nevessek, de a kipufogó rendszer ép. A katalizátor hibátlan és a dobok sem zörögnek. Belenéztünk és minden a helyén van, ráadásul simán átfújható a rendszer. Tehát bármi is folytja a motort, az nem a kipufogó rendszer.
Nyomásveszteség mérést csináltak az autón? Olajatfogyasztás mekkora? Gyujtáskábeleket kimértétek?

gebe

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3512 Dátum: 2008.07.13 13:08:20 »
Idézetet írta: b.c.
Tudni kellene, hogy mit csináltak a javítás során.
Mérni kellene egy kompressziót, de a legjobb egy hengernyomásveszteség-mérés lenne, de ezt nem sok helyen tudják megcsinálni.
Ha esetleg denso elosztód van ott előfordulhat, hogy rossz alapelőgyújtásszöget állítottak vissza az összerakás során. A BOSCH rendszernél nincs állítási lehetőség.
aztán meg lehet nézni a vezérlés jeleit, hogy helyükön vannak-e, bar ilyen hiba már füllel is hallható a motoron.

szal, van választék, csak tudni kellene mit csináltak. pl., ha szelepek kivételénél nem szakszerűen veszik ki a szelepéket simán el lehet hajtani a szeleptányért. ekkor kifúj a szelep mellett.
Aztán az is lehet, hogy nem a helyükre kerültek vissza a szelepek, amennyiben nem volt becsiszolás, csak szét összeszerelés.
Ha gyűrűzve is volt akkor természetes, hogy amíg be nem kopik, kicsit "szororsabban" forog a motor!
Na, szóval van választék.
Megjegyzem biztos a motorral van a bibi???
Nem lehet szoruló fék esetleg, ami visszafogja, stb...

Illetve mit csinálsz vele, hogy hgengerfejes lesz.
El van tömődve a hűtőd esetleg???
 Az új moci is a régi hűtővel lett összerakva ugye. Ki meg nem mosta senki... (csak 5let) Na, de ezt is észre kellene venni egy figyelmes gazdának!!! Vannak előjelek, nem?

Köszi a tanácsokat, gyűrűzve nem lett a motor, a fékek nem szorulnak, valóban a "régi" hűtővel lett összerakva, de az előző hengerfejezésnél vettem új hűtőt, tehát pár ezer km-t használtam. A szelepek visszaszerelésének helyét nem tudom, majd utána kérdezek. A gyújtás elektronikus, előgyújtást állítani nem lehet. A vezérlés volt az első, amit megkérdeztem a szerelőtől, azt mondta, hogy ha egy fokkal is odébb lenne téve, nem is működne a motor. Hogy mit csinálok, hogy hengerfejes lesz,? hát semmi különöset , normálisan közlekedek, nem hajszolom, nem pörgertem, 15 km-re járok dolgozni, be tud melegedni, általában egyedül járok vele, rendesen szervizelem,(korábban Toyota szervízben), 98-ast tankolok, igaz, az első motor megmelegedett,(a blokk is), ezért nem javíttattam, hanem kicseréltem, egy Angliából hozott kocsiból lett kivéve, csodálatosan működött, az az érthetetlen, hogy ugyanazt a hibát ugyanott produkálja, két különböző motornál. 

Javítottam az idézetet. Misi
« Utoljára szerkesztve: 2008.07.13 16:49:16 írta Misi »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3513 Dátum: 2008.07.13 17:48:09 »

Nyomásveszteség mérést csináltak az autón? Olajatfogyasztás mekkora? Gyujtáskábeleket kimértétek?

Igen erre nagy szükség lenne. sajnos saját bőrömön is tapasztaltam, amit egyébként tanultam is, de nehéz elhinni, hogy mennyire félrevezető egy sima kompressziómérés.Ha minden más (értsd olajfogyasztás, ergo hengertömítettség) rendben akkor esetleg mond valamit a moci állapotáról.
Nemrég volt "szerencsém" kicsit helyrehozni apám 92-es corollájának motorját. Az sem volt valami erős, ami első körben kapásból annak volt köszönhető, hogy a gyertyahézeg majd 2 mm volt!!! (ergo tessék megnézni  a gyertyahézagot, gyertyát esetleg, gyújtókábelt (van eladó gyárim, ha  rossz lenne!!!)).
Na a lényeg, hogy eszméletlenül ette az olajat a gép, a kompresszió mérés 13-13,6 bár-t mutatott. szal ilyen esetben éppen a hengerbe jutó, hengerfalon maradó nagy mennyiségű olaj tömít azon a kis fordulaton, amin a mérést végzik.
Ez a 13á13,6 bár gyári új érték és a felett van. Ezzel szemben a dugattyúgyűrűk úgy le voltak ragadva, hogy közük nem volt a hengerfalhoz, tehát alig volt tömített az égéstér. ennek persze az egyik velejárója, hogy a dugattyú mellet elszökik a nyomás, vele együtt az erő!!!

Azt sem ártana tudni melyik motor ez.
Nem a szegénykeverékes véletlenül?
Ott van lehetőség bővebben az elromlásra.
Például elág csak a örvénylés szabályozás vákuum rendszerét rosszul visszarakni, elektromos szelepét nem bekötni és máris hisztis lesz a motor.
A szegénykeverékesnél éppen ez történik, hogy a hengerenkénti 2 szívócsatorna közül az egyiket lefolytják részterhelésen, hogy növeljék az örvénylést a hengerben, ez segít a szegénykeverék elektromos szikra általi gyulladóképességének megörzésében. Lehet, hogy neked ez állandóan zárva van a rossz összerakás miatt!!! Persze mondom  mégegyszer, csak akkor, ha ilyen motorod van!
egyelőre ennyi ötletem van, ha válaszolsz a kérdésekre tovább tudunk lépni
« Utoljára szerkesztve: 2008.07.13 17:51:15 írta b.c. »

csazsu

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
  • Toyota Carina E 1.6xli '92
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3514 Dátum: 2008.07.15 20:18:08 »

Nyomásveszteség mérést csináltak az autón? Olajatfogyasztás mekkora? Gyujtáskábeleket kimértétek?

Igen erre nagy szükség lenne. sajnos saját bőrömön is tapasztaltam, amit egyébként tanultam is, de nehéz elhinni, hogy mennyire félrevezető egy sima kompressziómérés.Ha minden más (értsd olajfogyasztás, ergo hengertömítettség) rendben akkor esetleg mond valamit a moci állapotáról.
Nemrég volt "szerencsém" kicsit helyrehozni apám 92-es corollájának motorját. Az sem volt valami erős, ami első körben kapásból annak volt köszönhető, hogy a gyertyahézeg majd 2 mm volt!!! (ergo tessék megnézni  a gyertyahézagot, gyertyát esetleg, gyújtókábelt (van eladó gyárim, ha  rossz lenne!!!)).
Na a lényeg, hogy eszméletlenül ette az olajat a gép, a kompresszió mérés 13-13,6 bár-t mutatott. szal ilyen esetben éppen a hengerbe jutó, hengerfalon maradó nagy mennyiségű olaj tömít azon a kis fordulaton, amin a mérést végzik.
Ez a 13á13,6 bár gyári új érték és a felett van. Ezzel szemben a dugattyúgyűrűk úgy le voltak ragadva, hogy közük nem volt a hengerfalhoz, tehát alig volt tömített az égéstér. ennek persze az egyik velejárója, hogy a dugattyú mellet elszökik a nyomás, vele együtt az erő!!!

Azt sem ártana tudni melyik motor ez.
Nem a szegénykeverékes véletlenül?
Ott van lehetőség bővebben az elromlásra.
Például elág csak a örvénylés szabályozás vákuum rendszerét rosszul visszarakni, elektromos szelepét nem bekötni és máris hisztis lesz a motor.
A szegénykeverékesnél éppen ez történik, hogy a hengerenkénti 2 szívócsatorna közül az egyiket lefolytják részterhelésen, hogy növeljék az örvénylést a hengerben, ez segít a szegénykeverék elektromos szikra általi gyulladóképességének megörzésében. Lehet, hogy neked ez állandóan zárva van a rossz összerakás miatt!!! Persze mondom  mégegyszer, csak akkor, ha ilyen motorod van!
egyelőre ennyi ötletem van, ha válaszolsz a kérdésekre tovább tudunk lépni

Próbálok válaszolni a kérdéseidre: Az olaj fogyasztásom a normális 10000km/1l körül van.
Gyertyahézagot nem mértem, de van tartalék gyertyám és csütörtökre szerzek 16-os gyertyakulcsot, akkor kicserélem.
Nyomásveszteség mérést nem csináltak az autón. Elsősorban azért, mert nem tudom mi az, hogyan mérik ezért nem kértem a szerelő meg nem kérdezte.
Gyújtókábelt sem mérték ki, de egymáshoz képest 90-100-100-90% hatásfokkal dolgoznak a hengerek, amiből arra következtetek, annak nem lehet hibája. Persze, ha elég egy sima ellenállás mérés, azt bármikor kimérem.
A motorom 86kW-os dús keverékes.
Remélem mindenre válaszoltam. csazsu

kriver

  • Vendég
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3515 Dátum: 2008.07.15 21:48:27 »
Kedves Fórumtagok!

Friss tulajként egy Carina E (1996/1) 1.6 Liftback autóval rendelkezem. Első autóm, tehát tapasztalatom még nincs az autók hibáiról. Csupán pár napja használtam, amikor a motorolaj nyomást és töltést jelző lámpa felvillant a műszerfalon. Pár km megtétele után telefonos segítséget kértem egy ismerősömtől (neki egy dízel Carinája van) de nem tudott konkrét választ adni rá. A vásárlás után megvolt egy kötelező szerviz, ahol minden cserélve lett, amit ilyenkor illik. Ajánlották, hogy az injektort tisztítsam ki egy adalék segítségével. Ezt megtettem. Egy STP Injektor és karburátor tisztító adalékot (fél flakon, mert 50-60 l-hez írják) öntöttem egy közel üres tankba (de még nem jelzett), majd 30 liter 95-öst tankoltam rá. Eljöttem 25 km-t gond nélkül. Este az udvaron szabad ég alatt kapott egy nagyobb esőt. Másnap este a köv. elindulásnál kigyulladt a lámpa. Tapasztaltabb autóvezető ismerős megnézegette a biztosíték táblát (megmozgatta a tartalmát), aztán alapjáraton, majd kihúzatva próbálgatta. Az extrém igénybevételnél egy időre elaludt a lámpa. Amikor átvettem a kormányt, a lámpa megint kigyulladt kb. 1 km után. Semmi jóval nem biztatnak. Tudtok segíteni? Teljesen kétségbe vagyok esve.  :helpsmilie:
« Utoljára szerkesztve: 2008.07.15 21:52:19 írta kriver »

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3516 Dátum: 2008.07.15 21:55:11 »
Kedves Fórumtagok!

Friss tulajként egy Carina E (1996/1) 1.6 Liftback autóval rendelkezem. Első autóm, tehát tapasztalatom még nincs az autók hibáiról. Csupán pár napja használtam, amikor a motorolaj nyomást és töltést jelző lámpa felvillant a műszerfalon. Pár km megtétele után telefonos segítséget kértem egy ismerősömtől (neki egy dízel Carinája van) de nem tudott konkrét választ adni rá. A vásárlás után megvolt egy kötelező szerviz, ahol minden cserélve lett, amit ilyenkor illik. Ajánlották, hogy az injektort tisztítsam ki egy adalék segítségével. Ezt megtettem. Egy STP Injektor és karburátor tisztító adalékot (fél flakon, mert 50-60 l-hez írják) öntöttem egy közel üres tankba (de még nem jelzett), majd 30 liter 95-öst tankoltam rá. Eljöttem 25 km-t gond nélkül. Este az udvaron szabad ég alatt kapott egy nagyobb esőt. Másnap este a köv. elindulásnál kigyulladt a lámpa. Tapasztaltabb autóvezető ismerős megnézegette a biztosíték táblát (megmozgatta a tartalmát), aztán alapjáraton, majd kihúzatva próbálgatta. Az extrém igénybevételnél egy időre elaludt a lámpa. Amikor átvettem a kormányt, a lámpa megint kigyulladt kb. 1 km után. Semmi jóval nem biztatnak. Tudtok segíteni? Teljesen kétségbe vagyok esve.  :helpsmilie:

Töltés és olajnyomás?
Véletlenül nem lett rosszul visszarakva ill kispannolva az ékszíj?Nálam csak 1 csavar nem volt jól meghúzva a generátornál 130-as tempónál nem volt god na de a városba 20-al araszolva!. :( Csikorgó sivító hangja nincs?
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3517 Dátum: 2008.07.15 21:59:44 »
Kedves Fórumtagok!

Friss tulajként egy Carina E (1996/1) 1.6 Liftback autóval rendelkezem. Első autóm, tehát tapasztalatom még nincs az autók hibáiról. Csupán pár napja használtam, amikor a motorolaj nyomást és töltést jelző lámpa felvillant a műszerfalon. Pár km megtétele után telefonos segítséget kértem egy ismerősömtől (neki egy dízel Carinája van) de nem tudott konkrét választ adni rá. A vásárlás után megvolt egy kötelező szerviz, ahol minden cserélve lett, amit ilyenkor illik. Ajánlották, hogy az injektort tisztítsam ki egy adalék segítségével. Ezt megtettem. Egy STP Injektor és karburátor tisztító adalékot (fél flakon, mert 50-60 l-hez írják) öntöttem egy közel üres tankba (de még nem jelzett), majd 30 liter 95-öst tankoltam rá. Eljöttem 25 km-t gond nélkül. Este az udvaron szabad ég alatt kapott egy nagyobb esőt. Másnap este a köv. elindulásnál kigyulladt a lámpa. Tapasztaltabb autóvezető ismerős megnézegette a biztosíték táblát (megmozgatta a tartalmát), aztán alapjáraton, majd kihúzatva próbálgatta. Az extrém igénybevételnél egy időre elaludt a lámpa. Amikor átvettem a kormányt, a lámpa megint kigyulladt kb. 1 km után. Semmi jóval nem biztatnak. Tudtok segíteni? Teljesen kétségbe vagyok esve.  :helpsmilie:
Első lépésben ellenőrízd, hogy van elegendő olaj az autóban.
A  töltésprobléma leggyakoribb oka, az elkopott illetve fentragadt szénkefe a generátorba, és ez tisztítással vagy cserével a probléma megszüntethető.

kriver

  • Vendég
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3518 Dátum: 2008.07.15 22:06:25 »
Teljesen rendben van a motorhang. Max 90-el mertem menni vele.

kriver

  • Vendég
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3519 Dátum: 2008.07.15 22:07:15 »
Néztünk olajszintet, nincs gond.

kriver

  • Vendég
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3520 Dátum: 2008.07.15 22:11:41 »
Alapjáraton nem világít, még néha 2-ben sem. Kicsit meghúzatva kigyullad.

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3521 Dátum: 2008.07.16 20:51:19 »
Alapjáraton nem világít, még néha 2-ben sem. Kicsit meghúzatva kigyullad.
OK. De mi világít néha, és mi gyullad ki? :eek:

kriver

  • Vendég
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3522 Dátum: 2008.07.16 21:14:51 »
Alapjáraton nem világít, még néha 2-ben sem. Kicsit meghúzatva kigyullad.
OK. De mi világít néha, és mi gyullad ki? :eek:

A motorelektronika jelző sárga kontroll lámpa világít. Néha nincs gond, és kilométereket megyek anélkül, hogy kigyulladna, néha a második sebességnél kigyullad. Többen a lambda szondára gyanakodnak. Alánéztem, de mivel nem értek hozzá, nekem nem tűnt fel semmi rendellenes.
Egy diagnosztika, és az említett alkatrész javítása kb. milyen összeget emésztene föl? Friss vétel, ezért kicsit leapadtak a forrásaim.
« Utoljára szerkesztve: 2008.07.16 22:07:46 írta kriver »

lack74

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3523 Dátum: 2008.07.16 22:01:48 »
Sziasztok! :helpsmilie:
Az én carina e -m szegénykeverékes angol-motoros autó!
Sajnos hibája a következő: Európában kevés van belőle, így bontóban nem lehet vele találkozni, vagy igen ritkán.
Ezért, nem lehet hozzá olcsón alkatrészhez jutni, pedig kellene pár cucc. Ha valaki tud olyan bontót ahol lehet hozzá alkatrészeket venni, üzenhetne!
Köszönet :clap:
« Utoljára szerkesztve: 2008.07.16 22:18:17 írta lack74 »
Lack74

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3524 Dátum: 2008.07.16 22:25:37 »
Egy diagnosztika, és az említett alkatrész javítása kb. milyen összeget emésztene föl? Friss vétel, ezért kicsit leapadtak a forrásaim.
Ki kell olvasni a hibakódot. Ha visszanézed a hozzászólásokat megtalálod, hogy miként tudod kiolvasni, és ehhez nem kell szervízbe vinni.
Kiolvasás utáni a hibakódból meg lehet tudni, melyik érzékelővel van probléma.