Nem tudom emlékszik-e valaki rá (Palaczk biztosan), de anno panaszkodtam, hogy a vezető ülésnél a tanksapka nyitó mellett a hátsó ajtó karom le volt törve - így vettem az autót. Tegnap kikaptam az ülést, nekiálltam nőgyógyászkodni és rájöttem, hogy az egész szerkezetet egy 10-es csavar fogja. Szóval kikaptam az egészet és mivel kb 2 éve rendeltem egy ilyen nyitogató szerkezetet a régit kikaptam (bowden nélkül), az újat beraktam és voilá, 4,5 év után új fícsörrel gazdagodott az autóm
A másik meg, hogy az anyós ülést is kiszedtem és tök könnyedén hozzáfértem a biztonsági öv csatjához - azt is kiszedtem és fel akarom küldeni Bp-re a bontóba, hogy egy tök ui.et szerezzek be helyette. Most már vagy 3 hete csak 4 személyes a kocsim
hát igen. Nekem is már a 2. van benne.
Sajnos ez is egy olyan része a carina-nak, amire nincs magyarázat.
Egyre vigyázz, lefele még véletlenül se nyomd a kart, mert 10-ed annyit bír mint húzásra.
És, hogy miért nyomnád lefele?
Rém egyszerű. Pollenszűrő csere, vagy tisztítás pl. . Hátra tolod az ülést, kormányt felbillented, mert így könnyebb bebújni a műszerfal alá. (
) Rém könnyen rá lehet könyökölni a karra és már ugrott is kb. 7000 ft, ha van a bontóban egyáltalán.
Míg élek nem fogom megérteni.
A fater 92-es LB corollájában ugyanez a kar fém lemezből sajtolt, és olyan erővel nyitja a hátsó ajtót, amit még egy 2 éves gyerek is kinyitna. Egy nagyon hallk kultúrál kattanást hallani, és emelhető a hátsó ajtó. Az ajtó visszazáródásakor hasonló finom kis kattanás hallatszik a csomagtérajtó zárjánál. ( megint csak erre tudok utalni alv.sz.: JT.....)
ezzel szemben a carinánál csak szenvedni lehet vele. Kétkezes és rendszerint el is törik.
Én már bontottam szét az enyémet, mondanom sem akkora talány, mint a ciripelés, vagy csörgés, amiről mindíg szót ejtek. Minden rendben, működik is végülis, csak azért mégsem így kellene.
Ja megjegyzem túl vagyok a főtengelyszimmering cserén. Ahogy szokkott lenni, köszönjük jól vagyunk. A nagyon finom olajszivárgás természetesen megszűnt. Költsége: 800 ft (NOK japó szimmeringgel !!!)
Pár óra meló a garázsban, a kocsi végig a lábán állt és csak a hosszbordásszíjakat, illetve a vezérműszíj alsó két burkolatát vettem le, meg persze a vezérlést!!!
Na, de nem is ez az érdekes, hanem, hogy a szíjakkal való kínlódást nem csináltam, mert nem volt rá időm (már, ami a csörgő hang keresésére irányult volna). Viszont indítás után nem csinálta, majd csak 2 nap után jött vissza a csörgő hang, amíg hideg, melegen nem igazán hallaható.
Ha már itt tartok, el kell dicsekedjem azzal is, hogy a jövő évi műszakira készülendő felraktam hátra az új dobokat, meg betéteket (ami már meg van vagy 2 éve), így a hátsó fék már kompletten teljesen zsír új, csilla-villa.
Pénteken volt szerencsém megméretni egy kisebb bekopási időszak után.
eltérések: elöl 3%, ingadozás: 3% , hátul 3 % ingadozás: 4 %, kézifék eltérés 3 %.
Fél szemel figyelték a szervizes "kollégák" a mérést. Csak ennyit mondtak: "De sz.r!" és továbbmentek. Mondtam nekik , hogy: "úgy látom tudok féket csinálni" és én is tovább mentem.
Ehhez a témához tartozik, hogy szegény ismerősőm, akinek természetesen szintén hátsó féket cseréltek a közeli márkaszervízben egy fél éve, és a számla 100 e ft körülre jött ki (szerintem valami apróságot még csinálhattak) most készül vizsgára, hátsó eltérés 74 % !!!!
Mondtam neki, hogy én fele pénzből neki is megcsináltam volna a 3 %-os féket. Ne vigye oda, mert enyhén szólva gondok vannak azzal a csapattal de ragaszkodik hozzájuk! Nos, én ettől többet nem tudok tenni érte! Most szereztem neki pár műszakira szükséges alkatrészt némi kedvezménnyel, hétfőn visszi a "szuperszervízbe a mestereknek".
Na, hagy vigye!
A "jel" legyen vele! (na, de 100 e-ért+műszakira felkészítés vizsgáztatás
)
Istenem, nem is tudom mit csinálnék, ha 100 eFt-ot költhetnék a kocsimra szabadon !!!