Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2695012 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9540 Dátum: 2014.12.27 09:47:45 »
üdv Fred10!

Csomagtartóban nem zörög semmi? Gondolok itt a pótkerék, kerékcsere alkatrészeire, illetve szerszámok, apróságok, valamint a jobb sarokban található emelőre, nem-e tud mozogni!?

Fred10

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9541 Dátum: 2014.12.27 12:29:41 »
Szia, direkt kivettem mindent a csomibol, erdekes mod akkor is tompult a hang de megmaradt sajna

Fred10

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9542 Dátum: 2014.12.27 16:58:23 »
Sziasztok, kezd lejonni az ajtomrol a diszlec, meg mielott csunya lesz visszaragasztanam, van otletetek melyik ragaszto a legidealisabb?

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9543 Dátum: 2014.12.27 17:28:48 »
szélvédőragasztó?

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9544 Dátum: 2014.12.27 20:20:22 »
Szia, direkt kivettem mindent a csomibol, erdekes mod akkor is tompult a hang de megmaradt sajna

Szia!
Ha  kamikaze által javasolt dolgok átnézése sem vezetne gyógyuláshoz...
Hátsó ajtóban valami megzörgősödött-anno nekem az ajtó nyitó kilincs zörgött,kívülről ütögetve az ajtót,jelzett...
Kipufogó hátsó dob nem verődik semminek? Csomagtér ajtajában kárpit alatt"búvárkodtál" már? 5 ajtósoknál kalaptartó is zöröghet,kopoghat;utángyártott ajtó teleszkóp kasztnihoz dörzsölődik,verődik;esetleg hátsó ülés támla? Hátsó lökhárító alatti szellőzőrács fellazult?
Sok türelmet és sikert kívánok! ;)

juhasz068

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 121
  • Carina 1.6 xli 95" 85kw
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9545 Dátum: 2014.12.29 15:50:36 »
Sikerült mérnem kompressziót ! 1-4 hengerekben egyforma 11.5 -bar és a 2-3-ban sajna 4 -bar! Tényleg át égett a tömítés a két henger között! Most nem tudom mi lenne a jobb megoldás?! Van egy motor eladó 70.000.Ft azt rakjam bele ,vagy tömítés csere
hengerfej felújítás stb. Ez így 70-80ezer magyar pénz lenne! Szerintetek mi a jobb?

juhasz068

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 121
  • Carina 1.6 xli 95" 85kw
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9546 Dátum: 2014.12.29 16:03:07 »
Elfelejtettem hozzáfűzni Hogy 2-éve lett gyűrűzve olasz utángyártott gyűrűk kerültek bele!Azóta raktam bele úgy 110-130-ezer km-t.
Ezért is gondoltam egy még nem szétszedett motorblokkra!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9547 Dátum: 2014.12.29 16:34:05 »
üdv!
Akkor anno milyen hengerfejtömítést tettél bele? Hengerfej csavarok lettek cserélve?
Bontott motor lutri, majd beindítva, megmelegítve derül ki, jó-e vagy sem.
A 70E meg azért kicsit több lesz, ha lelkiismeretes akarsz lenni:
-új vezérlés
-olaj + szűrő
-fagyálló

juhasz068

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 121
  • Carina 1.6 xli 95" 85kw
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9548 Dátum: 2014.12.29 17:59:32 »
Üdv azthiszem hogy utángyártott tömítés került bele! ja és csavarok sem lettek cserélve.
Már ahhoz a szerelőhöz nem fogom vinni. A motort amit vennék bele lesz módom átnézi.
De szerintem is jobb lesz ezt megcsinàlni.

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9549 Dátum: 2014.12.29 18:07:10 »
Szerintem is.
Ha mindent előírás szerint csinálnak, ez nem nagyon lesz.
Tiszta felületek, sík ellenőrzés. Síkolás csak szükség esetén.
Lazítási, húzási sorrendek, nyomatékok nagyon fontosak.
Nekem Elring hengerfejtömítés és csavarok voltak. Ha biztosra akarsz menni, akkor gyári tömítés, főleg a szelepfedél.
Utángyártott csavarok azért jók. De újak legyenek. A régit visszatenni plusz kockázat. Annyira nem drágák.

Segítség:
http://discodan.org/gfx/celica/servicemanual/engine/em.pdf a szerelésre.
Fontos! a  Haynes könyv leírása a hengerfejcsavarok meghúzási módjára,  a felső oda nem jó.

juhasz068

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 121
  • Carina 1.6 xli 95" 85kw
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9550 Dátum: 2014.12.29 18:40:16 »
Köszi, megfogadom a tanácsot!
De még aggodom a gyűrűk végett. mint írtam utángyártott olasz gyűrűk. de végül is a 11.5- ös kompresszió az nem rossz!

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9551 Dátum: 2014.12.29 19:17:27 »
Ha ennyire aggódsz, akkor pluszban már csak az olajteknőt kell levenni és mehet a gyűrűzés újra, jobb gyűrűkkel.
Az olajteknőt pasztával kell tömíteni.
A 4A-FE standard kompresszió 13,5. A minimum 10, ehhez lehet viszonyítani.
Kompressziót mérni teljesen nyitott pillangószelepnél lehet.

juhasz068

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 121
  • Carina 1.6 xli 95" 85kw
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9552 Dátum: 2015.01.07 12:43:53 »
Először is szeretném megköszönni a társaság kitartó figyelmét és segítségét a problémám megoldásában! Köszönöm!

Továbbá hivatalosan bejelentem, hogy eljött az avatar-képem lecserélésének ideje. ;)

Azaz:

K*rva jó lett a motor, héjjj...!!!!!   :punk:

Nemrég értem haza; 10km már benne van a gépben és eddig nagyon szépen muzsikál.
Próbálgattam a gázfröccsöt, motorféket... semmi zaj!

Semmi!!

Uraim! Azt hiszem a "Krrrrr"-projekt - pozitív eredménnyel - véget ért!  :clap:

Üdv !  Úgy néz ki hogy nálam is ez a probléma áll fent csaknem 5éve!!! A szerelő azt mondta hogy öreg az autó nem kell vele foglalkozni!!
És mivel nem erősödött a "Krrrr" ezért halgattam is rá ezidáig, hogy olvastam a történeted! Amiért csak gratulálni tudok neked!!
Most hogy kiégett a hengerfejtömítés "mostmár ez a második eset", eldöntöttem hogy magam fogom megcsinálni!
Ma kiszedem a dugókat aztán vizsgálat! (hengerfej úgyis le van már szedve)
Üdv :Béla

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9553 Dátum: 2015.01.07 14:10:18 »
Szép munka, és óriási élmény, amikor a végén jó lesz, ahogy offday írásából is látszik.
Ha van olyan, és tudok esetleg segíteni, csak írj.

juhasz068

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 121
  • Carina 1.6 xli 95" 85kw
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9554 Dátum: 2015.01.07 20:13:19 »
Kint vannak a dugattyúk. És érdekes nálam is a 3-as dugó a gond!!!Igaz nem olyan nagy a lógás! de azért érezhetően kotyog A többi nem vészes! De a hajtókar csapágyak is meg vannak nyalódva,azokat is cserélem. Akkor az a kérdés hogy mind a négy dugattyút cseréljem vagy csak a rosszat?Általában ilyenkor a szerelők mindegyiket cserélik.