Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2727758 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8775 Dátum: 2013.10.11 18:30:36 »
Üdv!

Segítségre volna szükségem, hátha van valamelyikőtöknek tapasztalata az alább leírtakra:

Bizonyos ideje megjelent a Carina motorjában egy súrlódó hang.
Lazítottam a szíjon, akkor is van. Olajfogyás nem emelkedett, a fogyasztást nemsokára újra megnézem, elvileg az sem.
Az autó jól megy, van benne erő, benéztem a hengerekbe, ott sem tűnik fel semmi, teljesen tiszták hála Istennek.

Mikor lennt volt az olajteknő tavaly, találtam a szűrőn egy kevés fémforgácsot. A tengelyirányú hézag problémájára gondoltam, de nem mozdult a főtengely semerre. De mikor gyűrűzéskor összeraktam, ez nem volt, most nemrég kezdte el.

Lehet, hogy a gyűrűk bekopása miatt jelentkezik ez a hang, és megszűnik majd, vagy ez természetes lenne?

Valamikor még leveszem a szelepfedelet és kicserélem a tömítést, mert a blokk elején a beütött számnál olajfolyás látszik. Az elosztó nagy o-gyűrűjét cseréltem gyárira, de most is van, valahol ereszt, nem tudom, hol. De az elosztó alatt is érezhető olajfilm. Egyébként nem nagy folyás, csak zavar.
Szóval látni majd a vezérműszíjat, a múltkor lennt volt, rajta a felirat, nem hiszem, hogy a feszítő állt volna be, teljesen új szettet kapott tavaly, 5000 km van benne gyűrűzés óta körülbelül, de ránézek.

Kuplungra sem változik a hang. Annyi, hogy benyomott kuplungnál érezhető valamennyi ütés a pedálon (fordulatszámmal arányosan), de ez megvétele óta van.

Minden építő javaslatot szívesen fogadok  :flowers:

Sztem az elosztó gumigyűrűjét kend be vmi pasztával, én így csináltam 2 kocsimnál is(a gyűrűt ki se cseréltem), utána nem folyt :)

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8776 Dátum: 2013.10.11 22:45:23 »
Igen ezek többnyire ilyen jószágok  :yes:
még ezek a kopó alkatrészek is kibírnak ennyit :clap:
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.11 22:51:52 írta pvivien79 »
Today Tomorrow Toyota

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8777 Dátum: 2013.10.11 23:37:52 »
Nálam nem kellett szénkeféket cserélni bár (még) a gyári Denso-k voltak benne.
Elképzelhető, hogy közel 20-évet / 300.000 km-t kibírnak?
 :hmmmm:
Bizony el, az enyém 20 éves és 300eKm van benne, de a generátorhoz hozzá nem piszkáltunk még!  :yes:
Ilyen a (japán) Carina!
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8778 Dátum: 2013.10.12 16:02:26 »
Gyári
Az autód vezérlése tuti, hogy a helyén van? Ellenőrizték?
Ezt kérdezi a múltkor általam emlegetett Toyo-guru. Szerinte használt alkatrészeket nem célszerű beszerelni, mert azok is lehetnek rosszak, de innen már sajna látnia kellene az autót és tovább tesztelni.  :surrender:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8779 Dátum: 2013.10.12 17:45:29 »
Hát remélem :hmmmm:
Egyébként azóta van a probléma mióta az alap cuccok cserélve lettek:vez szíj olaj+szűrő
Szerelő csinálta,mert nekem sajna nincs hozzá szerszámom :cry:
Ez lehet a baj forrása?????
Today Tomorrow Toyota

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8780 Dátum: 2013.10.12 18:06:41 »
Vagy mielőtt gyújtáskapcsoló betétet kellett cserélnem voltam olyan hülye,hogy a kapcsolóbetét házának tetején lévő nemtudom mit gyújtás alatt összezártam :whistling: lehet nem kellett volna?
Today Tomorrow Toyota

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8781 Dátum: 2013.10.12 18:11:21 »
VD1234-től kérdezném,hogy meg van-e a gond ami a hangot adja?
Today Tomorrow Toyota

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8782 Dátum: 2013.10.12 19:26:59 »
Hát remélem :hmmmm:
Egyébként azóta van a probléma mióta az alap cuccok cserélve lettek:vez szíj olaj+szűrő
Szerelő csinálta,mert nekem sajna nincs hozzá szerszámom :cry:
Ez lehet a baj forrása?????
Naná! Ez is részének kellene, hogy legyen az átvizsgálásnak.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8783 Dátum: 2013.10.12 22:00:47 »
VD1234-től kérdezném,hogy meg van-e a gond ami a hangot adja?
Sajnos nem tudtam ma elmenni alkatrészért. Ha meglesz, kicserélem, és majd referálok.
Annyi, hogy a két csapágyat kb. 7000Ft-ért tudom megvenni, majd megkérdezem, mennyi a kefe. Ha nem sok, lehet, hogy a biztonság kedvéért veszek kettőt. 7x5x15 a mérete, GEBE IKA No. 1915.1. Bár lehet, hogy meggondolom, és gyárit veszek, ha nincs nagy árkülönbség, a gyári darabja olyan 1200 körül lehet, rákérdezek szerintem  :hmmmm: A csapágyak horror áron vannak ott  :eek:
Azért 320.000 km és kb. másfél milliárd (!) fordulat után már ildomos csapágyat meg kefét cserélni benne...Kíváncsi vagyok, hogy offday mester esetében mi volt a hibajelenség??

Egyébként én is el tudom képzelni, hogy a vezérlést elrakták. Szelepfedelet kell levenni, és megnézni, hogy  a jelek passzolnak-e??
A vezérlés cseréjéhez nem kell semmi spéci szerszám, ami a főtengely szíjtárcsájának levételéhez kell, otthon meg lehet hegeszteni.
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.12 22:08:17 írta vd1234 »

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8784 Dátum: 2013.10.12 22:39:09 »
Nem igazán merem ezt a részt szétszedni mert nem értek hozzá :no:
Viszont érdekelne mi lehet az a két vezetékes alkatrész a gyújtáskapcsolóház tetején?
Today Tomorrow Toyota

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8785 Dátum: 2013.10.13 14:38:38 »
A vezérlés is tutira helyen van  épp most raktam össze :hmmmm:
Today Tomorrow Toyota

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8786 Dátum: 2013.10.13 18:28:11 »
...mi volt a hibajelenség??
...
Csapágyhang. Az az igazi morgós fajta. :)
Autópályán már az utastérben is hallottam.

Valószínűleg a túl feszes szíj nyírta ki, de igazából csak az első csapágy szólt.
A kisebbik hátsó akár maradhatott is volna, de ha már szétborítottam...

Bizonyára FUBA-nak is azért bírja még mert nála nem voltak korábbi fakezű tulajdonosok akik ész nélkül ráfeszítették a szíjat.
Mindenesetre csatlakozom; a japán alkatrészek meglepően tartósak.
A szénkefékre pl. rá is csodálkoztam rendesen.
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8787 Dátum: 2013.10.13 18:48:18 »
Csapágyhang. Az az igazi morgós fajta. :)
Autópályán már az utastérben is hallottam.

Valószínűleg a túl feszes szíj nyírta ki, de igazából csak az első csapágy szólt.
A kisebbik hátsó akár maradhatott is volna, de ha már szétborítottam...

Bizonyára FUBA-nak is azért bírja még mert nála nem voltak korábbi fakezű tulajdonosok akik ész nélkül ráfeszítették a szíjat.
Mindenesetre csatlakozom; a japán alkatrészek meglepően tartósak.
A szénkefékre pl. rá is csodálkoztam rendesen.
Köszi!

Nekem az a problémám, hogy béna vagyok biztosan és nem tudom megállapítani, hogy biztosan a generátor csinálja-e?
Meg az is lehet, hogy én is túlfeszítettem volna?  :?: Akkor így jártam... :( Kockáztassam meg, hogy nem veszek kefét? ;)

Majd beszámolok, mit intéztem  :otlet:

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8788 Dátum: 2013.10.14 20:08:24 »
...nem tudom megállapítani, hogy biztosan a generátor csinálja-e?
...
Vedd le a szíjat!
Nyugodtan járathatod kicsit töltés, vízpumpa és szervó nélkül. (én is így tettem)
Persze a fentieket előtte meghallgattam a remek seprűnyél-fonendoszkópommal.  :D
üdv, offday

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8789 Dátum: 2013.10.14 23:01:12 »
vd1234!
Aki meghengerfejezi a Carinát, annak ez jelenthet problémát!  ;)
Dobd le a szijakat és inditsd el! Pár percig nyugodtan járathatod!