Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2662843 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6885 Dátum: 2012.07.11 22:34:41 »
A bosch rendszernél nincs kapcsoló! Az csak 3 vezetékes. Két ellentétes karakterisztikájú ellenálláspálya.
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.11 22:36:22 írta b.c. »

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6886 Dátum: 2012.07.11 22:47:54 »
Továbbra is kutatom a váltások utáni rángatózás okát.
Eddig azt az összefüggést sikerült találni, hogy rendszerint a BOSCH rendszerű csinálja. Sajnos ma ez az eddig fixnek hitt pont is megdőlt. Az egyik ismerős 95-ös japó gépe is ugyanezt csinálja.
Elvitte valami toyota guruhoz, kíváncsi leszek, hogy mit monda a "szakember". Szerencsére azt már nem mondhatja, hogy nincs ennek semmi baja, ez ilyen, mert már ment vele és ő is érzi, hogy váltások után rángatózik kicsit.
Szerintem a kuplungtárcsa rugói okozhatják ezt a hibát mert a hőtől kilágyulhatnak.
Én tuti ezt is megvizsgáltatnám.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6887 Dátum: 2012.07.11 23:08:17 »
b.c. !
Ez a kis rángatás nekem akkor szűnt meg, mikor visszaállítottam az előgyújtást 10 fokról 8-9 re. 10-nél alapjáraton volt egy kis alig hallható durrogás.


b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6888 Dátum: 2012.07.12 13:17:49 »
b.c. !
Ez a kis rángatás nekem akkor szűnt meg, mikor visszaállítottam az előgyújtást 10 fokról 8-9 re. 10-nél alapjáraton volt egy kis alig hallható durrogás.
köszönöm!

A nevezett 95-ös évjáratú gépnél lesz kuplungcsere is, úgyhogy nemsokára választ kapunk arra, hogy rángatást ez okozza-e.

A BOSCH rendszernél nem állítható az alapelőgyújtás, minden fix.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6889 Dátum: 2012.07.12 23:27:40 »
A bosch rendszernél nincs kapcsoló! Az csak 3 vezetékes. Két ellentétes karakterisztikájú ellenálláspálya.



b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6890 Dátum: 2012.07.13 17:09:03 »
Akkor kérem a magyarázatot arra, hogy miért lehet két oldalon növekvő ellenállást, másik kettőn csökkenőt mérni?
Ez max a kezdeti verziók fojtószelep potija lehet, mert anno amikor az elektromos vezérlésű karbik, majd a befecskendező rendszerek bejöttek, csak alapjárati kapcsolók voltak. Majd, ahogy a videón is látszik kiegészült a full throttle kapcsolóval a max teljesítményhez, majd jöttek az ellenálláspályák, úgy ahogy írtam, hogy az ecu számára diagnosztizálható legyen. Illetve üzembiztonság szempontjából is jobb a két ellentétes karakterisztikájú pálya.

Másrészt annak ellenére, hogy 4A-FE a motorkódja, voltak különböző változatai ennek a motornak, már benne volt a carina II utolsó évjárataiban, végig vitte a carina E-t és még az Ave ráncfelvarrásig is beépítették. Tudnám sorolni a különbségeket és mind 4A-FE. Tehát az, hogy ez egy 4A-FE szenzor, amire a címen kívül semmi sem utal, az még nem jelent semmit.
Elég csak a lean burn motorokat említenem, az aztán igen sokban különbözik, még sincs külön jelölve, se motorszámmal sem sehogy! Szóval...
Itt van pl. a szegény keverékes 4 pólusú poti adatai:

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.13 17:24:48 írta b.c. »

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6891 Dátum: 2012.07.13 17:25:14 »


A BOSCH rendszernél nem állítható az alapelőgyújtás, minden fix.
Na ezt nem tudtam! Kíváncsi leszek, hogy mi lesz a megoldás.
Egyébként az ECU kiolvasásnál nem a hibakód kivillogtatásra gondoltam. Sikerült ráakasztani egy kiolvasó műszert és járó motornál azzal néztük. Csak annyi volt, hogy egy nagyon kicsit szegény a keverék.
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.13 17:29:03 írta oriza »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6892 Dátum: 2012.07.13 17:26:07 »
Én is, mert nem mai a téma, de egyre többen küzdenek vele.

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6893 Dátum: 2012.07.13 17:32:05 »
De ha körülnézel a neten, más típusoknál is ezzel küzdenek. Van ahol trafó, kábel csere a megoldás, de nagyon sokszor a befecskendező tisztás és a normális benzin a megoldás.
Jut eszembe esetleg a motortartó bak.
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.13 17:55:53 írta oriza »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6894 Dátum: 2012.07.13 18:01:30 »
De ha körülnézel a neten, más típusoknál is ezzel küzdenek. Van ahol trafó, kábel csere a megoldás, de nagyon sokszor a befecskendező tisztás és a normális benzin a megoldás.
Jut eszembe esetleg a motortartó bak.
Az más üzemállapotban is jelét adná a rossz működésnek.
itt a hiba elég jól behatárolható módon 1500-1700 fordulat tartományban jön elő, különösképpen a váltások után, de nekem tartott 50-55-nél is érezni, hogy mocorog, ki-kihagy az erő, csak ott nem annyira látványos, mert nagyobb fokozat tompítja a járás egyenetlenséget.

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6895 Dátum: 2012.07.13 18:08:37 »
Ismerős a dolog. Szerintem régebben, már írtam, hogy 90e szerviznél ezt megemlítettem. (Jó régen volt :) )  Elmagyarázták, hogy ezt nyomni kell, mert kicsi a nyomaték ezen a fordulaton. Megtanítottak vezetni. A srác nyomta neki, mint disznó az ólajtót. Utána előhoztak egy másik autót. Az is ezt csinálta.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6896 Dátum: 2012.07.13 21:27:36 »
Én már láttam a fojtószelep utáni közös terét a gépnek, de nem volt túl koszos. Az alapján nem tudom elképzelni, hogy mondjuk a szelepek tele lennének lerakódással. Bár, amit nem látunk ugye...

Sőt nemrég írtam, hogy a dugattyú tetőt megnézve a gyertya helyén gyönyörű alu színű, még a 4A is olvasható rajta.

Az a baj, hogy az agyam nagyon megfogta azt a hibalehetőséget, hogy azon a ponton elszegényedik a keverék valami miatt, és nem tudok tőle szabadulni. Ez vagy igaz, vagy nem, de itt megragadtam, sőt, ha azt is hozzá tesszük, hogy az mennyi mindentől lehet...
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.13 21:37:38 írta b.c. »

Isi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6897 Dátum: 2012.07.17 11:16:45 »
Sziasztok,
Az öt éve nálam lévő 2.0 GLI benzines Carina E alapjárata, meleg motornál, nagyon ugrándozik (600-1500 között) és a motor is, pl. lámpánál,  leáll, nehezen 2-3 gyújtás után indul. A szerelőm szerint a baj a lambda szonda hiánya. Ezzel csak az a bajom, hogy én már így vettem 2007-ben, igaz, hogy az alapjárat mindig ingadozott egy keveset (700-1000 között).
Valakinek van- e tippje, hogy mi lehet a hibaforrás?
Előre is köszönöm.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6898 Dátum: 2012.07.17 15:12:05 »
üdv!
Fojtószelep és környéke tiszta?
Lambda szonda hiányzik? Az baj...  :eek:

Isi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6899 Dátum: 2012.07.17 19:55:31 »
Köszi, megnézzük. A szerelő szerint valami levegő probléma lehet. :hmmmm: