Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2717428 alkalommal)

0 Felhasználó és 17 vendég van a témában

farkaszo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 125
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4440 Dátum: 2009.09.25 17:25:09 »
Sziasztok!Egyik napról a másikra elferdült a kormányom,és a kicsikém egy ici-picit elkezdett balra húzni!Tehát eddig,ha egyenesen mentem a kormány is egyenesen szimetrikusan állt,most pedig kb. öt centit elmozdult balra.Nem mentem bele extra kátyúba vagy ilyesmi.Kérdésem ez minek a meghibásodására utalhat.Esetleg kormány összekötő?

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4441 Dátum: 2009.09.25 21:58:43 »
Sziasztok!

A műszerfalban kiégett egy izzóm! Tudna valaki segíteni, hogy lehet kiszedni a műszerfalat? Azt látom, hogy felül van két csavar, de nagyon nem akarom feszegetni. Esetleg ha képet tudni valaki mellékelni, annak nagyon örülnék.

Előre is köszi!
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

ezoz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4442 Dátum: 2009.09.25 22:34:56 »
Sziasztok!Egyik napról a másikra elferdült a kormányom,és a kicsikém egy ici-picit elkezdett balra húzni!Tehát eddig,ha egyenesen mentem a kormány is egyenesen szimetrikusan állt,most pedig kb. öt centit elmozdult balra.Nem mentem bele extra kátyúba vagy ilyesmi.Kérdésem ez minek a meghibásodására utalhat.Esetleg kormány összekötő?

Mindenképpen javaslom egy futóműves meglátogatását. Nem szabad elhanyagolni az ilyen hibákat, mert ugye veszélyes is, meg a futóműben egy ki nem javított apró hiba további meghibásodáshoz vezet, amit a végén már nagyon sok pénzért hoznak rendbe.
Toyota Carina Є Liftback GLI, 2.0, 1998

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4443 Dátum: 2009.09.27 20:29:15 »
Sziasztok!Egyik napról a másikra elferdült a kormányom,és a kicsikém egy ici-picit elkezdett balra húzni!Tehát eddig,ha egyenesen mentem a kormány is egyenesen szimetrikusan állt,most pedig kb. öt centit elmozdult balra.Nem mentem bele extra kátyúba vagy ilyesmi.Kérdésem ez minek a meghibásodására utalhat.Esetleg kormány összekötő?
Ez teljesen abnormális dolog. Csak akkor szabadna megtörténjen ilyesmi, ha nagyon erős (!) ütés érné a futóművet. Lehet, hogy valami tényleg szétjött benne - nagyon sürgősen nézesd meg :excl:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4444 Dátum: 2009.09.28 14:20:43 »
Sziasztok!

Már korábban írogattam, hogy nagyon lusta az autóm. Carina 1997 1.6.
Minden jó. A kompresszió ugyan nem a gyári, de egyenletes, nem eszi az olajat, jó a hagja, alapjárat, vezérlés, szűrők... rendben.

A napokban felfedeztem, hogy a szívótorok alatt a motor hátulján van egy szenzor, amire 2 db vákuumcső, valamint egy elektromos csatlakozó megy. A Hayness könyvben megtaláltam, de nem túl sokat ír róla. Nekem az ki van iktatva. A két rámenő vákuumcső össze van kötve, az elektromos csatlakozóját meg sehol sem találom. A Lambdaszondára menő kábelen látok két szál elvágott drótot, de nem tudom, hogy az-e? Szerintetek lehet ennek valami köze a lustasághoz, vagy mi lenne a szerepe?

Több autószerelőnél is jártam a problémámmal, de nem tudtak segíteni. Nem tudnátok mondani valahol Hajdú Bihar környezetében (vagy akár messzebb is) egy olyan szervízt, szakit, aki profi a Carina-val kapcsolatban és tudna segíteni?


Köszi a segítséget!

tzar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 89
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4445 Dátum: 2009.09.28 15:58:17 »
Sziasztok!

A műszerfalban kiégett egy izzóm! Tudna valaki segíteni, hogy lehet kiszedni a műszerfalat? Azt látom, hogy felül van két csavar, de nagyon nem akarom feszegetni. Esetleg ha képet tudni valaki mellékelni, annak nagyon örülnék.

Előre is köszi!

Kiszeded a felső két csavart, akkor fent ki tudod pattintani a keretet és kibillented, mivel alul két fül van. A kormányt érdemes lehajtani alsó állásba, úgy könnyebben elférni. Ha a keret kint van magát az órát négy darab csavar fogja. Ha azokat kiszeded egy kicsit kifelé kell húzni az órát, hogy mögé tudjál férni, kihúzni az elektromos csatlakozókat (3db). Ezután már ki lehet venni az órát.

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4446 Dátum: 2009.09.28 16:45:51 »
Kiszeded a felső két csavart, akkor fent ki tudod pattintani a keretet és kibillented, mivel alul két fül van. A kormányt érdemes lehajtani alsó állásba, úgy könnyebben elférni. Ha a keret kint van magát az órát négy darab csavar fogja. Ha azokat kiszeded egy kicsit kifelé kell húzni az órát, hogy mögé tudjál férni, kihúzni az elektromos csatlakozókat (3db). Ezután már ki lehet venni az órát.
Japppánnál nincs elektromos csatlakozó, ahogy emlékszem Profy kartáccsal megnéztük az enyimé mérnem számolja a km-eket, s megrökönyödve néztük, hogy nincs csatlakozó. A tartó csavarokon megy a jel.

Kasu

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 680
  • Gas pedal fuck3r |Carina E fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4447 Dátum: 2009.09.28 16:50:44 »
Nekem is ki van égve... Ha esetleg szereled tudnál csinálni képes utmutatot?? :) Félek hogy tobb kart csinalok mint hasznot :D:D

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4448 Dátum: 2009.09.28 18:33:26 »
Sziasztok!

még 1 kérdés...

A fényszórónál nem tudja valaki, hogy hogy van a magasságállító bekötése? A mostani fényszórómon 3 szál drót van a csatlakozóban. Vettem 2db bontott fényszórót (a régit nem lehet beállítani, mert törött volt és a foncsol is megvakult rajta), azon meg asszem 8 kábel megy a magasságállítóra. A színekben sem stimmelnek. Van valakinek tippje?

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4449 Dátum: 2009.09.28 20:49:20 »
Japppánnál nincs elektromos csatlakozó, ahogy emlékszem Profy kartáccsal megnéztük az enyimé mérnem számolja a km-eket, s megrökönyödve néztük, hogy nincs csatlakozó. A tartó csavarokon megy a jel.
Taby, gondolom, ezt csak viccből írtad!  :clap:
Mert ha nem, akkor  :wacko:
De, még mielőtt valaki tényleg azt hinné, hogy a csavarokon keresztük érkezik a jel a műszerfali órákat tartalmazó egységhez,
szögezzük le tényként, hogy valóban 3 csatlakozó megy a kilóméter-óra egységbe.
Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4450 Dátum: 2009.09.28 21:02:22 »
Már korábban írogattam, hogy nagyon lusta az autóm. Carina 1997 1.6.
Minden jó. A kompresszió ugyan nem a gyári, de egyenletes, nem eszi az olajat, jó a hagja, alapjárat, vezérlés, szűrők... rendben.

A napokban felfedeztem, hogy a szívótorok alatt a motor hátulján van egy szenzor, amire 2 db vákuumcső, valamint egy elektromos csatlakozó megy. A Hayness könyvben megtaláltam, de nem túl sokat ír róla. Nekem az ki van iktatva. A két rámenő vákuumcső össze van kötve, az elektromos csatlakozóját meg sehol sem találom. A Lambdaszondára menő kábelen látok két szál elvágott drótot, de nem tudom, hogy az-e? Szerintetek lehet ennek valami köze a lustasághoz, vagy mi lenne a szerepe?

Több autószerelőnél is jártam a problémámmal, de nem tudtak segíteni. Nem tudnátok mondani valahol Hajdú Bihar környezetében (vagy akár messzebb is) egy olyan szervízt, szakit, aki profi a Carina-val kapcsolatban és tudna segíteni?
Szervízt sajnos (ott) nem tudok  ::) ... De az ilyen elvágott kábelesdi, lehúzott vákuumcsövesdi sosem jó jel. Azok a cuccok nem véletlenül vannak az autóban... Utána kéne tényleg járni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4451 Dátum: 2009.09.28 21:41:51 »
Japppánnál nincs elektromos csatlakozó, ahogy emlékszem Profy kartáccsal megnéztük az enyimé mérnem számolja a km-eket, s megrökönyödve néztük, hogy nincs csatlakozó. A tartó csavarokon megy a jel.
Taby, gondolom, ezt csak viccből írtad!  :clap:
Mert ha nem, akkor  :wacko:
De, még mielőtt valaki tényleg azt hinné, hogy a csavarokon keresztük érkezik a jel a műszerfali órákat tartalmazó egységhez,
szögezzük le tényként, hogy valóban 3 csatlakozó megy a kilóméter-óra egységbe.
Ki fogom szedni újra. Megnézem

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4452 Dátum: 2009.09.29 11:43:47 »
Esetleg ha képet tudni valaki mellékelni, annak nagyon örülnék.
A képeim közt nézz szét. A 23-28-as képek erről szólnak.

boznor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
  • leginkább csak fentről kap vizet
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4453 Dátum: 2009.09.29 16:22:17 »
Sziasztok!
Mostanában vettem észre, hogy néha (azaz nem mindig csinálja, nem tudtam még valamihez kötni) amikor gázt adok, akkor elkezd csörögni-csicseregni valami. Ha leveszem a lábam a gázról, akkor elhallgat. Néha meg pont akkor csinálja, ha leveszem a lábam a gázról, és csak gurulok, de ha benyomom a kuplungot, akkor elhallgat. A hang forrását nem tudtam beazonosítani. Menettulajdonságban nem vettem észre változást. Találkozot már valaki hasonlóval? Mire utalhat a csicsergés? A kipufogónak hamarosan alá kell nézni, mert szerintem egy kicsit elkezdett morcosodni a hangja. Ezzel lehet összefüggésben? Üdv,

Thomasino

  • Night-bird
  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 422
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4454 Dátum: 2009.09.29 16:43:06 »
Igen találkozott, az enyém is csinálja olyan 2100-2400rpm között valahol. Én úgy gondolom hogy a motor rezonanciáját vezeti a kipfogórendszer. Amióta nálam van azóta csinálja ezt a hangot de ezért nem láttam értelmét hozzányúlni. Ha nagyon morcosodik a hangja akkor már lehet hogy valahol lukas. (a végén felül  ;)).