Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2661710 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #210 Dátum: 2004.05.14 14:43:35 »
Na sziasztok!
Kicsit nehézkesen, de sikerült kompressziót méretnem. Ahova be voltam jelentkezve, kiderült, hogy elromlott a müszer... no comment. Persze ez 2 nap alatt történt, de ha mégis így volt, akkor is minimum, hogy felhívnak. Végül egy OFF márkaszervízben mérettem meg. 10 perc alatt megcsinálták, pedig csak úgy az"utcáról" mentem be. 1400 pénzt kértek el számlával...
Nahh az értékek (bar):
1. henger: 11
2. henger: 12.5
3. henger: 12
4. henger: 12.5
Hát ez van. A könyv szerint a gyári komp 13,5 a minimum pedig 10. Ebbe beleférnék, de azt írja, hogy 1-nél nagyobb különbség nem jó. Olyankor vmi gáz van. Hát mindegy. Valszeg müszaki után fogom csak megnézetni, ha lesz rá idöm.
Várom a véleményeteket!
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22264
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #211 Dátum: 2004.05.14 15:48:24 »
Idézetet írta: "kavarc"
Na sziasztok!
Kicsit nehézkesen, de sikerült kompressziót méretnem. Ahova be voltam jelentkezve, kiderült, hogy elromlott a müszer... no comment. Persze ez 2 nap alatt történt, de ha mégis így volt, akkor is minimum, hogy felhívnak. Végül egy OFF márkaszervízben mérettem meg. 10 perc alatt megcsinálták, pedig csak úgy az"utcáról" mentem be. 1400 pénzt kértek el számlával...
Nahh az értékek (bar):
1. henger: 11
2. henger: 12.5
3. henger: 12
4. henger: 12.5
Hát ez van. A könyv szerint a gyári komp 13,5 a minimum pedig 10. Ebbe beleférnék, de azt írja, hogy 1-nél nagyobb különbség nem jó. Olyankor vmi gáz van. Hát mindegy. Valszeg müszaki után fogom csak megnézetni, ha lesz rá idöm.
Várom a véleményeteket!


Mi a baj? Nekem 182E km nél 11,5 - 10,5 volt a max-min. És tökéletesen ment a kocsi, nem ette az olajat.

Persze a Te értékednek  1,5 a szórása, szemben az én 1 értékemmel.

Ennek 100 féle oka lehet, akár egy repedt olajlehúzógyűrű, vagy mittomén. Bár láttam törött gyűrűvel is tökéletesen üzemelő verdát, csak a széjjelszerelésnél derült ki, hogy két db.-ban van a gyűrű...

Megnyugtatóan egy endoszkópos vizsgálattal lehetne kideríteni, de azzal is csak a dugattyú tetejét és a henger belső palástjának felsznét lehet kukkolni, a gyűrűket nem látja az ember, csak ha széjjel van dobva. :-(

Remélem Palaczk Nagymester is mond majdívalamit.
Ha jössz most vasárnap a szitiralira, akkor dumálhatunk erről is! :-)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #212 Dátum: 2004.05.14 16:20:58 »
Idézetet írta: "Trotter66"

Mi a baj? Nekem 182E km nél 11,5 - 10,5 volt a max-min. És tökéletesen ment a kocsi, nem ette az olajat.

SZia Trotter mester!
Ebben teljesen igazad van. Tulképpen amíg nem megy le jelentösen 10 alá, addig nem is mehet(ne) el a gyürüknél az olaj. Kivételt képez a leragadt/kopott/törött olajlehúzógyürü.

Idézetet írta: "Trotter66"

Persze a Te értékednek  1,5 a szórása, szemben az én 1 értékemmel.

Sajna ez ez én szívfájdalmam. :) A többi henger elég jónak mondhatóa a maga 12 ill 12,5-vel.

Idézetet írta: "Trotter66"
Megnyugtatóan egy endoszkópos vizsgálattal lehetne kideríteni, de azzal is csak a dugattyú tetejét és a henger bels? palástjának felsznét lehet kukkolni, a gy?r?ket nem látja az ember, csak ha széjjel van dobva. :-(

Hát igen. Mindenképpen szét kell szedni. Csak 1 bibi van: nem tudom nélkülözni az ótót. :( Talán 1 max 2 napra; de az alkatrészeket is meg kell rendelni...

Idézetet írta: "Trotter66"
Remélem Palaczk Nagymester is mond majdívalamit.

Hát én is remélem! :) Egyébként apósom autószerelö-szakoktató; hétvégén kaptam egy rövid kiképzést, ami még folytatódik a most következö hétvégén is. :)

Idézetet írta: "Trotter66"
Ha jössz most vasárnap a szitiralira, akkor dumálhatunk err?l is! :-)

Sajna nem megyünk. Ellenben, remélem nem felejtetted el a korábban megbeszélt találkát?! Június vagy július magasságában vmikor tutira megyünk a fövárosba; ha még áll az ajánlat, akkor elötte egyeztethetünk idöpontot - némi eszmecserével, ótókipróbálással. :)
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #213 Dátum: 2004.05.14 21:45:53 »
Idézetet írta: "kavarc"
Na sziasztok!
Kicsit nehézkesen, de sikerült kompressziót méretnem. Ahova be voltam jelentkezve, kiderült, hogy elromlott a müszer... no comment. Persze ez 2 nap alatt történt, de ha mégis így volt, akkor is minimum, hogy felhívnak. Végül egy OFF márkaszervízben mérettem meg. 10 perc alatt megcsinálták, pedig csak úgy az"utcáról" mentem be. 1400 pénzt kértek el számlával...
Nahh az értékek (bar):
1. henger: 11
2. henger: 12.5
3. henger: 12
4. henger: 12.5
Hát ez van. A könyv szerint a gyári komp 13,5 a minimum pedig 10. Ebbe beleférnék, de azt írja, hogy 1-nél nagyobb különbség nem jó. Olyankor vmi gáz van. Hát mindegy. Valszeg müszaki után fogom csak megnézetni, ha lesz rá idöm.
Várom a véleményeteket!


Hát ezek bizony teljesen jó értékek , azt támasztják alá , hogy jó egészségnek örvend a motorod . Mondjuk , ez engem nagyon nem lep meg ; a kipróbálás során megbizonyosodhattam róla , hogy ez így van . Írtam is , hogy igen jó esélyt adok annak , hogy a komp. mérés során jó értékeket fogsz kapni ;) ! Az egyes henger értéke ugyan valóban eltér kicsit a többitől , de önmagában véve a 11.0 is szép eredmény egy kb. 200 ezret futott motortól  :)  !

Most leírnék valamit , de nem teszem , mert már én is nagyon unom , hát még te  :wink:  :wink:  :wink:  ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #214 Dátum: 2004.05.14 22:05:48 »
Idézetet írta: "kavarc"
Hát ez van. A könyv szerint a gyári komp 13,5 a minimum pedig 10. Ebbe beleférnék, de azt írja, hogy 1-nél nagyobb különbség nem jó. Olyankor vmi gáz van. Hát mindegy. Valszeg müszaki után fogom csak megnézetni, ha lesz rá idöm.  Várom a véleményeteket!

Az a fontos, hogy benne vagy a gyári intervallumban. Az, hogy 1-nél nagyobb különbség nem jó, egy kicsit faxni. Elöször is ezek 0,5-re kerekített értékek. Tehát ez minimális eltérés a "megengedett türéshatártóll". Másodszor pedig az ilyen ijesztegetésekben mindig van ráhagyás. Hogy egy rettentö hülye példával éljek: amikor egy tejfölre ráírják, hogy meddig jó, akkor a lejárat után akár egy héttel is még az böven ehetö.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #215 Dátum: 2004.05.16 00:35:48 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "kavarc"
Hát ez van. A könyv szerint a gyári komp 13,5 a minimum pedig 10. Ebbe beleférnék, de azt írja, hogy 1-nél nagyobb különbség nem jó. Olyankor vmi gáz van. Hát mindegy. Valszeg müszaki után fogom csak megnézetni, ha lesz rá idöm.  Várom a véleményeteket!

Az a fontos, hogy benne vagy a gyári intervallumban. Az, hogy 1-nél nagyobb különbség nem jó, egy kicsit faxni. Elöször is ezek 0,5-re kerekített értékek. Tehát ez minimális eltérés a "megengedett türéshatártóll". Másodszor pedig az ilyen ijesztegetésekben mindig van ráhagyás. Hogy egy rettentö hülye példával éljek: amikor egy tejfölre ráírják, hogy meddig jó, akkor a lejárat után akár egy héttel is még az böven ehetö.


Nagyon is jó példa ez a tejfölös , pontosan kifejezi , amit én is mondani akartam ezzel az 1 baros limittel kapcsolatosan  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #216 Dátum: 2004.05.17 14:03:18 »
Úgy érzem nyertem egy indítómoci felújítást!  :?
Bár most hogy megfújkáltam valami spéci spraival jól műxik!
Az alsó csavatjához az mocinak vajon mivel lehet hozzáférni!  :?:
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #217 Dátum: 2004.05.17 22:35:07 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "kavarc"
Hát ez van. A könyv szerint a gyári komp 13,5 a minimum pedig 10. Ebbe beleférnék, de azt írja, hogy 1-nél nagyobb különbség nem jó. Olyankor vmi gáz van. Hát mindegy. Valszeg müszaki után fogom csak megnézetni, ha lesz rá idöm.  Várom a véleményeteket!

Az a fontos, hogy benne vagy a gyári intervallumban. Az, hogy 1-nél nagyobb különbség nem jó, egy kicsit faxni. Elöször is ezek 0,5-re kerekített értékek. Tehát ez minimális eltérés a "megengedett türéshatártóll". Másodszor pedig az ilyen ijesztegetésekben mindig van ráhagyás. Hogy egy rettentö hülye példával éljek: amikor egy tejfölre ráírják, hogy meddig jó, akkor a lejárat után akár egy héttel is még az böven ehetö.

Szia!
Tényleg nem szörözésképpen, de két megjegyzésem lenne:
- ezek nem kerekített értékek, számítógéppel csinálták márkaszervízben (minimum 10edes pontosságú); a kinyomtatott kis cetlit is odaadták amit a számgép csinált. Az egyik 12,5ös érték valójában 12,6... szal én kerekítettem egy kicsit. :) De sajna az alsó érték tényleg 11, és a többi is véletlenül lett kerek.
- az 1 baros türéshatárt nem a Toyota mondja. Nem a gyári szervízlexikonból szedtem. A Te példádnál maradva, ezt egy olyan ember mondja, aki állandóan tefölt kajál, és már tapasztalatból tudja, hogy  ténylegesen mikor romlik meg. :)
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #218 Dátum: 2004.05.17 22:43:11 »
OK , hát ha te mindenképpen ragaszkodsz a gondolathoz , hogy rossz a kocsid motorja ;) ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #219 Dátum: 2004.05.17 22:52:09 »
Dobd ki azt a vacak hengert, legfeljebb lesz egy 3 hengeres, 80 LEs, 1.2-es Carinád [smilie=sm25.gif]
music     

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #220 Dátum: 2004.05.18 00:29:22 »
Idézetet írta: "Palaczk"
OK , hát ha te mindenképpen ragaszkodsz a gondolathoz , hogy rossz a kocsid motorja ;) ...

Hmmm..., asszem félreértettetek. Nem azt mondtam, hogy rossz a kocsim motorja. Egyszerüen csak nyugtalanít a dolog. Ez talán betudható annak, hogy kicsit talán túl precíz vagyok... :) De. Ez akkor sem normális. Tudom Palaczk mit mondanál most. :) Azért gondoljatok egy kicsit bele.
CSak a közvetlen környezetemböl mondok példát. Sógor 13 éves OFF Accordja egy csereintervallum alatt fél centi olajat csap be. Komoly mennyiség. Apám 21 éves Daihatsu csodamasinája is csak kb fél litert eszik - pedig az öregem elég sportosan vezet; soha nem lett a motorjához még hozzányúlva. Ne modjátok már, hogy egy 9éves Toyotánál normális az, ha egyik hétvégén elfelejtem megnézni az olajszintet, következö hétvégén már majrézok, hogy a francba, lehet, hogy olajnélkül szaladgálok az utcán... Szerencsére nem a motor van sz@rrá kopva.
Az az igazság, hogy én nagyon odafigyelek a járgányra. És az az igazság, hogy a japán autóban eddig még nem csalódtam. Most sem szeretnék. Ha lesz idöm a szelepszárszimmeringeket mindenképpen kicseréltetem, azzal tutira nem ártok neki. Remélem az eredmény engem igazol, különben  :oops:
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22264
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #221 Dátum: 2004.05.18 08:51:39 »
Most már tényleg kíváncsi vagyok erre a gépre. Egést nyáron dolgozom, tehát Pesten vagyok, kivéve a 7végéket, meg előre láthatóan a tali napját :-)

Privibe elnyomom a telcsiszámomat, ez még pár nap, mert most váltok Vodára, így új számom lesz. Addig is, nyugodj meg, ha Palaczk Nagymester aztat mondja, hogy jó, akkor tuti jó, hiszen úgy informálódtam, hogy Ő látta, kipróbálta, nemde?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #222 Dátum: 2004.05.18 10:02:37 »
Trotter66:
A számhordozhatóságot nem használod ki? :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #223 Dátum: 2004.05.18 14:30:31 »
Idézetet írta: "kavarc"
Idézetet írta: "Palaczk"
OK , hát ha te mindenképpen ragaszkodsz a gondolathoz , hogy rossz a kocsid motorja ;) ...

Hmmm..., asszem félreértettetek. Nem azt mondtam, hogy rossz a kocsim motorja. Egyszerüen csak nyugtalanít a dolog. Ez talán betudható annak, hogy kicsit talán túl precíz vagyok... :) De. Ez akkor sem normális. Tudom Palaczk mit mondanál most. :) Azért gondoljatok egy kicsit bele.
CSak a közvetlen környezetemböl mondok példát. Sógor 13 éves OFF Accordja egy csereintervallum alatt fél centi olajat csap be. Komoly mennyiség. Apám 21 éves Daihatsu csodamasinája is csak kb fél litert eszik - pedig az öregem elég sportosan vezet; soha nem lett a motorjához még hozzányúlva. Ne modjátok már, hogy egy 9éves Toyotánál normális az, ha egyik hétvégén elfelejtem megnézni az olajszintet, következö hétvégén már majrézok, hogy a francba, lehet, hogy olajnélkül szaladgálok az utcán... Szerencsére nem a motor van sz@rrá kopva.
Az az igazság, hogy én nagyon odafigyelek a járgányra. És az az igazság, hogy a japán autóban eddig még nem csalódtam. Most sem szeretnék. Ha lesz idöm a szelepszárszimmeringeket mindenképpen kicseréltetem, azzal tutira nem ártok neki. Remélem az eredmény engem igazol, különben  :oops:


Írtam neked példákat autókra , amelyek a tiédnél jóval nagyobb mennyiségű olajat fogyasztanak , a tiéddel egy korosztálybeliek , és amúgy kutya bajuk , így mennek évek óta . Megint csak azt tudom mondani : ilyen van , ez szerintem normális , nem érdemes vele foglalkozni , ha nem rosszabbodik jelentősen .

Egyvalamit azért mindenképpen tegyél meg , mielőtt rászánnád magad az akcióra : bizonyosodj meg róla , hogy mi okozza ténylegesen az olajfogyasztást . Fölösleges javításokra ne adj ki pénzt ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #224 Dátum: 2004.05.18 15:13:21 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Egyvalamit azért mindenképpen tegyél meg , miel?tt rászánnád magad az akcióra : bizonyosodj meg róla , hogy mi okozza ténylegesen az olajfogyasztást . Fölösleges javításokra ne adj ki pénzt ...

Egyrészt. Másrészt én mindig fázom attól, hogy megbontsanak zárt rendszereket, mert az csak újabb hibák forrása lehet. Nem úgy teszi vissza, nem úgy tekeri rá, stb.
music