Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2660498 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #135 Dátum: 2004.05.01 12:34:51 »
Idézetet írta: "music"
No, de van tócsa?
Az olajnak valahol el kell tünnie; vagy szivárog és akkor látszik: a leeresztöcsavarnál - akkor tócsa lesz alatta, de legalább is folt; vagy a motor oldalán - akkor nyilván olajos lesz a motorblokk; a másik lehetöség, hogy elég a benzinnel - ezt viszont kékes füst kíséretében teszi. Több nincs.


0.6 liter/1000 km simán el tud égni az üzemanyaghoz keveredve anélkül , hogy látható kék füstöt produkálna  :idea:  - ezt tapasztalatból tudom . Unokatesómék Audija , pontosabban KÉT Audija is litert meghaladó mennyiségű olajat fogyaszt 1000 kilométeren - és egyik sem produkál látható füstöt ! Elvileg persze vannak helyzetek , amelyekben fokozott az esélye annak , hogy láthatóvá válik a füst (pl. motorfék utáni gázadáskor , ha szelepszárszimeringes az autó) - de ez is csak bizonyos mértékű olajfogyasztás fölött nyilvánul meg .

Azzal viszont abszolút egyetértek , hogy ha a motorból KIFOLYIK hat deci olaj ezer kilométeren , annak nagyon is látszania kell - tiszta olaj kell legyen a motor alja , és csöpögnie is kell rendesen  :?  - Egyik barátom Mitsu Coltja 0.5 liter/1000 km olajat nyomott ki magából az AC-pumpa tömítésénél , és úszott az olajban a motortér alsó része  :!:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #136 Dátum: 2004.05.01 18:25:29 »
Idézetet írta: "Palaczk"
0.6 liter/1000 km simán el tud égni az üzemanyaghoz keveredve anélkül , hogy látható kék füstöt produkálna  :idea:  - ezt tapasztalatból tudom . Unokatesómék Audija , pontosabban KÉT Audija is litert meghaladó mennyiség? olajat fogyaszt 1000 kilométeren - és egyik sem produkál látható füstöt !  

Na ez érdekes. Tavaly purcant ki növérem 18 éves Audi 100-asa, 240e volt benne, ebböl 60-at a növérem tett bele 1,5 év alatt. A kipurcanás oka pedig nagymértékü olajfogyasztás (értsd 50-60km alatt 1 liter). Egyébként más baja nem volt a másfél év alatt, de ez mondjuk elég nagy. :vomit:
Mondtam neki, hogy legközelebb Toyotát vegyen...
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #137 Dátum: 2004.05.01 21:08:28 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
0.6 liter/1000 km simán el tud égni az üzemanyaghoz keveredve anélkül , hogy látható kék füstöt produkálna  :idea:  - ezt tapasztalatból tudom . Unokatesómék Audija , pontosabban KÉT Audija is litert meghaladó mennyiség? olajat fogyaszt 1000 kilométeren - és egyik sem produkál látható füstöt !  

Na ez érdekes. Tavaly purcant ki növérem 18 éves Audi 100-asa, 240e volt benne, ebböl 60-at a növérem tett bele 1,5 év alatt. A kipurcanás oka pedig nagymértékü olajfogyasztás (értsd 50-60km alatt 1 liter). Egyébként más baja nem volt a másfél év alatt, de ez mondjuk elég nagy. :vomit:
Mondtam neki, hogy legközelebb Toyotát vegyen...


Jesszus ... 50-60 kilométeren egy liter  :shock:  ? Nekem volt anno egy 412-es Moszkvicsom , amelyik 5 liter olajat nyelt be 1000 kilométeren (és okádta a kék füstöt , továbbá teljesen dízelhangja volt , úgy csörögtek benne a csapágyak) , de ez messze felülmúlja !

Egyébként csak a pontosítás végett : nem maga az olajfogyasztás teszi tönkre a motort . Az olajfogyasztás csak tünet : jobb esetben a szelepszár-szimeringek , rosszabb esetben a dugattyúgyűrűk , még rosszabb esetben a dugattyúk és a hengerfalak kopásának tünete . Nővéred kocsijának egész egyszerűen szarrá volt kopva a motorja  :?  - egy kompresszió(?)mérés valószínűleg igen érdekes adatokat eredményezett volna  :lol:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #138 Dátum: 2004.05.01 21:48:19 »
Na igen, ezért is mondtam, hogy kipurcant.
music     

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #139 Dátum: 2004.05.03 15:07:17 »
Idézetet írta: "Toygli003"
Szia Kavarc!!!
Most jutott eszembe, hogy lehet, hogy megvan a megoldás arra, hogy miért eszi az olajat az autód. Amikor ezzel a problémával küszködtem, megkérdeztem valakit és szerinte a leereszt? csavarnál nincs meg az alátét. Ez b?ven elég arra, hogy ennyi olajat elengedjen.
Ezt az alátétet mindig kell cserélni. Remélem, tudtam segíteni.


SZia!

Elöször is köszi az infot.
De sajna nálam nem ez a probléma; mint már néhányszor írtam a blokkon sem alul sem oldalt sem sehol egy csepp olaj sincs (söt megvan az állandó parkolóhelyem és ott sincs soha egy csepp olaj sem) - ebböl ugye az következik, hogy a motor eszi meg.
Hétvégén nem tudtam végrehajtani teljes mértékben az elöirányzott tesztet - a motorfékezés utáni gázadásos projket kimaradt pluszautó hiányában, émmeg hiába nézem a tükröt - annyira azér' még nem füstöl. :)
Viszont: hidegen, indításnál és utána indulásnál, kövérebb gázadáskor elég frankón megfigyelhetö a kékes füst. De úgy is mondhatnám, hogy "nem gyengén" füstöl. Ha már üzemmeleg a motor, akkor indítésnál nem látni füstölést, kövérebb gázadáskor viszont kicsit még akkor is látszik.
Szal most ez van /pillanat. Szerintetek ez most a gyürü vagy a szimmering hibája?
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

Marcipán

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 516
    • http://www.motocrossteam.hu
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #140 Dátum: 2004.05.03 15:31:15 »
Az én véleményem szerint szelepszárszimering.Sok kilóméter van az autódba :?:
arcipán

03' YARIS SOL  50

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #141 Dátum: 2004.05.03 16:13:37 »
Idézetet írta: "Marcipán"
Az én véleményem szerint szelepszárszimering.Sok kilóméter van az autódba :?:


Szia!
Óra szerint csak 122000, de valszeg olyan 200k körül...
Egyébként én is ebben reménykedem, ugyanis ez az olcsóbbik... :)
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

Marcipán

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 516
    • http://www.motocrossteam.hu
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #142 Dátum: 2004.05.03 16:18:19 »
Nem tudom elképzelni hogy 200ekm. alatt gyürű baja van.Sztem szimering,én azzal kezdenék elöször :idea:
arcipán

03' YARIS SOL  50

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #143 Dátum: 2004.05.03 22:20:14 »
Idézetet írta: "kavarc"
SZia!

Elöször is köszi az infot.
De sajna nálam nem ez a probléma; mint már néhányszor írtam a blokkon sem alul sem oldalt sem sehol egy csepp olaj sincs (söt megvan az állandó parkolóhelyem és ott sincs soha egy csepp olaj sem) - ebböl ugye az következik, hogy a motor eszi meg.
Hétvégén nem tudtam végrehajtani teljes mértékben az elöirányzott tesztet - a motorfékezés utáni gázadásos projket kimaradt pluszautó hiányában, émmeg hiába nézem a tükröt - annyira azér' még nem füstöl. :)
Viszont: hidegen, indításnál és utána indulásnál, kövérebb gázadáskor elég frankón megfigyelhetö a kékes füst. De úgy is mondhatnám, hogy "nem gyengén" füstöl. Ha már üzemmeleg a motor, akkor indítésnál nem látni füstölést, kövérebb gázadáskor viszont kicsit még akkor is látszik.
Szal most ez van /pillanat. Szerintetek ez most a gyürü vagy a szimmering hibája?


Ja , szóval van látható kék füst ... Hát , így már egy fokkal kevésbé titokzatos a dolog , az tény . Végezd el az említett motorfékes tesztet , abból majd lehet következtetni - de én így látatlanban is eléggé valószínűnek tartom , hogy a sz.sz.szimeringek lesznek a ludasak . Gyűrűkopás ilyen futásteljesítménynél még nagyon nem jellemző .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #144 Dátum: 2004.05.03 22:32:10 »
Akkor velem együtt már gyürü-szimmering 0:3
Ha gyürü a hibás, akkor azt már a teljesítményen is megérzed.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #145 Dátum: 2004.05.03 23:17:45 »
Idézetet írta: "music"
Akkor velem együtt már gyürü-szimmering 0:3
Ha gyürü a hibás, akkor azt már a teljesítményen is megérzed.


Nem feltétlenül , hacsak nem kerül olyan sok olaj az égéstérbe , hogy "beköpje" a gyertyát ... Említettem az egyik 412-es Moszkvicsomat , amely 5-6 liter olajat nyelt 1000 km-en , és olyan csapágyas volt szerencsétlen , hogy echte Kamaz-hangja volt  :shock:  - nos , ez az autó MENT , MINT AZ ÁLLAT  [smilie=sm38.gif] !!! Vicc nélkül ! Vezettem vagy húsz Moszkvicsot életemben , de egyik sem ment úgy (megközelítőleg sem) , mint ez  :D  ! Olyan fekete csíkokat lehetett rajzolni az aszfaltra a hátsó kerekekkel , mint annak a rendje  8)  ! 100 kilométeren 15 liter benzin (országúton 12) és fél liter olaj , kék füst , rettentő dízelhang - és olyan erő , amivel lazán be lehetett rakni a lompost egy csomó sokkal fiatalabb/jobb gépnek  [smilie=sm39.gif]  [smilie=sm27.gif]  :finger:

Aztán persze hamarosan meghalt szegény motor , vagy 3000 km után ki kellett dobni , mert már egész egyszerűen be sem indult  :explode:  ... De amíg ment , prímán lehetett vele büntetni  :finga:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #146 Dátum: 2004.05.03 23:25:26 »
Hát minden, ami orosz, az hangos, elnyühetetlen, és sokat fogyaszt. A Toyoták ebböl csak a középsö tulajdonsággal rendelkeznek...
music     

SZegecs

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1179
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #147 Dátum: 2004.05.03 23:43:09 »
Idézetet írta: "music"
Hát minden, ami orosz, az hangos, elnyühetetlen, és sokat fogyaszt. A Toyoták ebböl csak a középsö tulajdonsággal rendelkeznek...

Tehát orosz? :-D
zegecs
'04 Toyota Yaris TS

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #148 Dátum: 2004.05.03 23:48:53 »
A Moszkvics igen.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #149 Dátum: 2004.05.04 11:11:17 »
Idézetet írta: "music"
Hát minden, ami orosz, az hangos, elnyühetetlen, és sokat fogyaszt. A Toyoták ebböl csak a középsö tulajdonsággal rendelkeznek...


Ja-ja ... És a vicc az , hogy a külföldi eredetű konstrukciókat is képesek voltak "áthangolni" ebbe az irányba  :wink:  ... Mert ugye a Moszkvics régi , 1.4-es motorja eredetileg Opel-konstrukció , az 1.5-ös pedig BMW  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )