Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2660042 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10980 Dátum: 2021.08.18 18:41:32 »
Szia Zoli!

Logikus, amit írsz.
Viszont azért furcsa kissé, mert sokat mentél több etanollal, az meg kipucol ezt-azt, amit az első fog meg, és a hátsó szűrőt emiatt nem gondolnám olyan vészesnek.
Nekem az első sosem volt koszos igazán, bár a napokban cserélni tervezem. Kétszer cseréltem eddig.

A negyedik injektornál a szívósor felőli részen van egy kis folt, amolyan ködölés. Itt mindent cseréltem a gyűrűzéskor 9 éve, gyáriakra, akkor volt 12.
 Megvannak az új tömítőgyűrűk (3500 a 8 db alsó-felső utángyártottban és 6500 a 4 db középső gyáriban), és a Nipparts első szűrő.
Szia Dani!
Etanolozás előtt és közben cseréltem szűrőt, de a tankban lévő előszűrőt sose láttam. Abból következtetek, amit cserekor tapasztaltam. Ha nem is oldja ez meg a problémámat, de biztosan ráfér. Hogy miért most jött elő? Minden tavasszal rakok bele Pro-tec tisztítót, lehet, hogy most oldott ki valamit, amit eddig nem? A vicc az, hogy tavaly ősszel álltam át OMW 100-asra, amiben elvileg több a tisztító adalék. El tudom képzelni, hogy egy szennyezett rendszerben akár így is lesülhet a hatása, hogy a szűrők telítődnek. Illetve mindaz, ami átjutott az előszűrőn, az megterhelte magát a pumpát. De felesleges ezen lamentálnom, eljött a csere ideje és kész. Sajnos csak jövő héten érkezik meg a szivattyú, addig marad a reggeli ima.

Az előszűrőhöz volt a dobozban rögzítő klipsz, vagy az eredetit használtad?
Haynes útmutatója korrektnek tűnik, van valami, amire figyelni kell? Pl. tanksapka letekerése elég, hogy ne legyen nyomás alatt stb.?

Nálam az injektor tömítések még eredetiek, és rendben vannak. Anno, amikor ki volt véve, megfújkáltam szilikonnal, úgy lettek visszarakva.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10981 Dátum: 2021.08.18 18:44:23 »
Na hurrá, hal'Istennek!
És köszi az infókat!

Köszi! Ezen az oldalon (számomra) nagyon hasznos cikkek vannak.
A témában még ez a cikk is tanulságos

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 198
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10982 Dátum: 2021.08.18 20:37:24 »
Sziasztok,
nálam még sosem volt a tankhoz közeli szűrő tisztítva, vagy cserélve. Lehet, hogy már itt elveszett néhány ló?

üdv:
villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

KamiK

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 57
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10983 Dátum: 2021.08.18 22:33:30 »

Köszi! Ezen az oldalon (számomra) nagyon hasznos cikkek vannak.
A témában még ez a cikk is tanulságos
S

Ja, kösz, ezt olvastam annakidején, de hasznos volt megint, már nem emlékeztem mindenre...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10250
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10984 Dátum: 2021.08.19 20:36:15 »
Sziasztok!
No, tele vagyok kalanddal  :wacko: Egy alkatrész nagyon megszívatott megtréfált.
Gondoltam, megvan minden szükséges cucc, nekiállok ma az injektortömítések cseréjének, és ha már úgyis le kell venni a szívósor tetejét miatta, és úgyis ideje cserélni az első üzemanyagszűrőt, akkor már azt is megejtem.
Elkezdtem lebontani a dolgokat, nézem, egy cső repedt. A fojtószelepház aljára megy két vízcső és közöttük egy 10-es vákuumcső, ami kb. 25 centis és a blokk hátulján megy rá a vákuumrendszer fémcsövére. Mindkét végén repedt volt, szerintem falsot is kapott a motor belőle, javaslom ránézni mindenkinek.
Ekkor már elmúlt fél négy, kocsi szétdobva, gyorsan telefon a legközelebbi autósboltnak. Volt 10-es Gates üzemanyagcsövük,  elgyalogoltam érte (métere 1400 HUF), bírja az a vákuumot is :D Negyed ötre itthon is voltam.
Üzemanyagszűrő elöl elkerültek az akadályok, gyorsan lecseréltem. Ezután az injektorsor gyorsan lejön, négy injektort felkantároztam, vissza az egész, szívósor fedele vissza, fojtószelepház, vákuumcsövek, üzemanyagcsövek, csatlakozók, légszűrő, ellenőrzés, indítás. Szerintem hat körül lehetett. Motor harmadikra indult, nézem, ömlik a benzin a szűrő bemenetén, vagyis az alján. Bakker!!
Légszűrő le, húzás. Légszűrő vissza, kicsit lehetett, indítás, megint ömlik. Mondom már a légszűrő vastag csöve is megbicsaklik ennyi leszedéstől, máshogy kellene tesztelni. Lehet is: a diag csatlakozónál rövidre kell csukni egy vezetékdarabbal a B+ és az FP kapcsokat (+12V és Fuel Pump), majd ráadni a gyújtást. Megy is a pumpa, benzin még mindig ömlik ki. Próbáltam húzni, de már nem lehetett tovább. Szétszedtem, mondom a régihez képest minden ugyanaz? Persze eleve nem úgy állt, ahogy kellett volna, máshol volt a tetején a biztosítófül és a minták az oldalán, de ez még elment volna. A bemenetnél a menet nem volt teljesen befúrva addig, mint a másiknál. Lehet nem volt 1 mm sem a különbség, de a kúpon látszott, hogy nem teljes kör a cső nyoma, a réginél meg körben felfeküdt. Azt hittem leülök. A régi Ashika volt, ez meg Nipparts. Több Nipparts üzemanyagszűrőt nem veszek  :censored:
Volt egy elfekvő Ashika, ami kicsit poros volt, azért is vettem egy másikat, de most ráfanyalodtam. Kicsit kiöblítettem féktisztítóval, aztán beraktam. Ennek már szemre mélyebbre ment a menet, reméltem jó is lesz. A szűrőpozíció persze itt is más volt megint, még a régi Ashikához képest is, én nem tudom, ez miért jó nekik, mert a régi Ashika az jól áll. Itt a két pozícionálóból az oldalán csak egy ment a helyére, de a tetején a biztosító lemez sehogy sem állt jól: az üzemanyagcső nem megy most azon át  :no: de legalább nem feszül meg törik nagyon.
Meghúztam mindent, diag csatis próba. Nem folyik hála Istennek! Gyorsan felpakoltam mindent a helyére, indítás. Pöccre indult, sehol nem folyik. Majd az injektorsort kell ellenőrizni üzem közben még. Nipparts szűrő meg ment a kukába   :censored: Ez volt nyolckor...  :surrender:
Szóval mindenkinek ajánlom, hogy nézzen rá a fent említett 10-es vákuumcsőre, nem tudom, mióta volt ilyen. Kíváncsi vagyok, lesz-e tőle valami változás...Annyi furcsaság volt, hogy hidegebb időben a szokásostól jobban rázkódott a motor, olyan másfél év óta. Ma reggel is, már 11 foknál előjött. Melegen nagyon kellemesen, lágyan járt most is.
Nem tudom, mi lesz holnap, ha úgy áll, az a terv, hogy első kerékcsapágy csere a jobb oldalon... ott még a műhelyprés nélküli megoldáson agyalok, ami még elmegy szódával... :hmmmm: Az a terv, hogy a csapágyat beteszem az 5 fokos hűtőbe, a csonkállványt meg felmelegítem ésszel olyan 40 fokra (hőlégfúvóval), aztán óvatosan beleteszem a csapágyat, de ez csak egy ötlet... Lehet kell csinálni egy behúzót is... de zsír van a csapágyban, azzal elvileg nem kell bajlódni. De lehet előtte fagyasztóba is teszem egy  negyed órára  :D
« Utoljára szerkesztve: 2021.08.19 20:38:24 írta vd1234 »

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10985 Dátum: 2021.08.20 09:09:28 »
Valahogy kezdem megérteni, hogy amikor a barátom cserélte, javította az alkatrészeket, akkor miután elkészült, miért mondta, hogy japánt ide többet soha :eek:  Pedig szerintem ebben az időben még teljesen logikus, egyszerű tervezés volt a jellemző.  A ,,Csipszer"-es bejegyzést, linket követően végig néztük az összes csövet, és szerencsére nagyon jó állapotúak, így ez még várat magára.

Az elképzelhető, hogy a sima 1.6 és a 2.0 ülései mások? Képen nem tudom megállapítani, lehet, hogy a teljesen más szín miatt, de a nagyobbnál mintha nem lenne annyira duci, süppedős...

Mindegyikőtöknek maximális sikert kívánok a javításnál , és  a további használatnál is !

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10250
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10986 Dátum: 2021.08.20 11:11:54 »
Valahogy kezdem megérteni, hogy amikor a barátom cserélte, javította az alkatrészeket, akkor miután elkészült, miért mondta, hogy japánt ide többet soha :eek:  Pedig szerintem ebben az időben még teljesen logikus, egyszerű tervezés volt a jellemző.  A ,,Csipszer"-es bejegyzést, linket követően végig néztük az összes csövet, és szerencsére nagyon jó állapotúak, így ez még várat magára.

Az elképzelhető, hogy a sima 1.6 és a 2.0 ülései mások? Képen nem tudom megállapítani, lehet, hogy a teljesen más szín miatt, de a nagyobbnál mintha nem lenne annyira duci, süppedős...

Mindegyikőtöknek maximális sikert kívánok a javításnál , és  a további használatnál is !

Én mondjuk nem értem  :hmmmm: Szerintem nem csak japánnál öregszik el egy vákuumcső. 2012-ben ennek sem volt semmi baja. Egy utángyártott alkatrésznél meg ez az alkatrészgyártó sara. Én többet cseréltem már, ez volt az első, ami ilyen szutyok. Legközelebb a boltban meg kell nézni, mielőtt elhozom, hogy leér-e a menet amíg kell.

Ülésekhez nem tudok szólni, max. toyodiy cikkszám alapján lehetne megnézni.
Neked is sok sikert a kocsihoz  :yes:


kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10987 Dátum: 2021.08.20 17:38:27 »
Sziasztok,
nálam még sosem volt a tankhoz közeli szűrő tisztítva, vagy cserélve. Lehet, hogy már itt elveszett néhány ló?

üdv:
villanó
Szia!
Szerintem ez közel sem biztos. Jövő héten megírom a tapasztalatokat. Annyi azonban érzékelhető, hogy a tűzfalon lévő szűrő cseréje óta kisebb fordulaton élénkebben veszi a gázt a kocsi. Mondjuk látva ezt, nem csoda:
https://kepkuldes.com/images/0d2268e2d84ab5ebf099b54f487c2879.jpg
Nem adja vissza a kép, de olyan kapucsínó színe volt a szűrőnek, és valóban kávé színű benya csöpögött ki belőle. Az áteresztőképesség különbsége érezhető. Összehasonlításképpen egy videó különböző futásteljesítmény után.


kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10988 Dátum: 2021.08.20 18:07:44 »
Sziasztok!
No, tele vagyok kalanddal  :wacko: Egy alkatrész nagyon megszívatott megtréfált.
[...]
 két vízcső és közöttük egy 10-es vákuumcső, ami kb. 25 centis és a blokk hátulján megy rá a vákuumrendszer fémcsövére. Mindkét végén repedt volt, szerintem falsot is kapott a motor belőle, javaslom ránézni mindenkinek.
Ekkor már elmúlt fél négy, [...] Ez volt nyolckor[... ] :surrender:
Szóval mindenkinek ajánlom, hogy nézzen rá a fent említett 10-es vákuumcsőre, nem tudom, mióta volt ilyen. Kíváncsi vagyok, lesz-e tőle valami változás...Annyi furcsaság volt, hogy hidegebb időben a szokásostól jobban rázkódott a motor, olyan másfél év óta. Ma reggel is, már 11 foknál előjött. Melegen nagyon kellemesen, lágyan járt most is.
[...]
Szia Dani!
Múltkor nagyon lerövidítettem a mondókámat e témáról, mert az utazás előtti gondra fókuszáltam, de most leírom, hogy nekem is 4 órába telt a 20 perces művelet, és ha a régi szűrő menete nem lett volna olyan stabil, még rosszabbul is járhattam volna. Elnézést kérek, lehet, hogy segíthettem volna, ha leírom pontosan: az Alco gyártmányú szűrőnek 4 menetmagassága volt, a réginek 5! Tehát nem ért végig, ahogy írtad. Nem lehetett teljesen feltekerni, amellett, hogy már az elején megszakadt a menet a gyenge minőségű fémháztól. Szóltam a Bárdiban, hogy ezt valahogy rögzítsék, hogy más ne sz@pjon vele. Emellett nálam ferdén áll a bejövő cső, ezért kínlódás a hollander feltekerése, 14-es fékcsőkulcs nélkül felelőtlenség próbálkozni, mert ha elnyírod a hollandert, akkor gond van. Végül Kolbenschmidt gyártmányú került bele.
Ezek szerint Te a hollandert tartottad fixen, és a szűrőt csavaroztad? Ezért nem került a fém rögzítő megfelelő pozícióba.

Repedt vákuumcsőből én kettőt is találtam hátul, egyiket a szívósor alatt a fojtószelepház felőli oldalon, a másikat a vezérlés oldalán. Mindkettő a csatlakozásnál mállott el.

Azt én is észleltem a szűrő cseréje óta, hogy bemelegedve nagyon sima lett a járása, semmi rezonancia nincs, előtte kicsit érzékelhető volt.

Ma reggel én is kipróbáltam indítózás előtt az üzemanyagpumpa tesztelését (Fp+B+ összekötése és háromszor ráadtam a gyújtást), és most először tisztán hallottam a pumpa zümmögését, a motor pedig utána kis kéretéssel indult. Egyre inkább úgy tűnik, hogy a nyomástartó szelep ereszthet.
Sok kitartást és szerencsét a kerékcsapágy cseréjéhez! Egy kis segítség hozzá.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10989 Dátum: 2021.08.20 18:13:05 »
Valahogy kezdem megérteni, hogy amikor a barátom cserélte, javította az alkatrészeket, akkor miután elkészült, miért mondta, hogy japánt ide többet soha :eek:  Pedig szerintem ebben az időben még teljesen logikus, egyszerű tervezés volt a jellemző.  A ,,Csipszer"-es bejegyzést, linket követően végig néztük az összes csövet, és szerencsére nagyon jó állapotúak, így ez még várat magára.

Az elképzelhető, hogy a sima 1.6 és a 2.0 ülései mások? Képen nem tudom megállapítani, lehet, hogy a teljesen más szín miatt, de a nagyobbnál mintha nem lenne annyira duci, süppedős...

Mindegyikőtöknek maximális sikert kívánok a javításnál , és  a további használatnál is !
Köszi szépen!

Úgy tudom, motorméret nem számít, de a ráncfelvarrás után a Recaro volt a beszállító. A japán verzió ülései emlékeim szerint mások (de nekem mindenképp rövidek az ülőlapjai)

Nem tudom, hogy miért mondta a szerelő, amit, de azt újólag én is kívántam, hogy az a mérnök, aki ezt a 30 ezrenként cserélendő benzinszűrőt oda és úgy helyezte el, napi 8 órában semmi mást ne csináljon egy hónapig teljesítménybérben!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10250
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10990 Dátum: 2021.08.20 18:54:59 »
Szia Dani!
Múltkor nagyon lerövidítettem a mondókámat e témáról, mert az utazás előtti gondra fókuszáltam, de most leírom, hogy nekem is 4 órába telt a 20 perces művelet, és ha a régi szűrő menete nem lett volna olyan stabil, még rosszabbul is járhattam volna. Elnézést kérek, lehet, hogy segíthettem volna, ha leírom pontosan: az Alco gyártmányú szűrőnek 4 menetmagassága volt, a réginek 5! Tehát nem ért végig, ahogy írtad. Nem lehetett teljesen feltekerni, amellett, hogy már az elején megszakadt a menet a gyenge minőségű fémháztól. Szóltam a Bárdiban, hogy ezt valahogy rögzítsék, hogy más ne sz@pjon vele. Emellett nálam ferdén áll a bejövő cső, ezért kínlódás a hollander feltekerése, 14-es fékcsőkulcs nélkül felelőtlenség próbálkozni, mert ha elnyírod a hollandert, akkor gond van. Végül Kolbenschmidt gyártmányú került bele.
Ezek szerint Te a hollandert tartottad fixen, és a szűrőt csavaroztad? Ezért nem került a fém rögzítő megfelelő pozícióba.

Repedt vákuumcsőből én kettőt is találtam hátul, egyiket a szívósor alatt a fojtószelepház felőli oldalon, a másikat a vezérlés oldalán. Mindkettő a csatlakozásnál mállott el.

Azt én is észleltem a szűrő cseréje óta, hogy bemelegedve nagyon sima lett a járása, semmi rezonancia nincs, előtte kicsit érzékelhető volt.

Ma reggel én is kipróbáltam indítózás előtt az üzemanyagpumpa tesztelését (Fp+B+ összekötése és háromszor ráadtam a gyújtást), és most először tisztán hallottam a pumpa zümmögését, a motor pedig utána kis kéretéssel indult. Egyre inkább úgy tűnik, hogy a nyomástartó szelep ereszthet.
Sok kitartást és szerencsét a kerékcsapágy cseréjéhez! Egy kis segítség hozzá.

Szia Zoli!

Köszi, meg fogom nézni!
A szűrőt úgy cseréltem, hogy mikor fenn van a helyén, leveszem a bemenetét 19-es és 14-es kulcsokkal. Utána a tetejét 19-es villás és 17-es dugókulccsal. Ezután meglazítottam a bilincsét és kivettem egy tartócsavart a tűzfalból, a bilincset el lehet fordítani és kivenni a szűrőt. Vissza fordítva teszem, tehát a szűrő nagyjából a helyén van a bilincsben a tűzfalon, mikor ráteszem az aljára a bemenő csövet. A bilincsek meg nálam gumibakokkal vannak a tűzfalon eleve, tehát igazodik a bemenő csőhöz.
Kézzel tudom sokáig betekerni a hollandit, a végén húzom meg 14 és 19-es villásokkal, utána a felső gumicsövet rakom rá, a végén húzom meg a bilincs csavarjait, és a legvégén a kimenő csövet. Remélem jól leírtam, nem a szűrőt forgatom, hanem a hollandit tekerem az álló szűrőbe.
Jó ötlet, fogok szólni a boltban a Nipparts szűrő miatt, asszem kipecázom őket a kukából  :1eye:, mert a régi Ashika tökjó volt, a Nipparts meg tökrossz  :otlet:

Amúgy pedig tényleg ha leveszi az ember a légszűrő fedelét a nagy csővel, akkor már egész jól hozzá lehet férni és elég gyorsan meg is van, ha az alkatrészek oda valók  :yes: A 30.000 km-es csere pedig szerintem szükségtelen, nálam sosem volt még benne durvább kosz, hála Istennek, lehet, hogy legközelebb többet megy egy tízessel, ha nem lyukad ki  ::)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10250
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10991 Dátum: 2021.08.20 18:59:17 »
Szia!
Szerintem ez közel sem biztos. Jövő héten megírom a tapasztalatokat. Annyi azonban érzékelhető, hogy a tűzfalon lévő szűrő cseréje óta kisebb fordulaton élénkebben veszi a gázt a kocsi. Mondjuk látva ezt, nem csoda:
https://kepkuldes.com/images/0d2268e2d84ab5ebf099b54f487c2879.jpg
Nem adja vissza a kép, de olyan kapucsínó színe volt a szűrőnek, és valóban kávé színű benya csöpögött ki belőle. Az áteresztőképesség különbsége érezhető. Összehasonlításképpen egy videó különböző futásteljesítmény után.

Ez jó, lehet én is szétvágom, milyen volt a régi, bár akkor nehezebb lesz mutogatni nekik, milyen kellene :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10250
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10992 Dátum: 2021.08.20 21:42:55 »
(...)
 Egy kis segítség hozzá.
Köszi, megnéztem. Nálam nincs prés ugye, de megoldom remélem. Ma nem álltam már neki, leghamarabb jövő szombat... Dugókulcsok, csövek vannak, szerintem némi keményfának is lesz dolga a műtétben.
Három dolog:
1. A csapágyban van zsír, mégis zsírozza. Az enyémhez ugyan nem adtak zsírt, de vettem külön ezért zöld FEBI csapágyzsírt (mert nem tudtam, lesz-e benne, és van), -30 - +150 Celsius fokig használható elvileg. Oké, bezsírozom valamennyire ezzel is, remélem nem fog hevülni tőle  :hmmmm:
2. Látszik, hogy régen nem kellett ilyet csinálnom, hirtelen nem jutott eszembe, hogy a beépítéshez használható a régi csapágy külső futógyűrűje is, de ebben szó van erről is.
3. Azt hiszem ennek a talpasánál repedt már a gumiharang, ha lazul is már, akkor azt is cserélem (NIPPARTS van belőle itthon...), ahogy nézem, kiszedett állapotban egy (kétkarú) csapágylehúzóval ki lehet nyomatni belőle. Bár a helyén még egy kiütővillával is megoldható  :D

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10250
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10993 Dátum: 2021.08.23 12:07:43 »
Sziasztok!
Ma ellenőriztem az előgyújtást. Közben derült ki, hogy a múltkori szerelésnél a pumpakapcsolgatások során bevitt két hibakódot: 24 és 41. Eddig ilyen még nem volt, megnéztem, mik ezek: a levegőhőmérséklet szenzor és a fojtószelepállás jeladó. Persze, mert ezeket lehúztam, amikor ráadtam a gyújtást a pumpa miatt. Pár percre levettem a negatív sarut, törölte, visszarakás után hibakód hála Istennek nincs  :)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10994 Dátum: 2021.08.25 19:56:41 »
Sziasztok,
nálam még sosem volt a tankhoz közeli szűrő tisztítva, vagy cserélve. Lehet, hogy már itt elveszett néhány ló?

üdv:
villanó
Találós kérdések:
1. Vajon megérett-e a cserére?
https://kepkuldes.com/image/SKRy1A
2. Érzékelhető-e a cseréje?
 :yes:  sőt: :punk:
3. Megoldotta-e a hidegindítási problémát?
 :no: