Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2660483 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10950 Dátum: 2021.07.11 07:19:51 »
Szia Zoli!

Feleségemmel néztük meg, mert nem elég hosszúak a karjaim sajnos  ::)

Sima, tompított nélküli fénykürtnél mindkettő kapcsol.
Tompított felkapcsolásakor a nagy dobozban levő kapcsol, tompított felkapcsolása után reflektorra váltásnál a kis dobozban levő kapcsol. Azt elfelejtettem, hogy tompítottnál fénykürtre mi van, az is kellene?  Bár szerintem nagy választék már nem lehetne :surrender:
« Utoljára szerkesztve: 2021.07.11 07:24:57 írta vd1234 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10951 Dátum: 2021.07.11 08:29:32 »
Szia Zoli!

Feleségemmel néztük meg, mert nem elég hosszúak a karjaim sajnos  ::)

Sima, tompított nélküli fénykürtnél mindkettő kapcsol.
Tompított felkapcsolásakor a nagy dobozban levő kapcsol, tompított felkapcsolása után reflektorra váltásnál a kis dobozban levő kapcsol. Azt elfelejtettem, hogy tompítottnál fénykürtre mi van, az is kellene?  Bár szerintem nagy választék már nem lehetne :surrender:
Szia Dani!
Nagyon szépen köszönöm!   :flowers:
A kiemelt rész a lényeg: akkor sajnos valóban a kormánykapcsoló hibás. Megrendeltem, majd még infókat és bátorságot kell gyűjtenem a cseréhez :)

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10952 Dátum: 2021.07.11 16:29:28 »
Szia Zoli!  Szia Dani!

Kellemetlen ez a kapcsoló probléma, nem is értem, hogyan tud elromlani. Ha még visszamondható, vagy nem érdekes, hogy használt, akkor fészen Artúr-t kell keresni. Általában 2 Carina-t hirdet bontásra mindig, de jóval több motyója van. 100%ig segítőkész és megbízható!

Más.

Nem is tudom lemerjem-e írni, mert figyelmetlenség volt a fő ok, védelmemre legyen mondva, hogy tökéletesen értelmetlen megoldás, de nem adta meg magát a csomitartóm nyitója  :clap:

Hirdethetnék játékot, hogy ki találja ki mi volt a gond, de ezt majd máskor. Szóval nem sok mindent cipelek magammal, de emelő, bak, szerszám az alap. Rendezgetve van, de csak egy műanyag ládába, bedobozolva stb... Valószínűleg valamelyik nap nagyobb volt a bemeneti sebesség egy kanyarnál, és miközben elmászott, elkapcsolta a biztonsági kapcsolót  [rohog]  ,,BÍÍÍÍÍZTOOONSÁÁÁGIIII KAAAAPCSOLÓÓÓÓÓÓ"  Most komolyan, mi értelme van annak ott? Mert ettől még ha Liam Neeson egy fordított világból jönne el értem, és elrabolna, attól a kapcsolótól még nem jutok ki.  Vagy ez ilyen lopás elleni cucc? Na mindegy. Újra vissza XXI.századi nyitóélményhez.  Azért jó, hogy közel fél év után ezt is megtaláltam...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10953 Dátum: 2021.07.11 16:35:21 »
Csomagtérajtó biztonsági kapcsoló??
Az enyémben nem tudok ilyenről, ez nem angolokban van??
A főoldalon a legújabb hozzászólásoknál CSAK Carina topic van most  :clap: (mondanám, hogy  :clap:, de sajnos nagyon kevesen szólnak hozzá  :no: )
« Utoljára szerkesztve: 2021.07.11 16:37:51 írta vd1234 »

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10954 Dátum: 2021.07.11 17:14:58 »
kb kiesett a pohár a kezemből  :eek:

Hát csak nem egy elől japó, hátul alkeszsápkóroshuligánpelusoskijájlány félbevágott darabot sikerül birtokolni  :hmmmm:

Lent hagytam pár motyót, lövök képet róla nemsokára.

Kevés de mérhetetlen hasznos. Meg ahogy lejött eddig, itt inkább a tapasztalatai, releváns infók cserélnek gazdát, amiknek tényleg haszna van.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10955 Dátum: 2021.07.11 18:50:10 »
Ööööööőőőőő, hát...... már bontottam le a kárpitot a csomagtérben meg a csomagtérajtóról is, de ilyen nem tűnt fel, szóval kíváncsi vagyok  :hmmmm:

KamiK

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 57
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10956 Dátum: 2021.07.11 18:56:14 »
elkapcsolta a biztonsági kapcsolót  [rohog]  ,,BÍÍÍÍÍZTOOONSÁÁÁGIIII KAAAAPCSOLÓÓÓÓÓÓ"  Most komolyan, mi értelme van annak ott?

Szia! Meg tudnád mondani, hogy ez a kapcsoló, hol helyezkedik el pontosan? Nem tudtam, hogy ilyen létezik.

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10957 Dátum: 2021.07.11 20:07:57 »
Íme! Rögtön a zárszerkezet előtt, belső részen kárpitból kilógó kis kallantyú. Unlock-Lock állás. És ami a vicc, hogy olyan finoman kapcsolható, mint a legjobb boombox-ok kis potmeterei.

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10958 Dátum: 2021.07.11 20:08:44 »
belső

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10959 Dátum: 2021.07.12 12:41:10 »
Szia Zoli!  Szia Dani!

Kellemetlen ez a kapcsoló probléma, nem is értem, hogyan tud elromlani. Ha még visszamondható, vagy nem érdekes, hogy használt, akkor fészen Artúr-t kell keresni. [...]
Sziasztok!
Köszönöm a felvetést!  :yes: Használt kormánykapcsolót rendeltem, nem nagy összeg, de közben kutakodtam, és kiderült, hogy nem is ritkaság ennél a típusú kapcsolónál a hiba: Corollák, Yarisok is érintettek. Felmerült a lehetőség, hogy sk. meg lehet javítani, akár a helyén is:
szétszerelős videó
Másik
Helyén szerelős
A legalaposabb, (6.20 körül magyarázza el a hiba okát, javítás miértjét)

Szóval lehetséges, hogy egyszerűen kontakthibáról van szó  :excl:
 
A kutakodás eredménye az a Carina E teljes kapcsolási rajzát tartalmazó anyag, aminek a linkjét a leírásokba feltettem.

Nekiálltam volna az ellenőrzésének legott, de ma reggel vittem fényezőhöz a kocsit, ugyanis időközben elkészült a küszöbjavítás is, és ennek is vannak tanulságai. Folyt köv...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10960 Dátum: 2021.07.12 15:18:26 »
...Szóval elkészült a küszöb, teszek fel róla képeket:
A feltárás után:
https://kepkuldes.com/images/9732bfa2280da2783d2afbbba8172d32.jpg
Emelési pont visszaépítve:
https://kepkuldes.com/images/ee020c7e82f50749506a9eb3e8ccac31.jpg
Frank & Stein palástja:
https://kepkuldes.com/images/fd3668aa6a8fabca6347a5fdde6a97d7.jpg

Nem biztos, hogy van értelme egy 25 éves 5 méteres kocsin fényezővel finiselni, de gondoltam megérdemli. (erre elsötétíti magát  :ninja: )

Ami a lényeg, hogy a képek alapján lett világos, hogy miért is porladt el belülről javítóívcsere után pár évvel a küszöb vége. A második képen látszik, hogy a külső küszöbív és az emelési pont között nincs hézag: hiába fújtam tele a legfolyékonyabb üregvédő viasszal a küszöböt, egyszerűen nem tud annyi anyag átjutni ott hátra, pláne szétterülni, hogy hasson. Lehet, hogy kompresszorral fújva valamivel jobb eredményt lehetne elérni, de már ebben is kételkedem.
A srác, aki csinálta, azt javasolta, hogy fúrjak a küszöb végébe üregelő lyukat, ahonnan hozzá lehet férni a hátsó részhez. (Van hátul gyárilag egy lyuk, de ahogy néztem, azon át a belső küszöböt  lehet elérni. és el van szeparálva.) Ez az egyik opció. A másik, hogy a viasznál folyékonyabb anyaggal éljek: konkrétan olajjal. Csakhogy a kondenzációs nyílásokon, amik a küszöb alján vannak, szerintem a nagyja elfolyna és nem lenne hatékony. Közben felfedeztem egy speciális olajat, amely konkrétan antikorróziós céllal készült.. Most ezen morfondírozom, hogy hogyan lehetne azt eljuttatni a megfelelő helyekre.  :hmmmm: Az mondjuk látszik, hogy elsősorban a lemezek alja veszélyeztetett.


Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10962 Dátum: 2021.07.13 14:42:46 »
Szerintem jelenleg a Tiéd az egyetlen, amin hibátlanok az emelési pontok  :clap:  Gratula!  Annyira érdekes, amit írtál.... Két napja vett a barátom egy ,,A" mercit. Nagyon jó állapotú, semmi komolyabb nincs vele. Ő is ezeket mondta, hogy védőburkolatok le, olaj, szilikon be, és nem lesz probléma. Legalábbis németeknél ez működik, Toyo nem tudom, mit szólna ehhez, de ötletnek nem rossz.

Használd Boldogsággal!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10963 Dátum: 2021.07.16 13:37:50 »
Sziasztok!
Köszönöm a felvetést!  :yes: Használt kormánykapcsolót rendeltem, nem nagy összeg, de közben kutakodtam, és kiderült, hogy nem is ritkaság ennél a típusú kapcsolónál a hiba: Corollák, Yarisok is érintettek. Felmerült a lehetőség, hogy sk. meg lehet javítani, akár a helyén is:
szétszerelős videó
Másik
Helyén szerelős
A legalaposabb, (6.20 körül magyarázza el a hiba okát, javítás miértjét)

Szóval lehetséges, hogy egyszerűen kontakthibáról van szó  :excl:
 
A kutakodás eredménye az a Carina E teljes kapcsolási rajzát tartalmazó anyag, aminek a linkjét a leírásokba feltettem.

Nekiálltam volna az ellenőrzésének legott, de ma reggel vittem fényezőhöz a kocsit, ugyanis időközben elkészült a küszöbjavítás is, és ennek is vannak tanulságai. Folyt köv...
Mivel árnyékra vetődős szmájli nincs, ezért:  :surrender:
Míg a fényezőnél volt a kocsi, volt időm higgadtan átgondolni az eseményeket, és eszembe jutott valami: amikor minap  a klíma fertőtlenítő habot befújtam, kivettem a középkonzolt, hogy hozzáférjek közvetlenül a járatokhoz, és nem húztam le a kapcsolók csatlakozóit, csak hagytam lógva a drótokon. Mivel a hátsó ködlámpa kapcsoló van legtávolabb, az viselte a terhet. Már tapasztaltam korábban, hogy ha pl. az elakadásjelző nincs csatlakoztatva, akkor nem megy az index sem, ezért feltételeztem, hogy lehet itt is ilyen összefüggés: megnéztem, hátha kilazult valahogyan a csatlakozó. És valóban...Megint a régi tapasztalat: ha valami nem működik a Carinában, húzd meg a csavart, dugd össze a kábelt.  :clap:
Smirglizés, kapcsoló csere elnapolva.  :D

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10964 Dátum: 2021.07.16 13:52:53 »
Szerintem jelenleg a Tiéd az egyetlen, amin hibátlanok az emelési pontok  :clap:  Gratula!  Annyira érdekes, amit írtál.... Két napja vett a barátom egy ,,A" mercit. Nagyon jó állapotú, semmi komolyabb nincs vele. Ő is ezeket mondta, hogy védőburkolatok le, olaj, szilikon be, és nem lesz probléma. Legalábbis németeknél ez működik, Toyo nem tudom, mit szólna ehhez, de ötletnek nem rossz.

Használd Boldogsággal!
Köszi!
Olaj, fecskendő megvéve, projekt indul.
Szilikonnal én az ajtók belsejét (alját) fújtam ki 10 éve: hibátlanok azóta is.