Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2659306 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

juhasz068

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 121
  • Carina 1.6 xli 95" 85kw
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10875 Dátum: 2019.06.05 17:14:16 »
Akkor marad így , szét nem szedem.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10876 Dátum: 2019.06.06 06:32:51 »
Sziasztok . Nincs  baja a lambdaszondának kimérték. Eltünt az Economy felirat! Valaki találkozott már ijesmivel?

Sajn(álat)os, de elég gyakran!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Dave0615

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10877 Dátum: 2019.07.01 21:34:54 »
Üdv!
A kuplungon lehet valahogy állítani,mert eléggé lent fog...?
Válaszokat előre is köszönöm!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10878 Dátum: 2019.07.01 21:46:25 »
Üdv!
A kuplungon lehet valahogy állítani,mert eléggé lent fog...?
Válaszokat előre is köszönöm!
Szia!

Természetesen lehet.
A vezetőülést teljesen hátratolod, ekkor jól beférsz a pedálokhoz.
A kuplungpedál szárához kapcsolódik felül egy nyomórúd, aminek a hossza állítható. Ha jól emlékszem, egy 12-es villáskulccsal meg kell lazítani a kontraanyát, és akkor a rudat forgatva változtatható annak hossza. Úgy állítsd, hogy próbálgatod, hol lenne jó neked, és a végén vissza kell húzni a kontraanyát. Persze van leírás is a Haynes könyvben, de valami itt is, a 3. oldaltól főleg:
discodan.org/gfx/celica/servicemanual/chassis/cl.pdf
 

Dave0615

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10879 Dátum: 2019.07.01 23:07:43 »
Köszi szépen!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10880 Dátum: 2019.07.07 14:00:30 »
Sziasztok!

Eszembe jutott, hogy sok a rövidtáv és így elég sokat kap az önindító.

Van tapasztalata valakinek itt arra, hogy a Carina önindítója mennyire bírja, ha kopnak a kefék, akkor várható-e valami előjele ennek, vagy egyszer majd hirtelen csak nem indít?
« Utoljára szerkesztve: 2019.07.07 14:25:42 írta vd1234 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10881 Dátum: 2019.07.09 12:30:09 »
Sziasztok!

Eszembe jutott, hogy sok a rövidtáv és így elég sokat kap az önindító.

Van tapasztalata valakinek itt arra, hogy a Carina önindítója mennyire bírja, ha kopnak a kefék, akkor várható-e valami előjele ennek, vagy egyszer majd hirtelen csak nem indít?
Szia!
Instant halál nem szokása. Sógorom Corijánál anno annyi volt a hibajelenség, hogy random kérte az újrázást: volt amikor elsőre indult, volt, hogy harmadikra. Aksi csere után egy darabig jó volt, aztán kisvártatva újrakezdte. Szénkeféket kellett cserélni. De ahhoz legalább hozzá lehet férni, nálam erős fejvakarás lenne, hogyan lehet kiszerelni. Lehet, hogyha elkezdődne a jelenség, akkor vennék egy bontottat, felújíttatnám, és így csak egy mocskolódással oldanám meg.  :hmmmm:
De bármi jönne elő, azért érdemes átnézni a silabuszt.
Hogy mennyire bírja, gondolom a sok indítástól is függ, meg a vezetékek állapotától. Nálam még eredeti...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10882 Dátum: 2019.07.09 15:19:10 »
Szia!
Instant halál nem szokása. Sógorom Corijánál anno annyi volt a hibajelenség, hogy random kérte az újrázást: volt amikor elsőre indult, volt, hogy harmadikra. Aksi csere után egy darabig jó volt, aztán kisvártatva újrakezdte. Szénkeféket kellett cserélni. De ahhoz legalább hozzá lehet férni, nálam erős fejvakarás lenne, hogyan lehet kiszerelni. Lehet, hogyha elkezdődne a jelenség, akkor vennék egy bontottat, felújíttatnám, és így csak egy mocskolódással oldanám meg.  :hmmmm:
De bármi jönne elő, azért érdemes átnézni a silabuszt.
Hogy mennyire bírja, gondolom a sok indítástól is függ, meg a vezetékek állapotától. Nálam még eredeti...

Köszönöm Zoli!

Ha  nem tévedek, van a pincében egy doboz bontott alkatrész, még Madmisi jóvoltából (injektorsor, szervópumpa...), amiben kell lennie önindítónak is.
Lehet az lesz, hogy azon megnézem, mekkorák a kefék, ha meg gond van a mostanival, akkor rögtön van mire cserélni.
A szokásos discodan-os anyagban van egész jó leírás hozzá. Légszűrőt meg az alsó merevítőt kell levenni, de lehet elég lesz az első is, meglátom.
A toyodiy-en nem találom a bronzkefék gyári számát, amit viszont amúgy találtam (28142-70020), azt hozza a Carinához  :hmmmm:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10883 Dátum: 2019.07.19 14:39:26 »
Sziasztok!
Megosztom múltkori szerelgetéseim tapasztalatait, hátha hasznára lesz valakinek.

Elszakadt a bal hátsó ablakemelő bovdene: elrozsdásodott, volt már ilyen, nem nagy ügy kicserélni, de a szerelésnek két hasznos tanulsága van. Először is a szedán és a liftback hátsó ablaksínjei eltérő hosszúságúak, illetve a felfogatásuké az. Vagy fúrni kell másik lyukat, vagy előbb tájékozódni, miből szerzed az alkatrészt!  :1eye:
Másrészt úgy sikerült kivenni a szerkezetet, hogy az üveg meg sem moccant a gumikéderekben, simán a helyén maradt alátámasztás nélkül is... Évekkel ezelőtt bezsíroztam mindegyik emelő sínjét, és befújtam szilikonnal a kédereket, de ezek szerint időnként nem árt ismételni legalább ez utóbbit: befújás után lazán futott az üveg. Lehet, hogy így a bovdenszakadást is meg lehet előzni... :whistling:

Másrészt meguntam az erőemelést a hátsó ajtó nyitogatása kapcsán. Korábbi fórumos tapasztalat alapján szereztem bele bontott japán ajtóemelő teleszkópokat. Hát ég és föld a különbség! Arra számítottam, hogy erősebb lesz, de arra nem, hogy már a munkahenger átmérője is jóval vaskosabb: az angol kivitelé sokkal kisebb kapacitású, így nem biztos, hogy az eredeti elfáradt, lehet, hogy egyszerűen eleve nem tud megbírkózni ezzel a súllyal?, vagy a japánok direkt erősebbre tervezték, hogy hosszú használat után is könnyedén mozgasson?, vagy az angolok a magasabb, sportos európaiakra céloztak?, ....vagy egyszerűen spóroltak  :no:  Mindegy, a csomagtérajtó így végre "egykezes" lett - igaz, télen eddig is az volt: nagy hidegben kénytelen voltam rásegíteni a teleszkópoknak.. :lol:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10884 Dátum: 2019.07.19 19:29:11 »
Ami még kiderült a fék/kuplungfolyadék cserénél, hogy milyen észrevétlenül romlik a fékhatás, szivacsosodik a kuplung, ha folyamatosan (csak ezt) hajtjuk. Nem volt levegős egyik rendszer sem, de óriási lett a változás erőhatásban.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10885 Dátum: 2019.07.23 15:24:55 »
Sziasztok!

Zoli, nagyon ügyesen karbantartod a kocsit  :clap:

Én ezt az önindító témát nem tudtam még elengedni.
Megnéztem a legvalószínűbb bronzkefe cikkszámot, ez a 28142-70020, illetve azt, hogy ennek milyen méretei vannak.
Ezt találtam:
gyári szám: 28142-70020
méret: 6 x 13 x 13,5 mm
utángyártott: 6,5 x 13 x 14 mm

Bárdinál találtam hozzá, a gyártó és a méret:
POWERMAX (PWM81013219) 6,5 x 13 x 14mm

Valami 1600 Ft a négy darab. Felhívtam őket, ott van polcon, a terv az, holnap el is hozom, úgyis arra van utam. Itthon is lehet a műhelyben a polcon, enni nem kér :D
Tuti biztos, hogy amikor kell, akkor több nap, mire meghozzák, ha egyáltalán lesz. Egyik autóalkatrész webshopban már a Carina a ritkább típusok között szerepel, talán a Lángnál...

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10886 Dátum: 2019.07.23 19:10:31 »
Sziasztok
Bocsi hogy beleszólok de elkezdődött
Az hogy nem tartunk a polcon olyan cuccot ami ritkán kelendő
Inkább tartunk szuzuki, wolksvagen, meg opel alkatrészeket amik pörögnek a piacon
Nyilván nem véletlenül [rohog] :nonono:
Today Tomorrow Toyota

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10887 Dátum: 2019.07.23 21:03:32 »
Ezt most elsőre nem értem.
Lehet, hogy más gyártó termékébe is jó a méret, azért volt nekik polcon.
Nekem meg ennyit megér, hogy áll a polcon. Ha ott van, kisebb valószínűséggel kell majd, ez az én formám  :D

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10888 Dátum: 2019.07.24 05:43:26 »
Sziasztok
Kihagytam a kommentből,hogy az autóalkatrész boltok polcaira gondolram :?:
Today Tomorrow Toyota

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10889 Dátum: 2019.07.24 10:42:13 »
elkezdődött
Az hogy nem tartunk a polcon olyan cuccot ami ritkán kelendő
Inkább tartunk Suzuki, wolksvagen, meg opel alkatrészeket amik pörögnek a piacon
Nyilván nem véletlenül [rohog]
Múltkor nekem is mondta egy boltos, hogy nincs vmi készleten, rendeljem meg. Tulajdonképpen szivességet tett, megrendeltem netről és féláron megkaptam.
Biztosan mindketten jól jártunk, legközelebb be sem kell mennem hozzá. 
« Utoljára szerkesztve: 2019.07.24 10:54:22 írta Agyarka »