Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2659855 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10680 Dátum: 2017.10.30 10:50:33 »
Sziasztok!
csak bólogatni tudok FLIntre  :yes:
Ugyanez a beázás, ugyanott, mint wudu írta nálam is van: eső után/mosáskor az ajtókeret kédergumiján áll a víz, onnan szivárog a lábtérbe. Az is kiderült, hogy az ajtó kédere nem fekszik fel már az C oszlopra. Fent jó, hátul már nem. Most filózom a megoldáson, ha valakinek eszébe jut valami, ne rejtegesse!  :hmmmm:

Sziasztok!
Hála Istennek még nem tapasztalok efféle beázást. Valamelyik régebbi verdán úgy oldottam meg -ha ilyet észleltem-, hogy a szükséges helyen kéder alá ragasztottam szilikonnal puha falú, megfelelő vastagságú és hosszúságú gumicső darabot.
Mondjuk a Carinának másféle profilt alkalmaznak, így valahol "okos helyen" metszeni kell, hogy betoljuk az O-profilba a kis csövecskét, aztán a nyílást beragasztani akár szintén szilikonnal.
Ha az ajtó tetejénél van a beázás, meg lehet próbálni lehúzott ablakkal az ablakkeretet befelé húzni, hajtani óvatosan /nyitott ajtónál/, lehet az is elég az üdvösséghez. Az is célravezető lehet, ha a lemezt, amire a kéder kerül, kissé kifelé hajlítjuk.

wudu

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10681 Dátum: 2017.11.01 08:55:54 »
Sziasztok!
Hála Istennek még nem tapasztalok efféle beázást. Valamelyik régebbi verdán úgy oldottam meg -ha ilyet észleltem-, hogy a szükséges helyen kéder alá ragasztottam szilikonnal puha falú, megfelelő vastagságú és hosszúságú gumicső darabot.
Mondjuk a Carinának másféle profilt alkalmaznak, így valahol "okos helyen" metszeni kell, hogy betoljuk az O-profilba a kis csövecskét, aztán a nyílást beragasztani akár szintén szilikonnal.
Ha az ajtó tetejénél van a beázás, meg lehet próbálni lehúzott ablakkal az ablakkeretet befelé húzni, hajtani óvatosan /nyitott ajtónál/, lehet az is elég az üdvösséghez. Az is célravezető lehet, ha a lemezt, amire a kéder kerül, kissé kifelé hajlítjuk.

Üdv,

A beázás úgy tűnik megoldódni látszik. A probléma az ajtóban lévő üvegeket elválasztó szár és a felső él találkozásánál volt. A nagy ablak gumijának azon a sarkán gyárilag van szivacs ráragasztva, ez a röpke 20 év alatt ellaposodott és gondolom amikor a festés után újra összeraktam, akkor már nem volt ott elég kosz, hogy tömítsen :). Ragasztottam oda valami hasonló kommersz szivacsot és kapott egy adag FBS-t a biztonság kedvéért. Magasnyomásúnak, 3 napos esőnek eddig jól ellenállt.

Csari

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 25
    • Flickr
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10682 Dátum: 2017.11.01 15:26:38 »
Sziasztok,
Facebook csoportban próbáltam először: Hidegen rángat az autóm (1.6 116 le) érintőgázon és motorféken. Indítás, hideg alapjárat, dúsítás, menés, minden OK, csak az érintőgázas és motorfékes rángatás van. Mindig is volt, mióta nálam van, hamar megszoktam (annyira nem drámai az effekt..) és úgy vezetem, hogy nem is feltűnő, de tegnap más vezette az autóm és nagyon zavaró volt.
Facebookon az első 3 hozzászólás kivétel nélkül arról szól, hogy "nekem is ilyen, jó lenne tudni, miért", úgyhogy gondoltam, hátha Ti. :)
Találkoztatok már vele? Mi oldotta meg? Vagy, így jó? :)
Köszönöm!

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10683 Dátum: 2017.11.01 16:17:39 »
Avensis is ilyen. Sőt, a Passatom is ilyen. Amíg nem éri el az olajhőmérséklet az optimális szintet, addig 500-1000 rpm-el feljebb kell használni, hogy biztosított legyen ugyanaz a kenés. Ha nagyon zavaró a jelenség és kímélni akarod a technikát, akkor DEFA elektromos állófűtés(100k), vagy Webasto/Eberspächer(330-350k) beépítése megoldja. Ezeknek a használatával induláskor már megvan az optimális, vagy ahhoz jelentősen közelítő hőmérséklet.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10684 Dátum: 2017.11.08 16:10:47 »
Sziasztok!
Hála Istennek még nem tapasztalok efféle beázást. Valamelyik régebbi verdán úgy oldottam meg -ha ilyet észleltem-, hogy a szükséges helyen kéder alá ragasztottam szilikonnal puha falú, megfelelő vastagságú és hosszúságú gumicső darabot.
Mondjuk a Carinának másféle profilt alkalmaznak, így valahol "okos helyen" metszeni kell, hogy betoljuk az O-profilba a kis csövecskét, aztán a nyílást beragasztani akár szintén szilikonnal.
Ha az ajtó tetejénél van a beázás, meg lehet próbálni lehúzott ablakkal az ablakkeretet befelé húzni, hajtani óvatosan /nyitott ajtónál/, lehet az is elég az üdvösséghez. Az is célravezető lehet, ha a lemezt, amire a kéder kerül, kissé kifelé hajlítjuk.
Szia!
Köszi a tippet!  :flowers:
Próbálok olyan gumiprofilt vagy szilikonlemezt keresni, amit az ajtó kéderére lehetne ragasztani pótlásnak, hogy rásimuljon a keretre. Neked is liftbacked van, ha megnézed, az a gond, hogy az ajtón belül is van gumiszegély, emiatt a C oszlopra (pontosabban a kis hátsó ablak keretére) nemigen kerülhet pótlás.
Kísérletezés közben nem várt fejlemény:a B oszlopnál az első-hátsó ajtók közti rést megszüntettem, emiatt a szélzaj jelentősen csökkent.  :walkman:

csibe

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10685 Dátum: 2017.11.28 14:19:51 »
Üdv!

Most vettem egy Carina kombit, 1994-es 2.0D motorral.
Ez az 54KW/73LE verzió, a motorkód 2C, a motorszám JT-vel kezdődik.
Érdekelne, hogy akinek van ilyen motorral szerelt Carinája milyen olajat, szűrőket, kerékcsapágyakat és egyéb alkatrészeket vesz bele?
Gyárit vagy utángyártottat, és abból is konkrétan milyen ami bevált.
Használati útmutatót honnan lehetne szerezni hozzá?
Egy normális árú bontót tud valaki?

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10686 Dátum: 2017.11.28 22:12:47 »
Helló!
12 éve használjuk a Carinánkat. A javítást, karbantartást magam végzem, ami szerencsére nem túl megterhelő, és költséges. Motorolajat a hazai gyártó 5W-40 essencét használom 5 éve, kedvező áron jutok hozzá, és szerintem nem rosszabb a többitől.
Szűrőket az alkatrészek.hu-tól rendelem, (helyi bolt) elég nagy a választék
https://alkatreszek.hu/autotipus/toyota_alkatreszek/carina/carina_e_t19_1992_04_1997_09/5689
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

csibe

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10687 Dátum: 2017.11.30 20:47:14 »
Helló!
12 éve használjuk a Carinánkat. A javítást, karbantartást magam végzem, ami szerencsére nem túl megterhelő, és költséges. Motorolajat a hazai gyártó 5W-40 essencét használom 5 éve, kedvező áron jutok hozzá, és szerintem nem rosszabb a többitől.
Szűrőket az alkatrészek.hu-tól rendelem, (helyi bolt) elég nagy a választék
https://alkatreszek.hu/autotipus/toyota_alkatreszek/carina/carina_e_t19_1992_04_1997_09/5689

Köszi, körbenézek majd az oldalon.
Ez a dízel kombi linkje?
Akad még rajta javítanivaló, de nem akartam egy olyan autót venni aminél bármi komolyabb hiba negyedmillióba vagy többe is kerülhet.
Most épp a kipufogótömítést és a jobb első kerékcsapágyat kell cserélni.
Valami van a fűtéssel is, mert középen csak hideget hajlandó fújni, hiába tekerem maxra.
Valamit kell vele kezdeni, mert a hátsó ablakok is tiszta párásak.
Érdekes a vízhőfokjelző is, mert jóval a C betű alól indul a mutató,
és ahogy észrevettem álló helyben járatva nem igazán akar melegedni a motor.
Ez normális?
Néha gyorsításkor egy kicsit rángat a motor, melegen is. Ez lehet a kipufogótömítés miatt?
Javítani kell majd még a jobb oldali ablakot, mert nem záródik rendesen és az ablak alsó felénél a műanyag léc kijön. Azt honnan lehet másikat szerezni vagy mit lehet vele kezdeni?
A csomagtér kilincse is odavan, hol kinyitja a központi zár, hol nem, de játszani kell vele.
A csomagtérajtó teleszkópjai is cserére szorulnak, mert nem mindig tartják meg normálisan az ajtót, és szerintem a ablakok tömítésére is ráférne lassan a csere.
« Utoljára szerkesztve: 2017.11.30 20:49:42 írta csibe »

Adamo_sx

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 148
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10688 Dátum: 2017.12.01 08:33:27 »
Ez nem biztos, hogy hiba. A középső szellőzőből csak akkor jön meleg, ha a választókapcsoló kifejezetten oda van állítva, egyébként hideget fúj. Ez gyárilag ilyen Inkább az szokott a probléma lenni, hogy a lezáró lamellák tömítése elporlik és nem lehet lezárni, így mindig jön onnan a hideg.
...Valami van a fűtéssel is, mert középen csak hideget hajlandó fújni, hiába tekerem maxra. ...

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10689 Dátum: 2017.12.01 23:37:48 »
Úgy nézem lesz meló vele!
Kipufogó tömítetlenségtől nem kéne hogy rángasson a motor. A szívódízel igénytelen jószág, de mint minden dízel ez is nagyon érzékeny az üzemanyag rendszer tömítetlenségére. Szőnyegeket, ajtókárpitokat, pótkerék helyét nézd meg, találsz-e vizet, ami miatt párás lehet az utastér. A motort csak télen szoktam melegíteni/járatni addig, amíg letakarítom az üvegeket. Terhelve jobban melegszik. Max. 2000-ig forgatom addig amíg érezhető meleget fúj a venti, aztán ha kell mehet feljebb is. Amióta 5w-40-es olajat használok, érezhetően simábbak a hidegindítások, nem fogja annyira a motort az olaj, a fordulat stabil és megfelelő. A vízhőfokmérő nálam is a C alól indul, de aztán beáll középre. Az ablakokkal nekem is voltak gondjaim, de csak a bowden vége szakadt ki a műanyagból. Volt amelyiket sikerült javítanom, de volt bontottal pótlás is.
Keress bontott kocsit a közeledben ha tudsz! Nekem ez nem sikerült, ezért maradt a postázás.
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

csibe

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10690 Dátum: 2017.12.02 08:40:43 »
Ez nem biztos, hogy hiba. A középső szellőzőből csak akkor jön meleg, ha a választókapcsoló kifejezetten oda van állítva, egyébként hideget fúj. Ez gyárilag ilyen Inkább az szokott a probléma lenni, hogy a lezáró lamellák tömítése elporlik és nem lehet lezárni, így mindig jön onnan a hideg.
Hiába van teljesen melegre állítva akkor is hideg levegő jön középen.
Milyen választókapcsolóra gondolsz?
Másik autónál nem volt ilyen gondom.

csibe

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10691 Dátum: 2017.12.02 08:50:36 »
Úgy nézem lesz meló vele!
Kipufogó tömítetlenségtől nem kéne hogy rángasson a motor. A szívódízel igénytelen jószág, de mint minden dízel ez is nagyon érzékeny az üzemanyag rendszer tömítetlenségére. Szőnyegeket, ajtókárpitokat, pótkerék helyét nézd meg, találsz-e vizet, ami miatt párás lehet az utastér. A motort csak télen szoktam melegíteni/járatni addig, amíg letakarítom az üvegeket. Terhelve jobban melegszik. Max. 2000-ig forgatom addig amíg érezhető meleget fúj a venti, aztán ha kell mehet feljebb is. Amióta 5w-40-es olajat használok, érezhetően simábbak a hidegindítások, nem fogja annyira a motort az olaj, a fordulat stabil és megfelelő. A vízhőfokmérő nálam is a C alól indul, de aztán beáll középre. Az ablakokkal nekem is voltak gondjaim, de csak a bowden vége szakadt ki a műanyagból. Volt amelyiket sikerült javítanom, de volt bontottal pótlás is.
Keress bontott kocsit a közeledben ha tudsz! Nekem ez nem sikerült, ezért maradt a postázás.

Köszönöm szépen a segítséget, megnézem amiket említettél, de most kerékcsapágy csere lesz, mert csúnya hangja van a jobb elsőnek.
Utána megnézetem az üzemanyagrendszert meg a fűtést.
Az ablakokkal is kezdeni kell majd valamit, mert hiába kényelmes az elektromos ha nem záródik rendesen.

Adamo_sx

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 148
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10692 Dátum: 2017.12.02 14:14:33 »
Hiába van teljesen melegre állítva akkor is hideg levegő jön középen.
Milyen választókapcsolóra gondolsz?
Másik autónál nem volt ilyen gondom.
Hát az a tekerő,amivel választasz,hogy hová fújja a levegőt.

Tapatalkkal küldve az én 2014813 eszközömről


csibe

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10693 Dátum: 2017.12.02 17:43:22 »
Hát az a tekerő,amivel választasz,hogy hová fújja a levegőt.

Tapatalkkal küldve az én 2014813 eszközömről

Tudom mire gondolsz, akkor nem veszett el egy kapcsoló sem. XD
Megnézem, de úgy emlékszem akkor is csak kétoldalt jött a meleg. Majd hétfőn kiderül.
Nekem azért fura, mert pl. 1.9D Berlingonál jön középen is a meleg bárhova tekerem a kapcsolót, és 5 perc után már langyosat fúj, mert melegszik annyit álló helyben alapjáraton.
Más: van egy korong alakú kapcsoló a kormány mellet balra amivel a műszerfal világításának fényerejét lehet változtatni.
Nálam csak maximumon ad fényt, a kisebb fokozatokon teljesen sötét. A középkonzol világítása is néha vacakol.
Ezekkel mit lehet kezdeni?
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.02 18:04:32 írta csibe »

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10694 Dátum: 2017.12.04 20:42:30 »
Hiába van teljesen melegre állítva akkor is hideg levegő jön középen.
Milyen választókapcsolóra gondolsz?
Másik autónál nem volt ilyen gondom.
Próbáld meg teljesen balra tekerni kerek választókapcsolót, akkor fújja a levegőt csak szembe és csak akkor fúj meleget középen, a többi állásba külső hideg levegőt fúj be, erre gondolt (balról jobbra: 1. szembe fúj, 2. lábra és szembe fúj, 3. csak lábra fúj, 4. lábra és az első szélvédőre fúj, 5. csak a szélvédőre fúj).
Ez egy ilyen Japán furcsaság...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...