Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2659074 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10650 Dátum: 2017.09.12 10:05:11 »
Megazip szerint az angol cikkszamnak helyettesitoje a japan (elobbi gyari cikkszam kulfoldi webaruhazakban sem rendelheto, utobbi igen), tehat passzolnia kell.

Szia!
A Megazipet nem használom, ahogy most nézegettem nem is hozza az én autóm típuskódját:    AT190L-BLMDKW...csak '96-ig van datálva...
A kétfajta cikkszámú féltengelycsukló rajzán sem azonos méretek szerepelnek.
Úgy is kérdezhetném: Angol gyártású Carinába tett-e valaki kompatibilitási probléma nélkül Japán féltengelyt?
Azért köszi a fáradságod!

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10651 Dátum: 2017.09.12 10:28:05 »
Ha a keresojebe a modellkodot irod be, akkor beadja az autot. Megmondom oszinten a cikkszamoknal en a kerekagyat neztem, az kompatibilisnek latszott a felajanlott helyettesito cikkszam miatt, a feltengely viszont mar mas teszta. Remelem sikerul kibogozni! (Azt mar meg sem merem kerdezni, hogy szerelo a muhibaja folyomanyakent mekkora mertekben szandekozik a "kart" enyhiteni?)
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10652 Dátum: 2017.09.13 23:29:06 »
üdv DS65!

Én tettem angol C52-es váltó helyére japán C51-eset, egyedül az ABS hiánya a különbség, ami a féltengelyeknél mutatkozik, 97 és 95 az évjárat, 1.6.

A csuklók fogszáma egyezik, ergo az agy is.

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10653 Dátum: 2017.09.14 08:22:57 »
üdv DS65!

Én tettem angol C52-es váltó helyére japán C51-eset, egyedül az ABS hiánya a különbség, ami a féltengelyeknél mutatkozik, 97 és 95 az évjárat, 1.6.

A csuklók fogszáma egyezik, ergo az agy is.

Szia Kamikaze!
Így szeretném én is, de a bontópláza katalógusa szerint nem egyformák az agyak komplett csonkállványostól, mindenestől.
A Toyodiy is más cikkszámmal hozza a féltengelycsuklókat, agyakat és csonkállványokat.
De ha már nálad bizonyított a váltó felőli felcserélhetőség, bizakodom benne, hogy kívül is csereszabatos a kettő.
Neked nincs bontott, jó csapágyagyas B.E. csonkállványod?

schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10654 Dátum: 2017.09.18 23:12:04 »
Sziasztok!
Időhiány miatt segítenétek nekem, hogy hol találom a termosztátot?
Későn nyit.
Meg jobb oldalt víz folt van a betonon, meg az alsó lemez is vizes, kicsit enged, gondolom a vízpumpa.

Carina, te drága

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10655 Dátum: 2017.09.19 06:56:26 »
Szervusztok!

Korábban olvastam több helyen is, hogy a kormányszervó teljesen kitekert állapotban szinte természete, hogy hangot ad. Az én kicsikém a motorcsere után kezdte el ezt, de olyan éktelen virnyítást hallat, hogy nem is merem ütközésig tekerni - ami mondjuk parkoláskor elég kellemetlen. Tudna nekem valaki segíteni, hogy hol kell megnézni a kormányszervó olajszintjét?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10656 Dátum: 2017.09.19 08:13:12 »
Sziasztok!
Időhiány miatt segítenétek nekem, hogy hol találom a termosztátot?
Későn nyit.
Meg jobb oldalt víz folt van a betonon, meg az alsó lemez is vizes, kicsit enged, gondolom a vízpumpa.
SZia!

Itt egy videó segédlet a cseréhez. (Corolla, de ugyanúgy 4A-FE)
Arra vigyázz, hogy a gumi tömítést ne csípd be beszereléskor. Nálam korábban ez volt a hiba, így nem zárt jól.
A motorvédő burkolatra eső után, kocsi mosáskor is jut víz. Ugyanígy az A oszlop tövéből oda folyik a lé, figyeld meg, honnan jön a víz.
Érdemes  ellenőrizni a vízcsövek környékét. Gond akadhat a kiegyenlítő tartályra menő kis csővel is. Kicsi a keresztmetszete, könnyen eldugulhat, ilyenkor eldurranhat a vízcső, vagy a hűtő felső részén ereszt át pl.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10657 Dátum: 2017.09.19 08:20:21 »
Szervusztok!

Korábban olvastam több helyen is, hogy a kormányszervó teljesen kitekert állapotban szinte természete, hogy hangot ad. Az én kicsikém a motorcsere után kezdte el ezt, de olyan éktelen virnyítást hallat, hogy nem is merem ütközésig tekerni - ami mondjuk parkoláskor elég kellemetlen. Tudna nekem valaki segíteni, hogy hol kell megnézni a kormányszervó olajszintjét?
Üdv!

17-es számú tartály. Van hideg állása és meleg állása is. Gyakran megfeledkeznek a szervóolaj cseréjéről, pedig fontos. Nálam csere óta nincs hangja végállásban sem.

(ez egy jobb kormányos kocsi, ezért van a fék/kuplung tartály a másik oldalon, de ez itt nem számít)
Arra ügyelj, hogy van hideg és meleg állapothoz tartozó szintjelzés is.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10658 Dátum: 2017.09.19 08:26:40 »
Szia!
Nekem a múlt héten pukkant el a felső vízcsövem. Nem tudom van-e eltérés az 1.6 és 2.0 vízcsöve között, de az enyémbe Lada Samara felső vízcső került (1400 HUF), hátha jó a 2.0-hoz is. Bontóban nem találtam és a gyári sokára jött volna meg, viszont indulni kellett. Kicsit korrigáltam a hosszúságán, de így is tökéletesen passzol a gyári helyére.  :clap:
Szia!
Erre a csőre gondolsz? RAPRO (RAP18192)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10659 Dátum: 2017.09.19 08:29:04 »
Szervusztok!

Korábban olvastam több helyen is, hogy a kormányszervó teljesen kitekert állapotban szinte természete, hogy hangot ad. Az én kicsikém a motorcsere után kezdte el ezt, de olyan éktelen virnyítást hallat, hogy nem is merem ütközésig tekerni - ami mondjuk parkoláskor elég kellemetlen. Tudna nekem valaki segíteni, hogy hol kell megnézni a kormányszervó olajszintjét?

Nem érdemes teljesen kitekerni, maximális kitérítésnél csökken a kenési átáramlás és a szervónak hamar vége tud lenni. Ha felkoppant a kormány, akkor pár fokot vissza kell engedni.

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10660 Dátum: 2017.09.19 09:04:22 »
Szia!
Erre a csőre gondolsz? RAPRO (RAP18192)
Szia! Nem, ez az alsó csöve a Samarának. A hosszabbik felső cső kell, enyhén S alakú, mint a Carináé:
https://vdf-ker.hu/csovek_toldok_tartalyok_226/vizcsovek_228/vizcso_2108_felso_s_m_0218_1952
A hosszából vágni kell, de úgy már jól passzol a Carinába.  :)
Toyotáról csak jót vagy semmit...

Carina, te drága

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10661 Dátum: 2017.09.19 10:08:42 »
Köszönöm a válaszokat kormányszervó ügyben! Időközben kisilabizáltam magam is, hogy hol a tartály. Kellett bele a létyó. (Lehet, hogy most kicsit túl is töltöttem, mert a hot közepéig lett,
 alig beindított motornál.)
Viszont feltöltve is maradt hangja ütközésig tekert kormánynál - csikorog, mintha ékszíj csúszna, és krákog, kerreg. Félek, ez nem sok jóval kecsegtet.... Vagy netán ez az a hang, amire azt írtátok itt korábban, hogy természetesnek tekinthető?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10662 Dátum: 2017.09.19 10:28:42 »
Köszönöm a válaszokat kormányszervó ügyben! Időközben kisilabizáltam magam is, hogy hol a tartály. Kellett bele a létyó. (Lehet, hogy most kicsit túl is töltöttem, mert a hot közepéig lett,
 alig beindított motornál.)
Viszont feltöltve is maradt hangja ütközésig tekert kormánynál - csikorog, mintha ékszíj csúszna, és krákog, kerreg. Félek, ez nem sok jóval kecsegtet.... Vagy netán ez az a hang, amire azt írtátok itt korábban, hogy természetesnek tekinthető?
Még az is lehet, hogy laza az ékszíj, és nagyobb terhelénél megcsúszik. Volt már ilyen tapasztalatom, de ilyenkor értelemszerűen a rásegítés is csökken; ha "csupán" a szervó erőlködik, akkor csak a hang marad. Egy teljes olajcserét érdemes lenne megejteni.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10663 Dátum: 2017.09.19 10:31:39 »
Szia! Nem, ez az alsó csöve a Samarának. A hosszabbik felső cső kell, enyhén S alakú, mint a Carináé:
https://vdf-ker.hu/csovek_toldok_tartalyok_226/vizcsovek_228/vizcso_2108_felso_s_m_0218_1952
A hosszából vágni kell, de úgy már jól passzol a Carinába.  :)
Köszi!  :flowers: Megelőzésképpen lecserélem. Már nagyon ráfér.

Carina, te drága

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10664 Dátum: 2017.09.19 10:44:25 »
Üdv!

17-es számú tartály. Van hideg állása és meleg állása is. Gyakran megfeledkeznek a szervóolaj cseréjéről, pedig fontos. Nálam csere óta nincs hangja végállásban sem.

(ez egy jobb kormányos kocsi, ezért van a fék/kuplung tartály a másik oldalon, de ez itt nem számít)
Arra ügyelj, hogy van hideg és meleg állapothoz tartozó szintjelzés is.

Jó ez a kép, de akkor lenne a hozzám hasonló laikusoknak igazi segítség, ha azt is meg lehetne tudni belőle, melyik szám mit is takar.