Sziasztok!
.....
Abban kérnék segítséget akár msn-en akár itt, hogy segítsetek mire figyeljünk oda amikor elmegyünk megnézni az autót.
Elõre is köszi. Remélem mihamarabb irtok!!!!! :nagymosoly :nagymosoly:
Szia Fiatalság!
Hogy méltóképpen fogadjunk, néhány jó tanács:
Mindenképp menj vele próbakört, vagy hosszabb próbautat.
A futómûve keményebb, mint az átlag, ne lepõdj meg, szigorúbban az úton marad. Viszont hiába kemény, nem szabad kopognia. Érdemes megfigyelni, szeret-e valamerre elindulni egyenes úton, ez arra utalhat, hogy a gazda mennyire volt figyelmes kicsikéjével a futómûvet illetõen.
Morgós hangja van, nem kell megijedni tõle, de azért alá kell nézzetek, egyben van-e a kipufogó szerkezet.
Pörgesd meg a motort, 4000 felett új élmények várnak :-) (csak üzemmeleg motorral tedd ezt..)
Ha nõi autó volt, és 70000 felett futott, a kuplungot érdemes megvizslatni, megcsusszan-e.
Egy parkolóban elõre és hátramenetben, balra és jobbra, teljesen kitekert kormánnyal és lassan indulj el, nem szabad apró vagy nagyobb kattanást hallanod.
Mivel valóban lendületes autó, tényleg érdemes megtudni, hol, és mikor volt javítva, ritka a törésmentes autó.... Erre jó támpont lehet a motortérben és a csomagtartóban az összeeresztések állapota.
Minimum 5w40-es olajat érdemel, fontos látni a szervizelési periódusok teljesítését szervizkönyvben.
Kintrõl hozott autó esetén nagyon átnézném, ha egyáltalán foglalkoznék kintrõl (fõleg benelux országokból) hozott autóval.
Sokat mond a kezelõszervek (kormány, pedálok, kilincsek, sebváltógomb) állapota.
Márkakereskedésben ritka, más kereskedésben pedig a korrekt példány a ritka, inkább magánszemélyeknél keresd. Kérdezz sokat a gazdától, mert ha szereti, aki eladja, akkor talán szervizelte is.
Ha garázsában látod esetleg, nézd meg a garázs padlózatát, nincs-e folt a burkolaton, bár erre a motorra az olajfogyasztás és folyás nem jellemzõ. Felülrõl, ha megnézed a motort, száraznak kell lennie. Nem baj, ha nem frissen mosott a motor, legalább megfigyelhetõ, hogy nem eresztenek a szimeringek.
A hûtõfojadék - bármilyen szinû is - áttetszõ kell legyen.
Az elsõ lökhárítón, illetve a motorháztetõn a kõfelverõdésbõl látható a használat jellege, ha sok van belõle, rá kell kérdezni...
A fedkompon nézd meg az átlagsebességet, 30 és 50 közötti adat arra utal, nem volt tépve tartósan az autó, 50 felett már hosszú távokat ment vele a gazdája. Ekkor is érdemes rákérdezni az autó használati módjára.
Így elsõre, talán ennyi. Sok sikert, alapos választást, nézz meg többet is, ritkán lelünk elsõre megfelelõre.
Zs.