Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Yaris Ts  (Megtekintve 271417 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

LockSniper

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 103
Yaris Ts
« Válasz #60 Dátum: 2005.06.21 11:30:07 »
Viszonylag régóta van ilyen járművem, de eggyet már szétzúzott egy Skoda Fábijás 1920-ban született baromállat.

Amúgy jól vagytok?
-------------------------------------
Ha TELE van, akkor nem ÜRES
--------------------------------------

LockSniper

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 103
Yaris Ts
« Válasz #61 Dátum: 2005.06.21 11:52:36 »
Visszaolvasgattam, ugyanezek az ülések vannak az alap Camry-ben is.

Na mer persze ott elektronyizákták.
A hangjával semmi gond, cáfolom, hogy 130 fölött túl zajos lenne. Ha mégis, az ülés alatt ott figyel egy Alpine erősítő, valamint a 16 centis MBQuart szettek és a 600 Wattos Hertz mélynyomó gondoskodik róla, hogy ne legyen zavaró.

Ha valaki tuningolná, nyugodtan kikaphatja az üléseket, egy négypontos momo vagy sparco ugyanazt a hatásfokot éri el, mint az oldalerbeg. kb. 20 kilót spórolhat vele.

Optimálisabb megoldás a karosszériaelemek kevlárra, vagy polikarbonátra való cseréje, ebben az esetben az ajtóknak érdemes titánmerevítést adni.

Mielőtt azonban továbbmennénk, el kell gondolkodni a gyári fékrendszer cseréjén, ne ilyedjünk meg, ha ezek után csak 16"-os felnik férnek majd fel. szerintem jól mutat - bár nekem még ez nincs meg - egy Yarison a 205/40 ZR16

A gátlókkal további 2-3 cm mélységet nyerhetünk.

Kimondott TS használat esetén intsünk búcsút a hátsó üléseknek.

Ha fentiek megvannak, akkor már kb. 130-150 kilogramm minusznál járunk, viszont van egy szuperkönnyű, jó futóművel rendelkező kisautónk.
De vajon mit tegyünk, hogy az 1.6 VTi-ket és a 2.0 GSi Corsakat, vagy a V6 3.0 Clio-kat megegyük reggelire? Mer ugye eddig a gyorsuláson max 1 mp-et javítottunk.

Na lássuk azt az 1.5 VVT-i-t. Mit is lehet kihozni belőle?
Dugattyú, hajtókar, főtengely kuka, helyette nézzünk valamit titániumból. Erre ráugrasztunk egy HKS BiTurbót, NITRO tök fölösleges, mer ahhoz kicsi a hengerűrtartalom. Írunk mindehhez egy új vezérlést (Electronic Controll Unit), na meg 70-es kipu a gyári 50-es (ami ráadásul a katalizátor és a középdob között 42-re van szűkítve) helyett és már kész is. Optikázni sem kell, eléggé marcona lesz a 16-os kerekekkel kiültetve. Max egy szívóspoiler előre, hogy lenyomja az elejét induláskor.

És a végeredmény?

közel 200 lóerő a motor átlagélettartamát NEM csökkentve, 0-100 4,7 mp, végsebesség 225 km/h. Úgy gondolom, ezzel egy gyári STi-t is meg lehet szorongatni piros lámpánál. Ha valakinek végsebesség növekedésre is szüksége lenne, 6 fokozatú kézi váltót kell beszereznie.

És mielőtt valakinek a lelki szemei előtt lebegne egy ilyen autó építése annak elárulom, hogy a teljes csomag ára majdnem annyi, mint egy új TS Yarisé.

De én is szeretem ezt az autót.
-------------------------------------
Ha TELE van, akkor nem ÜRES
--------------------------------------

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Yaris Ts
« Válasz #62 Dátum: 2005.06.21 12:20:14 »
Üdv a fórumon!
Köszönjük a tartalmas hozzászólást :!:   :wink:
Akkor ezekszerint hozzád is lehet fordulni tuningtanácsért?
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

LockSniper

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 103
Yaris Ts
« Válasz #63 Dátum: 2005.06.21 12:31:53 »
Egy két dologhoz hozzá tudok szólni, bár a magam részéről nem a TS Yarisomat fogom tuningolni, inkább veszek egy Supra-t.

Amit tudok, azt én is a Neten szedem össze, illetve van egy volt osztálytársam, aki 450 pacinál jár a WRX STi-jével. Na Ő tud még címeket, ötleteket.
-------------------------------------
Ha TELE van, akkor nem ÜRES
--------------------------------------

Latek

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 34
Yaris Ts
« Válasz #64 Dátum: 2005.06.21 13:21:43 »
Idézetet írta: "LockSniper"

...
És a végeredmény?

közel 200 lóerő a motor átlagélettartamát NEM csökkentve, 0-100 4,7 mp, végsebesség 225 km/h. Úgy gondolom, ezzel egy gyári STi-t is meg lehet szorongatni piros lámpánál. Ha valakinek végsebesség növekedésre is szüksége lenne, 6 fokozatú kézi váltót kell beszereznie.

És mielőtt valakinek a lelki szemei előtt lebegne egy ilyen autó építése annak elárulom, hogy a teljes csomag ára majdnem annyi, mint egy új TS Yarisé.

De én is szeretem ezt az autót.



Szia!

Ez így mind szép és jó, fantasztikus élmény lehet, egyszer, kétszer, tízszer, de nem mindennap, nem ennyi pénzért.
Tény, a piroslámpánál meg lehet fogni vele nagy gépeket, de városon kívül, autópályán még egy 200 lóerős Yaris is elvérezne a nagyobb hengerűrtartalmú nyomatékgazdag (ne adj Isten mindez dízelben) autók ellen. Mindehhez hozzátesszük a költségeket (utánajárást + rizikót) és minden tekintetben egy olyan szintre jutunk, ahol a Yarisból lesz, egy übergyorsuló autó, de ezenkívül szkeptikus lennék az autó használati értékével szemben. Nem így az értékvesztés növekedésével, ami ez esetben, egyértelmű.
7 millió forintba pedig odafér a TS Corolla, GTi Golf, Megane RS, C4 VTS, Astra és szinte a "hot-hatch" kategória összes autója, kivéve az Alfa 147 GTA-t és az 130i BMW-t. Ezek pedig ha számok alapján nem is, másképpen mindenképpen jobban (ki)használható, barátságosabb autók, mint bármilyen Yaris.

Egyébként nem a Yaris TS ellen beszélek, én is imádom, de nálam a józan ész úgy a TTE kompressor kit környékén szabna határt. :lol:  :lol:   Nekem az ideális autó szinte minden tekintetben, és úgy gondolom ezt erre készítették.
dv.: Latek

Yaris TS

Latek

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 34
cw
« Válasz #65 Dátum: 2005.06.21 13:24:59 »
Tudtátok, olvastátok (a könyvecskében), hogy a TS légellenallási együtthatója (cW) 0,02-vel rosszabb, mint többi Yarisé?

 :shock:  :roll:
dv.: Latek

Yaris TS

LockSniper

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 103
Yaris Ts
« Válasz #66 Dátum: 2005.06.21 13:39:36 »
Igen.

S ezt az értéket arra használja fel, hogy az autó elején torlólégáramot hozzon létre, amely a jármű elejét "lenyomja" az aszfaltra.
-------------------------------------
Ha TELE van, akkor nem ÜRES
--------------------------------------

Latek

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 34
TTE kompressor kit
« Válasz #67 Dátum: 2005.06.21 17:15:36 »
Vmelyikőtök (pl.: LockSniper) nem tud közelebbi infót ( és árat! ) a TTE kompressor kit - ről :?:

Ez mondhatni gyári, én csak ilyenben bíznék, sufni, vagy ilyen olyan jóbarát szóba sem jöhet :!:
dv.: Latek

Yaris TS

LockSniper

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 103
Yaris Ts
« Válasz #68 Dátum: 2005.06.21 17:27:25 »
nekem van egy ötletem...

1. Internet Explorer indítása.
2. keresőbe beírni: www.google.co.hu
3. a Google keresőjébe beírni: TTE Compressor
4. átváltani a "magyar lapok"-ra, majd:
5. "Enter"-t nyomni a billentyűzeten.
-------------------------------------
Ha TELE van, akkor nem ÜRES
--------------------------------------

Latek

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 34
Yaris Ts
« Válasz #69 Dátum: 2005.06.21 17:34:03 »
Idézetet írta: "LockSniper"
nekem van egy ötletem...

1. Internet Explorer indítása.
2. keresőbe beírni: www.google.co.hu
3. a Google keresőjébe beírni: TTE Compressor
4. átváltani a "magyar lapok"-ra, majd:
5. "Enter"-t nyomni a billentyűzeten.


Utánanéztem többször, de árról inkább csak külföldi fórumokon olvastam. Éppen erre lettem volna kiváncsi, vagyis arra gondoltam talán Te többet tudsz. Ezekszerint nem.

Az árak forrástól függően 2,000 GBP és 5,000 EUR között vannak. Ez nekem, de legfőképp a Yarisnak sok.
dv.: Latek

Yaris TS

SZegecs

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1179
Re: TTE kompressor kit
« Válasz #70 Dátum: 2005.06.21 18:03:43 »
Idézetet írta: "Latek"
Vmelyikőtök (pl.: LockSniper) nem tud közelebbi infót ( és árat! ) a TTE kompressor kit - ről :?:

Ez mondhatni gyári, én csak ilyenben bíznék, sufni, vagy ilyen olyan jóbarát szóba sem jöhet :!:


Én már egyszer valahonnan szereztem infót a Kompressor Kit-ről.

2500-2800 Eurot mondtak, de ebben nincs benne a szállítás, illetve a szakszervízben való szerelés, ami nem a fél órás munkaidőbe tartozik.

Egyébként szerintem azért hülyeség (mármint az ésszerű pénzügyi gondolkodás esetében), mert teszel bele mondjuk 8-900 ezerért egy cuccot, ami persze baromi jó (nekem is tetszene és akartam is), viszont ha eladod a kocsit, akkor egyrészt baromi nehéz lesz eladni, másrészt nem fogod tudni értékében eladni, nem kapod vissza a belefeccölt pénzt.

megfordult a felemben, hogy ha egy közel 4 millás autóba belerakok egy közel 1 millás cuccot, akkor 5 milláért más veszek egy 2 éves Celicát, ami ugyanezt tudja.

És különben szerintem ha már belemegy a kompressor, akkor nem árt egy futómű tuning is, egy fék tuning, mert azért az úton is kell maradni és meg is kell állni. Azt viszont nem tudom, hogy az elektronikán kell-e állítani.
zegecs
'04 Toyota Yaris TS

Latek

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 34
Re: TTE kompressor kit
« Válasz #71 Dátum: 2005.06.21 18:09:03 »
Idézetet írta: "SZegecs
Egyébként szerintem azért hülyeség ...


Teljesen egytértek, az egész hozzászólással.
dv.: Latek

Yaris TS

SZegecs

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1179
Re: TTE kompressor kit
« Válasz #72 Dátum: 2005.06.21 18:14:32 »
Idézetet írta: "Latek"
Idézetet írta: "SZegecs
Egyébként szerintem azért hülyeség ...


Teljesen egytértek, az egész hozzászólással.


Köszönöm szépen.

Ne rakja le, kollégáim felveszik az adatait és ott majd elmondják a nyeremény átvételével kapcsolatos tudnivalókat :-)
zegecs
'04 Toyota Yaris TS

LockSniper

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 103
Yaris Ts
« Válasz #73 Dátum: 2005.06.21 18:27:12 »
Mint ahogy egyszer azt már kifejtettem, a teljesítmény növelést megelőzően valóban célszerű a futóművel kezdeni valamit, 150 lóerőnél és alig 1000 kilogramm önsúlynál igencsak kevés a gyári 185/55 R15 (s ez ráadásul egy eléggé lehetetlen gumiméret, a Bridgestone Potenzát 35 ezerért, télire a ContiWinterContact-ot 33ezerér kapom meg kedvezménnyel.

Ellenben a 195/50 R15 már egy kezelhetőbb szériaméret, MICHELIN-ből és FALKEN-ből is kapni jó minőségűt 20ezer/darab áron. Ezek fölmennek a 15"-os gyári tárcsára a TS Yaris esetében.

Én a magam részéről 205/35 R16-ot (ez sem nagyon széria, viszont elég)erőltetnék föl, bár a már említett magyar utakon nem túlzottan praktikus, a váltókerék állandó fel és leszerelgetéséhez pedig nem lenne türelmem.

Viszont a "tuningolt" fék ennél kisebb kerékméret alatt nem fér el.

Akkor hol az igazság?

Szal nekem a Reálszisztémás kereskedőm ajánlgatta a turbó csomagot, szereléssel együtt 1-1,2 millió közé jósolta jó magyar forintban, viszont nem elhanyagolható, hogy megmarad a garancia.
-------------------------------------
Ha TELE van, akkor nem ÜRES
--------------------------------------

SZegecs

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1179
Yaris Ts
« Válasz #74 Dátum: 2005.06.21 18:34:03 »
Idézetet írta: "LockSniper"


Szal nekem a Reálszisztémás kereskedőm ajánlgatta a turbó csomagot, szereléssel együtt 1-1,2 millió közé jósolta jó magyar forintban, viszont nem elhanyagolható, hogy megmarad a garancia.


Ha nem márkaszervízben szereled be, akkor sem jössz ki sokkal kevesebből, mert sajnos nem a szerelési ktg. a nagyobb tétel.
Ha csak pár 10 ezer amit megspórolsz, ha nem szakszervíz, akkor nem éri meg. Persze relatív, mert ha 1 hónap múlva lejár a gari, akkor számít.
De nekem 1 éves a gép, és még van rá 4 év gari. Azért pár 10 ezret nem ér meg, hogy utána egy váltógomb cserénél a spórolt pénzt elbukjam:-)
zegecs
'04 Toyota Yaris TS