Szerző Téma: Biztosítás  (Megtekintve 603837 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9523
Re:Biztosítás
« Válasz #2790 Dátum: 2015.01.05 11:20:32 »
Szerintem a Netrisk nem hibás, mert teljesen rendben tette a dolgát. Az MKB-t felmondta ahogyan kellett, a Groupama-t pedig megkötötte rendben. Az MKB-nak az a dolga, hogy ha töröl egy szerződést, akkor azt ne csak a saját nyilvántartásában, hanem a Központi Kárnyilvántartóba is tegye meg, ez törvényi kötelezettsége. A Groupama pedig azért nem igazán korrekt, mert ha látja a Központi Kárnyilvántartóban az élő szerződést és akadályba ütközik, akkor mielőtt törli a sajátját vehetné a fáradságot és szólhatna időben az ügyfélnek, mert van rá ideje (szeptember 30 és december 8 között mi a francot csinált?).

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26343
Re:Biztosítás
« Válasz #2791 Dátum: 2015.01.05 11:37:32 »
(szeptember 30 és december 8 között mi a francot csinált?).
Kivárta a 60 napot (november 29), majd szép kényelmesen küld egy levelet.
music     

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9523
Re:Biztosítás
« Válasz #2792 Dátum: 2015.01.05 11:40:05 »
Kivárta a 60 napot (november 29), majd szép kényelmesen küld egy levelet.
Na, akkor én meg szép kényelmesen bepanaszoltam a hatóságoknál.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26343
Re:Biztosítás
« Válasz #2793 Dátum: 2015.01.05 11:57:15 »
Helyes, ezt kell tenni, ők visszaélnek azzal, hogy az emberek nem merik kinyitni a szájukat, mert nem tudják, hogy lehetne.
Egy csomó pénzt bekasszíroztam már a matávtól így, nem is vitatták a jogosságát. A biztosítók rosszabbak, gondolom, megpróbálnak majd azzal érvelni, hogy neki nem kötelessége háromszor leellenőrizni valamit; de ha egyszer tényként állítja azt a valamit, akkor bizony utána kell járnia.
Te nem jöhetsz ki ebből rosszul, de azt ajánlom, kérdezz meg egy biztosítással foglalkozó jogászt, hogy jelen helyzetben kinek kéne téged biztosítania, nehogy baj legyen a biztosítatlanságból.
Az a rossz az egészben, hogy ezek után nem sok kedved lesz a Groupamához menni, pedig muszáj lesz egy évre. (most már csak 9 hónapra...)
music     

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9523
Re:Biztosítás
« Válasz #2794 Dátum: 2015.01.05 12:18:43 »
Ez nem kedv dolga nálam. Egyik biztosítóval sem volt eddig igazán jó tapasztalatom (na jó talán egyik csődbe menttel annak idején 2006 vagy 7 körül, még mielőtt csődbe ment volna volt egy káresetem a Corollával, eléggé rendben pikk-pakk intéztek mindent), Allianz hiába kértem nem adott értékcsökkenést és nem is indokolta miért nem hanem csak egy pökhendi mondattal elintézte, Uniqa totálkár esetben valami nevetséges pár tízezret adott volna a roncsért, nekem kellett menni verni az asztalt, MKB Casco-val tavalyelőtt és látod most KGFB-vel is sz@rakodik, és ezek mind a "nagyok" ugye. Gruopama legalább ha telefonon keressük az Ügyfélszolgálatot azonnal felveszi az ügyintéző, ennyi pozitív eddig, szemben most az MKB-val, akinél minimum negyed óra a várakozási idő bármikor hívjuk...

Csapnivaló mindegyik szolgáltatása, nekem, aki fizet, nem jut semmi jó belőlük. Innentől kezdve nem érdekel mi a neve, olcsó legyen azt' kész. Ha belefutok a csőbe, úgyis szívás van, látod, ezek neves nagy cégek és mégis. Ma már nem érték a múlt, a régi ügyfél meg pláne nem.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Biztosítás
« Válasz #2795 Dátum: 2015.01.05 13:27:17 »
Szerintem a Netrisk nem hibás, mert teljesen rendben tette a dolgát. Az MKB-t felmondta ahogyan kellett, a Groupama-t pedig megkötötte rendben.
Ja, végülis felébe-harmadába elintézte. Te őket bíztad meg a lebonyolítással (amiért nekik jutalák jár), mégsem lett 100-as a vége.

Az MKB-nak az a dolga, hogy ha töröl egy szerződést, akkor azt ne csak a saját nyilvántartásában, hanem a Központi Kárnyilvántartóba is tegye meg, ez törvényi kötelezettsége.
Gondolom kimaradt egy pár tétel a tulajdonosváltás miatt.

A Groupama pedig azért nem igazán korrekt, mert ha látja a Központi Kárnyilvántartóban az élő szerződést és akadályba ütközik, akkor mielőtt törli a sajátját vehetné a fáradságot és szólhatna időben az ügyfélnek, mert van rá ideje (szeptember 30 és december 8 között mi a francot csinált?).
Ők is megtették, ami papír szerint kötelező, de többet nem.
Nekünk anno minden értesítés és indok nélkül megszünteték a lakásbiztosítást. Erre csak akkor derült fény, amikor egy törött ablak miatt akartunk pár ezret kérni tőlük.  :devil: De úgy látom, az ügykezelésük azóta sem sokat változott.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Tadis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 92
Re:Biztosítás
« Válasz #2796 Dátum: 2015.01.05 14:42:47 »
Ó skacok. Nagyon érdekes helyzetbe csöppentünk. Vigyázzatok a biztosítás váltással...

Minden év szeptember 30-án van a kgfb évforduló. Netrisken bonyolítjuk a biztosító váltást, tavaly is szabálynak megfelelően, még 2014.08.18.-án kezdeményeztem a váltást.
Fel is mondódott az előző bizti (MKB), meg is kötődött az új (Groupama), be is fizettük szépen, kaptunk igazolást is róla minden teljesen rendben ment.

Majd 2014-12-08-án ír a Groupama hogy törölték a szerződést, visszadobnak A0-ba, és vissza is küldték a befizetett pénzt. Telefonálunk ezerrel, kiderül hogy szerintük másik biztosítónál van érvényben KGFB szerződésünk, törvény szerint kettő nem lehet, így ők köszönik szépen visszaléptek. Ezt a Központi Kárnyilvántartóból látják. Hívjuk az előző MKB-t, náluk úgy szerepel hogy törölve, tehát náluk tutira nincs biztosításunk. Kértük hogy ezt a Központi Kárnyilvántartóba is legyenek szívesek bejelenteni, igérték megteszik. Minden nap telefonáltunk az MKB-nak, mindig azt kaptuk vissza: ügy intézése folyamatban.

Végül 2014-12-22-én reggel telefonon azt is jeleztük az MKB-nak, hogy amennyiben 24 órán belül nem korrigálják az eltérést a saját nyilvántartásuk és a Központi kárnyilvántartó között, panasszal fogunk élni a Fogyasztóvédelmi Központ és a Magyar Biztosítók Szövetsége felé. Ennek hatására az MKB még aznap délelőtt tájékoztatott, hogy "Társaságunk a mai napon sikeresen lejelentette a Központi Kárnyilvántartó rendszer felé, így az adatok lehívhatóak jelenlegi biztosítója számára." Na faja, gondoltuk, azonnal továbbítottuk a levelet a Groupama felé, hogy lehet visszaállítani az eredeti állapotot.

Erre csak 2014-12-29-én reagált a Groupama hogy "a xxxx számú MKB-s szerződéssel továbbra is ütközünk, így az élő állapotba helyezésre továbbra sincs lehetőség."

2014-12-31-én vettünk egy mély lélegzetet, és óévi köszöntőként bepanaszoltuk mindkét biztosítót a Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ, Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, Magyar Biztosítók Szövetsége szerveknél. Megkapták ők is CC-ben az e-mailt összes bizonyító melléklettel, és a Netrisk-re is becopy-ztam a szöveget.

Lényeg, hogy 2014-12-08-ától mostanáig nincs KGFB a kocsin, és ez nem a mi hibánk. Baromira reméljük, hogy nem kellesz vagyonért pótdíjat befizetni, meg A0-ba maradni... Meg azt is, hogy nem fogunk közúti ellenőrzésbe futni, rendőr onlájn rendesen meglepődne amikor látná a helyzetet.

Mi a véleményetek?
Ne üljetek az ügyön, mert sokba fájhat a Mabisz pótdíjjal fizetendő kötelezős díj az átmeneti( kgfb. nélküli) időszakra, nem beszélve egy közúti ellenőrzés során kiszámlázott büntetés díja, a kgfb. hiány miatt.
Rendőröket nem fogja érdekelni a biztosítással kapcsolatos probléma, kész tényeket nézik. Esetleges biztosítási esemény esetére jobb nem is gondolni, ott kaszálás van.
A Netriskes biztosító váltásnál, sajnos elég gyakori a probléma, ugyanis nem kérik ki a kártörténeti igazolást,ami a bónus besorolás alapja, és a biztosítás felmondása is problémás esetenként.
Az ajánlom, hogy mozgassátok az ügyet, és kössetek gyorsan kötelezőt, az MKB-s törlésértesítő és a kártörténeti igazolás legyen nálatok.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9523
Re:Biztosítás
« Válasz #2797 Dátum: 2015.01.05 15:24:22 »
Új kötelezőt nem köthetek, mert a központi rendszer szerint van már egy kötelezőm érvényben, így bármelyik biztosítóhoz mennék, úgyis elhajtanának, pont ming a Groupama. Ugyanakkor csak A0-val akarnának. Továbbá évközben, díjnemfizetés miatt megszűnt szerződést csak ugyanannál lehetne kötni az eredeti feltételek mellett, ez megint csak a Groupama, aki nem akar befogadni. Ha meg most kötnék így egy új biztosítást, akkor azt ismerném el, hogy én hibám miatt történt mindez és azon nyomban hatalmas pótdíjat kéne fizetni - miközben nem én hibáztam. Eleve nincs is olyan biztosítási módozat amit megköthetek, mert vagy épp vásárolt autóra kell kötni újat, vagy dínemfizetés miatt lehet újrakötni, vagy évfordulónál - ez a 3 mód lehetséges. Az én szituációmból az egyetlen kiút az, hogy a Groupamánál visszaáll az eredeti állapot, bónusszal mindennel, és amennyi pénzt visszaküldtek, azt újra befizetem.

2004 óta Netrisk-ezek 3 különböző autóval és váltakozó tulajdonosokkal/üzembentartókkal, eddig soha semmi problémám nem volt velük, sőt. Ebbe az egész biztosítási mizériában a Netrisk volt ez idő alatt a legkorrektebb szolgáltató. Amit vállalt, azt mindig rendesen teljesített.

Most várok pár napot lássuk ki mit lép (ma van azóta az első munkanap), a Groupama már visszajelzett hogy vették a panaszlevelemet (nem automata küldte a választ). Hét közepén elkezdünk telefonálgatni nekik aztán a hatóságoknak.

Külön nehezítő tényező amúgy, hogy az autó az asszony nevén van, és az ügyfélszolgálatok mereven ragaszkodnak ahhoz, hogy csak vele beszéljenek, hiába vagyok a férje, adatvédelem van, velem nem hajlandók tárgyalni csak ha ős is mellettem van. Ez nehezen kivitelezhető munkanapokon, ügyfélszolgálati időben, amikor mi is dolgozunk. Ő meg tapintatosabb a telefonnál, én oda szoktam csapni...

Szerk: a MABISZ-al beszéltem telefonon, megkapták a panaszt rendben, ma van az első munkanapjuk, mindenképp írásban válaszolnak.
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.05 15:42:26 írta robi (Robi) »

psycho

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Biztosítás
« Válasz #2798 Dátum: 2015.01.05 17:47:55 »
Üdv Hölgyek, Urak!

A következő történet alakult ki, ami nekem még új, nem tudom mi lesz ennek a folyománya. December 17-én autót cseréltem. Kereskedő, kintről behozott autó, enyém beszámol. Mindent Ők intéztek, régi autót megveszik, új autó forgalomba helyezés, névre ír, stb. Amikor ott voltam, nem tudtam pontosan milyen bm. besorolás van a biztosításom, az éves díjlehívásos igazoláson nem volt feltüntetve. A lényeg, hogy kisilabizáltuk elvileg miben kellene lennem, nem is foglalkoztam vele, azt mondta az illető, ha nem jó úgyis kijavítják. Netrisken ment a történet. Másnap felhívtam a régi autóm biztosítóját, hogy eladtam a szekeret, szeretném felmondani a kgfb. Megnézték a rendszerbe, még nem volt nyoma sehol, küldjek másolatot az adásvételiről, meg egy nyilatkozatot. Ez is megtörtént. Két ünnep közt meg is jött a levél az új biztosításról, mennyire örülnek, hogy Őket választottam, bla-bla... Csekk lendületből felad, majd itthon jutott eszembe, meg se néztem jó-e a bm. besorolás. Előkerestem az utolsó kgfb szerződését és akkor szembesültem vele, hogy 2 fokozattal jobb lett megadva, mint amiben lennem kellene. Gondolom a kártörténeti igazolást még csak ezek után fogja megküldeni a régi biztosítóm az újnak és akkor bukik ki a dolog. Ilyenkor mi van, mi szokott lenni a végkimenetel? Azt azért sejtem, hogy nem az enyém az első eset.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9523
Re:Biztosítás
« Válasz #2799 Dátum: 2015.01.05 18:19:03 »
Dobnak majd egy levelet hogy korrigálva lett a bónusz, emiatt a díj újraszámítva ennyi és ennyi. Ha nő az összeg akkor mellékelnek csekket a különbséghez, ha csökken akkor jóváírják.

psycho

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Biztosítás
« Válasz #2800 Dátum: 2015.01.05 18:34:50 »
Értem, remélem olyan egyszerű lesz, mint ahogy leírtad. Sajnos az esetedet olvasva nem lepődnék meg semmin. :surrender:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26343
Re:Biztosítás
« Válasz #2801 Dátum: 2015.01.05 22:03:28 »
Ne félj, nem lesz ebből gondod. Tényleg csak ennyi, hogy küldenek még egy csekket, vagy ha számláról megy, akkor onnan leemelik/átutalod a hiányzó összeget.
music     

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Biztosítás
« Válasz #2802 Dátum: 2015.01.06 06:58:56 »
Maguktól leemelni nem fogják (nem is tudják).
Küldenek egy levelet, hogy tartozásod van, amit x napon belül rendezz. Attól függően, hogy milyen fizetési módot választottál, csekket kapsz vagy számlaszámot.
Más intéznivaló ezzel nem lesz. Általában ez a legsimább ügy.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Biztosítás
« Válasz #2803 Dátum: 2015.01.06 07:07:30 »
Az én szituációmból az egyetlen kiút az, hogy a Groupamánál visszaáll az eredeti állapot, bónusszal mindennel, és amennyi pénzt visszaküldtek, azt újra befizetem.
Remélem, hogy tényleg ilyen sima lesz.
Ha nagyon kockák lesznek, akkor előhúznak majd mindenféle passzusokat (mindkét cég), hogy Te járj rosszul. Most papírforma szerint nincs biztosításod (mindegy, kinek a hibája). Ők visszaküldték a díjat, tehát náluk nincs és nem az ő asztaluk. Az MKB-nál pattog a labda, attól függően, hogy ők hogyan rendezik az elmúlt időszakot, a Te sorsod is azon áll. Viszont az MKB nem valószínű, hogy kifizeti majd a fedezetlenségi díjat arra a néhány hónapra.
Szerintem még a legsimább az lenne, ha az MKB-nál próbálnád meg továbbvinni a biztosításod és majd az idén váltani. Ellenkező esetben kacifántosan bonyolódhat az ügy.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9523
Re:Biztosítás
« Válasz #2804 Dátum: 2015.01.06 09:15:14 »
Várom a MABISZ és(/vagy) a többi hatóság válaszát az esetemre, majd annak fényében döntök. Úgyis rengeteg idő telt el, pótdíj ezért úgyis hatalmas, ezért már most, ha rámhúznák a lepedőt, érdemes lenne bíróságra menni.