Szerző Téma: Biztosítás  (Megtekintve 610299 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Biztosítás
« Válasz #255 Dátum: 2006.05.31 16:48:38 »
Úgy néz ki TIR-t fogok kötni anyu nevére, az alig drágább, mint a Máv.
Laco 73 :D

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Biztosítás
« Válasz #256 Dátum: 2006.05.31 20:36:31 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "attila23"
Ami késik, nem múlik, a Máv biztosító nem köthet több szerzõdést (egy ideig):

http://index.hu/gazdasag/ghirek/?main&267745

No comment.
Gyorsan kössetek még MÁVot a héten!  :ordog:

A drágább soxor olcsóbb.... izé:  :hmm: az olcsóbb soxor drágább...
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

SZegecs

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1179
Biztosítás
« Válasz #257 Dátum: 2006.06.01 18:14:14 »
***ki hogy mindenki képes azért a rohadt évi 5000 Ft spórolásért ehhez a sz...r biztosító(k)hoz menni. És akit összetörsz, az meg k...va nagyokat szív miattad.
Mint pl én is, akinek összetörték az autóját elöl hátul, a vétkes persze Máv, amire ugye egyik szervíz sem csinálja meg csak ha én kifizetem elõre és majd én behajtom a biztosítón, mert köztudottan 6-8-10 hónap múlva fizet ha fizet.
Marad a casco ha van. Most bukom az önrészt, amit persze majd egyszer visszakapok. De mivel "véletlenül" bementem a baleset után a Mávhoz kárfelvételre (én kis tudatlan, utólag persze könnyû okosnak lenni, hogy nem szabadott volna, mert egy káresemény=egy kárfelvétel), ezért át kell kérnem a káranyagot a cascomhoz. És mivel már egyszer kapcsolatba kerültem a Máv-val, mint egy vírus jön velem. MIre átküldik,az élesz vagy 4-5 hét, persze kifelejtik a fényképeket, újab hosszú várakozás,stb.
Szóval van egy rommá tört autóm, amit még csak a szervízbe se tudok beadni, mert amíg nem érnek át a papírok, nem kezdik el.

MIért is kell szívnom emiatt a köcsög Máv miatt amikor nem is én voltam a hibás? Mellé persze ott volt még barátnõm agyrázkódésa,stb.

Szóval spóroljatok csak. De kívánom, hogy ne törjön össze titeket véletlenül egy másik Máv-os vagy TIR-es vagy KÖBE-s.

Nem akartam senkit sem megsérteni, ez a magyar biztosítási rendszer úgxy szar ahogx van. Egy ilyen biztosító (ráadásul egyesületnek) mint a Máv, nincs is létjogosultsága.

Remélem most, hogy nem köthetnek új biztosítást, még tovább húzzák majd a kifizetést is, metr nem lesz bevétel.

Azért azt nem árt tudni, hogy ha MÁv biztosítónál kötsz, mivel ez egy egyesület, és tagdíjat is fizetsz, felelõs is leszel az egyesület pénzügyei iránt is.
zegecs
'04 Toyota Yaris TS

u_istvan

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 496
Biztosítás
« Válasz #258 Dátum: 2006.06.02 08:59:37 »
Hát, sajnos a kgfb mivel annak aki köti csak keveset szolgáltat, azt a mentalitást hozza ki az emberekbõl, hogy csak a legolcsóbbat aztán mosom kezeimet. Felelõsségválalás mások iránt, empátia ... az nuku. (És a kutyát is más háza elé szaratom, meg a csikket is kivágom az ablakon, a szemetet is kilököm valahol az út mellé és sorolhatnám.) Az a baj, hogy a felügyeleti szervek csak szerencsétlenkednek. Tegnap este nyilatkozott a PSZÁF vezetõje és egyértelmûen kijelentette, hogy több mint 1/2 év vizsgálódás után arra jöttek rá, hogy azért vannak kárrendezési gondok mert a sok új kötés miatt nincs rendes szerzõdés nyilvántartás. Közben meg a fenét, ez is igaz és e mellett a kárrendezésük úgy mûködik, hogy pont annyi kárt fizetnek ki, mint amire pénz van, az meg csak kevés van mert kicsi a díj. A többi irreálisan olcsó egyesület vagy biztosító is pont így mûködött (lásd Európa 2 éve), mûködik.
István
Toyota Avensis 1,6 Linea Terra wagon '98

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Biztosítás
« Válasz #259 Dátum: 2006.06.02 13:11:31 »
Reggel 9:10 körül eszembe jutott a megoldás  :nagymosoly:
Szal ha Mávos biztosításod van, a kocsi 4 oldalára tegyél feliratot nagy betûvel. "Vigyázz, Mávos a kötelezõm!!!"
Figyeld meg, hogy mennyire toleránsak lesznek veled az autósok, szépen beengednek maguk elé, stb... Innentõl már csak a mávosoknak kell vigyázniuk egymásra, az meg legyen az õ bajuk.  :nagymosoly:
Laco 73 :D

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Biztosítás
« Válasz #260 Dátum: 2006.06.02 13:19:52 »
Idézetet írta: "SZegecs"
*** hogy mindenki képes azért a rohadt évi 5000 Ft spórolásért ehhez a sz...r biztosító(k)hoz menni. És akit összetörsz, az meg k...va nagyokat szív miattad.

Szóval spóroljatok csak. De kívánom, hogy ne törjön össze titeket véletlenül egy másik Máv-os vagy TIR-es vagy KÖBE-s.

Nem akartam senkit sem megsérteni, ez a magyar biztosítási rendszer úgxy szar ahogx van.
Szal elõször is, sztem nem évi 5000 miatt váltanak az emberek, ennyire nem hülyék, több a macera a váltással. Ha visszaolvastál, leírtam az adataimat, és hogy milyen értékek jöttek ki. Emlékeztetõül a Máv, és az azt követõ nagy biztosító között van negyedévi!!! 8000 különbség. Namost, akinek egy 6millás kocsija van, az megteheti, hogy a Casco, meg minden mellett kifizesse ezt, de én, aki párszázezres autót akar venni, annak minden fillér számít. Most arra jutottam, hogy anyu nevén lesz a kocsi, az õ adataival 11500 a TIR, a következõ megint 8000-el drágább. Amúgy anyunak most is TIR van a Yarison 6500-ba kerül, és az õ adataival is a következõ kb 3-4000-el több negyedévente, és neki ott a casco is, meg a havi törlesztõ, stb...

A TIR biztosítóról még nem hallottam annyi rosszat, nem beszélve arról, hogy itt nincs éves díj se, persze egyesület.

A magyar biztosítási rendszer valóban nem reális, sztem a saját kocsidra kellene kötni, és akkor senki se kötne mávost, meg ilyent. Ellenben, akinek 300-ezret ér a kocsija, az fizessen év 10ezret, akinek meg 30 millás, az meg fizessen év 900ezret.
Laco 73 :D

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Biztosítás
« Válasz #261 Dátum: 2006.06.02 13:42:52 »
Idézetet írta: "KLaco"
Reggel 9:10 körül eszembe jutott a megoldás  :nagymosoly:
Szal ha Mávos biztosításod van, a kocsi 4 oldalára tegyél feliratot nagy betûvel. "Vigyázz, Mávos a kötelezõm!!!"
Figyeld meg, hogy mennyire toleránsak lesznek veled az autósok, szépen beengednek maguk elé, stb... Innentõl már csak a mávosoknak kell vigyázniuk egymásra, az meg legyen az õ bajuk.  :nagymosoly:


Szerintem inkább tegyék kötelezõvé azt amit az ALLIANZ egyelõre felárért csinál. Vagyis bárki töri össze a kocsidat te a saját biztosítódhoz mész és õ kifizet téged majd behajtja az összeget a másik biztosítón. Sokkal korrektebb lenne.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Biztosítás
« Válasz #262 Dátum: 2006.06.02 15:10:35 »
Idézetet írta: "ATIS"
Szerintem inkább tegyék kötelezõvé azt amit az ALLIANZ egyelõre felárért csinál. Vagyis bárki töri össze a kocsidat te a saját biztosítódhoz mész és õ kifizet téged majd behajtja az összeget a másik biztosítón. Sokkal korrektebb lenne.

Az se rossz, csak akkor lehet, hogy egymásnak esnek, közben titokban egyezséget kötnek, és mindenki emeli az árait 50%-al.
Laco 73 :D

u_istvan

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 496
Biztosítás
« Válasz #263 Dátum: 2006.06.02 18:11:51 »
Idézet
A magyar biztosítási rendszer valóban nem reális, sztem a saját kocsidra kellene kötni, és akkor senki se kötne mávost, meg ilyent. Ellenben, akinek 300-ezret ér a kocsija, az fizessen év 10ezret, akinek meg 30 millás, az meg fizessen év 900ezret.

Itt megint kevered a szezont a fazonnal. Semmi köze a kocsid értékének az általad okozott kár nagyságához! Egy 300ezres autóval is lehet milliárdos kárt csinálni és egy S Mercivel is 10k-t. A jármû fajtája (ccm, tgk, szgk) alapján lehet szegmentálni, de ez csak egy paraméter a sok közül. Azt kellene elfogadni, hogy egy fiatal, fõleg ha rendszeresen nagyvárosban közlekedik, számszerûen gyakrabban okoz kárt és ezért drágább a díja. Persze el lehet bújni egy üzembentartóval és más trükkökkel egy másik kockázati csoportba, de ha ott sokan lesznek akik magasabb kockázatot jelentenek, akkor elõbb vagy utóbb nekik is menni fog föl a díjuk.
Az újonnan piacra lépõk több okból olcsók. Egyrészt nincs mo-i tapasztalatuk, adatbázisuk, ezért kell jónéhány év, amíg beáll a díj náluk a normális szintre. Addig hol irreálisan alacsonyak, hol magasak lesznek a piaci átlag díjhoz képest. Ezen kívül egy induló biztosító saját hálózat nélkül nehezen gyarapodik, a fõnököknek meg azt mondják, hogy akkor van extra prémium, ha nagy állománynövekedés van. És hol a legkönnyebb kötni? Hát a kgfb szerzõdéseknél, mert azt mindenkinek kell. Nosza legyünk itt olcsók, aztán majd lesz valami.
István
Toyota Avensis 1,6 Linea Terra wagon '98

u_istvan

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 496
Biztosítás
« Válasz #264 Dátum: 2006.06.02 18:17:50 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "ATIS"
Szerintem inkább tegyék kötelezõvé azt amit az ALLIANZ egyelõre felárért csinál. Vagyis bárki töri össze a kocsidat te a saját biztosítódhoz mész és õ kifizet téged majd behajtja az összeget a másik biztosítón. Sokkal korrektebb lenne.

Az se rossz, csak akkor lehet, hogy egymásnak esnek, közben titokban egyezséget kötnek, és mindenki emeli az árait 50%-al.

Ez egészen addig mûködik, amíg valaki nem kezdi el a kifizetéseket elhúzni, mert akkor megdõl a rendszer. Sok probléma lenne abból is, hogy a két biztosító vitázna a kár nagyságán.
Az igazi az lenne, hogy ha a biztosító nem fizet tiszta jogalap esetén, akkor a Mabisz csengessen helyette és utána azonnal hajtsa be a pénzt és a PSZÁF utalja ki a büntetést.
A jelenlegi biztosítási rendszernél nem nagyon találtak még ki jobbat sehol, mindenütt így mûködik. Ennek is vannak hibái, de normális felügyeleti rendszer ezt kordában tudja tartani. Minden más megoldás súlyos hibákkal küzd vagy sokkal pazarlóbb.
István
Toyota Avensis 1,6 Linea Terra wagon '98

Gábor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 129
Biztosítás
« Válasz #265 Dátum: 2006.06.02 19:05:59 »
http://www.netrisk.hu/biztositas_dijszamitas/kotelezo_biztositas/kotelezo_biztositas.php

"Kötelezõ biztosítási díjat számolni illetve biztosítási szerzõdést kötni csak akkor lehetséges, ha gépjármûvét Ön most vásárolta."

Miért?
1998 Toyota Corolla 1.3 Hatchback

Gábor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 129
díj
« Válasz #266 Dátum: 2006.06.02 19:13:21 »
Az union-nál B01-ben a negyedéves díjam 15 083Ft
Most kikalkulálva a netrisk-en ez a díj 26 430Ft.
Ez hogy lehet? Ennyi lesz majd jövõre?
1998 Toyota Corolla 1.3 Hatchback

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Biztosítás
« Válasz #267 Dátum: 2006.06.02 19:46:07 »
Idézetet írta: "u_istvan"
Idézetet írta: "KLaco"

Az se rossz, csak akkor lehet, hogy egymásnak esnek, közben titokban egyezséget kötnek, és mindenki emeli az árait 50%-al.

Ez egészen addig mûködik, amíg valaki nem kezdi el a kifizetéseket elhúzni, mert akkor megdõl a rendszer. Sok probléma lenne abból is, hogy a két biztosító vitázna a kár nagyságán.
Az igazi az lenne, hogy ha a biztosító nem fizet tiszta jogalap esetén, akkor a Mabisz csengessen helyette és utána azonnal hajtsa be a pénzt és a PSZÁF utalja ki a büntetést.
A jelenlegi biztosítási rendszernél nem nagyon találtak még ki jobbat sehol, mindenütt így mûködik. Ennek is vannak hibái, de normális felügyeleti rendszer ezt kordában tudja tartani. Minden más megoldás súlyos hibákkal küzd vagy sokkal pazarlóbb.


Én egy létezõ dologról és nem elméletröl beszéltem. Van olyan az ALLIANZ-nál azt hiszem évi 4000ft-ért hogy leveszik rólad az ügyintézést.

http://www.allianz.hu/biztositas/auto/02011200_aktivplusz.html

Ha egy biztosító meg tudja tenni akkor tegye meg a többi is alapon olyanná kell tenni a rendszert hogy te csak azzal a biztosítóval tárgyalj akivel szerzõdve vagy. Van érdekük foglalkozni veled mert az ügyfelük vagy. Viszont ha én elmegyek a Máv biztosítóhoz akkor ha nagyon ugrálok kiröhögnek de az allianz-al ezt már nehezebben teszik meg.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Biztosítás
« Válasz #268 Dátum: 2006.06.02 20:27:37 »
Idézetet írta: "u_istvan"
Idézet
A magyar biztosítási rendszer valóban nem reális, sztem a saját kocsidra kellene kötni, és akkor senki se kötne mávost, meg ilyent. Ellenben, akinek 300-ezret ér a kocsija, az fizessen év 10ezret, akinek meg 30 millás, az meg fizessen év 900ezret.

Itt megint kevered a szezont a fazonnal. Semmi köze a kocsid értékének az általad okozott kár nagyságához! Egy 300ezres autóval is lehet milliárdos kárt csinálni és egy S Mercivel is 10k-t. A jármû fajtája (ccm, tgk, szgk) alapján lehet szegmentálni, de ez csak egy paraméter a sok közül. Azt kellene elfogadni, hogy egy fiatal, fõleg ha rendszeresen nagyvárosban közlekedik, számszerûen gyakrabban okoz kárt és ezért drágább a díja. Persze el lehet bújni egy üzembentartóval és más trükkökkel egy másik kockázati csoportba, de ha ott sokan lesznek akik magasabb kockázatot jelentenek, akkor elõbb vagy utóbb nekik is menni fog föl a díjuk.
Az újonnan piacra lépõk több okból olcsók. Egyrészt nincs mo-i tapasztalatuk, adatbázisuk, ezért kell jónéhány év, amíg beáll a díj náluk a normális szintre. Addig hol irreálisan alacsonyak, hol magasak lesznek a piaci átlag díjhoz képest. Ezen kívül egy induló biztosító saját hálózat nélkül nehezen gyarapodik, a fõnököknek meg azt mondják, hogy akkor van extra prémium, ha nagy állománynövekedés van. És hol a legkönnyebb kötni? Hát a kgfb szerzõdéseknél, mert azt mindenkinek kell. Nosza legyünk itt olcsók, aztán majd lesz valami.


Tudod tele van azzal a hócipõm, hogy én fizessek egy nagyon vidékinél kevesebbet csupán azért mert az agglomerációban lakom. Én aki nagyon-nagyon régen nem okozott kárt. Legalábbis az utóbbi 20 évben. A nagyon vidéki meg töri a kocsikat és mégis kevesebet fizet, mert teljesen más kockázati állományban van. Mondjuk nekem is magas a kockázat, mert Pesten használom a kocsit, és ugye itt van a legtöbb koccanás, miegyéb. De nálam mégsem magas a kockázat, mert nem okozom kárt. Akkor miért nem lehet differenciálni egyénenként progresszíve????? A számítógépes program csekély változtatásával megoldható lenne. Erre ugye az lenne a válasz, hogy azért van a Bonus-malus besorolás. Na ja. Egy darabig valóban így van. Mi speciel vagy 4-5 éve a B10-ben vagyunk. Addig ugye el volt ismereve évente, hogy milyen frankók vagyunk. És utánna??? Nõtt a kockázat???? Mert ezzel igenis büntetve vagyunk, mi akik B10-ben vagyunk. Emelkedik évente a díj, stb.stb. szóval valami itt nincsen rendjén.....  Ja és még valami: Miért fizetek én több kgfb-t mint egy 60-70 éves apó, vagy mamó, aki ön és közveszélyes módon közlekedik évente hatszor az utakon???????

Csak az alapján, hogy ki hány éves, férfi avagy nõ, és hogy hol lakik nem lehet sablonokat felállítani. A kolléganõm pesten lakik effektíve, azonban vidékre van bejelentve. Itt autózik jóval kevesebbért, mint én. Szóval.......
 :banging:  :banging:  :banging:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

attila23

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 224
Biztosítás
« Válasz #269 Dátum: 2006.06.02 23:26:19 »
Az Allianz 2006-ban bevezette a B10+ díjkedvezményt, amikor extra kedvezményt ad azoknak akik már tavaly is B10-ben voltak és nem okoztak kárt.  

A gépkocsi árának semmi köze a okozott kár mértékéhez. Egy 20 éves lepukkant autóval vígan lehet szép nagy károkat okozni, elég ha egy normális autó gy nagyobbat fékez elõtted és már bele is szálltál. Egy ilyen autó fékútja kész életveszély egy mai modern autóhoz képest, különösen rossz útviszonyok esetén. Arról nem is beszélve, hogy egy csomó fiatal vesz ilyen ócskavasat, ami tovább rontja a statisztikát.