Szerző Téma: Biztosítás  (Megtekintve 610304 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Biztosítás
« Válasz #240 Dátum: 2006.05.18 22:16:08 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "u_istvan"
Nyilván aki szerzõdõ lesz ennél az egyesületnél, azt ez nem érdekli.

Mivel egyesületi tag lesz, ezáltal felelõsséget és anyagi hozzájárulást vállal az egyesület tartozásai ügyében...
Olcsó húsnak híg a leve, itt sincs másként. Kívánom annak, aki a MÁVhoz köti, hogy egy MÁVos menjen neki :ordog:

Félreértés ne essék, én is szeretek spórolni. De azért ez a MÁVos dolog túlzás. Egy esetben tudnám megérteni: ha feleannyiba kerülne, mint az utána következõ legolcsóbb.


Azért ez a jöjjön nekem dolog kicsit túlzás...
A következõ a KÖBE ajánlata volt, kicsi különbséggel, de szolgáltatásban nem tudom hol áll. Az ezután következõ ~7500 helyett 14000/3hónap. Ez majdnem dupla. Hozzáteszem az eddig kocsiban töltött 10 év 300000km alatt nem volt még egy koccanásom sem (nem mintha ez bármit is jelentene)
Gabe 254.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Biztosítás
« Válasz #241 Dátum: 2006.05.19 07:46:37 »
Idézetet írta: "Kgabe"
Azért ez a jöjjön nekem dolog kicsit túlzás...
A következõ a KÖBE ajánlata volt, kicsi különbséggel, de szolgáltatásban nem tudom hol áll. Az ezután következõ ~7500 helyett 14000/3hónap. Ez majdnem dupla. Hozzáteszem az eddig kocsiban töltött 10 év 300000km alatt nem volt még egy koccanásom sem (nem mintha ez bármit is jelentene)


Én úgy hallottam, hogy a KÖBE hozzávetõlegesen ugyanolyan szolgáltatást nyújt, mint a többi egyesületi alapokon álló kgf biztosító.

"Jöjjön nekem" téma: Nekem idáig szerencsém volt  :magasztal: , csak olyan autós okozott kárt, aki - hogy is fogalmazzam finoman??? - hm. nagymúltú biztosító által volt biztosítva.  Én nagyon, de nagyon tartok attól  :shock: , nehogy egy olyan autós okozzon kárt nekem, aki valamely egyesületi biztosítónál van biztosít, netán sehol se.....
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

u_istvan

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 496
Biztosítás
« Válasz #242 Dátum: 2006.05.19 09:32:21 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Kgabe"
Azért ez a jöjjön nekem dolog kicsit túlzás...
A következõ a KÖBE ajánlata volt, kicsi különbséggel, de szolgáltatásban nem tudom hol áll. Az ezután következõ ~7500 helyett 14000/3hónap. Ez majdnem dupla. Hozzáteszem az eddig kocsiban töltött 10 év 300000km alatt nem volt még egy koccanásom sem (nem mintha ez bármit is jelentene)


Én úgy hallottam, hogy a KÖBE hozzávetõlegesen ugyanolyan szolgáltatást nyújt, mint a többi egyesületi alapokon álló kgf biztosító.

"Jöjjön nekem" téma: Nekem idáig szerencsém volt  :magasztal: , csak olyan autós okozott kárt, aki - hogy is fogalmazzam finoman??? - hm. nagymúltú biztosító által volt biztosítva.  Én nagyon, de nagyon tartok attól  :shock: , nehogy egy olyan autós okozzon kárt nekem, aki valamely egyesületi biztosítónál van biztosít, netán sehol se.....


Ja, az egyesületek közel hasonló szolgáltatást nyújtanak.  :szomoru:  Bár ez is változó, sokszor a javító személyes kapcsolatán múlik a dolog.
Azon is érdemes elgondolkozni, hogy hol tart most pl. az Europa/Groupama, Union, az elõzõ évek siker biztosítói. 2 - 3 év alacsony díj, majd amikor a tulaj nem volt hajlandó további milliárdokat (!!) küldeni a veszteségek finanszírozására, jött a drasztikus díjemelés. A különbség az, hogy õk azért elõbb-utóbb fizettek kárt, még ha lassan is. A MÁV, TIR arra játszik hogy nem fizet, a kisember meg úgyis kifizeti az autója javítását mert valamivel kell járnia, aztán meg úgyis belefárad a huzavonába. Azt mégegyszer leírom, hogy a magyar jogszabályok szerint nem csak a károkozó biztosítója, hanem személyesen a károkozó is perbe hívható a kártérítés kifizetése érdekében. Persze a biztosítás pont erre az esetre lenne, hogy ilyenkor a károkozó helyett térít, na de ha nem .... Sajnos még nem volt (nem tudok róla) ilyen eset, pedig érdekes lenne!

Az elsõ autómat évente egyszer összetörték. Minden esetben jobbról jött egy autó és nem foglalkozott a csúcsára állított macisajttal, hanem durr nekem. Mindkét esetben nagy biztosító volt a károsult mögött, tehát sima volt az ügy. Az egyik mókás volt, mert a tulaj a HM-ben dolgozott, és azt hitte ettõl meghatódok.
István
Toyota Avensis 1,6 Linea Terra wagon '98

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Biztosítás
« Válasz #243 Dátum: 2006.05.19 16:48:14 »
Idézetet írta: "Kgabe"
Azért ez a jöjjön nekem dolog kicsit túlzás...
A következõ a KÖBE ajánlata volt, kicsi különbséggel, de szolgáltatásban nem tudom hol áll. Az ezután következõ ~7500 helyett 14000/3hónap.

Ha jövõre véletlenül a duplájára emelik, ne csodálkozz.
Szerinted hogyan tud valaki egy szolgáltatást féláron adni? Hosszú távon sehogy. u_istvánnál a pont.
Aktív kárrendezéses Allianzot mindenesetre megérdeklõdném a helyedben. Rengeteg bosszúságtól menthet meg.
Ha egy MÁV biztosítós jön beléd, akkor szinte 100%, hogy a javító cég el fogja kérni elõre a javítás összegét. Aztán majd hónapok/évek múlva, 3 tárgyalás után fizetni fognak persze. Csak ezalatt 10 évet öregedsz. Persze, olcsó meg minden. A döntés a Tied. Ekkora különbség nem kevés, de számold ki, éves szinten mennyit költesz az autóra, és ehhez képest mennyit jelent az évi plusz ~25.000 forint biztosítás.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Biztosítás
« Válasz #244 Dátum: 2006.05.19 17:33:08 »
Idézetet írta: "Szeke"
Ha jövõre véletlenül a duplájára emelik, ne csodálkozz.
Szerinted hogyan tud valaki egy szolgáltatást féláron adni? Hosszú távon sehogy. u_istvánnál a pont.
Aktív kárrendezéses Allianzot mindenesetre megérdeklõdném a helyedben. Rengeteg bosszúságtól menthet meg.
Ha egy MÁV biztosítós jön beléd, akkor szinte 100%, hogy a javító cég el fogja kérni elõre a javítás összegét. Aztán majd hónapok/évek múlva, 3 tárgyalás után fizetni fognak persze. Csak ezalatt 10 évet öregedsz. Persze, olcsó meg minden. A döntés a Tied. Ekkora különbség nem kevés, de számold ki, éves szinten mennyit költesz az autóra, és ehhez képest mennyit jelent az évi plusz ~25.000 forint biztosítás.

Ha jövõre duplájára emelnek valamit, akkor megint lesz, aki olcsón adja, és akkor oda kell menni. Az utolsó okfejtésedet nem értem. A kötelezõt a te kocsid adatai alapján kötik 1 másik kocsiban keletkezett kárra. Tehát ha mindenki jól ki akar cseszni az autós társadalommal, akkor mindenki MÁV-ot fog kötni. Én most miért kössek Alianzt 3*-os pénzért, mikor majd akinek kárt okoztam, annak kell a biztosítóból kisajtolnia, nem nekem, tehát nekem tökmind1, milyen a kötelezõ biztim. Anyu kocsián pl TIR van, és a tavalyi 11 helyett 6,5. Szal nem mind1. A Casco persze az nagycégnél van, mert az fontos, de ott nincs is akkora szórás. Szal szerintem ez a kötelezõ biztosítási rendszer úgy szar, ahogy van, meg kellene reformálni.
Laco 73 :D

attila23

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 224
Biztosítás
« Válasz #245 Dátum: 2006.05.19 20:54:59 »
A jelenlegi biztosítási rendszer szerintem alapvetõen jól mûködik, kockázat alapon történik az árazás, van piaci verseny is. Egyedül a hatósági felügyelet a gyönge, a Pszáf elég lassan rázza gatyába ezeket az egyesületi formában mûködõ társaságokat.

A biztosítási egyesület egy anakronisztikus dolog (amikor a halászok összeálltak a kikötõkben 200 éve és aki eltûnt a viharban annak az árváit/özvegyét közösen segítették) , bármely más biztosításásra alkalmasabb mint a kötelezõre.

Addig is, ha nekem jön vki egy gagyibiztosítással, akkor:

1. rendõrt hívok, ez a másik félnek kapásból 10.000 forint helyszíni bírság
2. Allianz aktív kárrendezéssel beveri a kárt a biztosítónál (csak ha nincs személyi sérülés)
3. Ha a 2-es pont vmiért nem mûködik, és az egyesület is ***kodik, akkor jogi úton elkezdem követelni a pénzt a tulajdonoson és a sofõrön, mivel õk egyetemlegesen felelnek az okozott kárért.

A baleset után maradhatnak mozgássérültek, árva gyermekek, özvegyek, a biztosító velük is packázni fog, Az õ rokonaik lehetséges, hogy kevésbé jogszerû módszerekkel is próbálkozni fognak, azon túl, hogy esetleg amúgy is bosszút akarnak állni.

Sokan félreértelmezik az egész mûintézményt, úgy gondolják, hogy nekik nincs anyagi és erkölcsi kötelességük helytállni az általuk okozott károkért. Pedig a biztosító "csak" kisegít a bajból, de ha vmiért mégsem, akkor fizetni kell.

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Biztosítás
« Válasz #246 Dátum: 2006.05.19 22:23:07 »
Idézetet írta: "attila23"
van piaci verseny

Ezt eddig nem vettem észre. Legalábbis senki se akar a közelébe kerülni a biztosító egyesületeknek, pedig sztem ha valakinek van 1 csöpp esze, az tuti, hogy 1 nagy biztosítóval kötne szerzõdést, ha csak 2-3ezer forintal kerülne többe, de van hogy duplája. Nem tudom, neked milyen biztosításod van, és ott mennyivel fizetsz havonta többet azért, hogy biztonságban tudd az autóstársadat?
Idézet
3. Ha a 2-es pont vmiért nem mûködik, és az egyesület is ***, akkor jogi úton elkezdem követelni a pénzt a tulajdonoson és a sofõrön, mivel õk egyetemlegesen felelnek az okozott kárért.

És szerinted ez a magyar jogrendszerben mennyi idõt vesz igénybe, ha fellebbez a kárt okozó az ügyben? 2 év? Addig lehet, hogy a biztosító fizet.
Idézet
Sokan félreértelmezik az egész mûintézményt, úgy gondolják, hogy nekik nincs anyagi és erkölcsi kötelességük helytállni az általuk okozott károkért. Pedig a biztosító "csak" kisegít a bajból, de ha vmiért mégsem, akkor fizetni kell.

Már bocsánat, de azért köt az ember biztosítást, hogy ne kelljen erre gondolni, vagy nem? Ennyibõl akkor nem kötök biztosítást, mert félreteszem a pénzt, aztán ha nekimegyek valakinek, akkor majd kifizetem kp-ben. Kiszámolta már valaki, hogy 20 év alatt mennyit fizetett be kötelezõre? Most számold hozzá a kamatot is, most hasamra ütök, és azt mondom, hogy 20 év alatt, kamatokkal együtt 2 millát fizetsz be. Szerinted 1 átlagosan keveset vezetõ, de ennekellenére kárt szinte sose okozó ember mennyi kárt okoz 20 év alatt? A biztosítónak is meg kell, hogy érje a dolog, valamibõl ki kell fizetni a fõnök A8-as Audiját, meg Budai luxusvillára is kell, szal elgondolhatod, mekkora biznisz ez.
Arról nem beszélve, hogy a nagy biztosító is átveri az ügyfeleit, ebbõl él, ezért kapnak prémiumot az alkalmazottai, stb...
Laco 73 :D

u_istvan

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 496
Biztosítás
« Válasz #247 Dátum: 2006.05.19 23:41:44 »
piaci verseny - *** biztosítók:
Ne higgyük már azt, hogy a biztosítónál csak hülyék ülnek hegyekbe és mindenkit átvernek (ez az átverõs szöveg kicit húzós, ezek szerint a péktõl kezdve a takarító néniig mindenki átver mindenkit, mert nem ingyen dolgozik)! A biztosító, ahogyan egyetlen más pénzintézet sem, nem jótékonysági intézmény, hanem pénzt kell csinálnia a tulajdonosoknak. (A tulaj ezért cserébe munkahelyeket és fizetést ad, adót fizet, ami normális dolog.) Közben persze szolgáltatnak is mert ez a dolguk. Ha valaki nem szolgáltat és ezért olcsó, akkor ott gond van. A nagy biztosítók, ahol rendes tulajdonosi felügyelet van, egyszerûen nem tehetik meg, hogy ilyen olcsó díjon pár év alatt milliárdos veszteséget termeljenek. Az egyesület kicsit olyan itt, mint a kommunizmus, minden tag tulajdonos, de egyik sem érzi ennek a felelõsségét és különben is dögöljön meg a szomszéd tehene.

Sajnos a jogi út lassú, de ha pl. nagy az anyagi kár és van maradandó személyi sérülés, amiért életjáradékot lehet kérni, akkor megéri. Kisebb károknál is megérné, csak sajnos az emberek nem ismerik a lehetõségeiket és belefáradnak a jogi csûrés-csavarásba. Bár egy jó DAS lehet hogy segít, ha mást nem legalább tanácsot ad merre kell indulni. És ha mondjuk az egyesület nem fizet, akkor a bíróság a tulajdonoson, sofõrön fogja bevasalni a kárt (reméljük ilyen soha ne lesz).

kgfb rendszere:
Ma az átlagdíj valahol 30 - 40.000 ft/év között lehet, ami 20 évre max 1 milla. Ha nincs személyi sérülés, csak sima lemezkár, akkor is több 100ezer szokott lenni a kár. Személyi sérülésnél, különösen ha külföldi a sérült, vagy környezetszennyezéses ügyeknél már 10 - 100 millák repkednek. Szerintem a károsultak igen kicsi része tudná kicsengetni egy kár után a saját autójának javítási költségén felül a károsultnak járó összegeket is.
Régen a kgfb díja a benzinben volt, ami azt eredményezte hogy senkinek nem számított a kár ezért virágzott a biztosítási csalás. Az akkori állami biztosító kárszakértõi zsírosra keresték magukat, mert nem volt mögöttük tulajdonosi felügyelet, senkit nem érdekelt a kárrendezés. E helyett lett a mai rendszer, ami egyébként az egész világon hasonlóan mûködik.
István
Toyota Avensis 1,6 Linea Terra wagon '98

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Biztosítás
« Válasz #248 Dátum: 2006.05.20 08:23:00 »
Idézet
A biztosítónak is meg kell, hogy érje a dolog, valamibõl ki kell fizetni a fõnök A8-as Audiját, meg Budai luxusvillára is kell, szal elgondolhatod, mekkora biznisz ez.


Amennyire tudom, a biztosítóknak a kötelezõ a legrosszabb biznisz. Persze ettõl függetlenül nem sajnálom õket, mert mindegyik ott bújik ki a felelõsség alól, ahol lehet. Egy történet CASCO-ra:
Kedves ismerõs a 4 hónapos A4 1.8T-jával ment haza budai csendes házába. Este volt, sötét. Hazaért, kiszállt, járó motor (itt volt a hiba) kinyitotta a kaput. Ekkor leütötték, bepattantak a kocsiba és elhajtottak vele. Mire magához tért sehol nem voltak. A biztosítóval kb 3-4 évig huzakodtak, végül egy büdös petákot nem fizettek, mondván, hogy benne volt a kulcs. Kérdem én: ha leütötték, eszméletét vesztette, akkor nem ugyanúgy el tudták volna veni a kulcsát??!! Akkor már fizettek volna? Ez egy mocsok egérút volt! Hozzáteszem, rászállt ez a banda(?). Ugyanis kb fél évvel késõbb egy A4 2.5 V6 TDI-t loptak el tõle a bezárt garázsából. Erre már fizetett a biztosító...
Gabe 254.

u_istvan

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 496
Biztosítás
« Válasz #249 Dátum: 2006.05.20 08:42:35 »
Idézetet írta: "Kgabe"
Idézet
A biztosítónak is meg kell, hogy érje a dolog, valamibõl ki kell fizetni a fõnök A8-as Audiját, meg Budai luxusvillára is kell, szal elgondolhatod, mekkora biznisz ez.


Amennyire tudom, a biztosítóknak a kötelezõ a legrosszabb biznisz. Persze ettõl függetlenül nem sajnálom õket, mert mindegyik ott bújik ki a felelõsség alól, ahol lehet. Egy történet CASCO-ra:
Kedves ismerõs a 4 hónapos A4 1.8T-jával ment haza budai csendes házába. Este volt, sötét. Hazaért, kiszállt, járó motor (itt volt a hiba) kinyitotta a kaput. Ekkor leütötték, bepattantak a kocsiba és elhajtottak vele. Mire magához tért sehol nem voltak. A biztosítóval kb 3-4 évig huzakodtak, végül egy büdös petákot nem fizettek, mondván, hogy benne volt a kulcs.

Ja, a kgfb kb. a rá esõ költségeket viseli a károkon felül oszt annyi. A casco-ban meg nem véletlenül van több 10 oldalas feltétel, külön mentesülésekkel és egyebekkel. Sajnos ezt az emberek jelentõs része egyszer nem olvassa el, aztán meg csodálkozik. Egy csomó embert ismerek, aki bennehagyja a forgalmit az autóba, hiszen az úgyis ott kell. Aztán ha ellopják a verdát, mire észreveszi már kivitték az országból az eredeti papírjaival. Meg a 3 éves használt autóhoz csak 1 db kulcsot kap és csodálkozik hogy a biztosító zárcserét ír elõ. És ezt ha jól emlékszem még 10 v. 20% önrésszel téríti is, mint kármegelõzési intézkedés.
István
Toyota Avensis 1,6 Linea Terra wagon '98

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Biztosítás
« Válasz #250 Dátum: 2006.05.20 12:32:55 »
Idézetet írta: "u_istvan"
Ne higgyük már azt, hogy a biztosítónál csak hülyék ülnek hegyekbe és mindenkit átvernek (ez az átverõs szöveg kicit húzós, ezek szerint a péktõl kezdve a takarító néniig mindenki átver mindenkit, mert nem ingyen dolgozik)

Pedig így van kérem, minden jogi hézagot kihasználnak, hogy még több zsét tartsanak maguknál. Itt van pl a Kgabe féle sztori is, a történet szempontjából teljesen mind1, hogy hogyan lopták el a kocsit, de a biztosítónak erre is volt kiskapuja, mi ez, ha nem átverés. Nem szó szerinti persze, mert a 200 oldal között ott van kisbetûvel 6*-al valahol, de addig nem jut el az ember.
Idézetet írta: "u_istvan"
kgfb rendszere:
Ma az átlagdíj valahol 30 - 40.000 ft/év között lehet, ami 20 évre max 1 milla. Ha nincs személyi sérülés, csak sima lemezkár, akkor is több 100ezer szokott lenni a kár. Személyi sérülésnél, különösen ha külföldi a sérült, vagy környezetszennyezéses ügyeknél már 10 - 100 millák repkednek. Szerintem a károsultak igen kicsi része tudná kicsengetni egy kár után a saját autójának javítási költségén felül a károsultnak járó összegeket is.

Ezt a számítást léci úgy végezd el, ahogy pl az én esetemben is lenne. Tehát A0-al kezdessz, 2 évente ugrik 1-et, az alapdíj 17000/(1/4-év), 2 évente 2000-et csökken kb. Szal ebbõl indulj ki, és számítsd hozzá a kamatot is, elég bonyolult a dolog tehát. Ja bocsi, hogy ez a Mávos biztosító, akkor számolj az Alianz-al, akkor asszem 28000/(1/4-ed év). Na mind1, 1-2 milla körüli összeg jön ki. És mi a biztosíték, hogy az alatt a 20 év alatt ha 1 szer valakinek nekimész, az pont S Merci lesz, nem pedig Lada?
Laco 73 :D

attila23

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 224
Biztosítás
« Válasz #251 Dátum: 2006.05.26 00:09:28 »
Nos, ezt nem ilyen egyszerû meghatározni. A különbözõ károk összegét kellene összeszorozni a hozzájuk tartozó valószínûségekkel, majd összeadni õket.

Pl. ha 1:100000-hez az esélye annak (ez kb. olyan esély, hogy 500 szelvényt vásárolsz és megnyered az ötöslottót), hogy Te és a hozzád hasonlók csinálnak egy 100 milliós kárt, akkor mindenkire jut ebbõl 1000 forint. De hogy ne legyen ilyen távoli a példa, ha 1-bõl 10 csinál egy egyszerû ráfutasásos ütközést 200000 forintért, akkor ez 20.000 Ft/fõ/év.

Érdemes azt is figyelembe venni, hogy amikor gyorshajtasz, azzal te nagyon sok balesetben már részben vétkes leszel, és ezért egy polgári bíróság kármegosztást rendelhet el. Pl. ha 70-el haladsz és kirohan eléd egy részeg idióta, halálra gázolod, akkor bõven felelõs leszel, hiszen, ha csak 50-el haladtál volna, akkor jó eséllyel túléli, sõt valószínû, hogy mondjuk 30-40-re le tudtál volna lassítani az ütközés elõtt, amit kisebb sérülésekkel is túlél az illetõ. Ez független attól, hogy milyen büntetést kapsz, attól még, hogy mondjuk megúszod pénzbüntetéssel, az áldozat családja követelheti a 60-70%-át az anyagi és erkölcsi kárnak. Ezt is a biztosítónak kell fizetni.

Igazából ezt képtelenség kiszámolni, kell egy minnél nagyobb adatbázis a múltbéli adatokkal és abból lehet tapasztalati úton leszûrni. Minnél nagyobb az adatbázis, annál több szempont szerint lehet szegmentálni és annál igazságosabban meghatározni a díjat, amihez természetesen még jópár tétel is hozzáadódik. (pl. a BM százmilliókat kér a KGFB díjakból azért, hogy fenntartsa azt a primitív adatbázist, amiben az egyes autósok kötelezõjét tartja nyilván. Azért mondom, hogy primitív, mert még azt se tárolják, hogy milyen Bonus-malus kategóriában vagy, és neked kell rohangálni a kártörténeti igazolásokkal, ha biztosítót váltasz. Van vmi másik számla is, amibõl pl. a tûzoltóságot támogatják és a Társadalombiztosítás is kér néhány milliárdot a balesetben megsérültek gyógykezeléséért.)

Persze azt is maximálisan megértem, hogy sokallod azt az összeget, amit fizetsz. Nekem az alapdíj is lényegesen kevesebb a Corollára, például azért, mert szegedi irányítószám szerepel a forgalmiban, pedig Pesten dolgozok és élek...

u_istvan

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 496
Biztosítás
« Válasz #252 Dátum: 2006.05.26 10:00:57 »
Ja, én is ezért nem kezdtem el érvelni, mert már a kockázati csoportok meghatározása, a károk szétporlasztása a károsultak között, kárgyakoriság, átlagkár, tarifálási paraméterek ... következne, amit itt kifejteni kicsit nagy helyet foglalna és aki nem ért hozzá azt úgysem gyõzöm meg vele.
István
Toyota Avensis 1,6 Linea Terra wagon '98

attila23

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 224
Biztosítás
« Válasz #253 Dátum: 2006.05.31 15:13:10 »
Ami késik, nem múlik, a Máv biztosító nem köthet több szerzõdést (egy ideig):

http://index.hu/gazdasag/ghirek/?main&267745

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Biztosítás
« Válasz #254 Dátum: 2006.05.31 15:46:46 »
Idézetet írta: "attila23"
Ami késik, nem múlik, a Máv biztosító nem köthet több szerzõdést (egy ideig):

http://index.hu/gazdasag/ghirek/?main&267745

No comment.
Gyorsan kössetek még MÁVot a héten!  :ordog:
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D