Nos, ezt nem ilyen egyszerû meghatározni. A különbözõ károk összegét kellene összeszorozni a hozzájuk tartozó valószínûségekkel, majd összeadni õket.
Pl. ha 1:100000-hez az esélye annak (ez kb. olyan esély, hogy 500 szelvényt vásárolsz és megnyered az ötöslottót), hogy Te és a hozzád hasonlók csinálnak egy 100 milliós kárt, akkor mindenkire jut ebbõl 1000 forint. De hogy ne legyen ilyen távoli a példa, ha 1-bõl 10 csinál egy egyszerû ráfutasásos ütközést 200000 forintért, akkor ez 20.000 Ft/fõ/év.
Érdemes azt is figyelembe venni, hogy amikor gyorshajtasz, azzal te nagyon sok balesetben már részben vétkes leszel, és ezért egy polgári bíróság kármegosztást rendelhet el. Pl. ha 70-el haladsz és kirohan eléd egy részeg idióta, halálra gázolod, akkor bõven felelõs leszel, hiszen, ha csak 50-el haladtál volna, akkor jó eséllyel túléli, sõt valószínû, hogy mondjuk 30-40-re le tudtál volna lassítani az ütközés elõtt, amit kisebb sérülésekkel is túlél az illetõ. Ez független attól, hogy milyen büntetést kapsz, attól még, hogy mondjuk megúszod pénzbüntetéssel, az áldozat családja követelheti a 60-70%-át az anyagi és erkölcsi kárnak. Ezt is a biztosítónak kell fizetni.
Igazából ezt képtelenség kiszámolni, kell egy minnél nagyobb adatbázis a múltbéli adatokkal és abból lehet tapasztalati úton leszûrni. Minnél nagyobb az adatbázis, annál több szempont szerint lehet szegmentálni és annál igazságosabban meghatározni a díjat, amihez természetesen még jópár tétel is hozzáadódik. (pl. a BM százmilliókat kér a KGFB díjakból azért, hogy fenntartsa azt a primitív adatbázist, amiben az egyes autósok kötelezõjét tartja nyilván. Azért mondom, hogy primitív, mert még azt se tárolják, hogy milyen Bonus-malus kategóriában vagy, és neked kell rohangálni a kártörténeti igazolásokkal, ha biztosítót váltasz. Van vmi másik számla is, amibõl pl. a tûzoltóságot támogatják és a Társadalombiztosítás is kér néhány milliárdot a balesetben megsérültek gyógykezeléséért.)
Persze azt is maximálisan megértem, hogy sokallod azt az összeget, amit fizetsz. Nekem az alapdíj is lényegesen kevesebb a Corollára, például azért, mert szegedi irányítószám szerepel a forgalmiban, pedig Pesten dolgozok és élek...