Szerző Téma: Minden ami világít  (Megtekintve 849162 alkalommal)

0 Felhasználó és 25 vendég van a témában

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Minden ami világít
« Válasz #3780 Dátum: 2013.10.25 11:22:04 »
1. Világítás bekapcsolva
2. Baloldali gombbal összkilométer "ODO" kiválasztva. (figyelj az ODO-ra mert véletlenül törölheted a napi km-számlálót!)
3. Baloldali gomb 3 sec-nál tovább nyomva--> dimmelés felold--> dimmelés vissza.

És mindezt megjegyzi!!! Tehát, ha sokáig nem jársz sötétben, akkor hozzá sem kell nyúlnod... :clap:

És tényleg! Hiányoltam is, hogy mér nincs dimmelési szint állítás lehetőség egy Toyota Yaris-ban, miközben az 1986-os Dacia 1310-ünkben is volt már ilyen.

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re:Minden ami világít
« Válasz #3781 Dátum: 2013.10.25 12:01:16 »
Király! Akkor felvettelek a 'to do' listámra a Yaris-al kapcsolatban.

 :flowers:
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Minden ami világít
« Válasz #3782 Dátum: 2013.10.25 12:17:18 »
Más: próbált már valaki "sávváltó indexelés" funkciót hozzáadni a (picit) régebbi modellekhez?

Nem tudom a mostani új Toyotáknál hogy van, de már a KIA cee'd facelift is, meg az összes újabb német modell is tud olyat, hogy az indexkar pici megmozgatását követően (bekattanás nélkül), hármat magától idexel. Én ezzel először egy céges autónál találkoztam és már akkor is nagyon megszerettem, és szerencsénkre a cee'd_sw-nkben is gyárilag megvan ez a funkció. Városban vagy pályán sávváltáskor nagyon kényelmes és praktikus, no meg biztonságos is (ösztönzi az embert, hogy használja az indexet).

A Yarisból nagyon hiányzik ez a ficsör, nézegettem, hogy lehet ilyet utólag is beleokosítani (bármilyen autóba). Próbálkozott már valaki innen a fórumon ilyesmivel?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Minden ami világít
« Válasz #3783 Dátum: 2013.10.25 12:51:48 »
Szintén Trotter májsztró tud Neked ebben segíteni kontakttal.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Minden ami világít
« Válasz #3784 Dátum: 2013.10.25 13:03:21 »
Köszi, én arra gondoltam, hogy magam építem be.

Itt egy lehetséges megoldás, mely Toyota-kompatibilis: http://e31wiki.org/wiki/One-touch_turn_signal_module_%28NP_version%29
Ötletesen lett megtervezve: konfigurálható, hogy hányat villogtasson magától (3-4-5-öt), és hogy tiltó funkció mennyi idő után lépjen életbe (ha pl. gyorsan ki akarod kapcsolni).

Mint ahogyan a "Wiring" nevű ábrán is látható, az okosítást tulajdonképpen az indexkar és a relé közé kell beilleszteni. Az eredeti tartós indexelést továbbra is a gyári relé végezné, ez csak az extra hármat teszi hozzá. Én ezt fizikailag úgy szerelném be, hogy egy gyári indexrelébe kötném az egészet. Így az autó eredeti kábelezését nem kéne érinteni, hanem az okosított indexrelét kéne csak bepattintani az eredeti helyére. Meg persze a kis plusz dobozkát fizikailag akár gyors-kötözővel mechanikailag a közelbe rögzíteni.

A lényeg az lenne, hogy az autó gyári kábelezését ne kelljen elvágni.





« Utoljára szerkesztve: 2013.10.25 13:23:42 írta robi (Robi) »

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Minden ami világít
« Válasz #3785 Dátum: 2013.10.25 15:25:27 »
Benéztem a műszerfal alá, hát gyerekek, pofonegyszerű lenne a beszerelés, és kulturált is. Tengernyi hely van ahová biztonságosan bármit be lehet hack-elni.

A lenyítható tárolórekeszt (kis kesztyűtartót) ki kell nyitni, majd óvatosan felfelé húzni, és kipattan a helyéről. A jobb alsó nagy alkatrész a gyári indexrelé, melyet határozott mozdulattal le lehet húzni a helyéről.
Szétszedtem a rélét is, bele lehet illeszteni kábelesen okosítást.

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re:Minden ami világít
« Válasz #3786 Dátum: 2013.10.25 15:34:05 »
Köszi, én arra gondoltam, hogy magam építem be.

Itt egy lehetséges megoldás, mely Toyota-kompatibilis: http://e31wiki.org/wiki/One-touch_turn_signal_module_%28NP_version%29
Ötletesen lett megtervezve: konfigurálható, hogy hányat villogtasson magától (3-4-5-öt), és hogy tiltó funkció mennyi idő után lépjen életbe (ha pl. gyorsan ki akarod kapcsolni).

Mint ahogyan a "Wiring" nevű ábrán is látható, az okosítást tulajdonképpen az indexkar és a relé közé kell beilleszteni. Az eredeti tartós indexelést továbbra is a gyári relé végezné, ez csak az extra hármat teszi hozzá. Én ezt fizikailag úgy szerelném be, hogy egy gyári indexrelébe kötném az egészet. Így az autó eredeti kábelezését nem kéne érinteni, hanem az okosított indexrelét kéne csak bepattintani az eredeti helyére. Meg persze a kis plusz dobozkát fizikailag akár gyors-kötözővel mechanikailag a közelbe rögzíteni.

A lényeg az lenne, hogy az autó gyári kábelezését ne kelljen elvágni.





A Yarisban egy nem szokványos "relé" van Flash-Relay-ként. (Kormány alatt, balra, a kipattintható rekesz mögött található.)
Nos, én utánanéztem az elektromos kapcsolási rajzokon és annak a relének a lábkiosztása a következő: 1-es: +12 V gyújtáskor (10 A-es biztiről)
                 4-es: + 12 V akku        (10 A-es biztiről)
                 2-es: + 12 V elmenő a lámpákhoz (jobboldal)
                 3-as: + 12 V elmenő a lámpákhoz (baloldal)
                 5-ös: bejövő az index-karról  - 12V (test),ha balra jelzel
                 6-os: bejövő azindex-karról   - 12V (test)         ha jobbra jelzel
              a 8-asra, ha testet (- 12 V) adunk, akkor "Vészvillogó" üzem

Ha szerzel egy-egy "relédugaszt+aljzatot", akkor ráültethető/közbeiktatható a linkelt elektronika.
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Minden ami világít
« Válasz #3787 Dátum: 2013.10.25 15:40:29 »
Ha szerzel egy-egy "relédugaszt+aljzatot", akkor ráültethető/közbeiktatható a linkelt elektronika.

Külön relé-dugaszt+aljzatot nehéz, szinte lehetetlen szerezni. Egyszerűen másik relé kell, és abba beleforrasztani azt, ami kell, az eredetit pedig "lezsírozva" eltenni.
Így csereszabatos marad minden, és az eredeti állapot nyom nélkül visszaállítható.

Különösen jó ezesetben hogy nem szokványos háromlábas a relé, mert az elektronika számára itt minden megtalálható egy helyen. Indexkar jelei, elmenő irányok az izzók felé. Nem kell gányolni.

« Utoljára szerkesztve: 2013.10.25 15:42:29 írta robi (Robi) »

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re:Minden ami világít
« Válasz #3788 Dátum: 2013.10.25 15:46:07 »
Külön relé-dugaszt+aljzatot nehéz, szinte lehetetlen szerezni. Egyszerűen másik relé kell, és abba beleforrasztani azt, ami kell, az eredetit pedig "lezsírozva" eltenni.
Így csereszabatos marad minden, és az eredeti állapot nyom nélkül visszaállítható.

Különösen jó ezesetben hogy nem szokványos háromlábas a relé, mert az elektronika számára itt minden megtalálható egy helyen. Indexkar jelei, elmenő irányok az izzók felé. Nem kell gányolni.

Természetesen az is megoldás, csak én az eredeti relét nem akartam elhagyni.
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Minden ami világít
« Válasz #3789 Dátum: 2013.10.25 16:13:37 »
Én így fejtettem ki a relé lábkiosztását:

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Minden ami világít
« Válasz #3790 Dátum: 2013.10.25 16:57:32 »
LED-esített már valaki index-izzókat?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Minden ami világít
« Válasz #3791 Dátum: 2013.10.25 19:27:23 »
LED-esített már valaki index-izzókat?
Vannak LED-ek erre a célra, csak nem szeretik a villogást. Nem adják le a megfelelő, mivel "lustábbak", mint az izzók.  Legalábbis amikor utoljára néztem ez volt a helyzet. Azóta azonban fejlődhetett a technika.

Szó szerinti értelmezésben: szerintem senki sem próbálkozott izzófoglalatra  LED panelt biggyeszteni.

Ha nagyon érdekel, akkor megkérdezem a spanomat, mi a LED fronton a legújabb fejlesztés éppen.

A DRL beépítéssel kapcsolatban: vettem!  ;)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re:Minden ami világít
« Válasz #3792 Dátum: 2013.10.25 20:26:09 »
Én így fejtettem ki a relé lábkiosztását:

Tettem egy kísérletet, mert ez a sávváltó automatika ma felkeltette(d) a kiváncsiságomat... :devil:
Lebontottam a kományburkolatot, mert ott, ahol a relé van, nagyon nehéz bármihez is hozzáférni. Abból indultam ki, hogy mivel elektronikus és nem elektromechanikus reléről van szó, talán olyan nagy az 5-ös 6-os vezérlőbemenet impedanciája, hogy egy sima kondenzátoros késleltetés is működhet. :hmmmm:
Tehát megkerestem az indexkapcsoló csatlakozóján a mi három vezetékünket. (ott is az 5-6-7 ponton találhatók, mint a reléfoglalaton). Egy fehér dugasz az indexkapcsoló alatt, bal oldalon. A GND (7) egy fehér/fekete, a jobbra (6) egy lila (vékony!) és a balra (5)egy fekete (vékony) szál. Ide kisérletképpen oldalanként, betettem egy 1000 uF 35 V-os elkot és működik!!!  :clap: 3 villanás 1000 uF-nál (2200 uF-nál 5 villanás.)
Ezek után véglegesítettem forrasztással, szigeteléssel: Az elkók minusza, közösítés után, 7-re, a két plusz pedig 5 és 6-ra.
Egyetlen kis szépséghiba, hogy mivel nincs külön érintkező a karba építve, kanyarodás után, amikor visszaveszi az indexet a kormány, akkor is késleltet 3-at.
Tudom, kicsit primitívnek tűnik a dolog, de próbaúton is bevált...1 óra sem kellett az egészhez.
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Minden ami világít
« Válasz #3793 Dátum: 2013.10.25 20:49:30 »
Vannak LED-ek erre a célra, csak nem szeretik a villogást. Nem adják le a megfelelő, mivel "lustábbak", mint az izzók.  Legalábbis amikor utoljára néztem ez volt a helyzet. Azóta azonban fejlődhetett a technika.

Szó szerinti értelmezésben: szerintem senki sem próbálkozott izzófoglalatra  LED panelt biggyeszteni.

Ha nagyon érdekel, akkor megkérdezem a spanomat, mi a LED fronton a legújabb fejlesztés éppen.

Van eBay-en olcsón LED-kompatibilis relé. Csak azt kéne tudni, melyik LED "izzó" fajta a jó - olyan kéne, ami egy az egybe az eredeti foglalatba tehető.
Még nem döntöttem el, hogy akarom-e, de felmérném a dolgokat...

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Minden ami világít
« Válasz #3794 Dátum: 2013.10.25 20:51:46 »
Abból indultam ki, hogy mivel elektronikus és nem elektromechanikus reléről van szó, talán olyan nagy az 5-ös 6-os vezérlőbemenet impedanciája, hogy egy sima kondenzátoros késleltetés is működhet. :hmmmm:
Tehát megkerestem az indexkapcsoló csatlakozóján a mi három vezetékünket...
Izgi! Ezt biztosan én is ki fogom próbálni.

A kormányburkolat lepattintásáról tehetnél fel képet...

Habár én lehet, hogy a kondikat a relébe forrasztanám. Igaz kilógnának belőle "picit"... de ahogy néztem, oldalt elférnének.

« Utoljára szerkesztve: 2013.10.25 21:07:32 írta robi (Robi) »