Szerző Téma: Minden ami világít  (Megtekintve 848522 alkalommal)

0 Felhasználó és 20 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden ami világít
« Válasz #3750 Dátum: 2013.08.30 10:49:50 »
Nem furcsáld, szvsz a kollégának nincsen hozzá vezérlő doboza, ezzel máshogyan kell eljárni. Neked a drl-ek Rolls-a van.
Azért kell helyzetjeltőre kötni, mert annak bekapcsolása adja a kikapcsolási inputot a drl felé ebben az esetben.

Kapcsolódási pontok: nem kell túlbonyolítani, az adott vezeték csapolásával forasztásos technikával megoldható a csatlakozás.

Jó lenne, ha kapnánk képet is a világítótestről, közelit is.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 269
Re:Minden ami világít
« Válasz #3751 Dátum: 2013.08.30 11:29:55 »
igazából az segítene, ha a rajzot mellékelnéd, vagy linkelnéd hozzá.

-Furcsának tartom, hogy a gyújtásra kell kapcsolni, ugyanis a DRL vezérlése általában simán az akksiról történik, ugyanis annak a feszültsége csak járó motornál megy 13,4 V felé, és az a fesz limit, amit érzlékel a DRL. Esetleg az lehet a gond, hogy a te DRL-ednek nincs vezérlőegysége, hanem csak a  lámpatestek? milyen típus?
-A test vezetéket az akku negatív sarujára kell kötni.
-A helyzetjelzőre valót valamelyik oldalon a helyzetjelzőbe menő fázisra kell rákötni, ehhez kaphatsz késes gyorskapcsot is, amiben a két vezetéket egymás mellé teszed, majd a kés összeköti a kettőt, amikor rányomod.
A rajzot majd beszkennelem és felteszem, én nem nagyon tudtam kiigazodni rajta.
A típusa SMP DRL506 HP.
A gyújtáskapcsolót és a tompítottat csak én gondolom, az előírások alapján.
Az, hogy a tápot fixen az akkumulátor +ra kössem fel sem merült bennem, mert nem tudtam, hogy ilyen feszültségfigyelő elektronika lenne a vezérlőjében (igen van valami dobozka ráöntve a vezetékekre)

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 269
Re:Minden ami világít
« Válasz #3752 Dátum: 2013.08.30 12:13:04 »
OFF
Hogyan tudom felrakni a szkennelést?

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 269
Re:Minden ami világít
« Válasz #3753 Dátum: 2013.08.30 18:33:13 »
A rajzot majd beszkennelem és felteszem, én nem nagyon tudtam kiigazodni rajta.
A típusa SMP DRL506 HP.
A gyújtáskapcsolót és a tompítottat csak én gondolom, az előírások alapján.
Az, hogy a tápot fixen az akkumulátor +ra kössem fel sem merült bennem, mert nem tudtam, hogy ilyen feszültségfigyelő elektronika lenne a vezérlőjében (igen van valami dobozka ráöntve a vezetékekre)
Az első két melléklet a dobozban hozzá kapott kis füzetből való. Nem tudom mi az A illetve B.
A harmadikat az eladó nyomtatta ki valahonnan, a bekötésre vonatkozó kérdésemre.

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 269
Re:Minden ami világít
« Válasz #3754 Dátum: 2013.08.30 18:38:07 »
Csak egyenként tudom hozzátenni a képet.

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 269
Re:Minden ami világít
« Válasz #3755 Dátum: 2013.08.30 18:38:56 »
És a harmadik

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Minden ami világít
« Válasz #3756 Dátum: 2013.08.30 20:06:59 »
Megnéztem, háááát nem akarlak elkeseríteni, de ez a DRL-nek árult led csík, éppen alulteljesíti a kívánalmakat.  Nagy vonalakban abban korábban megegyeztünk itt a topicban, hogy a szabványok ismeretében 6W körüli teljesítménnyel kell rendelkeznie a lámpatestnek. Ez meg állítólag 5W-os.

Biztosan láttál már gyári Ledes DRL-t az új autókon. Bizonyára észlelted, hogy milyen erős szórt fénye van.  Na ennek nem lesz olyan.  Az meg számomra külön kérdés, hogy erős napsütésben látni lehet-e egy országutas nagysebességű közeledéskor.

De ez csak az én ellenvéleményem, ha nem ilyen a Tiéd, akkor jó.  Az általad beírt  lámpatest névlegesen 5W-ot tud oldalanként. Valóban tudja?  Nekem pontosan ugyanilyen van, amit 4E HUF-ért vettem, amit a Mazdánk fenekére heftöltem fel tolatólámpaként.  Ott jól teljesít, de a valóban DRL elsőkhöz képest sehol sincsen.  Tényleg ég és föld a különbség, mint a szórt fény irányában, mint pedig erejében.

Egyébként a forgalmazó céget jól ismerem, valaha Helvox-ként üzemeltek, sok cuccot hoztam el tőlük, talán még kedvezményem is van még.

Megnézve a rajzokat ez egy sima egyszerű kiegészítő lámpa. A harmadik szál a vezérlőszál, ezt kell a helyzetjelző egyik vezetékére illeszteni, a korábban már leírt módon, aztán annyi. Ha felkapcsolod a helyzetjelzőt letilt. De: indítózásra nem veszi el az áramforrás, gyújtásra viszont áramot kap, az áramingadozást meg a LED nem nagyon csípi....   Nem is sorolom tovább....

Elnézést, ha kicsit pesszimista vagyok.
Nem akartam leszólni a terméket, vagy a munkádat minősíteni, csak a tapasztalataimat osztottam meg.

« Utoljára szerkesztve: 2013.08.30 20:14:38 írta Trotter66 »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 269
Re:Minden ami világít
« Válasz #3757 Dátum: 2013.08.31 10:22:04 »
Megnéztem, háááát nem akarlak elkeseríteni, de ez a DRL-nek árult led csík, éppen alulteljesíti a kívánalmakat.  Nagy vonalakban abban korábban megegyeztünk itt a topicban, hogy a szabványok ismeretében 6W körüli teljesítménnyel kell rendelkeznie a lámpatestnek. Ez meg állítólag 5W-os.

Biztosan láttál már gyári Ledes DRL-t az új autókon. Bizonyára észlelted, hogy milyen erős szórt fénye van.  Na ennek nem lesz olyan.  Az meg számomra külön kérdés, hogy erős napsütésben látni lehet-e egy országutas nagysebességű közeledéskor.

De ez csak az én ellenvéleményem, ha nem ilyen a Tiéd, akkor jó.  Az általad beírt  lámpatest névlegesen 5W-ot tud oldalanként. Valóban tudja?  Nekem pontosan ugyanilyen van, amit 4E HUF-ért vettem, amit a Mazdánk fenekére heftöltem fel tolatólámpaként.  Ott jól teljesít, de a valóban DRL elsőkhöz képest sehol sincsen.  Tényleg ég és föld a különbség, mint a szórt fény irányában, mint pedig erejében.

Egyébként a forgalmazó céget jól ismerem, valaha Helvox-ként üzemeltek, sok cuccot hoztam el tőlük, talán még kedvezményem is van még.

Megnézve a rajzokat ez egy sima egyszerű kiegészítő lámpa. A harmadik szál a vezérlőszál, ezt kell a helyzetjelző egyik vezetékére illeszteni, a korábban már leírt módon, aztán annyi. Ha felkapcsolod a helyzetjelzőt letilt. De: indítózásra nem veszi el az áramforrás, gyújtásra viszont áramot kap, az áramingadozást meg a LED nem nagyon csípi....   Nem is sorolom tovább....

Elnézést, ha kicsit pesszimista vagyok.
Nem akartam leszólni a terméket, vagy a munkádat minősíteni, csak a tapasztalataimat osztottam meg.
Az előírások nem Watt-okat írnak, hanem Candela-ban mért teljesítményt, ami szerint még talán jó is lenne, mert azt házilag nehéz megmérni.
De gondolom ezért vannak a szabvány jelőlések, amit a termék viselhet, ha megfelelő termék. Emiatt tehát nem aggódnék.
Ami most zavar, hogy összerakva az autót (a beszereléshez le kellett bontani a komplett lökhárítót) egyenlőre csak fixen ráadva a 12V-ot, érdekes módon a belső 2-2 LED elég jó fénnyel ég (talán mert az íves kialakítás miatt, hosszabb a foncsoros felület, így jobban fókuszáálva vetíti a fényt), miközben a szélső 3 sokkal gyengébben. Na ez már inkább elbizonytalanít a termék jóságával kapcsolatban.
Te mint aki ismered a forgalmazókat, szerinted kifogtam egy rossz példányt vagy hiába cseréltetem ki egy másik darabra, az is ugyanilyen lesz?
Érdekes, hogy kiszerelt állapotában, mintha nem láttam volna ezt a jelenséget. Bár biztos nem vagyok benne,  meg hát mitől lenne más a helyzett beszerelve.
A "beépített DRL elktronikát" illetően, próbáltam, valóban csak egy relét tartalmazhat, ami a vezérlő 12V-ra elveszi a tápot.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden ami világít
« Válasz #3758 Dátum: 2013.08.31 10:55:43 »
Nézd, abban teljesen igazad van, hogy az előírás nem watt-ról beszél. Az azonban könnyen belátható, hogy a szabványos fényáram kibocsátásához mekkora munka (watt) szükséges, figyelembevéve  a konstans elemeket. Ez számolható klf kêpletel alapján.

A vásárolt termékkel kapcsolatban, amikor nem tolatólámpaként funkcionál ( nem rendelkezik RL jelzéssel), annak homogén fénye van, nem tapasztaltam az általad leírtakat.
Én speciel visszavinném, ha lehet. Egységesen kell világítania minden lednek.

Ez a termék alap fapad, ennyit tud. Csomagtér világításnak jó, drl-nek erős kompromisszumkkal.
Hangsúlyozom, szerintem nem felel  meg a szabványnak.
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.31 11:00:25 írta Trotter66 »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

marcedli

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 612
Re: Minden ami világít
« Válasz #3759 Dátum: 2013.08.31 11:38:25 »
igen, nekem nem válaszoltál a feliratos kérdésemre, de Trotter is írja, szóval a legfontosabb:

Rajta van az RL jel?
Honda FR-V 2.2 ctdi 2006
Kia Sportage 2018

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 269
Re: Minden ami világít
« Válasz #3760 Dátum: 2013.08.31 13:59:02 »
igen, nekem nem válaszoltál a feliratos kérdésemre, de Trotter is írja, szóval a legfontosabb:

Rajta van az RL jel?
Bocsi, ha úgy érzed, de szerintem váálaszoltam. Felraktam a kapott kapcsolási rajzot, leírtam a típusát, és írtam, hogy van vezérlőegysége (akkor még azt hittem, most már tudom, hogy csak egy nyugalmi érintkezős relé).
És természetesen van RL00 jelzése, azért mertem megvenni.
Azóta újabb fejlemény, hogy a boltban még két készletet megnézve, kisebb-nagyobb mértékben, de azok is produkálták a 2led-erősebben-3gyengébben  jelenséget, ezért hétfőn a forgalmazóhoz fogok fordulni segítségért.
Mivel most tovább nem folytattam a beépítést, direktben ráraktam a tápra, felkapcsoltam a tompítottat (most még tud együtt égni) és elkezdtem szemből eltávolodni (300méterig) az autótól és lesni a láthatóságot. Ebben a "sánta" állapotában is látható annyira mint a tompított. Fényképeket is készítettem róla, ha érdekel és megmondjátok hogyan tudom a legegyszerűbben közzétenni, megteszem.

marcedli

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 612
Re: Re: Minden ami világít
« Válasz #3761 Dátum: 2013.08.31 14:12:04 »
Bocsi, ha úgy érzed, de szerintem váálaszoltam. Felraktam a kapott kapcsolási rajzot, leírtam a típusát, és írtam, hogy van vezérlőegysége (akkor még azt hittem, most már tudom, hogy csak egy nyugalmi érintkezős relé).
És természetesen van RL00 jelzése, azért mertem megvenni.
Azóta újabb fejlemény, hogy a boltban még két készletet megnézve, kisebb-nagyobb mértékben, de azok is produkálták a 2led-erősebben-3gyengébben  jelenséget, ezért hétfőn a forgalmazóhoz fogok fordulni segítségért.
Mivel most tovább nem folytattam a beépítést, direktben ráraktam a tápra, felkapcsoltam a tompítottat (most még tud együtt égni) és elkezdtem szemből eltávolodni (300méterig) az autótól és lesni a láthatóságot. Ebben a "sánta" állapotában is látható annyira mint a tompított. Fényképeket is készítettem róla, ha érdekel és megmondjátok hogyan tudom a legegyszerűbben közzétenni, megteszem.
Ja, nem magam miatt írtam, hanem miattad:)  Ha rajta az RL, akkor minden rendben.

fénykép: Dropbox-ot , vagy google+-t javaslom
Honda FR-V 2.2 ctdi 2006
Kia Sportage 2018

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 269
Re: Minden ami világít
« Válasz #3762 Dátum: 2013.09.03 08:10:54 »
Bocsi, ha úgy érzed, de szerintem váálaszoltam. Felraktam a kapott kapcsolási rajzot, leírtam a típusát, és írtam, hogy van vezérlőegysége (akkor még azt hittem, most már tudom, hogy csak egy nyugalmi érintkezős relé).
És természetesen van RL00 jelzése, azért mertem megvenni.
Azóta újabb fejlemény, hogy a boltban még két készletet megnézve, kisebb-nagyobb mértékben, de azok is produkálták a 2led-erősebben-3gyengébben  jelenséget, ezért hétfőn a forgalmazóhoz fogok fordulni segítségért.
Mivel most tovább nem folytattam a beépítést, direktben ráraktam a tápra, felkapcsoltam a tompítottat (most még tud együtt égni) és elkezdtem szemből eltávolodni (300méterig) az autótól és lesni a láthatóságot. Ebben a "sánta" állapotában is látható annyira mint a tompított. Fényképeket is készítettem róla, ha érdekel és megmondjátok hogyan tudom a legegyszerűbben közzétenni, megteszem.
Tegnap beszéltem a forgalmazóval, aki nem lepődött meg a problémámon és közölte, hogy ezekből mind ilyen, és ezt a gyártó is megerősítette az ö megkeresésükre, és igen ha csak az egyik van rádugva (ahogy beszerelés előtt ki is próbáltam) akkor még mind az öt LED egyenletesen és erősen világít. Tehát valamit mégis csak az a dobozka csinál vele. Hogy mit csinál azon a két szál dróton, és miért , azt el nem tudom képzelni. Mindegy ha komoly elektronika (ahogy írtátok, hogy vagy késleltetéssel vagy feszültségfigyeléssel küzdi le az indítózást) nincs benne akkor arra gondoltam egyszerűen levágom róla és a tompítottal való lekapcsolást egy relével oldom meg. Már éppen nekikezdtem amikor a kisördög arra sarkalt, hogy elötte még egy kicsit méregessek rajta mi is történik akkor amikor 1 illetve 2 fej van rajta. És kiderült hogy a dobozkában nem csak egy relé van hanem valami más is, mert az egyes fejek felé nem adja ki a teljes akkufeszültséget. Ha csak 1 fej volt rajta, akkor 8.89V a fejre kiadott és 9.11V az üres csatlakozón és 0.4A a bemeneti oldali áramfelvétele. Ha rádugom mindkettőt akkor már csak 8.05V és 0.34A az összáramfelvétel (bemeneti oldalom tudtam csak mérni).
Na akkor mi van a dobozban? és mi van a fejegységekben, ha a -1V betápcsökkenésre nem halványabban kezd el világítani valamennyi LED, hanem csak közülük 3 kapcsol takarékra?
És vajon mi fog történni ha ez mind nem is érdekel és mégis hagyományos relével mindkettő meg fogja kapni az aksi 12V-ját illetve menetközben a generátorral megtolt kicsit többet?

marcedli

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 612
Re: Re: Minden ami világít
« Válasz #3763 Dátum: 2013.09.03 11:20:43 »
Tegnap beszéltem a forgalmazóval, aki nem lepődött meg a problémámon és közölte, hogy ezekből mind ilyen, és ezt a gyártó is megerősítette az ö megkeresésükre, és igen ha csak az egyik van rádugva (ahogy beszerelés előtt ki is próbáltam) akkor még mind az öt LED egyenletesen és erősen világít. Tehát valamit mégis csak az a dobozka csinál vele. Hogy mit csinál azon a két szál dróton, és miért , azt el nem tudom képzelni. Mindegy ha komoly elektronika (ahogy írtátok, hogy vagy késleltetéssel vagy feszültségfigyeléssel küzdi le az indítózást) nincs benne akkor arra gondoltam egyszerűen levágom róla és a tompítottal való lekapcsolást egy relével oldom meg. Már éppen nekikezdtem amikor a kisördög arra sarkalt, hogy elötte még egy kicsit méregessek rajta mi is történik akkor amikor 1 illetve 2 fej van rajta. És kiderült hogy a dobozkában nem csak egy relé van hanem valami más is, mert az egyes fejek felé nem adja ki a teljes akkufeszültséget. Ha csak 1 fej volt rajta, akkor 8.89V a fejre kiadott és 9.11V az üres csatlakozón és 0.4A a bemeneti oldali áramfelvétele. Ha rádugom mindkettőt akkor már csak 8.05V és 0.34A az összáramfelvétel (bemeneti oldalom tudtam csak mérni).
Na akkor mi van a dobozban? és mi van a fejegységekben, ha a -1V betápcsökkenésre nem halványabban kezd el világítani valamennyi LED, hanem csak közülük 3 kapcsol takarékra?
És vajon mi fog történni ha ez mind nem is érdekel és mégis hagyományos relével mindkettő meg fogja kapni az aksi 12V-ját illetve menetközben a generátorral megtolt kicsit többet?
vagy mi lenne, ha a forgalmazó visszavenné az árut, mert ez ebben a formában röhejes?!

aztán veszel egy normálisat, és nem kell mókolni...
Honda FR-V 2.2 ctdi 2006
Kia Sportage 2018

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 269
Re: Re: Minden ami világít
« Válasz #3764 Dátum: 2013.09.03 11:40:30 »
vagy mi lenne, ha a forgalmazó visszavenné az árut, mert ez ebben a formában röhejes?!

aztán veszel egy normálisat, és nem kell mókolni...
Gondolom ennek semmi akadálya, de:
- honnan tudom melyik a normális?
- hol találok a normálisak között olyat, aminek a nagysága, formája, felfogatása azonos a mostanival?
vagy mit csináljak a jelenlegihez fúrt és vágott lyukakkal?
- ha csak az egyet kötöm rá, tök jó fénye van.
- szeretném olcsón megúszni.
- szeretem a kihívásokat ( ez csak vicc :)  )