Akkor egy rövid szösszenet arról, hogy mire érdemes figyelni a DRL berakásakor, ha te csinálod:
Szükséges eszközök: rövid vagy hosszú nyelű csillag csavarhúzó, általában 10 és 12-es villáskulcs, fűrészlap, maszkoló szalag, ceruza, mérőszalag, multiméter vagy kisáramú fázisceruza
A. elhelyezés
1. Az természetes, hogy olyan helyre rakod, ahova szabad, tehát a megfelelő távolságokat meg kell hagyni, de ez csak az első feltétel.
2. Következő fontos dolog, hogy a kiszemelt helyre lehessen is rögzíteni csavarral, azaz vagy alul, vagy felül, vagy mögötte legyen olyan rész, amihez rögzül a lámpatestet tartó elem
3. Ha minden klappol, még mindig ne kezdj el fűrészelgetni, hanem nézd meg, hogy van -e olyan méretű csavarhúzód, ami befér az adott helyre a rögzítéshez
4. Ez az autók nagy többségénél csak úgy lesz megoldható, ha leveszed a lökhárítót, tehát már a kezdés előtt légy tisztában azzal, hogyan kell leszedni azt (ha vannak patentos rögzítések, az sem árt, ha van tartalékban)
B. Beszerelés
5. Ha a fentieken túl vagy, akkor maszkoló szalaggal vond be a helyet, és jelöld be a fűrészelés határait, majd a DRL egyedi beszerelési útmutatója szerint oldd meg
6. Ha a lámpa a helyén van, már túl vagy a nehezén, húzd át a vezetékeket a motortérbe, majd kábelkötegelővel rögzítsd a megfelelő helyeken, vagy csatornában
7. találd ki, hova rakod a vezérlő egységet, és rögzítsd (csavar, vagy kétoldalú ragasztó)
C. Bekötés
8. a három vezetékes bekötésnél egyik az akksi + (piros), másik az akksi - (fekete), a harmadikat a helyzetjelző tápkábeléhez kell kötni, amelyet megtalálni könnyű : a lámpába menő csatlakozót kihúzod, felkapcsolod a helyzetjelzőt, és multiméterrel, vagy kisáramú fázisceruzával megnézed, melyik az.
9. ha négy vezetéked van (DRL/DPL funkció) akkor a negyedik vezeték szintén az akksi - pólusához kötendő
az Osram DRL 101 esetén a narancs megy a helyzetjelzőhöz, a piros a +, a fekete és kék pedig a - sarura.
10. Ha készen vagy, akkor ellenőrizd a működést, indítsd el a motort, és hamarosan felkapcsol.
Természetesen mindig az számít, hogy az adott DRL leírásában mi szerepel, aszerint kell megcsinálni, és a fentiek miatt javaslom, hogy alaposan nézd meg a kiválasztott terméket vásárlás előtt, mert lehet, hogy a rögzítési módja miatt pont a te kocsidba nem lesz jó!
Átlagosan a szívás-faktortól függően ez a kb. 2-3 órás munka 6-20 ezer forintot spórolhat meg neked, ha te csinálod, persze minimális kézügyesség és bátorság kell hozzá.