Visszaolvastam, és azt gondolom, hogy szinte már túlzottan a részletekbe menően körbejártad a témát.
Én is felhívtam most a békéscsabai NKH Közúti Jármű Osztályát, ahol segítőkész - hangja alapján idősebb - emberrel sikerült beszélgetnem.
Elmondása szerint, - miután türelmemet kérve egyeztetett a vizsgáztató kollégákkal, majd visszajött a vonalba - a műszaki vizsgán konkrétan azt ellenőrzik, hogy a rendeletben leírtaknak megfelelően van-e elhelyezve a DRL és, hogy az előírtak szerint működik-e. Ezen kívül a jelzések közül csak az R87, R7 és E jelnek kell a készüléken rajta lenni, már ha helyzetjelőnek is alkalmas az adott modell, egyéb iránt csak az R87-nek.
A fényerejét nem nézik, hiszen, erre nincs konkrét előírás, sem a teljesítménye nem számít. Azzal sincs gond, ha az egyik fény meghibásodik, mert leköti a rendszerről az ember és kész. Ami nem működik, az nem szabálytalan (kvázi olyan, mint egy vadriasztó).
Ellenben, ami számomra furcsa, hogy műbizonylatot kérnek hozzá (hasonlóan, mint az ablakfóliára is), mert nem elég nekik az "E" jelzés. A műbizonylattal azt tanusítják, hogy az EU szabályai szerint bevizsgált és annak megfelelő a termék. De pont ezt jelzi az "E" jel is, tudtommal (vagy tévednék?). Ehhez hasonló módon, egy fényszórót, amiben nincs "E" jelzés, nem használhatunk EU-ban, csak "E" jelzéssel ellátottat. Utóbbi két mondatot már a kereskedő mondta nekem telefonban, akitől venném a terméket.
Mondjuk, abból kiindulva, hogy az eddigi 2db műszaki vizsgán egyszer sem kérték tőlem az ablakfóliáról szóló műbizonylatot, de még csak közúti ellenőrzés során sem, úgy nem vagyok benne biztos, hogy a DRL-lel is ennyire foglalkoznának. Megnézik az elhelyezést, a működést és "jónapot, átment!"...