Szerző Téma: Minden ami világít  (Megtekintve 848699 alkalommal)

0 Felhasználó és 26 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden ami világít
« Válasz #3285 Dátum: 2011.03.19 13:07:57 »
Az E betű és az index szám azt jelöli, hogy Európában hol gyártották a lámpát.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Re: Minden ami világít
« Válasz #3286 Dátum: 2011.03.20 20:22:45 »
Viszont most le akarom papírozni a motorcserét, amihez nkh-s spéci vizsga kell - legalábbis kb. egy évvel ezelőtt ezt a tájékoztatást kaptam.
A motorral és a beépítéssel nincs is semmi gond, de félek hogy a lámpán fennakadnak.
Valakinek van tippje ezzel kapcsolatban?
Amikor (2010.02) az Ave II. motorcseréjét intéztem az NKH-nál (Szigetszentmiklós) az összes kérdésük a homológ motorra vonatkozott!
(1-AZ FSE-ről 1-AZ FSE-re a csere, számla a motorról (motorszámmal)).
Senki sem nézte a lámpát, egy motortér fénykép után átzavartak a vizsgasoron, ne tartsam fel a sort!
És beszedték a pénzt. :cry:
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Re: Minden ami világít
« Válasz #3287 Dátum: 2011.03.22 20:36:20 »
Kérnék visszajelzést, (Xenonok javításáról) a Garancia lámpaboltba beadott fényszórókról.
A nekem felújított lámpák beáznak, javítják, de szeretném tudni hogy másoknál is előjött-e ez a hiba.
Állítólag 3 pár van javításon náluk! ::)
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013

FAQtyA

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 66
Re: Minden ami világít
« Válasz #3288 Dátum: 2011.04.21 12:29:09 »
Szasztok!

Úgy tűnik nemsokára a birtokomba kerül egy 2004-es Corolla. Ha jól tippelem, abba is tudnék Trotter66 topiktárs féle DRL elektronikát telepíteni. Kaphatnék arról bővebb információt? Én is beszerelhetem, vagy csak a szaki? Egyedileg gyártatott elektronika, vagy kereskedelemben is kapható?

Ez segít valamicskét azon a tényen, hogy ezen szekér is elég sokat fogyaszt izzókból? Az ősöreg japán Corollámban amikor pár éve kiégett az egyik kis helyzetjelző, az még a gyári japán izzó volt. Van erre elvileg egy elektronika, de kissé drágának találom. Van valakinek jobb ötlete?

http://forex.hu/webshop.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=916&category_id=14

Előre is köszi az infókat!

Üdv!

FAQtyA

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden ami világít
« Válasz #3289 Dátum: 2011.04.21 20:00:05 »
Szia!

A DRL fekete doboz nem kapható kereskedelmi forgalomban. Elvileg Te is be tudnád szerelni, ha néminemű forrasztási kézséged van és tudod, hogy melyik vezetéket hova kell kötni.

De mivel maga a DRL doboz saját fejlesztés, így a beszerelést is a Mester végzi.

A forex-féle izzóvédelem a DRL dobozban már benne van, indítózáskor "lekapcsolja" a világítást, ehhez az indítómotorhoz is kell egy leágazás, így aztán a forexes kütyü okafogyottá válik.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden ami világít
« Válasz #3290 Dátum: 2011.04.22 10:49:37 »
Gondolom, ez itt OFF, úgyhogy csak egy mondat: szerintem nem projektoros lámpájú autóba nem való xenon.
Akkor nezd meg a Volvokat, a Lagunat, meg az uj Civicet. ezek mind FF tukrosek es xenonosak gyarilag. A foncsor kialakitasa hatarozza meg a vetitett kepet, nem az alkalmazott technologia.

A xenon amugy maceras, elegge nehez jol beallitani, hogy ne vakitson, de azert latni is lehessen vele. A legtobb gondot az okozza, hogy bovlik a kinai szettek es nem ott van az izzo fokusza, ahol a halogen eseteben. Pl a HB4-ben az izzoszal nem az uvegfoglalat kozepsikjaban van, hanem lejjebb, mig a kaphato xenon fejeknel az izzo kozepen van az fenyiv. (Most a fenyiv es az izzoszal kozotti kulonbsegekre nem ternek ki.)

Az utolagos xenonok jelentos resze vakit sajnos, nalam az E11 sem olyan jo, mint a fater E12-ese, ahol a vetitett kep ugyan olyan maradt, mint a halogennel volt. Az viszont hozzatartozik az igazsaghoz, hogy a xenon nem bantja a foncsort, sot kisebb a homerseklete is, mint a halogennek. Sot a felvett teljesitmenye is alacsonyabb.

Az utolagos xenon amugy a regi parabolatukros lampakban (ahol a vetitett kepet az uveg mintaja adja) egyeszen jo, pl. az 5. genes Civic eseteben is tokeletes minden, semmit sem vakit. Az FF tukros lampa sokkal jobban megvadul a xenontol, mint a regi fajta.

A xenon beepiteset kovetoen nagyon sokat kell trukkozni, meg allitgatni, nem egyszeru, mire elerjuk a leheto legjobb allapotot. Az E12-n a lampa vetitett kepet pl. eltoltam jobbra, igy csak egy egyenes vonal latszik a V alakbol, a V alak jobb felmeno szara nem vakitja a jobbos kanyarbol szembe jovoket. Persze igy sem tokeletes, de tureshataron belul van, nem villogott meg senki sem rank.

En 2 honapon belul be fogok egy projektoros rendszert epiteni mosoval kompletten, az olyan lesz, mint a gyari xenonok, azzal mar nem lesz gond. Meg ha ugyesen csinalom, akkor az NKH sem fogja kiszurni, hogy utolagos, mert billegnbi is fog, mosni is fog, meg a HCR felirat sincsen a lampamba beleutve sehol sem. Csak igenyesen kell megcsinalni, hogy gyarinak tunjon.






AdamBH

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 116
Re: Minden ami világít
« Válasz #3291 Dátum: 2011.04.22 11:24:52 »
Gondolom, ez itt OFF, úgyhogy csak egy mondat: szerintem nem projektoros lámpájú autóba nem való xenon.
Akkor nezd meg a Volvokat, a Lagunat, meg az uj Civicet. ezek mind FF tukrosek es xenonosak gyarilag. A foncsor kialakitasa hatarozza meg a vetitett kepet, nem az alkalmazott technologia.


Igazad van, helyesbítek: szerintem nem projektoros lámpájú autóba nem való utólagos xenon.
Így már jobb? :)

Épp van egyidejűleg két darab W210-es Mercedesem is (mondjuk egyikben sincs xenon), eszembe juthatott volna erről is, hogy gyári xenont nem projektoros lámpatestbe tesznek.

Nekem csak azokkal van bajom, akik a sima lámpatestbe beleteszik a kantakék fényágyút, aztán világítják a Tejutat is vele.
Érdekes, csak azóta szaporodtak meg az ilyen autók, amióta 10 ezerből megáll a kínaipiacos xenon.
Amikor még 60 ezer volt egy HID szett H1 foglalattal, érdekes módon nem voltak ilyenek :)
E11 1.4 VVTi Hatchback 2000/03
E12 1.4 VVTi Wagon 2004/12

...és még néhány OFF ;)

AdamBH

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 116
Re: Minden ami világít
« Válasz #3292 Dátum: 2011.04.22 11:29:04 »
No de az eredeti felvetésemre visszatérve: létezik emelt fényerejű, javasolható izzó HB4-ben?
Sajnos Osram Night Breaker nem létezik ilyenben :no:
E11 1.4 VVTi Hatchback 2000/03
E12 1.4 VVTi Wagon 2004/12

...és még néhány OFF ;)

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden ami világít
« Válasz #3293 Dátum: 2011.04.22 11:31:13 »
En nem igazan talaltam bele valot. Ha jol tudom, akkor van Tungsram Megalight izzo ebben a foglalatban is.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Minden ami világít
« Válasz #3294 Dátum: 2011.04.22 12:09:06 »
No de az eredeti felvetésemre visszatérve: létezik emelt fényerejű, javasolható izzó HB4-ben?
Sajnos Osram Night Breaker nem létezik ilyenben :no:
Ha létezik is, nem fog akkora különbséget jelenteni Neked, mint a sima HB4. Ha 100W-osat teszel bele, az, meg megterheli a vezetékeket, meg a foncsort is a hő miatt. Nem ajánlatos.  :no:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

AdamBH

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 116
Re: Minden ami világít
« Válasz #3295 Dátum: 2011.04.22 13:08:54 »
Akkor marad az alap 51W teljesítményű, ha jól értettem :)
E11 1.4 VVTi Hatchback 2000/03
E12 1.4 VVTi Wagon 2004/12

...és még néhány OFF ;)

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden ami világít
« Válasz #3296 Dátum: 2011.04.22 13:11:36 »
A Tungsram Megalight nem emelt teljesitmenyu, csak a fenyereje novelt az izzo elettartamanak a rovasara. Se tobb hot nem termel, se nagyobb aram nem folyik at a rendszeren.

AdamBH

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 116
Re: Minden ami világít
« Válasz #3297 Dátum: 2011.04.22 13:19:48 »
A Tungsram Megalight nem emelt teljesitmenyu, csak a fenyereje novelt az izzo elettartamanak a rovasara. Se tobb hot nem termel, se nagyobb aram nem folyik at a rendszeren.

Én bőven be is érném egy emelt fényerejűvel, a teljesítményt csak a beazonosítás végett említettem meg. Nem vágyom több Wattra :)
E11 1.4 VVTi Hatchback 2000/03
E12 1.4 VVTi Wagon 2004/12

...és még néhány OFF ;)

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re: Minden ami világít
« Válasz #3298 Dátum: 2011.04.22 14:37:59 »
No de az eredeti felvetésemre visszatérve: létezik emelt fényerejű, javasolható izzó HB4-ben?
Sajnos Osram Night Breaker nem létezik ilyenben :no:
Hali, ismét hb4 izzó kérdésem lenne, találtam egy emelt fényű, SMP HB4 H.O.D Super White névre hallgató  típust . Találkoztatok már vele, kell e alakítani a  foncsor nyíláson , ténylegesen jobb-e annyival , mit szólnak a hatóságok/ nem e betűs / ?
http://www.smpower.hu/cikkek?f=adatlap&cikk=1150&tcs_onename=SMP%20HB4%20H.O.D%20Super%20White%20-%20Halog%C3%A9n%20izz%C3%B3

Tks !
NEEE vedd meg, mert gagyi, semmit nem ér. Amit a neten lehet találni, és legjobbnak ígérkezik,  ---arról meg senkinek sincs semmi tapasztalata.
http://store.candlepower.com/ph3rdge90h.html
http://hirheadlights.com/
http://shop.ebay.com/sis.html?_nkw=TOSHIBA+HIR+9011+BULBS+MAXIMUM+LIGHT+STOCK+WATTAGE
http://www.amazon.com/Philips-HIR1-9011-Standard-Headlight/dp/B00480J5CW
A HB4 esnek "elvileg" a 9012 típus felel meg . A 9011 es a HB3 nak.    http://shnu.us/HIR%20Trimming%20Stock.htm
http://farm4.static.flickr.com/3016/2864724773_aaafc177c1.jpg

Kellemes csemegézést. Ha veszel belőlük, remélem  beszámolsz róla.

Itt írtam róla:  Nekem a tompított H7 a fényszóró HB3  a ködlámpa HB4
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden ami világít
« Válasz #3299 Dátum: 2011.04.22 14:46:48 »
A HB4 a 9006, a HB3 a 9007 :excl: