Szerző Téma: Minden ami világít  (Megtekintve 849138 alkalommal)

0 Felhasználó és 16 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Hátsó izzócsere LED-izzóra
« Válasz #3165 Dátum: 2011.01.12 09:39:56 »
Fényerőben hogy viszonyul az eredetihez?
Szerintem qrva jó! Sötétben egyértelműen jobb, de legalább olyan! És az enyém csak 18 LEDes, létezik belőle 20, 27 ledes is, ami már a durva kategória. Napfényben még nem volt időm a Corollában megnézni, de az Astrában abszolút jó volt. Annyiban észrevehető a különbség, hogy sokkal gyorsabban villan fel, mint az sima izzó.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Minden ami világít
« Válasz #3166 Dátum: 2011.01.12 09:42:34 »
Arra kell vigyázni, hogy a 180o-os világítás biztosított legyen a foncsor felé is! Mert létezik egy síkban lévő 27 ledes is.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Hátsó izzócsere LED-izzóra
« Válasz #3167 Dátum: 2011.01.12 09:42:44 »
Szerintem qrva jó! Sötétben egyértelműen jobb, de legalább olyan!
Ez most csak féklámpa vagy helyzetjelző is?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Hátsó izzócsere LED-izzóra
« Válasz #3168 Dátum: 2011.01.12 09:43:40 »
Szerintem qrva jó! Sötétben egyértelműen jobb, de legalább olyan!
Ez most csak féklámpa vagy helyzetjelző is?
Kicsit visszább írtam, hogy 21/5W-os, tehát kombó.  ;) :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Minden ami világít
« Válasz #3169 Dátum: 2011.01.12 09:49:34 »
Mert ha az 5W-os helyzetjelző is jobban világít, az nem nagyon kellemes a mögötted haladónak (na meg a féklámpa is, ha valaki percekig rajta áll a lámpánál  :cry:;)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Minden ami világít
« Válasz #3170 Dátum: 2011.01.12 11:24:00 »
Mert ha az 5W-os helyzetjelző is jobban világít, az nem nagyon kellemes a mögötted haladónak (na meg a féklámpa is, ha valaki percekig rajta áll a lámpánál  :cry:;)
Jajj, és a Tied az igazán vakító, csak azt Te nem tudod...  :hug: Amúgy 21/5W-ot tud az izzó, tehát elvileg nem kellene, hogy erősebb legyen, mint a gyári. És, mivel maga a lámpa búra a foncsorral együtt is sima izzóra van kialakítva, nem gondolom, hogy ez a mögöttem haladó számára vakító lenne. Legalábbis sötétben megnéztem, és nekem nem tűnt zavaróan erősebbnek. Viszont sokkal gyorsabban villant fel, mint a sima izzós pótféklámpám középen.
Szerintem egyedül ott lehet problémás a fénye, amikor a nap fénye rávetődik a búrára, de ekkor a sima izzóval is elég haloványka a helyzetjelző. A fékkel már nincs ilyen gond, az minden körülmény között jól látszik.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Minden ami világít
« Válasz #3171 Dátum: 2011.01.12 11:34:44 »
Szerintem qrva jó! Sötétben egyértelműen jobb, de legalább olyan!
Csak ez a mondatod miatt kérdeztem, nem bántásiból   :flowers:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Minden ami világít
« Válasz #3172 Dátum: 2011.01.12 12:26:33 »
Szerintem qrva jó! Sötétben egyértelműen jobb, de legalább olyan!
Csak ez a mondatod miatt kérdeztem, nem bántásiból   :flowers:
:clap: de jó! ezt a "nem bántásiból"-t mi is szoktuk mondani!!!  :D Tudom egyébként, hogy nem úgy mondtad, úszók amúgy sem piszkálják egymást...  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Bundi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 376
Re: Minden ami világít
« Válasz #3173 Dátum: 2011.01.13 01:09:41 »
Sziasztok!

Sajnos elrepedt a ködlámpám búrája. Szereztem másik ködlámpát, aminek viszont a háza törött. Esetleg tudja valaki, hogy hogyan lehet az üvegbúrát levenni a házról? A kettőböl csinálnék egy jót  :hmmmm:
A másik, úgy látom, hogy a fényszorók belülről porosak. Ha kiszerelem őket a helyükröl akkor vízell kilötyögtetve tisztíthatóak? Nem sérülnek a foncsorok? Vagy más módszer?

Továbbá, hány kelvines a fehér színű xenon? Ez nagyon eltér a fehéres halogénektől? Tudom sokan nem szeretik az utólagos xenonokat, mert vakítanak. Ezzel én is egyetértek, ezért is akarok fehéresebb xenont, amit kissé lefelé állítanék be. Szerintem még úgy is jobb lenne mint a mostani H4. Valakinek vélemény?

Thanx
Bandi
A Toyota az autók Hondája.
(Carina e 2.0 GLI)

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Minden ami világít
« Válasz #3174 Dátum: 2011.01.13 05:36:52 »
Szerintem inkább felejtsd el a xenont. Én tegnap is láttam KPM-es ellenőrzést. Nem biztos, hogy megéri kockáztatni... :whistling:
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Minden ami világít
« Válasz #3175 Dátum: 2011.01.13 08:30:03 »
Sziasztok!

Továbbá, hány kelvines a fehér színű xenon? Ez nagyon eltér a fehéres halogénektől? Tudom sokan nem szeretik az utólagos xenonokat, mert vakítanak. Ezzel én is egyetértek, ezért is akarok fehéresebb xenont, amit kissé lefelé állítanék be. Szerintem még úgy is jobb lenne mint a mostani H4. Valakinek vélemény?

Thanx
Bandi

4300K és ha egymás mellé állitasz egy ilyen K-s xenonos autot + meg egy sima halogénes ,de valami fehéresebb izzoval ellátott autot nem igen látsz különbséget ............ viszont a rizikot Te tudod hogy bemered-e vállalni. ;)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden ami világít
« Válasz #3176 Dátum: 2011.01.13 11:34:31 »
Azt is tudnod kell, hogy H4-ben nincsen normális utólagos bi-xenon a dolog fizikai mibenléte miatt. Erről kisebb értekezést olvashatsz a tollamból ebben a topicban, korábbról.
A lényeg az, hogy hiába tekered le a magasságát a lámpának, pontosan ugyanannyi szórt fénye lesz (és ez vakít), mintha nem tekerted volna le, csak Te sem fogsz vele látni.  Vagyis kidobtál X ezer forintot, látni sem fogsz vele, de legalább rizikót vállalsz egy NKH-s, vagy egy közlekedési rendőri ellenőrzésnél, hogy elveszik a forgalmit, és mehetsz műszakira.
Nekem H7-ben volt, de én is kivettem.

Inkább vásároltam horroráron egy PNG-t és azt használom és természetesen DRL-t, hogy ne "kopjon" a drága izzó.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden ami világít
« Válasz #3177 Dátum: 2011.01.13 14:14:42 »
Mondjuk azert nem lehet egyertelmuen kijelenteni, hogy minden foncsorban a H4 bixenon vakit es rossz. Vannak kocsik, amiben borzalmas lesz a szort feny es vannak, amik nem lesznek vakitosak. Pl. a Civic-unk az olyan, hogy a bixenonnal semmivel sem vakit jobban, mint a halogennel, nem dobja ossze-vissza a fenyt. A Honda CR-V pedig vakit vele, akar hogyan is allitom be. Szoval foncsor es szett fuggo is a dolog.

Sokszor nem a kocsi foncsora csak a hibas, hanem a xenon izzo is, mert a ket elektroda rossz helyen van, azaz sokszor nem a fokuszban van a fenyiv. Most abba ne menjunk bele, hogy az iv mas, mint az izzoszal, sokszor latni, hogy 2-3 mm is a kulonbseg a fenyiv adott helye es az izzoszal kozott, mert elcsesztek a sargak gyartaskor vagy tervezeskor. Ha az izzoszal helyen van az iv, akkor van mar esely arra, hogy nem szorja a lampa a fenyt. De ha rossz a xenon fej konstrukcioja, akkor nem csak a foncsor nem szereti az ivfenyt, hanem a xenon maga a szar.

Ha valaki 4.300-asat vesz, akkor az nem tunik annyira utolagosnak, plane ha sikerul vakitasmentesre csinalni. Ekkor szerintem nem zavarja a hatosagokat sem, csak mikor latszik, hogy 6.000-res, meg pasztazza az eget...

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden ami világít
« Válasz #3178 Dátum: 2011.01.13 18:47:36 »
Nézd, távol álljon tőlem, hogy vitatkozni akarnék Veled, de sajnos több olyan dolgot leírtál ami nem helytálló. Értem én az elfogódottságodat, hiszen valóban jó dolog a xenon.

Nézd egyszerű fizikai tény, hogy az FF türkös fényszórót halogénra tervezték. Már annyiszor leírtam, hogy a halogén izzó és az ívkisüléses fej - még ha minden külső fizikai paraméterben megegyeznének is, ami barokkos túlzás, mint tudjuk - nem lenne azonos pontban a legfényesebb pontjuk. (leírom még egyszer: a halogén az izzószál közepén, a HID cső a két elektródánál a "legvilágosabb")

Tehát már ebből könnyen belátható, hogy nem lesz az FF tükrös lámpa fókuszában a HID cső legfényesebb része. (Lehet reszelgetni, meg állítgatni, az egyik mindig "rossz" helyen lesz.

Továbbmegyek: a bi-xenon cső tulajdonképpen ugyanolyan, mint bármelyik másik H7-es, vagy H1-es attól eltekintve, hogy a fényváltást egy mechanikai takarólemez mozgatásával érik el. Ebben az esetben természetszerűen valamely álláshoz tudod csak beállítani az FF tüköt, vagy a tompított fog jobban világítani, vagy a távfény, a kettő együtt tutira nem.

Erre szokták egyébként a laikusok azt mondani, hogy ez nem is lenne baj, majd "lejjebb tekerem" és nem vakít. A fenét nem, mert önmagában nem az a baj, hogy nincsen pontosan fókuszban a HID cső, ezt a H4-et kivéve tűrhetően be lehet azért állítani, tudom, mert nekem is volt, vacakoltam vele eleget.

Ehhez kissé vissza kell menni az autógyártókhoz. Ismerjük a filléreskedést, minden gyártó a piacról él, és ugyanakkor minél olcsóbban akarja kihozni a termékét. Magyarán a designer megtervezi a kocsit, hogy eladható legyen a szegény mérnök meg megpróbálja a lámpatestet összehozni. Nyilván alapból olyan FF tükrös lámpát hoz össze, mely a halogén izzókhoz van optimalizálva. Ne higgyük azt, hogy itt nincsen szórt fény, dehogy nincsen, ettől "jelennek" meg a táblák éjszaka, de gondolom, hogy ezt tiszta.  Csakhogy a tervezéskor a mérnökök teljesen tisztában vannak azzal, hogy az így megtervezett FF tükrös lámpatest egy standard halogénnel pont a szabvány szerinti szórt fény tűréshatárán, vagy azon belül van, így aztán megkapta a típusengedélyt és mindenki boldog.

Azonban, ha beleteszünk egy utólagos xenont, mindjárt háromszorosára nő a fényerő, és így a szórt fény is, na ettől lehet vakulni gazdagon. Ennek mértéke függ az user beállításától, lehet ezen variálni, meg jobbítani - ismerek olyan usert aki nem átallott klf. terelőket beszerelni, hogy hozza a projektoros normát -, de hidd el Barna nem lesz tökéletes, csak picit jobb.  És ebből adódóan balesetveszélyes, tiltott is, nemcsak idehaza, hanem a Lajtától nyugatra is.

A halogén azonos beállítás mellett mindig kisebb vakítást okoz, mint az utólagos xenon, ez ténykérdés.

Az meg egy másik, hogy sok vadbarom nem képes rendesen beállít(tat)ani a lámpáit és ezért vakít.  Sajnos kevés az olyan utólagos xenonos kocsi, melynek a  gazdája elviselhető módon állítja be a lámpatesteket és igyekszik minimalizálni a szórt fényét.  Az egy másik kérdés, hogy szabályt szeg-, vagy sem, de ez magánügy, ezzel nem foglalkoznék, maradjunk csak az utólagos xenon műszaki részénél.

Abban egyetértünk, hogy vannak borzasztóan összetákolt szettek és vannak normálisak. Na ez utóbbiak vakítanak kevésbé, de hidd el, hogy azok is nyomatják a szórt fényt ezerrel.
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.13 19:09:15 írta kleingy »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden ami világít
« Válasz #3179 Dátum: 2011.01.14 10:40:32 »
Továbbmegyek: a bi-xenon cső tulajdonképpen ugyanolyan, mint bármelyik másik H7-es, vagy H1-es attól eltekintve, hogy a fényváltást egy mechanikai takarólemez mozgatásával érik el. Ebben az esetben természetszerűen valamely álláshoz tudod csak beállítani az FF tüköt, vagy a tompított fog jobban világítani, vagy a távfény, a kettő együtt tutira nem.
A projektorban igen. Az utolagos H4-ben az uvegreszt az ivvel egyutt mozgatja egy elektromagnes elore hatra. Legalabbis nalunk minden kocsiban.

Amugy mondtad Te is, hogy sok kocsinak gyarilag is nagy a szort fenye, de nem vakit annyira, mert turesen belul van, mas kocsik meg gyarilag kisebb szort fennyel birnak. Erre mondtam en azt, hogy a kocsitol is sokban fugg a szett minosegen tulmenoen, hogy mennyire vakit majd...