Én sem értem, hogy lehetett benne HB3as, de valszeg csak valami hanyagság: nem volt épp HB4-es raktáron. Egyébként abszolút nem vakított a HB3-as sem, nem zavart, amikor szembe mentem magammal, meg akkor sem amikor megelőztem magam, nem égette ki a szemem a tükrön keresztül. Soha nem villogott senki rám szemből. A hiba oka egyébként ma a boltban tisztázódott: rossz volt az izzó, amit vettem. Az egyetlen különbség az a más teljesítmény. Konzekvenciaként annyit lehetne levonni, hogy máshogy néz ki egy kicsit a csatlakozó - ennek megfelelően nem csere kompatibilis, illetve más a teljestmény. Viszont, ha a két különböz izzót külön-külön belepréseljük a csatlakozóba, akkor mindkettő fog működni.
Most 55Wos HB4 van benne, és a régi is az.
Ez a fókuszos téma nem biztos, hogy teljesen úgy van. Én úgy gondolom, hogy a tompított és a távosági izzó között ilyen szempontból nincs különbség, mert az izzó mögötti foncsorozásban van a dolog nyitja. Az izzó a tükör fókuszpontjában van, mely pontszerű fényforrásként működik így. A pontszerű fényforrásként működő izzó által kibocsájtott fénysugarakat képezi le a foncsorozás, és vetíti előre az autó elé. És a fényszóró magasságnak beállításán kivül a foncsorozástól függ, hogy milyen messzire is világít az adott izzó. Mert egy 55W-os (tompitott) és 65 W-os(távolsági) között teljesítményben nincs akkor különbség, hogy az egyik 30 a másik 100 méterre világítson(nem logaritmikus skála). Illetve a távolsági izzó a tompított helyén tompítottként fog világítani, illetve a tompított a távolsági helyén távolsági funkciót fog betölteni. Persze 10-15%-os teljesítmény (fényerősség) különbséggel az 55/65 arány miatt.
Szerintem. Logikussnak tűnik, ennél a típusnál (az új bi-tri xenon csúcs motoros halogén eszem ***om esetben ez más)