Szerző Téma: Minden ami világít  (Megtekintve 848584 alkalommal)

0 Felhasználó és 22 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden ami világít
« Válasz #3030 Dátum: 2010.10.13 17:49:08 »
Jah, meg a szívócső patentjét ki kell szedni, azt az a csővég kihajtható és akkor odaférni könnyebben.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden ami világít
« Válasz #3031 Dátum: 2010.10.13 19:08:43 »
Nekem teljesen jól be van állítva a fényszóróm, ma nézték a műszakin   :cool2:
Szerintem egy igénytelenül beállított akármien tuning égő sokkal jobban vakít mint egy normálisan beállított utólagos xenon!


Nem vitatom, hogy jól vannak beállítva a lámpáid, de a halogénra. A xenon csőre biztosan nincsen. Ha kicseréled a halogén HID csőre, akkor a vetítési kép megváltozik, de nem úgy, mintha egy másik halogéntre cserélnéd, holott nagy valószínűséggel az utóbbi esetben is elmászik a beállítás azon oknál fogva, mert nincsen két egyforma halogénizzó sem, ez a gyártási pontatlanság, ezér ajánláj, az izzócserét követő ellenőrzést.

A HID csőnél egészen más oka van, és alapvetően ezért fizikai kételenség úgy beállítani az FF tükrös rendszert, hogy az ne vakítson. (az FF tükör a szabadtükrös foncsor szakszerű megnevezése)

Ennek megértéséhez meg kell érteni a HIC cső gerjesztésének fizikai okait. Itt nincsen izzószál, hanem ívkisülés. Az izzószál, ha megnézel, mondjuk egy 25W-os 220 V-os házvilágításhoz használatos izzót, akkor azon látható, hogy a izzószál közepe fényesebben világít, mint a két széle. Hasnlóan, mint a halogénnél. Ebből következik, hogy az FF tükör tervezésekor annak fókuszpontját az izzószálhoz állítják, mert ekkor ad tökéletes vetítési képet, hiszen, mint már írtam a legfényesebb rész van a fókuszpontban, így kevés a szórt fénye.  A HID csőnél az egymással szemben lévő +,- kapocspont között ívkisülés keletkezik, melynek az a tulajdonsága, hogy a kapocspontoknál erősebb, mint a közepénél. Tehát, ha a HID csövet beletesszük az FF tükrös rendszerbe, egyszerűen nem tudjuk a fókuszpontba tenni a legvilágosabb pontot,  hiszen kettő van, ezt egyszerre nem lehet fúkuszpontba állítani. Magyarul legjobb esetben is csak az egyiket tudod belevarázsolni, de jó eséllyel még azt sem, így aztán nagyon nagy lesz a szórt fénye, magyarán vakítani fog, akármit is csinálsz vele.

Persze lehet törekedni az egyre jobbra, de  ez nagyon hosszas folyamat, ezért dícséretes B.S. "faragása", hogy törekszik a szórt fények kizárására és a vakítás csökkentésére.

Egyébként pontosan ez az oka a Barna által korábban lerajzot eltérő vetítési képeknek is.

Egyszóval: hidd el nekem, akármit is mondanak, vagy hallasz, ezek a száraz tények. Nekem is volt xenonom, végigjártam ezt a folyamatot, állítgattam, kipróbáltam sok módszert és taktikát, de két év alatt beláttam, hogy nem megoldás a xenon. Ezt követően lettem lámpafan, most klf. halogénekkel próbálkozom nem kis sikerekkel.

Nem leszólni akartam a xenonos elképzeléseidet, hanem attól akartalak megóvni, hogy hibákat kövess el etéren. De természetesen mindenki azt csinál amit akar.

Arról most nem szóltam, hogy az egész utólagos xenon-dolog illegál, de ez is magánügy.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Minden ami világít
« Válasz #3032 Dátum: 2010.10.13 19:32:37 »
Lehet, hogy stabilan van benne, de ferdén is meg tud szorulni.
De amúgy miért kinlódsz? Ha már az index kint van, akkor 2 db 10-es fejü csavar fogja a lámpát, egyszerűen kiveszed, és akkor nincs tapogatozás, kézlenyúzás...
Tudom, és igazad is van, ez már az én fejemben is megfordult, de honnan tudom, hogy pont a jó helyre tettem-e vissza a végén a burát? Vagy ez éppen azért tök mindegy, mert úgyis újra be kell állítani a lámpákat?
Azért bénáztam vele, hogy ez utóbbit megússzam, de már látom, hogy nem fogom... no problem, Neked is köszi az ötletet :flowers: ;)!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Gergőőő

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 353
Re: Minden ami világít
« Válasz #3033 Dátum: 2010.10.13 21:58:40 »
és a xenon szetthez kapható utólagos projektor?

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Minden ami világít
« Válasz #3034 Dátum: 2010.10.13 22:39:23 »
Lehet, hogy stabilan van benne, de ferdén is meg tud szorulni.
De amúgy miért kinlódsz? Ha már az index kint van, akkor 2 db 10-es fejü csavar fogja a lámpát, egyszerűen kiveszed, és akkor nincs tapogatozás, kézlenyúzás...
Tudom, és igazad is van, ez már az én fejemben is megfordult, de honnan tudom, hogy pont a jó helyre tettem-e vissza a végén a burát? Vagy ez éppen azért tök mindegy, mert úgyis újra be kell állítani a lámpákat?
Azért bénáztam vele, hogy ez utóbbit megússzam, de már látom, hogy nem fogom... no problem, Neked is köszi az ötletet :flowers: ;)!

Nem a búrát kell kivenni, hanem a komplett fényszórót. Amúgy alul a fix helyére megy, felül meg a csavaroknak ugyis látszik a nyoma, tehát mm-re ugyanoda kerül vissza...
Xanyi

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Minden ami világít
« Válasz #3035 Dátum: 2010.10.13 22:54:49 »
Lehet, hogy stabilan van benne, de ferdén is meg tud szorulni.
De amúgy miért kinlódsz? Ha már az index kint van, akkor 2 db 10-es fejü csavar fogja a lámpát, egyszerűen kiveszed, és akkor nincs tapogatozás, kézlenyúzás...
Tudom, és igazad is van, ez már az én fejemben is megfordult, de honnan tudom, hogy pont a jó helyre tettem-e vissza a végén a burát? Vagy ez éppen azért tök mindegy, mert úgyis újra be kell állítani a lámpákat?
Azért bénáztam vele, hogy ez utóbbit megússzam, de már látom, hogy nem fogom... no problem, Neked is köszi az ötletet :flowers: ;)!

Nem a búrát kell kivenni, hanem a komplett fényszórót. Amúgy alul a fix helyére megy, felül meg a csavaroknak ugyis látszik a nyoma, tehát mm-re ugyanoda kerül vissza...
Oké, megcsinálom! Meg1szer köszi! :flowers: ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re: Minden ami világít
« Válasz #3036 Dátum: 2010.10.14 18:30:50 »
Carina E-n úgy néz ki cserés lesz az első fényszóróm (kavics felverődés). Amennyiben tényleg cserélni kell, arra gondoltam, hogy beruháznék egy xenon-szettbe, mert egyébként is gyenge volt már a leányzó "látása".
Kérdésem az lenne, hogy milyen szettet javasoltok? Ugyanilyen lámpatestet kell hozzá venni?
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden ami világít
« Válasz #3037 Dátum: 2010.10.14 19:16:03 »
Carina E-n úgy néz ki cserés lesz az első fényszóróm (kavics felverődés). Amennyiben tényleg cserélni kell, arra gondoltam, hogy beruháznék egy xenon-szettbe, mert egyébként is gyenge volt már a leányzó "látása".
Kérdésem az lenne, hogy milyen szettet javasoltok? Ugyanilyen lámpatestet kell hozzá venni?

Őszintén? Semmilyet. Kicsit olvass vissza, nem sokat csak az előző HSZ-met.  :flowers:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden ami világít
« Válasz #3038 Dátum: 2010.10.14 19:17:38 »
és a xenon szetthez kapható utólagos projektor?

Lehet önállóan projektort vásárolni, de hogyan faragod bele a lámpádba? Ehhez nem kicsi szakértelem és elszántság szükséges. Nomeg csak egyszer állítsanak meg kiszúrják a barkácsot, mégha mind a kettő beszerelése is tökéletesen sikerülne...
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re: Minden ami világít
« Válasz #3039 Dátum: 2010.10.14 19:25:26 »
Carina E-n úgy néz ki cserés lesz az első fényszóróm (kavics felverődés). Amennyiben tényleg cserélni kell, arra gondoltam, hogy beruháznék egy xenon-szettbe, mert egyébként is gyenge volt már a leányzó "látása".
Kérdésem az lenne, hogy milyen szettet javasoltok? Ugyanilyen lámpatestet kell hozzá venni?

Őszintén? Semmilyet. Kicsit olvass vissza, nem sokat csak az előző HSZ-met.  :flowers:
Ok. Visszaolvastam. Tényleg nem volt messze.
Akkor marad az eredeti H4-es megoldás?! És ugyanilyen lámpatestet kell vennem...
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden ami világít
« Válasz #3040 Dátum: 2010.10.14 19:27:10 »
Csakis, de van fincsi H4-es izzó javaslatom, amivel még látni is fogsz, a Carina lámpa vakul és újkorában sem valami fotonágyú, de cserébe tuti kocsi.

Javallataim:
Homologizált:
PHILIPS 12V 60/55W P43T H4 NightGuide DoubleLife
NARVA 12V 60/55W P43T H4 LONG LIFE 48889
NARVA 12V 60/55W P43T H4 HEAVY DUTY 48888
Erősebb:
BRIGHT RIDE12V 100/90W P43T LIGHT BLUE W48677

Nekem a Carinában annó 100/80-W-os volt, egy évig bírta, és nem károsította sem a foncsort, sem a lámpatestet, igaz relézve volt mindkét szál és oldal.

Legolcsóbb megoldás:

ALPIN H4 Yellow az OBI-ban 450.- HUF/db és állati milyen jó fénye van, a Dai-ban most az figyel, nekem nagyon bejött, és ennyi pénzért.... :D
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.14 19:34:31 írta Trotter66 »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re: Minden ami világít
« Válasz #3041 Dátum: 2010.10.14 19:41:22 »
A sárga fényű izzó nem tetszik.
A többi milyen árban mozog?
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden ami világít
« Válasz #3042 Dátum: 2010.10.14 19:44:45 »
A sárga fényű izzó nem tetszik.
A többi milyen árban mozog?
www.slh.hu


Vagy: Osram NightBreaker, ez utóbbi fehéres.
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.14 19:56:52 írta Trotter66 »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re: Minden ami világít
« Válasz #3043 Dátum: 2010.10.14 20:14:09 »
Nekem teljesen jól be van állítva a fényszóróm, ma nézték a műszakin   :cool2:
Szerintem egy igénytelenül beállított akármien tuning égő sokkal jobban vakít mint egy normálisan beállított utólagos xenon!


Nem vitatom, hogy jól vannak beállítva a lámpáid, de a halogénra. A xenon csőre biztosan nincsen. Ha kicseréled a halogén HID csőre, akkor a vetítési kép megváltozik, de nem úgy, mintha egy másik halogéntre cserélnéd, holott nagy valószínűséggel az utóbbi esetben is elmászik a beállítás azon oknál fogva, mert nincsen két egyforma halogénizzó sem, ez a gyártási pontatlanság, ezér ajánláj, az izzócserét követő ellenőrzést.

A HID csőnél egészen más oka van, és alapvetően ezért fizikai kételenség úgy beállítani az FF tükrös rendszert, hogy az ne vakítson. (az FF tükör a szabadtükrös foncsor szakszerű megnevezése)

Ennek megértéséhez meg kell érteni a HIC cső gerjesztésének fizikai okait. Itt nincsen izzószál, hanem ívkisülés. Az izzószál, ha megnézel, mondjuk egy 25W-os 220 V-os házvilágításhoz használatos izzót, akkor azon látható, hogy a izzószál közepe fényesebben világít, mint a két széle. Hasnlóan, mint a halogénnél. Ebből következik, hogy az FF tükör tervezésekor annak fókuszpontját az izzószálhoz állítják, mert ekkor ad tökéletes vetítési képet, hiszen, mint már írtam a legfényesebb rész van a fókuszpontban, így kevés a szórt fénye.  A HID csőnél az egymással szemben lévő +,- kapocspont között ívkisülés keletkezik, melynek az a tulajdonsága, hogy a kapocspontoknál erősebb, mint a közepénél. Tehát, ha a HID csövet beletesszük az FF tükrös rendszerbe, egyszerűen nem tudjuk a fókuszpontba tenni a legvilágosabb pontot,  hiszen kettő van, ezt egyszerre nem lehet fúkuszpontba állítani. Magyarul legjobb esetben is csak az egyiket tudod belevarázsolni, de jó eséllyel még azt sem, így aztán nagyon nagy lesz a szórt fénye, magyarán vakítani fog, akármit is csinálsz vele.

Persze lehet törekedni az egyre jobbra, de  ez nagyon hosszas folyamat, ezért dícséretes B.S. "faragása", hogy törekszik a szórt fények kizárására és a vakítás csökkentésére.

Egyébként pontosan ez az oka a Barna által korábban lerajzot eltérő vetítési képeknek is.

Egyszóval: hidd el nekem, akármit is mondanak, vagy hallasz, ezek a száraz tények. Nekem is volt xenonom, végigjártam ezt a folyamatot, állítgattam, kipróbáltam sok módszert és taktikát, de két év alatt beláttam, hogy nem megoldás a xenon. Ezt követően lettem lámpafan, most klf. halogénekkel próbálkozom nem kis sikerekkel.

Nem leszólni akartam a xenonos elképzeléseidet, hanem attól akartalak megóvni, hogy hibákat kövess el etéren. De természetesen mindenki azt csinál amit akar.

Arról most nem szóltam, hogy az egész utólagos xenon-dolog illegál, de ez is magánügy.
Mostantól a megszólításod: "Trotter66 Fényszóróprofesszor"! Bravó a cikkért!! :clap:
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden ami világít
« Válasz #3044 Dátum: 2010.10.15 13:42:43 »
Köszi, kedves vagy. :1eye:
Ez egy rövidebb verzió, a topicban elszórva többször is erre vonatkozó HSZ, melyekben - adott esetben - bővebb, vagy kicsit más megközelítésben is kifejtettem a kérdéskört.

Lehetne írni egy összefoglalást is, kezdve a Duoluxtól a LED lámpákig, de erre idő hiányában még nem volt módom. :hug:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.