Szerző Téma: Minden ami világít  (Megtekintve 848270 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden ami világít
« Válasz #3000 Dátum: 2010.10.12 11:10:05 »
Tény, hogy nagyon sok kocsinak össze-vissza világít a lámpája, azonban ez nem xenon vs. halogén kérdés. Múltkor néztem direkt, több volt arányaiban sokkal a halogénes, aki vakított engem, de ez nem objektív statisztikai szám, úgyhogy maradjunk annyiban, hogy az igénytelen parasztok kocsija pásztázza az eget és nem a xenonosoké kimondottan.

Nem kellene semmi extra ellenőrzés, inkább ingyenes beállítást kellene biztosítani a benzinkutakon, ha az ügyfelek kérik -- ezt reklámozni is kellene.
Ezek felül fel kellene nőni végre az európai szintre, azaz tekintettel kellene lenni a másikra és kulturáltan kellene viselkedni mindig és közlekedni is. Ebbe beletartozik az, hogy világítok nappal is, ha nem faluban vagyok, nem vakítom a szembejövőt, nem szedem ki a katalizátort, hogy jobban menjen, stb...

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Minden ami világít
« Válasz #3001 Dátum: 2010.10.12 11:23:38 »
Pesszimista vagyok. Az emberek arra sem képesek, hogy néha napján kihúzzák az olajpálcát és ránézzenek, nagyon sokan ezt soha még nem tették meg.  Azt sem tudja, hogy kiégett valamelyik égő, mert sohasem nézi meg. Sőt az sem zavarja, hogy emiatt semmit sem lát. Max, amit megtesznek, hogy tankolnak, mert különben megáll az autó.
Fényszóró beállítás? Talán ha fizetnének érte...

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Minden ami világít
« Válasz #3002 Dátum: 2010.10.12 11:29:06 »
A kiégett égőt támogatom... tegnap a dickead jettás vauvauzott nekem, mert voltam olyan szemét, hogy jeleztem, hogy hátul semmilyen lámpája sem világít (no index, fék, helyzetj) a hungárián...

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Minden ami világít
« Válasz #3003 Dátum: 2010.10.12 11:33:00 »
A legjobb, amikor este fel sem kapcsolják  :lol: Minek, azé' van a közvilágítás, nem?  [rohog]

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden ami világít
« Válasz #3004 Dátum: 2010.10.12 11:34:48 »
A legjobb, amikor este fel sem kapcsolják  :lol: Minek, azé' van a közvilágítás, nem?  [rohog]
Pesten figyeltem este, hogy divatos a helyzetjelzőt használni, mert ő úgy is lát a közművilágítás miatt...

Ezekre én is nagyon allergiás vagyok. De ez is azt bizonyítja, hogy nem xenon vs. nem-xenon síkon mozog a kérdés, hanem idióta vs. nem-idióta vonalon.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Minden ami világít
« Válasz #3005 Dátum: 2010.10.12 13:28:19 »
Azért már ne az legyen az alábbi hsz.-ek vége,hogy csak Xenonnal lehet rendesen látni!Egy korrekten beállított izzós fényszóró-csúcs izzókkal,(pl.Osram  N.B.stb)-legalább annyira jó közlekedésbizt. szempontból,mint egy "taroló" Xenon,vagy 100 W-os szet! :devil:
Figyeljétek meg,hogy hány szembejövő kocsi lámpái állnak össze-vissza!Erre valahogyan kevesen igényesek:van spoiler,matrica,ködlámpa,sötétítés,alufelni,bólogató kutya stb,de a fényszórók az eget "veretik".Na, itt kellene nagyobb szigornak lenni! Indítani kéne-így ősz táján-egy "legyen pontos a fényszóróm" akciót!(lehet,hogy túl naív vagyok?) :wub:

Üdv!

Volt Osram NB-m, Philips NG, Tungi Megalight, de egyik sem közelíti a Tungi 100 -ast !
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Minden ami világít
« Válasz #3006 Dátum: 2010.10.12 13:31:02 »

Volt Osram NB-m, Philips NG, Tungi Megalight, de egyik sem közelíti a Tungi 100 -ast !
Cserébe legalább rövid élettartamúak.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Minden ami világít
« Válasz #3007 Dátum: 2010.10.12 13:41:06 »

Volt Osram NB-m, Philips NG, Tungi Megalight, de egyik sem közelíti a Tungi 100 -ast !
Cserébe legalább rövid élettartamúak.

A Philips majdnem egy évet bírt, a tungi kb 7-8 hónapot, az Osram 3! hónap ( kevesebb mint 10e km ) bírt. A mostani 100/80 H4 -még a Vectrámból jött ki, ott ment kb fél évet, aztán 7 évet pihent a polcon :) - most kb 1,5 hónapja van benne. előtte beleraktam egy kínai 100/80-at, fénye volt, bár a vetítési kép elég gázul alakult vele, viszont az is csak 4 hónapot bírt, ráadásul ugyanaznap égett ki mind a két oldal  :cry:
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden ami világít
« Válasz #3008 Dátum: 2010.10.12 14:36:38 »
Azért abba sem árt belegondolni, hogy egy 55W-os lámpába a 100W-os izzó többlethőt okoz, amely a foncsor olvadását, károsodását is okozhatja. És akkor még a durván 2x-es áramerősségről nem is beszéltem, amit nem biztos, hogy a vezetékhálózat és a relé komálni fog.

Nem véletlen csinálja a legtöbb igényes gyártó inkább vékonyabb szálúra az izzóit (ezáltal növeli a fényerőt) és nem az ellenállását csökkenti le (nagyobb keresztmetszettel), azaz növeli a teljesítményét. A nagyobb teljesítmény extra hőt és áramfelvételt okoz, ami rövid távon is okozhat több 10e-res kárt, de akár tüzet is (kigyulladó túlterhelt vezetékek).

Mindenki itt a tuningizzóra buzdítja az embereket, végülis ez az egyetlen járható legális út a lámpafelújításon túlmenően. Azonban azért nem szabad ettől még olyat sugallni, hogy a xenon mennyire rossz dolog, meg hogy a tuningizzó a jó megoldás, hiszen hasonló a fényereje, mint a xenonnak. Ugyanis hamar kiég és a fényereje a legjobb tuningizzónak meg sem közelíti a xenon fényerejének a felét.

Nem azt akarom mondani, hogy mindenki vegyek xenont, belezavarva az emberek az illegalitásba, de azért a tuningizzót se tekintsük csodálatos megoldásnak. A xenon rendszer sokkal komolyabb, jobb, nem véletlen használják már régebb óta a drágább kocsik fényszóróiban. Az már más kérdés, hogy hogyan van beszerelve, fel van-e tekerve vagy illegális-e. A lényeg az, hogy sokkal nagyobb a fényereje, mint a NB-nek és az élettartama is. Az ár/értéke az élettartamot tekintve is sokkal jobb és akkor a sokkal nagyobb félnyerőről nem is beszéltem...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Minden ami világít
« Válasz #3009 Dátum: 2010.10.12 15:22:04 »
Mindezek után függetlenül attól, hogy egyet értek-e, vagy sem, várom, hogy gyártsanak vetítőlencsés lámpabúrát az E11-hez. Barna, szerinted? Jó lenne, nem?
Igazából a mostani búrába azért nem engedélyezett, mert túl sok a szórt fénye a xenonnak (hangsúlyozom, hogy a hagyományos búrákba szerelt xenonról beszélek) és emiatt vakítja a szembejövőt. Azt elhiszem, hogy be lehet állítani, hogy lásson is az ember, meg ne is vakítsa annyira a szembejövőt. Projektoros búrával, aut lámpamagasság állítás nélkül, viszont vagy fullra vakítod a szembejövőt, vagy Te nem látsz, mert lefelé hord...
 Nem hiába szerelik a gyártók már gyárilag projektoros búrákba xenonjaikat.
Persze van logika abban is, hogy, mivel a projektor viszonylag kis felületre összegyűjtve lövi ki a hatalmas mennyiségű fényt (nem, nem a vodka+CO2+szörpre gondolok :D), szükséges hozzá az automata fényszóróállítás is már csak az úthullámok miatt is.
Azzal egyet értek, hogy akár benzinkutakon lehetne létesíteni ilyen bemérő helyeket, ez jó ötlet.  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.12 15:28:33 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Minden ami világít
« Válasz #3010 Dátum: 2010.10.12 15:28:19 »
Azért abba sem árt belegondolni, hogy egy 55W-os lámpába a 100W-os izzó többlethőt okoz, amely a foncsor olvadását, károsodását is okozhatja. És akkor még a durván 2x-es áramerősségről nem is beszéltem, amit nem biztos, hogy a vezetékhálózat és a relé komálni fog.
Hát azért a 2x-es áramerősséget mosolyogva ki kell bírnia a kábeleknek. Egy sodrott ért lehet használni 1 A-es biztosíték helyett. Ha legalább 10 szálból sodorták, akkor ott már nagy melegedés nem lesz - mert azért annyira nem nagy az ellenállása. Nálam a kapcsoló közvetelnül kapcsolja a ~4 ampert, szerintem ezek a relék megkűzdenek 10-zel.

A xenon rendszer sokkal komolyabb, jobb, nem véletlen használják már régebb óta a drágább kocsik fényszóróiban. Az már más kérdés, hogy hogyan van beszerelve, fel van-e tekerve vagy illegális-e.
Meg arról se feledkezzünk meg, hogy a gyári Xenon rendszereknél a lámpa test se akármilyen, és hát a nem Xenonra tervezett ugye...
Nálam még a halogént is nehezen tudták beállítani, mert utángyártott, nem eredeti Toyota az egyik. :(
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.12 15:43:10 írta afekete »
Attila 31
  - Avensis
- Prius

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden ami világít
« Válasz #3011 Dátum: 2010.10.12 15:35:35 »
Létezik gyárilag olyan új kocsi is, ami nem projektoros, de xenonos. Pl. Laguna, Volvo
Ezek nem vakítanak annyira vészesen. Egyébként messziről az enyém is ilyennek néz ki kb, múltkor direkt teszteltük egy haverral. Azért a projektoros megoldás sokkal jobb szerintem is.

A helyzet az, hogy nem lesz az E11-hez semmi tuningcucc, így projektoros lámpa sem. Ezt el lehet felejteni, hacsak nem csinálsz magadnak egy ilyen lámpát otthon. (Én ezen dolgozom.)

A projektoros tuninglámpákkal amúgy az a baj, hogy a 90%-uk nem motoros, így meg lehet cseszni. A másik baj, hogy a vetített képe halogénes és nem xenonos, ergo sokkal előrébb nem vagy megint. (De előrébb vagy, de nem 100%-os a rendszer és idegesítene úgy, ha már kiadtam egy valag pénzt a lámpára.)


A halogénes vetített képe:
                                                     /
                                                   /
                                                /
------------------------------------/

Xenonos vetített képe:

                                         /------------------------------------            
--------------------------------/




Nah, látható, hogy ha jönnek szembe egy jobbos kanyarból, akkor nem vakítod szét a xenonnal tervezett lámpával a szembejövő szemét szét, míg a halogén odanyomja a fényt.
(Én ezt megoldottam, de macerás volt eléggé.)


Jelenleg a projekt, hogy van 2 db törött lámpám, az szét lesz szedve és a foncsor ki lesz takargatva itt-ott, míg tökéletesen egyenes képet nem ad. Utána ott le lesz szürkére mattítva a foncsor, így nem lesz csúnya sem annyira, ahogyan néztem (az alsó részt kell kitakarni csak), és projektoros élességet ad majd a lámpa...

A másik megoldás, hogy veszek bontottan egy xenonos projektort valami más kocsiból és azt faragom be. Ezt nehéz szépre megcsinálni, illetve a másik gond, hogy ezt műszakin is könnyen észreveszik, míg a másik megoldást nem, ha okosan csinálom. És az is probléma itt, hogy akkor kellene D2S vagy hasonló izzót vennem a jelenlegi HB4 xenon fej helyett, ami extra kiadás.

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re: Minden ami világít
« Válasz #3012 Dátum: 2010.10.12 16:48:20 »
Mindezek után függetlenül attól, hogy egyet értek-e, vagy sem, várom, hogy gyártsanak vetítőlencsés lámpabúrát az E11-hez. Barna, szerinted? Jó lenne, nem?
Igazából a mostani búrába azért nem engedélyezett, mert túl sok a szórt fénye a xenonnak (hangsúlyozom, hogy a hagyományos búrákba szerelt xenonról beszélek) és emiatt vakítja a szembejövőt. Azt elhiszem, hogy be lehet állítani, hogy lásson is az ember, meg ne is vakítsa annyira a szembejövőt. Projektoros búrával, aut lámpamagasság állítás nélkül, viszont vagy fullra vakítod a szembejövőt, vagy Te nem látsz, mert lefelé hord...
 Nem hiába szerelik a gyártók már gyárilag projektoros búrákba xenonjaikat.
Persze van logika abban is, hogy, mivel a projektor viszonylag kis felületre összegyűjtve lövi ki a hatalmas mennyiségű fényt (nem, nem a vodka+CO2+szörpre gondolok :D), szükséges hozzá az automata fényszóróállítás is már csak az úthullámok miatt is.
Azzal egyet értek, hogy akár benzinkutakon lehetne létesíteni ilyen bemérő helyeket, ez jó ötlet.  :yes:


Hangsúlyozom:nekem semmi bajom a xenonokkal!A használati-móddal vitatatkoztam én is.(B.S.-nek)Ellenben a fentiekkel maradéktalanul egyetértek !
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re: Minden ami világít
« Válasz #3013 Dátum: 2010.10.12 16:53:09 »
Pesszimista vagyok. Az emberek arra sem képesek, hogy néha napján kihúzzák az olajpálcát és ránézzenek, nagyon sokan ezt soha még nem tették meg.  Azt sem tudja, hogy kiégett valamelyik égő, mert sohasem nézi meg. Sőt az sem zavarja, hogy emiatt semmit sem lát. Max, amit megtesznek, hogy tankolnak, mert különben megáll az autó.
Fényszóró beállítás? Talán ha fizetnének érte...

Pont erre akartam utalni.Az igénytelenség határtalan. :no:
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

Gergőőő

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 353
Re: Minden ami világít
« Válasz #3014 Dátum: 2010.10.12 18:42:47 »
... "legyen pontos a fényszóróm" akciót!...

Üdv!

Nekem teljesen jól be van állítva a fényszóróm, ma nézték a műszakin   :cool2:


Szerintem egy igénytelenül beállított akármien tuning égő sokkal jobban vakít mint egy normálisan beállított utólagos xenon!
Szóval: ahogy már többen előttem mondták nem az a lényeg, hogy mi hanem az hogy hogyan van használva!!!
KÚúúúLLtúúúra!!
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.12 18:57:11 írta Gergőőő »