Szerző Téma: Minden ami világít  (Megtekintve 848169 alkalommal)

0 Felhasználó és 24 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden ami világít
« Válasz #2895 Dátum: 2010.06.02 22:06:19 »
Trotter, 10 rongy kb.  :D
         

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Minden ami világít
« Válasz #2896 Dátum: 2010.06.02 22:22:08 »
értem
és hol lehet ezt a kütyüt megvásárolni és mennyiért?
Ma már egyszer kérdezted és válaszoltam ;)

ez a nemrég említett drl fekete doboz ez hogy müxik? hova kell kötni? hol lehet beszerezni?
Beszereléssel együtt van, nem kell foglalkoznod a bekötéssel.
Gyújtásra kapcsol (helyzetjelzővel együtt vagy anélkül), megvárja míg az indító motor végez, tompítottra lekapcsol, fénykűrt működik mellette. A távolsági fényszóró teljesítményét redukálja (kb. 20%), ennek mértéke szoftveresen és manuálisan is állítható, finomhangolható.
Beszerzési infó: Trotter66-nál

Gergőőő

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 353
Re: Minden ami világít
« Válasz #2897 Dátum: 2010.06.02 22:31:17 »
az ár volt a lényeg h kb mennyi de köszönöm a segítséget

Gergőőő

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 353
Re: Minden ami világít
« Válasz #2898 Dátum: 2010.06.03 16:09:22 »
sziasztok, hol találom meg hogy kell szétszedni a lámpatestet?

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden ami világít
« Válasz #2899 Dátum: 2010.06.03 16:28:35 »
sziasztok, hol találom meg hogy kell szétszedni a lámpatestet?

Sehol. Ilyen jellegű leírást nem találtam még én sem sehol sem.

Mondjuk sok lehetőség nincsen, ki kell szerelni a lámpát először is. A búra (plexi vagy üveg) általában (valami tömítéssel) rá van pattintva fülekkel a lámpatestre vagy olyan fülek rögzítik, mint sok légszűrőt, azt óvatosan le lehet szedni onnan. Van olyan megoldás is, ahol ragasztós tömítés fogja a búrát oda a lámpatesthez, ez a rosszabb megoldás. Ha sikerült a búrát lefeszegetni a lámpatestről, akkor lehet a foncsort felújítani, illetve a búrát kívül-belül kipolírozni...

Egyéb jellegű javítást vagy felújítást nem lehet csinálni és nem is kell. Általában a foncsor van elöregedve és a búra bemattulva, megsárgulva, ez okozza a problémát. A letört füleket is érdemes a kiszerelős/felújítós eksön alkalmával visszahegeszteni, illetve javítani.

Az összeszerelése fordított sorrendben történik, a búrát valami tömítő anyaggal vissza kell helyezni a lámpatestre, lehetőség szerint úgy, hogy ne legyen esély a beázásra, párásodásra... Az, hogy mennyire lesz jó a végeredmény, az kérdéses, nem lehet előre tudni, hogy a bontás után beázik-e a lámpa. Továbbá sajnos rizikós az is, hogy a búra lefeszegetése közben az eltörik, így lehet venni új lámpát a bontóban -- mert külön üveget nem lehet kapni.

Sok sikert!

Gergőőő

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 353
Re: Minden ami világít
« Válasz #2900 Dátum: 2010.06.03 16:34:39 »
értem, köszönöm, a foncsor melleti részt szeretném plasti dipel feketére gumizni, mert az most szürke és semmi szerepe nincs. ezt hangsújozom hogy semmi szerepe! mielőtt trotter agyvérézst kapna!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden ami világít
« Válasz #2901 Dátum: 2010.06.03 19:17:32 »
Magyar rendszámú autóval közlekedek itthon és Ausztriában egyaránt.Az osztrák előírások szerint a gyújtásra kell indulnia DRL-nek és bármely világítás bekapcsolásakor le kell állnia.Itt van ellentmondás a magyar szabállyal szemben,mert én úgy értelmezem,hogy nálunk együtt kell égnie a helyzetjelzőkkel és a tompított vagy távolsági kell,hogy leállítsa. :no:
Természetesen az EU-s szabály lenne nekem a szimpatikus,mert akkor semmi dolga nincs a vezetőnek,mindaddig,amíg a fényviszonyok nem indokolják valamelyik világítás bekapcsolását!Mire jó már megint ez az eltérő rendelkezés??? :nono:
Jó látom ezt?
Teljesen jól látod. Nekem is az EU-s szabály szerint van bekötve, nemrég vizsgázott az autó, simán átment így is.

Annyit még pontosítanék, hogy a ködfényszóró bekapcsolásakor sem világíthat a DRL.

Nos nem lenne Mo. ha pontosan vették volna át az EU-s rendelkezést...
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden ami világít
« Válasz #2902 Dátum: 2010.06.03 19:19:40 »
drl-ről valami kapcsolás van esetelg?

Természetesen van kapcsolási rajz és ültetési rend is, de ez a DRL-t megalkotó szellemi tulajdona, így aztán nem publikus.  :whistling:

A topicban leírtam az elvi kapcsolási kritériumokat, így aztán ha valaki talál egy ügyes villanyászt, az alapján el lehet készíteni a kütyüt. Úgy gondolom, hogy nem lesz olcsóbb, mint a már a béta tesztelésen is túljutott "fekete doboz"-unk, ami már tudomásom szerint több 10 klf. típusú autóban sikeresen üzemel.
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.03 19:21:38 írta Trotter66 »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden ami világít
« Válasz #2903 Dátum: 2010.06.03 19:23:19 »
sziasztok, hol találom meg hogy kell szétszedni a lámpatestet?


Ebben a topicban is részleteztük többedmagammal, hogy hogyan is kell egy fényszórótesten szétszedni és utána összetenni. Nem egyszerű, de nem is lehetetlen. Türelem, érzék, némi segédanyag és egy elektromos (légkeveréses) sütő kell hozzá.  ;)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden ami világít
« Válasz #2904 Dátum: 2010.06.03 19:24:58 »
értem, köszönöm, a foncsor melleti részt szeretném plasti dipel feketére gumizni, mert az most szürke és semmi szerepe nincs. ezt hangsújozom hogy semmi szerepe! mielőtt trotter agyvérézst kapna!

Én is hangsúLYozom, hogy eszem ágában sincsen agyvérzést kapni, pláne a kedvenc fórumomon!  :D  Azonban csak ezért szétszedni a lámpatestet... :hmmmm: Én nem tenném.  :hug:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Gergőőő

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 353
Re: Minden ami világít
« Válasz #2905 Dátum: 2010.06.03 20:16:41 »
köszönöm a kitérő válaszokat mindenre! remélem is nem lesz agyvérzés, már csak azért se mert sok dologban hasznos segítséget kaptam már tőled! én elektroműszerészetel is foglakozom, szóval egy elvi kapcsolás + alkatrészlista alapján el tudom készíteni. a légkeveréses elektromos sütő mire kell? :D anélkül nem lehet? :D nekem nincs olyan :(

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re: Minden ami világít
« Válasz #2906 Dátum: 2010.06.03 20:36:12 »
drl-ről valami kapcsolás van esetelg?

Először azt kell eldöntened,hogy milyen fénykibocsátó eszközt fogsz használni:LED,vagy meglévő fényszóró csökkentett teljesítménye,vagy ködlámpa helyére szerelt max.21 W-os izzókkal ellátott DRL lámpatest?Minden kapcsolási megoldás ennek a függvénye.
Pl.:a "leggagyibb" (valószínüleg nem szabályos fényintezításu,kis teljesítményigényű) LED-eket ,egyszerüen a gyújtás +12 V-ja és az 5 W-os helyzetjelző lámpa színtén + 12 V-os oldala közé kell kötni.Ennél az esetnél a LED-sor a feszültségét a gyújtás,mint +12 V, és az izzószálon keresztül mint -12 V "test" kapja.Tehát világít.Amikor bekapcsolod a helyzetjelzőket (mint első világítás-fokozat),a kis 5 W-os izzó bemenetére is rámegy a +12 V(hogy világítson).Ezáltal a DRL LED-sor mindkét pólusa + 12 V-ra kerül azaz 0 V lesz a feszültsége és elalszik.Így teljesül az a szabályfeltétel,hogy más fényforrással nem működhet együtt.Ez a fenti leírásu kapcsolás csak akkor használható,ha a DRL saját teljesítménye nagyságrendjében nem összehasollítható a 4x5 W helyzetjelző=20 W+5-10 W rendszámvilágítás értékével.Mert ha igen,akkor a sorbakapcsolás miatt akár együtt is világíthat az egész "karácsonyfa".(DRL+helyzetj.+rendszám stb.)Na ilyenkor kell egy 12 V-os relé (jelfogó) amely kis áramfelvételével nem zavarja a sorbakapcsolást és a záróérintkezője vezérli (kapcsolja)a nagyobb teljesítményű DRL lámpákat. :clap:
Remélem érthető voltam :flowers:
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden ami világít
« Válasz #2907 Dátum: 2010.06.04 18:35:56 »
köszönöm a kitérő válaszokat mindenre! remélem is nem lesz agyvérzés, már csak azért se mert sok dologban hasznos segítséget kaptam már tőled! én elektroműszerészetel is foglakozom, szóval egy elvi kapcsolás + alkatrészlista alapján el tudom készíteni. a légkeveréses elektromos sütő mire kell? :D anélkül nem lehet? :D nekem nincs olyan :(

A sütő azért kell(ene), ha a lámpatestbe kívánnád beleapplikálni a ledszalagot. Ezzel a megoldással lehet a lámpatestet és a front plexit/üveget szétszedni, mivel a hő hatására a tömítő-ragasztóanyag fellágyul és ilyenkor szét lehet választani a két elemet.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden ami világít
« Válasz #2909 Dátum: 2010.06.04 18:43:05 »
.............
Remélem érthető voltam :flowers:

Ja. :yes: :yes:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.