Jóvanna, csak megtetszett, nem mondtam, hogy 7végén LED-esítem a Corit. Csak tetszik.
Nos szóval, mielőt elkezdeném, leírom, hogy nem vagyok LED ellenes, sőt, jelenleg egy sima 1xű 1 LED-es ***t tesztelek a belső világításomban :-)
Nos, hogy miért is nem javallanám a kocsi lámpájának LED-esítését.
Szóval mindenekelőtt be kellene szerezni egy olyan LED-szalagot, mely a típusjelölésen túl tartalmazza a EU-s azonosító engedélyt, mely alapján DLR-ként felhasználható. Ez lehet típusbizonyítvány, műbizonylat, vagy a LED-szalagon elhelyezett megfelelő jelölés. (nem mindegy a kibocsátott lumenszám, a méret és az elhelyezés sem)
Namármost az igényes beszereléshez illendő a meglévő lámpatestbe beleintegrálni a led-szalagot, ami megint nem egyszerű mutatvány, ámbátor nem is ördöngősség. Ebben a topicban is többször leírtuk, hogy lehet szétszedni a lámpatesteket. Ezt követően bele kell applikálni a LED-szalagot, majd a lámpatesten ismét szivárgás-mentesen tömíteni, viszaszerelni. A lámpánk a helyén van, de most jön a villamosági rész, vagyis a szabályok szerint be kell kötni, ami tulajdonképpen egy speciális kapcsolási rend szigorú predesztinációja. Ezt is leírtam korábban, minek mivel lehet és kell együtt működnie, és mivel tilos. Ettől lesz DRL és nem egy diszkó-LED-szalag a kocsiban.
Persze jellemzően igénytelenebbnél-igénytelenebb felszerelést lehet látni az utakon a jég-kéktől a piros(!!!)ig sokféle színben. Jobb esetben különálló kapcsolóval működik, de a többsége meglátásom szerint ráköti a gyújtásra, és kész is van, ég a tompítottal, a távfénnyel és tulajdonképpen az ablakmosó-fúvóka alaphelyzetes kék LEDjével is.
Na ezek kérem szépen nem DRL-ek, mégha annak is látszanak.
Térjünk vissza Göngyi autójára és tegyük fel alapértelmezetként, hogy Gyöngyi minden érvényben lévő szabályzót betart és imígyen csavarja körbe a helyes kis békalámpáit LED-szalaggal. Van egy mutatós DRL-je nem vitás, mert szerintem is nagyon jól nézne ki a kocsi vele. (mondjuk én az indexet is körbefonnám, csak kadmiumsárgával.
)
Ezzel közlekedve az összes rendőr és NKH-s rá fog repülni a helyes békalámpás Corira és a mégcsinosabb vezetőjőjétől érdeklődne, hogy mi is ez. Persze minden papír és egyéb rendben van, de a forgalomból csak kiintenék.
Én ezért javasoltam, hogy nem kellene ezt megpróbálni, amikor kishazánban az engedély nélküli átalakításra (mindenfajtára) nagyon rászáltak az illetékes hatóságok.
Nos én most is csak a gyári rendszerre illesztett "rejtett" DRL-t tenném az első helyre, többek közt az izzótakarékosság jegyében.
Ha valakit megsértettem soraimmal, akkor utólag elnézést érte, nem volt szándékomban.