Szerző Téma: Minden ami világít  (Megtekintve 837630 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Tutivesztes

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 329
  • Bélzuhanypárlat
Minden ami világít
« Válasz #30 Dátum: 2005.01.19 00:08:54 »
Idézetet írta: "Ear"
Egy kicsit utánanéztem ennek a xenon témának.

Naszóval, CSAK olyan autóba szabad beszerelni (akár utalagosan is), amiben van
a, fényszórómosó
b, automatikus fényszóró magasság állítás.

Amennyiben ezek hiányoznak, akkor vizsgán simán lehet bukta a dologból (tudomásom szerint még nem volt, de ha kedvük úgy szottyan akkor jogosan dobják vissza  kocsit), valamint káreseménynél a biztosító jelentősen húzodozhat a fizetéstől.

A magasságállítás hiánya gondolom egyértelmű miért gond.  Amosó pedig azért kell, mert a búrán megtapadt dzsuva az ember elé egy át nem látható fényfalat vetít.

Körkérdéseim szerint a lámpák élettartama sem nevezhető hosszúnak. Tapasztalatok szerint azonos autóknál, ha van xenonos és normál változatú belőle, ELTÉRŐ a lámpák vezérlése.   :oops:  Amitől gyorsan kihalnak a xenonok, az a viszonylag sűrű ki és bekapcsolás. Ezért gyári beszerelésnél gyakran még kihúzott kulcs mellett is világít a lámpa, hogy elég hosszú idő tlejen el a ki és bekacsolás között. :)

Az élettartamnak betesz az is, hogy nincs igazán kitalálva a beszerelés.  Az ahogy sikerül, úgy puffan alapon van.  A vízzárás, mechanikai védelem vagy összejön, vagy nem.


Hát remélem hogy jól szerelik be. Vízállósággal kapcsolatban nyugodt vagyok, szerintem ezt már megoldották a most gyártott rendszereknél (nem a 45 ezres kategóriára értettem), viszont azt, hogyan fogja viselni a lámpám a beépítést, nem tudom, nem gondolkodtam azon, hogy a vezérlése milyen.... A vizsgán lehetne gond, és a bizosítóknál is, HA én nem szedetném ki ezt a vizsga előtt, és rakatnám vissza a régit :D Merthogy szerencsére semmit nem kell elvágni, barmolni, szétszabni. És még mindig azt mondom, látva Kacsabi kocsiját, hogy megcsináltatom :?  Asszem :D
Toyota Avensis II. 1.8 VVT-i Liftback Sol Tech 77

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Minden ami világít
« Válasz #31 Dátum: 2005.01.19 09:29:42 »
Biztosító. Csattansz egyet valakivel. A valaki azt mondja, azért, mert elvakítottad. Biztosító elgondolkodik. Igazságügyi szakértő jön, megállapítja xenon volt rosszul beszerelve. Biztosító nem fizet. Polgári per, amit jó nagy valószinüség szerint elvesztesz. De pénz, idő, idegesség biztosan.

Hm?

Tutivesztes

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 329
  • Bélzuhanypárlat
Minden ami világít
« Válasz #32 Dátum: 2005.01.19 18:26:43 »
Idézetet írta: "Ear"
Biztosító. Csattansz egyet valakivel. A valaki azt mondja, azért, mert elvakítottad. Biztosító elgondolkodik. Igazságügyi szakértő jön, megállapítja xenon volt rosszul beszerelve. Biztosító nem fizet. Polgári per, amit jó nagy valószinüség szerint elvesztesz. De pénz, idő, idegesség biztosan.

Hm?


Muhahahahah:D:D
Ha valaki olyan idióta, hogy nekem hajt azért mert elvakítottam, akkor remélem hogy beledöglik :D Sokszor jön velem szembe olyan kocsi, aminek pocsékúl van beállítva a fényszorója, mégsem megyek neki...nem is tudom miért. Ez nem volt jó példa :twisted:
Toyota Avensis II. 1.8 VVT-i Liftback Sol Tech 77

omega

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 103
Minden ami világít
« Válasz #33 Dátum: 2005.01.19 18:55:00 »
Üvd mindenkinek.
Ear-nak teljesen igaza van, valóban fényszorómosó és automatikus fényszorómagasságállítás szükséges a xenonhoz.
Mindenképpen fontos ,ha már utólagos a xenon az izzó fókuszba állítása
ugyanis ez változó lehet a különbözó típusok esetén.Ezt  különbözó távtartókkal érik el.
Üdvözlettel OMEGA

TOYOTA COROLLA VERSO 1,6 TERRA

Tutivesztes

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 329
  • Bélzuhanypárlat
Minden ami világít
« Válasz #34 Dátum: 2005.01.19 22:48:27 »
Idézetet írta: "omega"
Üvd mindenkinek.
Ear-nak teljesen igaza van, valóban fényszorómosó és automatikus fényszorómagasságállítás szükséges a xenonhoz.
Mindenképpen fontos ,ha már utólagos a xenon az izzó fókuszba állítása
ugyanis ez változó lehet a különbözó típusok esetén.Ezt  különbözó távtartókkal érik el.
Üdvözlettel OMEGA

TOYOTA COROLLA VERSO 1,6 TERRA


Igen ám, de ez nem egy xenon átalakítás, ez egy sima izzó csere. Ugyanis a HID xenon ugyanúgy néz ki mint a sima (az én kocsimban H7-es) izzó, és a  lámpatesten belül az ív ugyanott helyezkedik el, mint ahol az izzószál volt.(nem összekeverendő ez az átépítő készlet a D2S vagy D2R izzókkal) Tehát esetemben nem változik a fókusz (Kacsabinál sem), nem kell távtartó, csak 2 xenon izzó, hozzá az elektrónika és kábelek. Nem hiszem hogy jobban vakítana, mint bármelyik gyári xenon.
Az viszont totálisan igaz, hogy jogilag csakis autómata fényszoróállítással és mosóval lehetne beszereltetni. Mindkettőnek érthető okai vannak, bár ez az elektromos állítás nem azt jelent hogy átmegyek egy bukkanón akkor azt érzékelve állítgatja, ugyanott egy halogén is ugyanúgy vakít. A fényszoró mosó is érthető, mert a kosz töri a fényt, és nemhogy a szembejövő, de a vezető is egy fényfüggönyt lát csak, aminek ugye semmi értelme....na de akkor már nagyon mocskos a búra :D
Még én is gondolkodom a cserén, de számomra a fényerő nagyon meggyöző volt... :roll:
Toyota Avensis II. 1.8 VVT-i Liftback Sol Tech 77

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Minden ami világít
« Válasz #35 Dátum: 2005.01.20 11:23:08 »
Csak egy megjegyzés: Kacsabi autóján van mosó gyárilag.

Én akkor szoktam derülni, amikor megyünk este a pékboltba, és ott mindenki merőlegesen parkol a műhely tűzfalára. Na itt kijönnek az elétérések a halogén, xenonlámpák vetített képei között. A színképről meg ne is beszéljünk.
Egyébként bekapcsoláskor az enyém kékes, de az üzemi hőmérséklet elérése után fehéres a színe. A kocsiból meg fehérnek látom, mindadig, amig az ominózus tűzfalhoz nem érek és mellém áll egy valóban "fehér" fényű halogénnel felszerelt kolléga.

Én is SVS izzóról tértem át a xenonra.

A Carina E-mben 100/80-as Tungsragold volt, majd 2 évig üzemelt benne, szinte mindíg, de eladáisig én nem észleltem se csoki, se foncsorkárosodást. (Kánikulában tötyögve a dugóban nem használtam)
Ja a Carinán a ságásodásra hajlamos LUCAS fényszórótestek voltak.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Minden ami világít
« Válasz #36 Dátum: 2005.01.20 19:34:40 »
Idézetet írta: "Tutivesztes"
Idézetet írta: "Ear"
Biztosító. Csattansz egyet valakivel. A valaki azt mondja, azért, mert elvakítottad. Biztosító elgondolkodik. Igazságügyi szakértő jön, megállapítja xenon volt rosszul beszerelve. Biztosító nem fizet. Polgári per, amit jó nagy valószinüség szerint elvesztesz. De pénz, idő, idegesség biztosan.

Hm?


Muhahahahah:D:D
Ha valaki olyan idióta, hogy nekem hajt azért mert elvakítottam, akkor remélem hogy beledöglik :D Sokszor jön velem szembe olyan kocsi, aminek pocsékúl van beállítva a fényszorója, mégsem megyek neki...nem is tudom miért. Ez nem volt jó példa :twisted:


Látszik, kevés biztosítós rémtörténetet hallottál. Egy jó ügyvéd simán rádver egy ilyen balhét.

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8092
Minden ami világít
« Válasz #37 Dátum: 2005.01.20 20:31:46 »
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "Tutivesztes"
Idézetet írta: "Ear"
Biztosító. Csattansz egyet valakivel. A valaki azt mondja, azért, mert elvakítottad. Biztosító elgondolkodik. Igazságügyi szakértő jön, megállapítja xenon volt rosszul beszerelve. Biztosító nem fizet. Polgári per, amit jó nagy valószinüség szerint elvesztesz. De pénz, idő, idegesség biztosan.

Hm?


Muhahahahah:D:D
Ha valaki olyan idióta, hogy nekem hajt azért mert elvakítottam, akkor remélem hogy beledöglik :D Sokszor jön velem szembe olyan kocsi, aminek pocsékúl van beállítva a fényszorója, mégsem megyek neki...nem is tudom miért. Ez nem volt jó példa :twisted:


Látszik, kevés biztosítós rémtörténetet hallottál. Egy jó ügyvéd simán rádver egy ilyen balhét.


És egy még jobb ügyvéd kihúz a csávából :D
Laco 73 :D

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Minden ami világít
« Válasz #38 Dátum: 2005.01.20 23:27:34 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "Tutivesztes"
Idézetet írta: "Ear"
Biztosító. Csattansz egyet valakivel. A valaki azt mondja, azért, mert elvakítottad. Biztosító elgondolkodik. Igazságügyi szakértő jön, megállapítja xenon volt rosszul beszerelve. Biztosító nem fizet. Polgári per, amit jó nagy valószinüség szerint elvesztesz. De pénz, idő, idegesség biztosan.

Hm?


Muhahahahah:D:D
Ha valaki olyan idióta, hogy nekem hajt azért mert elvakítottam, akkor remélem hogy beledöglik :D Sokszor jön velem szembe olyan kocsi, aminek pocsékúl van beállítva a fényszorója, mégsem megyek neki...nem is tudom miért. Ez nem volt jó példa :twisted:


Látszik, kevés biztosítós rémtörténetet hallottál. Egy jó ügyvéd simán rádver egy ilyen balhét.


És egy még jobb ügyvéd kihúz a csávából :D


Abban  kevesebb  anyagi hasznot szoktak látni. [smilie=sm07.gif]

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Minden ami világít
« Válasz #39 Dátum: 2005.01.20 23:36:06 »
Idézetet írta: "Tutivesztes"
Az viszont totálisan igaz, hogy jogilag csakis autómata fényszoróállítással és mosóval lehetne beszereltetni.

Nem csak jogilag, hanem józan paraszti eszileg is. Mivel a xenon ugye _jóval_ erősebb fényt bocsát ki, az elvakítás mértéke össze sem hasonlítható egy rosszul beállított halogénizzóssal.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Tutivesztes

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 329
  • Bélzuhanypárlat
Minden ami világít
« Válasz #40 Dátum: 2005.01.21 17:43:25 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "Tutivesztes"
Az viszont totálisan igaz, hogy jogilag csakis autómata fényszoróállítással és mosóval lehetne beszereltetni.

Nem csak jogilag, hanem józan paraszti eszileg is. Mivel a xenon ugye _jóval_ erősebb fényt bocsát ki, az elvakítás mértéke össze sem hasonlítható egy rosszul beállított halogénizzóssal.



Őőőőőőőő... rengeteg xenonos jön velem szembe, és nem vakítanak el. Vajon miért? Mert a fényerő nem egyenlő a vakítással?:)
Toyota Avensis II. 1.8 VVT-i Liftback Sol Tech 77

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Minden ami világít
« Válasz #41 Dátum: 2005.01.21 18:00:25 »
Idézetet írta: "Tutivesztes"
Őőőőőőőő... rengeteg xenonos jön velem szembe, és nem vakítanak el. Vajon miért? Mert a fényerő nem egyenlő a vakítással?:)

Talán mert azok automatikusan állítódó xenonnal rendelkeznek  :roll:
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Tutivesztes

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 329
  • Bélzuhanypárlat
Minden ami világít
« Válasz #42 Dátum: 2005.01.21 22:44:06 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "Tutivesztes"
Őőőőőőőő... rengeteg xenonos jön velem szembe, és nem vakítanak el. Vajon miért? Mert a fényerő nem egyenlő a vakítással?:)

Talán mert azok automatikusan állítódó xenonnal rendelkeznek  :roll:


Ahha. Szerinted az automata másodpercenként állítja a magasságot? Jön egy bucka és HOPP, már lent is van a fény :D:D:D
Azt hiszem kissé elfogultak vagytok a xenonnal, de főleg a gyári lámpákkal kapcsolatban :) Ha valami szarúl van beállítva az vakit, ami jól, az meg nem. Ennyi:D
Toyota Avensis II. 1.8 VVT-i Liftback Sol Tech 77

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Minden ami világít
« Válasz #43 Dátum: 2005.01.21 22:47:02 »
Idézetet írta: "Tutivesztes"
Ahha. Szerinted az automata másodpercenként állítja a magasságot? Jön egy bucka és HOPP, már lent is van a fény :D:D:D

Igen, én ezt eddig így tudtam.   :roll: Javítson ki egy igazán hozzáértő, ha tévedek  :oops:
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Minden ami világít
« Válasz #44 Dátum: 2005.01.21 23:45:51 »
Még valahol olvastam egyszer a dologról...
Szóval az autómata magasságállító is csak indításkor ellenőrzi a terhelést és állítja be a magasságot, a buckák okozta pillanatnyi vakítást nem tudja kiküszöbölni!  :(
Ennek ellenére kötelező a magasságállító a Xenonhoz, hiszen egy halogén lámpánál nem olyan gáz, ha elfelejted beállítani, míg a Xenon brutális fénye nagyon tud vakítani!
Nem kell eröltetni ezt a fényszórómosó + magasságállító dolgot, be kell szerelni normálisan és kész... Arra azért mindenképpen figyelni kell, hogy be ne ázhasson se az elektronika se az izzó, mert egy ismerősömnek így ment tönkre az utólagos Xenonja!!!
Be kell állítani jól, és akkor nem vakít!
Jah, és műszakin sem szólnak érte, hiszen műszaki elött visszaalakítani nincs több 5 percnél!  :lol:
Xanyi