Hi!
Ebben a "szép" időben elgondolkoztam egy ködlámpa beépítésén (2003 Yaris Linea Sol), de tanácstalan vagyok. Ha jól gondolom, a gyári elég húzós árban lenne. Hellákat nézegettem, de abból is jópárféle van, a tucatnyi ilyen-olyan más márkájúról nem is beszélve. Egyik kérdésem tehát, kinek melyik típussal van pozitív tapasztalata, mit lenne érdemes venni (nyilván az ár is szempont), figyelembe véve azt is, hogy normálisan, túl nagy barmolás nélkül beépíthető legyen? A másik kérdés, hogy a vezetékezés elő van készítve, és csak csatlakoztani kell beépítés után a ködlámpát, vagy kompletten ki kell építeni? (Egyáltalán nem értek az efféle munkákhoz sajna) Mindenféle tanácsot, ötletet szívesen veszek!
Greg
Szia!
Nekem Hella van, meg vagyok vele elégedve. Ilyenkor ősszel szokott lenni a Bárdiautónál Hella akció. Én is így vettem, szettben. A szett tartalmazza a lámpákat, a kapcsolót, - de az ocsmány, én azt lecseréltem - a vezetékezést, a vezérlő relét, meg csavarokat, rögzítő füleket, stb.
Az én kocsimban nem volt előkészítés, fateroméban sem, én teljesen függetlenül építettem be a gyári rendszertől.
Ha a Hellát veszed, az olyan 15.000/szett árban van, ami a gyári 60-80.000-hez képest eléggé olcsó. Én az FF50-es vagy az FF75-ös modelt javaslom. Én mindegyiket jól ismerem, az FF50-es fénye kicsit messzebb visz, de nem annyira széles, az FF75 oldalra nagyon jól dobja a fényt és a határvonala is éles... Nekem az FF75 van beépítve.
Mindegyikkel van szopás, kell egy fél napot szánni rá, meg jobb, ha párban szereltek. Le kell szdni a lököst valszeg a Yaris-nál is, aztán ezek könyebben megoldhatóak ketten...
De azért nem olyan vészes dolog, nagyobb szopásom is volt már a kocsival.
A technikai részéről annyit, hogy nálam az akkuról jön le az áram egy biztivel, ami megy a relébe, onnan meg a lámpákhoz. A vezérlő oldala meg úgy van megoldva, hogy a helyzetjelző vezetékéről levezettem egy szálat, ez megy az utastérbe, ahol egy kapcsoló még meg is tudja szakítani a kört. Onnan meg megy a relébe az áram. Így csak akkor ég a ködös, ha ég a helyzetjelző is, illetve, ha bent a kapcsoló fel van nyomva. Ekkor záródik a kör, behúz a relé, majd a lámpák az akkuról megkapják az áramot...