Szerző Téma: Minden ami világít  (Megtekintve 848599 alkalommal)

0 Felhasználó és 21 vendég van a témában

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Minden ami világít
« Válasz #1815 Dátum: 2008.12.25 15:18:14 »
A H7 ugyebár sima, míg a H4-es bi(xenon). Ebből adódik a különböző vezetékelés és bekötés.
Én most szereltem be délelött, úgyhogy a bixenonról tudok tapasztalatokat írni:

A xenonizzók simán a helyükre mentek, és mivel szédszedhetőek így a gumiharangot is simán vissza lehetett tenni nyirbálás nélkül. A foglalat 3 ágán van egyenként egy furat, és adtak hozzá kis csavarokat, amivel frankón fókuszpontba lehet állítani. Én ezeket kihagytam egyenlőre, lehet később még bíbelődök velük.
A trafóknak egy kis gondolkodás után nagyon frankó helyeket találtam, mindkettő a mellékelt felfogató lemezzel gyári menetes üres lyukakra lettek felfogatva. A jobb oldali a lengéscsillapító toronyra, a bel oldali pedig az akkumulátor elé. Majd fényképeket is mellékelek később...
Ezenkívül van egy relé hozzá.
A csatlakozók összetéveszthetetlenek, csak simán össze kell dugni őket, ezenkívül oldalaként kell egy testelési pont, valamint rá kell kötni az akksi pozitív oldalára is.

Egyenlőre csak egy parkolóházba próbáltam ki... A legjobban attól féltem, hogy a vetített képe pocsék lesz, de hála az égnek nem. Majd csinálok róla fotót... Már várom hogy sötétedjen és kipróbáljam látni is lehet-e vele :D
Viszont sajnos a rádiót egy kicsit zavarja. Ezzel mit lehet kezdeni szerintetek? Nem vészes, mert az erős rádiójeleknél nem hallani semmit, viszont ami kicsit gyengébb az elkezd recsegni ha felkapcsolom a fényszórót :(

Egyenlőre ennyi.
Xanyi

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden ami világít
« Válasz #1816 Dátum: 2008.12.25 15:46:28 »
A H7 ugyebár sima, míg a H4-es bi(xenon). Ebből adódik a különböző vezetékelés és bekötés.
Én most szereltem be délelött, úgyhogy a bixenonról tudok tapasztalatokat írni:

A xenonizzók simán a helyükre mentek, és mivel szédszedhetőek így a gumiharangot is simán vissza lehetett tenni nyirbálás nélkül. A foglalat 3 ágán van egyenként egy furat, és adtak hozzá kis csavarokat, amivel frankón fókuszpontba lehet állítani. Én ezeket kihagytam egyenlőre, lehet később még bíbelődök velük.
A trafóknak egy kis gondolkodás után nagyon frankó helyeket találtam, mindkettő a mellékelt felfogató lemezzel gyári menetes üres lyukakra lettek felfogatva. A jobb oldali a lengéscsillapító toronyra, a bel oldali pedig az akkumulátor elé. Majd fényképeket is mellékelek később...
Ezenkívül van egy relé hozzá.
A csatlakozók összetéveszthetetlenek, csak simán össze kell dugni őket, ezenkívül oldalaként kell egy testelési pont, valamint rá kell kötni az akksi pozitív oldalára is.

Egyenlőre csak egy parkolóházba próbáltam ki... A legjobban attól féltem, hogy a vetített képe pocsék lesz, de hála az égnek nem. Majd csinálok róla fotót... Már várom hogy sötétedjen és kipróbáljam látni is lehet-e vele :D
Viszont sajnos a rádiót egy kicsit zavarja. Ezzel mit lehet kezdeni szerintetek? Nem vészes, mert az erős rádiójeleknél nem hallani semmit, viszont ami kicsit gyengébb az elkezd recsegni ha felkapcsolom a fényszórót :(

Egyenlőre ennyi.
Örülök, az örömödnek!

Bíbelődjél azért el a csavarokkal, érdemes nagyon potosan beállítani! A Bi ugyanis hajlamos a több szórt fényre és a foltos vetítési képre! Nomeg a vakítás sem szép dolog. Ha nem villognak, akkor nagyjából jó a beállítás, a többi már precizitás kérdése, no meg a türelemé. A leírásból én a toronyra szerelt trafóra gyanakodnék. Mindenesetre megkérdem: Mindkét trafót betekerted-e textil szigetelőszalaggal??? (alapdolog :excl:)

A rádiózavar egyetlen megoldása a trafó áthelyezése és/vagy árnyékolása. Erről olvashatsz korábban ebben a fórumban.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden ami világít
« Válasz #1817 Dátum: 2008.12.25 15:48:14 »
Képzeljétek: a Barátnőm karácsonyra egy HD Basic BiXenon szettel ajándékozott meg. 4300 K-s, pont amilyet szerettem volna :D
Köszönöm Zénókának és leszilacinak, hogy segítettek neki meglepni engem ;) Holnap máris irány a garázs, kiváncsi vagyok nagyon!!
Tapasztalatokat majd oszd már meg velünk is, mert nálunk is hasonló a helyzet és holnap után lesz a műtét ...  :sorcerer:
Ami viszont meglepett most a csomag böngészése közben, hogy míg a H7 dobozban minkét izzó az eredeti csatiból veszi le a tápot, addig addig a H4-3 esetében egy tápcsati van csak viszont van két madzag amit az aksira kell kötni pluszban, anno Profy írt valamit a testelésről ...   van amit illik tudni pluszban? :detective:

Igen, keresd Profyt, ő már álmából felébresztve is tudja, hogy mit kell csinálni. Ha simán kötöd meg nem fog működni, csak a plusz testtel, pozitívval. Ilyen a bi. Valahogy működtetni kell az árnyékolólemezt is. :-)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Minden ami világít
« Válasz #1818 Dátum: 2008.12.25 22:02:47 »
Idézet
Bíbelődjél azért el a csavarokkal, érdemes nagyon potosan beállítani! A Bi ugyanis hajlamos a több szórt fényre és a foltos vetítési képre! Nomeg a vakítás sem szép dolog. Ha nem villognak, akkor nagyjából jó a beállítás, a többi már precizitás kérdése, no meg a türelemé.

Az úton nem foltos a fény, viszont falhoz állva látszik, hogy az egyik fényszóró egy kicsit feljebb világít a másiknál, pedig ez halogénnal egyformán állt. Úgyhogy vagy a kis csavarokkal kell bíbelődnöm, vagy csak simán állítani a fényszórón. Amúgy direkt elmentem most próbálgatni, nem villogtatott senki. De én precíz vagyok, úgyhogy ha lesz még időm biztosan állítgatom még, amíg meg nem találom a legideálisabb beállítást :)

Idézet
Mindenesetre megkérdem: Mindkét trafót betekerted-e textil szigetelőszalaggal???

Nem, ezt nem tettem meg. De amint időm engedi pótolom... Köszönöm a tippet!!
Xanyi

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Minden ami világít
« Válasz #1819 Dátum: 2008.12.25 23:21:52 »

Az úton nem foltos a fény, viszont falhoz állva látszik, hogy az egyik fényszóró egy kicsit feljebb világít a másiknál, pedig ez halogénnal egyformán állt. Úgyhogy vagy a kis csavarokkal kell bíbelődnöm, vagy csak simán állítani a fényszórón. Amúgy direkt elmentem most próbálgatni, nem villogtatott senki. De én precíz vagyok, úgyhogy ha lesz még időm biztosan állítgatom még, amíg meg nem találom a legideálisabb beállítást :)


Két halogén között is van különbség izzócserekor - kiégett a gyái, beraktam az izzókészletben levő Osram-ot, és tekertem egyet a fényszórón, hogy ne álljon összevissza!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden ami világít
« Válasz #1820 Dátum: 2008.12.26 18:34:41 »
Idézet
Bíbelődjél azért el a csavarokkal, érdemes nagyon potosan beállítani! A Bi ugyanis hajlamos a több szórt fényre és a foltos vetítési képre! Nomeg a vakítás sem szép dolog. Ha nem villognak, akkor nagyjából jó a beállítás, a többi már precizitás kérdése, no meg a türelemé.

Az úton nem foltos a fény, viszont falhoz állva látszik, hogy az egyik fényszóró egy kicsit feljebb világít a másiknál, pedig ez halogénnal egyformán állt. Úgyhogy vagy a kis csavarokkal kell bíbelődnöm, vagy csak simán állítani a fényszórón. Amúgy direkt elmentem most próbálgatni, nem villogtatott senki. De én precíz vagyok, úgyhogy ha lesz még időm biztosan állítgatom még, amíg meg nem találom a legideálisabb beállítást :)

Idézet
Mindenesetre megkérdem: Mindkét trafót betekerted-e textil szigetelőszalaggal???

Nem, ezt nem tettem meg. De amint időm engedi pótolom... Köszönöm a tippet!!

Látom nekem nem hiszel... Azért másutt is kérdezel.... :1eye:  Még szerencse, hogy ugyanazt írják... :flowers:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden ami világít
« Válasz #1821 Dátum: 2008.12.26 18:53:57 »
Mivel és hogyan kell(ene) árnyékolni? Párom autójában is zavarja a rádiót állandóan a xenon.
         

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Minden ami világít
« Válasz #1822 Dátum: 2008.12.26 22:34:13 »
Dehogy nem hiszek Neked, de én ilyen vagyok. Minden témát alaposan körüljárok...
Amúgy a trafó körbetekerésével fogom kezdeni, mivel ez viszonylag egyszerű művelet, míg a trafó áthelyezése a Yaris esetében nem olyan egyszerű :S
Xanyi

Attis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 308
Re: Minden ami világít
« Válasz #1823 Dátum: 2008.12.27 13:06:12 »
Trafó árnyékolása alufóliával, igy még a hővezetés is megoldott, bár szerintem a xenoné elektronikus trafó az meg nem szokot melegedni.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Minden ami világít
« Válasz #1824 Dátum: 2008.12.27 14:54:59 »
Trafó árnyékolása alufóliával, igy még a hővezetés is megoldott, bár szerintem a xenoné elektronikus trafó az meg nem szokot melegedni.

Minden elektronikában van veszteség, tehát melegszik. -Mellesleg az elektronika a 12V egyenfeszből egy váltakozó jelet készít, amit hagyományos tekercselt "trafó" alakít ~80-90V körüli üzemi feszültséggé, nomeg ez hozza létre a 2-400V körüli begyújtást is.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden ami világít
« Válasz #1825 Dátum: 2008.12.27 18:58:07 »
Jézusmária.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Minden ami világít
« Válasz #1826 Dátum: 2008.12.27 19:05:29 »
Róla az elmúlt napokban volt gyakran szó.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden ami világít
« Válasz #1827 Dátum: 2008.12.27 19:07:34 »
Mivel és hogyan kell(ene) árnyékolni? Párom autójában is zavarja a rádiót állandóan a xenon.

Első körben textilszigetelőszalag, ha nem úgy lenne betéve. Ez mondjuk nem árnyákol, de legalább használ az esetleges zárlat, áthúzás és kóboráramok ellen. Ha lenne.
Lehet, hogy ez már önmagában megoldja a zavarást. Ha nem, akkor olvassatok vissza, korábban leírtuk, hogy mit és hogyan. Ha jól emlékezem petivel elmélkedtünk a jelenségről.

Véleményem szerint a trafó áthelyezése a legtutibb és leggyorsabb megoldás.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden ami világít
« Válasz #1828 Dátum: 2008.12.27 19:08:09 »
Róla az elmúlt napokban volt gyakran szó.
Ott az 5 pont!
 ::)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Attis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 308
Re: Minden ami világít
« Válasz #1829 Dátum: 2008.12.27 23:36:08 »
Trafó árnyékolása alufóliával, igy még a hővezetés is megoldott, bár szerintem a xenoné elektronikus trafó az meg nem szokot melegedni.

Minden elektronikában van veszteség, tehát melegszik. -Mellesleg az elektronika a 12V egyenfeszből egy váltakozó jelet készít, amit hagyományos tekercselt "trafó" alakít ~80-90V körüli üzemi feszültséggé, nomeg ez hozza létre a 2-400V körüli begyújtást is.

Ez nekem kicsit sántít. Egyenfeszültségből nem lesz váltó, ahhoz kell egy inverter, viszont ami úgymond "hagyományosan tekercselt trafó" az nálam a vasmagos dögnéhez csévetestű ami a régi neonlámpákban van ahhoz viszont külön gyújtó kell.
Amit manapság elektronikus trafónak nevezünk az súlyra könnyű csévetest anyagára nem emlékszem de nem vas vagy lemez, talán kerámia lehet, az viszont tartalmaz egy tápkapcsot áramkört ami miatt nevezik elektronikus trafónak, ami persze tartalmazza a gyújtót is.