Szerző Téma: Minden ami világít  (Megtekintve 848970 alkalommal)

0 Felhasználó és 17 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden ami világít
« Válasz #1800 Dátum: 2008.12.20 12:24:44 »
Csak annyit akartam kifejezni, hogy a saját autódban ülve esőben a legrosszabb - a köd után - a látási viszony és a fényerősség, mivel a víz elnyeli a fény nagy részét az úttestről.
A szembejövők ilyenkor szerintem is sokkal jobban világítanak, de csak amíg bele nem ülsz.  :flowers:
Ettől függetlenül jó ötlet lehet majd egy másik pilács neked a kocsiba és egy újraállítás is talán, de erre majd a szakik válaszolnak, ha gépközelbe kerülnek.  :flowers:
         

repecs

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Minden ami világít
« Válasz #1801 Dátum: 2008.12.20 13:05:11 »
A jelenség az m7 3 sávos részén pest felé érzékeltem a szélsőben 80 körül mentek én a középsőben 110 körül és a kamikázék a belsőben 140 szakadó esőben és a mellettem lévők fényére gondoltam.

Csak annyit akartam kifejezni, hogy a saját autódban ülve esőben a legrosszabb - a köd után - a látási viszony és a fényerősség, mivel a víz elnyeli a fény nagy részét az úttestről.
A szembejövők ilyenkor szerintem is sokkal jobban világítanak, de csak amíg bele nem ülsz.  :flowers:
Ettől függetlenül jó ötlet lehet majd egy másik pilács neked a kocsiba és egy újraállítás is talán, de erre majd a szakik válaszolnak, ha gépközelbe kerülnek.  :flowers:

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Minden ami világít
« Válasz #1802 Dátum: 2008.12.20 15:30:05 »
A lámpa milyen állapotban van? Foncsor szép? Izzók milyenek vannak benne? Műszerrel volt mostanában beállítva?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden ami világít
« Válasz #1803 Dátum: 2008.12.20 16:26:24 »
Nos, első körbe azt kell eldönteni, hogy cserélsz-e lámpát vagy sem. Matt-e, vagy vakult-e a foncsor? Sajnos a Carinák gyenge pontja a világítás.
Ha a lámpatestek rendben vannak, akkor vizslasd meg a csatlakozót, nincs-e beoxidálva, mert ott is elmehet a delej jelentős része.

Ha tutira nincsen a rendszernek KH baja, akkor a következőket tudom javasolni:

1.  bi-xenon, esetedben egy H4-3 gen. HID szett. 18-24E HUF Előnye a brutál fényerő, hátránya, hogy nem szabályos, nagy a szórt fénye, és mivel bi, nem lesz tökéletes a vetített fénykévéje. Jó közepes eredményt el lehet érni a beállításával. Három évente ajánlott a HID csöveket cserélni.
2. emelt wattszámú izzó 90/100 W pl Tungsragold, ez esőben, ködben, párában verhetetlen. Sárgás fényét van aki nem szereti. Ehhez tisztességesen le kell relézni a tompított és a távfény szálát is. 3E a két izzó, a relék, vezeték, csatlakozók kb. 1E HUF. Nekem ilyen van a Daihatsumban, előtte sok kocsimban teljesített nagyon jól, nekem bejön. kb 1 évet bír az izzó a cseréig.
3. Osram Nightbreaker vagy Nightguide, illetve ennek Phillips megfelelője +50-es ígérvényel. Áruk párban 5-7E HUF. Hátrányuk, hogy viszonylag rövid életűek, a Phillips továb bírja, de az ára az Osramnál borsosabb. Általában a plusszos izzók 4-8 hónapt bírnak.

Mindenegyiknek megvan az előny és hátránya.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12156
Re: Minden ami világít
« Válasz #1804 Dátum: 2008.12.20 20:42:14 »
miért birnak ilyen keveset a +os izzok?  :yawn:
ez igy gáz..nekem az izzoim tobb mimnt 5 évesek már
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden ami világít
« Válasz #1805 Dátum: 2008.12.20 20:53:56 »
miért birnak ilyen keveset a +os izzok?  :yawn:
ez igy gáz..nekem az izzoim tobb mimnt 5 évesek már

Keress rá koma! Le van írva itt is!  :alien:
.............

Na, végül is mindjárt itt a kari...

Legyen a normál izzó izzószála x vastag. Ezt megtápláljuk 12V-al és az x vastagságú izzószál 60/55 Watt teljesítményt, vagy munkát - ahogy tetszik - fejt ki, melyből y lumen-nyi fény ketetkezik az izzás folytán.  Namármost, hogyan lehet nagyobb fényt kicsalni az izzóból???
1. Megemelem a teljesítményt, csinálok 80/100, 90/100, 100/140 W-os izzót és felperzselem az utat. Igen ám, de a leadott hőmennyiség is nő, ami megterheli a lámpatestet, de ami még lényegesebb nagyobb áramerősség is rohangál a vezetékeken, csokikon, ha alul van méretezve, illetve nincsen relézve, akkor bizony melegedni kezd és akár a kocsi kigyulladását is okozhatja. Ohm törvény. (összeolvadnak a vezetékek, elolvad a szigetelés, lesz egy zárzat és annyi. (nekem a Trabi majdnem kigyulladt egy kóbor zárlat miatt, azóta óvatos vagyok)
2. Marad a teljestmény, marad a hőkibocsátás, de mégis csak azt szeretném, ha y lumennél több jönne elő az izzóból. Ezt úgy tudom elérni, hogy az izzó szálát elvékonyítom, ezért az jobban felizzik, így aztán nagyobb lesz a fénykibocsátása is. Node az izzószál vékonyítással az élettartamat csökkentettem le. Ugyanis az izzó szála (wolfram) az izzás közben "elég" és az izzó búrájában gázzá alakul. A benne lévő nemesgáz a fémionokat visszaépíti a szálba, de hát nem tökéletesen, ez vezet a szál szakadásához és így az izzó végéhez is.
Tehát, ha vékonyabb a szál (+30,+50) nagyobb a fényerő, de rövidebb az élettartam.

Én a magam részéről az 1. verziót alkalmazom.


Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Minden ami világít
« Válasz #1806 Dátum: 2008.12.20 22:31:46 »
Inkább fogalmazzunk úgy, hogy kb. 20-25e km-et bír a +50% fényű izzó, mert ha nem mész a kocsival, csak nyáron, nappal a városban, akkor az is kibír több évet. a Hagyományos izzók 40-60e km-et bírnak ( ez világított km-et jelent; kb. országuti tempóban )
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

repecs

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Minden ami világít
« Válasz #1807 Dátum: 2008.12.21 06:21:13 »
Köszönöm az infókat. Megfontolom és majd beszámolok a tapasztalatokról.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden ami világít
« Válasz #1808 Dátum: 2008.12.21 12:15:44 »
Inkább fogalmazzunk úgy, hogy kb. 20-25e km-et bír a +50% fényű izzó, mert ha nem mész a kocsival, csak nyáron, nappal a városban, akkor az is kibír több évet. a Hagyományos izzók 40-60e km-et bírnak ( ez világított km-et jelent; kb. országuti tempóban )
Ez is egy jó megközelítés, hogy km-et adunk meg, kötelező világítással.
Mondjuk nálam mindíg ég a tompított, úgy '85-óta.... Igaz, az SC-ben DRL üzemel már 2 hónapja kímélvén a xenont. :wub:
Ha nem kapcsoljuk fel, persze, hogy nem ég ki sohasem...
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12156
Re: Minden ami világít
« Válasz #1809 Dátum: 2008.12.21 16:48:55 »
koszi a helpet.
namármost. nekem még eredeti fényszoroim vannak uvegbol. a balt ki kell cserélnem mert kapott egy kovet lukas . /most celluxoztam le  :whistling:/
ha esetleg az utángyártott amit belerakok muanyag burás lesz azt nem égetik meg a +os izzok?
és a másik régi 20éves lámpa foncsorját? valoban kegyetlen hő keletkezik mert a multkor a lukas lámpámra ideuglenesen ráragasztottam egy barna vastag celluxot és úgy ráégett mint a sicc! :sorcerer: :ph34r:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden ami világít
« Válasz #1810 Dátum: 2008.12.21 18:25:50 »
koszi a helpet.
namármost. nekem még eredeti fényszoroim vannak uvegbol. a balt ki kell cserélnem mert kapott egy kovet lukas . /most celluxoztam le  :whistling:/
ha esetleg az utángyártott amit belerakok muanyag burás lesz azt nem égetik meg a +os izzok?
és a másik régi 20éves lámpa foncsorját? valoban kegyetlen hő keletkezik mert a multkor a lukas lámpámra ideuglenesen ráragasztottam egy barna vastag celluxot és úgy ráégett mint a sicc! :sorcerer: :ph34r:

Nyugi az utángyártott is üveges lesz. Azért nem lehet össze-vissza utángyártani sem...
A +os izzókkal nem lesz baj. A teljesítményük  :excl: 60/55W-os :excl: , mint a normálnak.
Olvasd el még1x, ami írtam! :online2long:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

aTTi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 384
Re: Minden ami világít
« Válasz #1811 Dátum: 2008.12.22 01:57:53 »
muszáj megosztanom a tegnapi élményemet a "Minden ami világít" topicban ...
már messziről láttam, hogy igen szépen világít egy szekér, és körvonalazódott valami, ami retro érzést keltett ... és igen egy igazi korabeli Dacia 1310 TX modell szemfenéktükröző erősségű xenon lámpákkal  :gunsmilie:
hjaj, a régi szép emlékek  :flowers:

2000 Avensis I 1.6 Sol LSE 104, 4A-FE
2003 Avensis II 1.8

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Minden ami világít
« Válasz #1812 Dátum: 2008.12.24 19:11:09 »
Képzeljétek: a Barátnőm karácsonyra egy HD Basic BiXenon szettel ajándékozott meg. 4300 K-s, pont amilyet szerettem volna :D
Köszönöm Zénókának és leszilacinak, hogy segítettek neki meglepni engem ;) Holnap máris irány a garázs, kiváncsi vagyok nagyon!!
Xanyi

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12156
Re: Minden ami világít
« Válasz #1813 Dátum: 2008.12.24 22:27:25 »
gratula! :sorcerer: :wub:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

aTTi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 384
Re: Minden ami világít
« Válasz #1814 Dátum: 2008.12.24 23:40:58 »
Képzeljétek: a Barátnőm karácsonyra egy HD Basic BiXenon szettel ajándékozott meg. 4300 K-s, pont amilyet szerettem volna :D
Köszönöm Zénókának és leszilacinak, hogy segítettek neki meglepni engem ;) Holnap máris irány a garázs, kiváncsi vagyok nagyon!!
Tapasztalatokat majd oszd már meg velünk is, mert nálunk is hasonló a helyzet és holnap után lesz a műtét ...  :sorcerer:
Ami viszont meglepett most a csomag böngészése közben, hogy míg a H7 dobozban minkét izzó az eredeti csatiból veszi le a tápot, addig addig a H4-3 esetében egy tápcsati van csak viszont van két madzag amit az aksira kell kötni pluszban, anno Profy írt valamit a testelésről ...   van amit illik tudni pluszban? :detective:

2000 Avensis I 1.6 Sol LSE 104, 4A-FE
2003 Avensis II 1.8