Szerző Téma: Minden ami világít  (Megtekintve 848165 alkalommal)

0 Felhasználó és 24 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden ami világít
« Válasz #1485 Dátum: 2008.08.11 19:00:00 »
Én is érdekesnek tartom... Maximum az lehet indok, hogy bent a műszerfal alatt a sok légzsáktól és elektronikától nem fér el, na de pl az új Yaris esetében a műszerfal alatt rengeteg üres rész van!
Magát a dobozt leszigetelni nem nagy dolog, azzal véleményem szerint nem is lesz gond. Ellenben a csatlakozókkal. Oké az is tömített típusú, de majd ha az autó 10 éves lesz, a gumi megöregszik kissé, motormosás, és már megy is be a víz, aztán kész a baj...
Én azt mondom, jobb helye lenne annak az utastérben!

Naná. Ennek ellenére, ahogy te is írtad, egy csomó autónál csakugyan a motortérben van az "agy". Pedig ott, akárhogy is nézzük, több a nedvesség, a kosz, nagyobb a hőmérséklet-ingadozás, stb. Szerintem ez is csak sima spórolás a gyártók részéről, bár nem látom át, hogy mit spórolnak meg vele. 40 centi kábelt???
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden ami világít
« Válasz #1486 Dátum: 2008.08.11 20:45:21 »
)
Naná. Ennek ellenére, ahogy te is írtad, egy csomó autónál csakugyan a motortérben van az "agy". Pedig ott, akárhogy is nézzük, több a nedvesség, a kosz, nagyobb a hőmérséklet-ingadozás, stb. Szerintem ez is csak sima spórolás a gyártók részéről, bár nem látom át, hogy mit spórolnak meg vele. 40 centi kábelt???

Nem idővel egy új motorvezérlő árástkasszírozhatják :excl: :excl:

Csak egy adalék: A benzines francia autókba  általában Sagem trafót raknak a gyárban. Az autó árában (értitekk, már az eladáskor :excl:) benne van a garis csere összege is, mert 15-30E Km körül garantáltan behal minimum egy, de legalább 3 darab, ami a technológia folytán csak párban (2, vagy 4) cserélhető. No nem Beru kerül bele, csakha a fifikás, kiokosított user direkt azt kér bele, hanem a jó öreg szürke tetős Sagem, ami ugye megint csak 15-30E km-t követően kuka.... Ki van ez találva kérem....  Jut eszembe mostanában Valeo trafókat tesznek a kocsikba, amit a Sagem gyárt továbbra is, remélhetően nem ugyanabban a gyatra minőségben, sajnos a Sagem, mint márkanév nem túl népszerű...
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Peti

  • Vendég
Re: Minden ami világít
« Válasz #1487 Dátum: 2008.08.12 10:32:05 »
Pedig ott, akárhogy is nézzük, több a nedvesség, a kosz, nagyobb a hőmérséklet-ingadozás, stb. Szerintem ez is csak sima spórolás a gyártók részéről, bár nem látom át, hogy mit spórolnak meg vele. 40 centi kábelt???

Én se értem miért oda rakták, ráadásul 30centire egy hatalmas "kráter" van a pollenszűrő házánál, Olyan mint egy mini csomagtartó :clap: oda simán berakhatták volna, az egy faxa kis szigetelt, szél-víz-pormentes hely...

Amúgy beraktam a xenont :clap: működik minden, próbáltam a legtávolabb tenni az ECU-tól, és ráadtam a trafóra a kis gumibugyiját, a túloldalt viszont megszívtam :censored: kb. 2centin múlott de nem értek össze a csatik, de ha össze is ér azt nem akartam hogy full feszüljenek a kábelek, úgyhogy beraktam az első lámpa mögé, a biztiház mellé :whistling: elsőre elég közelinek tűnik, de a biztiház tetejét leszedve jó 10centire kezdődnek a nemesebb dolgok, addig ilyen műanyag labirintus van, és ő is kapott egy Conti gumibugyogót :wub:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden ami világít
« Válasz #1488 Dátum: 2008.08.14 13:59:01 »

Amúgy beraktam a xenont :clap: működik minden, próbáltam a legtávolabb tenni az ECU-tól, és ráadtam a trafóra a kis gumibugyiját, a túloldalt viszont megszívtam :censored: kb. 2centin múlott de nem értek össze a csatik, de ha össze is ér azt nem akartam hogy full feszüljenek a kábelek, úgyhogy beraktam az első lámpa mögé, a biztiház mellé :whistling: elsőre elég közelinek tűnik, de a biztiház tetejét leszedve jó 10centire kezdődnek a nemesebb dolgok, addig ilyen műanyag labirintus van, és ő is kapott egy Conti gumibugyogót :wub:
A trafót amúgy textil szigszalaggal szokás betekeri teljesen felszerelés előtt.... Hja, akinek van gumibugyija.... :1eye:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kiscoro

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 245
Re: Minden ami világít
« Válasz #1489 Dátum: 2008.08.15 19:51:04 »
sziasztok,
tud valaki olcsón xenon szettet? azt se bánnám, ha beszerelik :) előző corollámban volt, ebből már most hiányzik :)
TS forever:)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden ami világít
« Válasz #1490 Dátum: 2008.08.15 20:14:00 »
sziasztok,
tud valaki olcsón xenon szettet? azt se bánnám, ha beszerelik :) előző corollámban volt, ebből már most hiányzik :)
Ja. H7 kellene?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kiscoro

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 245
Re: Minden ami világít
« Válasz #1491 Dátum: 2008.08.15 20:20:09 »
sziasztok,
tud valaki olcsón xenon szettet? azt se bánnám, ha beszerelik :) előző corollámban volt, ebből már most hiányzik :)
Ja. H7 kellene?
Igen
TS forever:)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden ami világít
« Válasz #1492 Dátum: 2008.08.15 20:33:04 »
sziasztok,
tud valaki olcsón xenon szettet? azt se bánnám, ha beszerelik :) előző corollámban volt, ebből már most hiányzik :)
Ja. H7 kellene?
Igen
Térjünk vissza rá 7főn, jó?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kiscoro

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 245
Re: Minden ami világít
« Válasz #1493 Dátum: 2008.08.15 20:33:45 »
sziasztok,
tud valaki olcsón xenon szettet? azt se bánnám, ha beszerelik :) előző corollámban volt, ebből már most hiányzik :)
Ja. H7 kellene?
Igen
Térjünk vissza rá 7főn, jó?
nekem ok
TS forever:)

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Minden ami világít
« Válasz #1494 Dátum: 2008.08.15 22:07:35 »
Egy lüke kérdés: H4-es utólagos létezik? És ha igen, mi pénzért? (7főn bőven ráér, köszi) :D
Gabe 254.

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Minden ami világít
« Válasz #1495 Dátum: 2008.08.16 09:33:00 »
Egy lüke kérdés: H4-es utólagos létezik? És ha igen, mi pénzért? (7főn bőven ráér, köszi) :D

Igen, de az esetek túlnyomó többségében az bixenon! (Nem is tudom van-e sima H4 :innocent:)

Elfogadható minőséget 25-30ezer ft-tól kapsz! (+beszerelés)

(Mind beszerzésre, mind beszerelésre van korrekt emberem :tt2:)
kisa
born to ride

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden ami világít
« Válasz #1496 Dátum: 2008.08.16 14:50:22 »
Egy lüke kérdés: H4-es utólagos létezik? És ha igen, mi pénzért? (7főn bőven ráér, köszi) :D

Az attól függ. Sima H4-es létezik, de akkor csak tompítottad lesz. Létezik HID-Halogén kombó (H4-2), ahol egy fix HID a tompi, a halogén a refi. Aztán van bi (H4-3), amiben egy HID csöveg mozgat egy elektromágnes tompi-távfény. És van a H4-4, ami kettő HID cső egy fejen külön a tompinak, külön a refinek.

Műszakilag a H4-es izzók helyén semelyik HID nem lesz tökéletes a vetített kép tekintetében, ugyanis a lámpa tükrének csak egy gyújtópontja van, így oda kettő külön fénykibocsátó eszköz nem tehető, ezért a pontatlanság.  Jó vetítési képet azért el lehet érni, de olyan sohasem lesz, mint egy H7-es utólagos, a projektorosról meg ne is beszéljünk...

Szóval a H4-be csak erős kompromisszumokkal lehet a HID csövet applikálni. Én a magam részéről a Dai-ba nem is tettem bele, csak a Scenicben van egy H7-es szett.

Küldtem PÜ-t az ajánlattal.

Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden ami világít
« Válasz #1497 Dátum: 2008.08.16 14:55:27 »
Ja. H7 kellene?
Igen
[/quote]
Térjünk vissza rá 7főn, jó?
[/quote]
nekem ok
[/quote]

Nos, Neked is ment PÜ.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

vkrysz

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 102
Re: Minden ami világít
« Válasz #1498 Dátum: 2008.08.18 23:03:25 »
Sziasztok.
A segítségeteket szeretném kérni + tapasztalatokat.A corollámban most akarok cserélni lámpát xenonra.
Az lenne a kérdésem h elég-e éjszaka is a normál xenon v igazán csak a bi-xenon jó?
Vagy az már túl nagy fényű   :helpsmilie:
Nincs ebben tapasztalatom kérlek segítsetek.
köszi
2004 Corolla 1.4 HB

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden ami világít
« Válasz #1499 Dátum: 2008.08.19 14:31:14 »
Sziasztok.
A segítségeteket szeretném kérni + tapasztalatokat.A corollámban most akarok cserélni lámpát xenonra.
Az lenne a kérdésem h elég-e éjszaka is a normál xenon v igazán csak a bi-xenon jó?
Vagy az már túl nagy fényű   :helpsmilie:
Nincs ebben tapasztalatom kérlek segítsetek.
köszi

Nos azt javasolom, hogy olvasd át a topicot, kérdéseidre választ találsz.

Amúgy rossz maga a kérdés, mert  olyan nincsen, hogy normál. A HID szettek kivitelét az adja meg, hogy a gépkocsit milyen halogén izzóval, még inkább foglalattal szerelték. Van H1, H7, H4, HB11 és még sok-sok fajta, most csak párat írtam a gyakoriabbak közül.

Tehát első körben azt kell eldönteni, hogy milyen van benne most, ami a tompított fényt adja.  Ha H7, vagy H1, akkor a sima HID szett a nyerő, ha H4, akkor valamelyik generációs bi-xenon szett lehet a nyerő. A Bi, nyilván drágább, mint a normál.

No, azt javasolom, hogy olvassál egy kicsit, utána szívesen válaszolok, ha maradna még kérdésed!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.