Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Minden ami világít  (Megtekintve 385039 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Tutivesztes

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 329
  • Bélzuhanypárlat
Minden ami világít
« Válasz #45 Dátum: 2005.01.22 01:32:37 »
Idézetet írta: "Xanyi"
Még valahol olvastam egyszer a dologról...
Szóval az autómata magasságállító is csak indításkor ellenőrzi a terhelést és állítja be a magasságot, a buckák okozta pillanatnyi vakítást nem tudja kiküszöbölni!  :(
Ennek ellenére kötelező a magasságállító a Xenonhoz, hiszen egy halogén lámpánál nem olyan gáz, ha elfelejted beállítani, míg a Xenon brutális fénye nagyon tud vakítani!
Nem kell eröltetni ezt a fényszórómosó + magasságállító dolgot, be kell szerelni normálisan és kész... Arra azért mindenképpen figyelni kell, hogy be ne ázhasson se az elektronika se az izzó, mert egy ismerősömnek így ment tönkre az utólagos Xenonja!!!
Be kell állítani jól, és akkor nem vakít!
Jah, és műszakin sem szólnak érte, hiszen műszaki elött visszaalakítani nincs több 5 percnél!  :lol:



Oké, ez így teljes, egyetértek. Én úgy tudtam hogy bizonyos időközönként (menet közben) vesz jeleket az automata magasságállító, és ezek szerint korigál. De logikus az is, hogy motor beindítás után vizsgál... szó ami szó, én figyelni fogok erre, ha terhelt a kocsi, lecsavarom és kész. A fényszoró mosó pedig...most a talin néztem Kacsabival és Wish-el egy Audit, mocskos volt a lámpa, xenon, de nem vakított... valami oka azért biztos van a mosónak..csak nem használják:(
Toyota Avensis II. 1.8 VVT-i Liftback Sol Tech 77

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4349
  • Autó: Avensis 1.6 Linea Terra LB '02, Prius 3 '15
Minden ami világít
« Válasz #46 Dátum: 2005.01.22 21:33:57 »
Idézetet írta: "Xanyi"
Még valahol olvastam egyszer a dologról...
Szóval az autómata magasságállító is csak indításkor ellenőrzi a terhelést és állítja be a magasságot, a buckák okozta pillanatnyi vakítást nem tudja kiküszöbölni!  :(

Hiába no, a a mechanikus dolgoknak van tehetetlensége. :-)
Folyadékba kell ányazni és akkor a bukkanóra rögtön reagál, csak az emelkedőknél és lejtőknél lesz gond.  :wink:
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Tutivesztes

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 329
  • Bélzuhanypárlat
Minden ami világít
« Válasz #47 Dátum: 2005.01.23 12:20:51 »
Idézetet írta: "afekete"
Idézetet írta: "Xanyi"
Még valahol olvastam egyszer a dologról...
Szóval az autómata magasságállító is csak indításkor ellenőrzi a terhelést és állítja be a magasságot, a buckák okozta pillanatnyi vakítást nem tudja kiküszöbölni!  :(

Hiába no, a a mechanikus dolgoknak van tehetetlensége. :-)
Folyadékba kell ányazni és akkor a bukkanóra rögtön reagál, csak az emelkedőknél és lejtőknél lesz gond.  :wink:


Igen, vagy zselébe :) Sajnos nincs olyan gyors elektromos motor, ami akár egy rövid emelkedő ideje alatt átállítaná a fényszoró magasságát... Sebaj, ez van :D
Toyota Avensis II. 1.8 VVT-i Liftback Sol Tech 77

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
  • Autó: Toyota Prius 2006; MGB GT 1974
Minden ami világít
« Válasz #48 Dátum: 2005.01.25 08:28:37 »
Rövid kérdés, rövid válasz a lámpákról:
http://totalcar.hu/autodoktor/040124c/

Kpeki

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1241
    • http://www.peki.hu
Minden ami világít
« Válasz #49 Dátum: 2005.01.29 11:10:30 »
Idézetet írta: "Xanyi"
Még valahol olvastam egyszer a dologról...
Szóval az autómata magasságállító is csak indításkor ellenőrzi a terhelést és állítja be a magasságot, a buckák okozta pillanatnyi vakítást nem tudja kiküszöbölni!  :(
Ennek ellenére kötelező a magasságállító a Xenonhoz, hiszen egy halogén lámpánál nem olyan gáz, ha elfelejted beállítani, míg a Xenon brutális fénye nagyon tud vakítani!
Nem kell eröltetni ezt a fényszórómosó + magasságállító dolgot, be kell szerelni normálisan és kész... Arra azért mindenképpen figyelni kell, hogy be ne ázhasson se az elektronika se az izzó, mert egy ismerősömnek így ment tönkre az utólagos Xenonja!!!
Be kell állítani jól, és akkor nem vakít!
Jah, és műszakin sem szólnak érte, hiszen műszaki elött visszaalakítani nincs több 5 percnél!  :lol:


Én nekem most volt (október) műszakin kexonnal :) és 1 szót nem szóltak hogy nem gyári benne és nem kérdezgettek hogy hol van az el. mosó meg a el. magasságállító. mondjuk akkor még nemis figyeltem erre mert nem tudtam hogy nem lehet e 2 nélkül kexont rakni az autóba. Jól körberöhögtem volna vizsgán ha szól hogy ezért bukik meg :):)
b]1998. :toy: Avensis 2.0i Automata[/b] ][ 97

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21853
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Minden ami világít
« Válasz #50 Dátum: 2005.02.01 07:31:06 »
A magasságállításról: Az automatikus magasságállítással rendelkező xenonok (gyári kötelező elem, a mosóval 1ütt, hogy miért azt most nem taglalom) általában nem a motorindításkor, hanem a gyújtásráadáskor állnak be a megfelelő szintre. Ezt modelleztük Kacsabival, amikor összevetettük az Ő utólagos sima xenonját az én projektoros gyárimmal.

Ha bekapcsolom gyújtás nélkül, akkor a legalacsonyabb állásban pihen, majd a gyújtás ráadásakor a beálított szintre felemeli a fénykévét, én úgy hívom, hogy "felemeli pillantását, illetve lesüti a szemét". Na mehetnék költőnek is... :-)

Mellesleg a felső szintet oldalanként ugyanúgy mechanikusan kell, illetve lehet beállítani, mint a normál, nem motoros lámpáknál is. Mint tudjuk a halogén lámpáknál is van motoros állítási lehetőség, a műszerfalon lévő szintezővel. Ilyen szintező már a 2105-ös Ladán is volt, csak ott még bowdenes megoldásban.

A bukkanókban és útegeyenletlenségeken történő áthaladáskor a szintező nem aktív, azonban, ha megpakolod a hátulját, akkor ismét beáll a korábbinak megfelelő szintbe, persze előtte, lekapcs, majd fel. Azt, hogy hogyan csinálja technikailag nem tudom, de valami vizszintet mérő parton lehet a vezérlőegysége szerintem.
Sors bona nihil aliud

Kpeki

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1241
    • http://www.peki.hu
Minden ami világít
« Válasz #51 Dátum: 2005.02.01 09:41:22 »
Muhaha, nekem legmagasabbra van allitva, mert messzebre "terít" abban az állásban, nagyon nem mozgat hogy a szembejövőt vakitja (huuu de önző vagyok  :twisted: ), kevesen villognak, mert gondolom ugy vannak vele hogy a kexon mindig vakit aztan leszarják...  8)
b]1998. :toy: Avensis 2.0i Automata[/b] ][ 97

SzzS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1930
  • A GONOSZ!
Minden ami világít
« Válasz #52 Dátum: 2005.02.10 14:02:56 »
Én a yarisba beleraktunk 140/100-as izzót tavaly tavasszal..hát mit ne mondjak elég szépen világít!!
Ha full kosz az első lámpám akkor világít úgy mint a gyári 60/55-el!! :P

Savaria

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 413
    • http://www.park-asz.hu
Minden ami világít
« Válasz #53 Dátum: 2005.02.10 14:17:51 »
Idézetet írta: "SzzS"
Én a yarisba beleraktunk 140/100-as izzót tavaly tavasszal..hát mit ne mondjak elég szépen világít!!
Ha full kosz az első lámpám akkor világít úgy mint a gyári 60/55-el!! :P


Én az asszony Yarisán 5 év után lecseréltettem a műanyag búrát, mert
olyan szinten megmattult, megsárgult, hogy gyakorlatilag elnyelte az
összes fényt. :cry:  Negatív tapasztalatod az erősebb izzóval :?:
color=green]Savaria[/color] 91

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Minden ami világít
« Válasz #54 Dátum: 2005.02.10 16:18:37 »
Nekem meg a jobb oldali foncsor egy kicsi helyen kékesen elszineződött (megégés), pedig csak +30%-as izzó volt benne, nem 140 W-os! Akkor ezekszerint a foncsor készült műszak végén!  :(
Xanyi

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21853
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Minden ami világít
« Válasz #55 Dátum: 2005.02.11 07:51:47 »
Idézetet írta: "SzzS"
Én a yarisba beleraktunk 140/100-as izzót tavaly tavasszal..hát mit ne mondjak elég szépen világít!!
Ha full kosz az első lámpám akkor világít úgy mint a gyári 60/55-el!! :P


Szerintem az már nagyon sok a foncsornnak! A Carina E.-m a 80/100 W-os izzót károsodás nélkül bírta, de a tompítot csak és kizárólag akkor éget ha viszonylag gyorsan(tartósan) haladtam a kocsival a hűtés végett.

Remélem Neked a későbbiekben nem kell cserélni a foncsortt...
Sors bona nihil aliud

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Minden ami világít
« Válasz #56 Dátum: 2005.02.11 07:57:33 »
A 100/80-ast rendszeresen használtam minden eddigi gépezetben, általában a hejzetjelző műanyagfoglalata, és/vagy a csatlakozó sarui égtek meg.

Barátom 140/100-ast használt, de ettől nagyon hamar bemattult az Accordja foncsora.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

SzzS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1930
  • A GONOSZ!
Minden ami világít
« Válasz #57 Dátum: 2005.02.11 09:18:59 »
Nekem eddig semmi negatív tapasztalatom nincs vele!Maximum ha "eldobja a foncsor a kanalat" akkor lámpát cserélek...úgyis van tarcsiban... :twisted:
Tény hogy a refi nagyon brutálisan világít!

SzzS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1930
  • A GONOSZ!
Minden ami világít
« Válasz #58 Dátum: 2005.02.11 09:21:09 »
Ja, képzeljétek nemrég megkérdezték,hogy nem akarok-e neonfényt a kocccsssi aljára meg ide oda...! Hát nekem nem lenne szívem akváriumot csinálni a yarisból az biztos,meg szerintem kicsit "bogdán-oláh módin" nézne ki!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21853
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Minden ami világít
« Válasz #59 Dátum: 2005.02.11 09:59:03 »
Idézetet írta: "Tamás69"
A 100/80-ast rendszeresen használtam minden eddigi gépezetben, általában a hejzetjelző műanyagfoglalata, és/vagy a csatlakozó sarui égtek meg.

Barátom 140/100-ast használt, de ettől nagyon hamar bemattult az Accordja foncsora.


Na most ez hogyan lehetséges? a - helyesen - 80/100-as a H4-es foglalatban bír leledzeni. A helyzetjelző meg ugye egy más ügy. Szóval a h4-es hőjétől megolvadt a foncsoron kívül lévő helyzetjelző csatija? Jól értem?

Nálam Skoda 120 GLS-ben (kockalámpás), Galant (1991-es)-ben, Carina E-ben voot 80/100-as. Sehol semmi sem égett meg, igaz ahol nem volt lerelézve  :!: mindkét kör, azt pótoltam.
Sors bona nihil aliud