Szerző Téma: Minden ami világít  (Megtekintve 846793 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Minden ami világít
« Válasz #285 Dátum: 2006.03.14 17:28:51 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "KLaco"
Hallott már valaki ilyen ködlámpáról?
Led
Ez érhet valamit ködben?

1 buta kérdés, de nem tom rá a választ:
Mi a különbség a terítő, és a szúró ködlámpa között?

Én is nézegettem már ezt a ledes izét. Túl sokat nem érhet szerintem, bár ki kellene próbálni. A ledek (főleg az ilyen olcsók) szerintem nem elég erősek ahhoz, hogy köd esetén bármi segítséget nyújtsanak. Még a legtöbb normál ködlámpa se jó semmire se.
A terítő inkább szétteríti a fényt előtted, az utat teljes szélességében világítja meg. A szúró meg inkább előre világít, nem szélességében. Szerintem a szúró messzebbre látszik, én inkább azt venném ködlámpának  :roll:
De majd jön valaki és jól megcáfol  :twisted:


Igen, és itt is vagyok. :kacsint:  :nagymosoly:  A szúrófény természetesen nem jó a ködben. Nézzük csak sorjában:

A köd nem más, mint egy alacsony felhő, vagyis rengeteg apró vízcseppecske porlasztott állapoban, ami lebeg, kavarog a levegőben viszonylag egyenletesen elosztva. A normális tompított fényszóró, úgy ahogy - mivel az úttestre nem párhuzamos módon vetíti a fénykévét - átvilágítja a ködöt. A szúrófény viszont az úttesttel párhozamos, vagy közel párhuzamos fénykévét bocsát ki, ráadásul nem írányított, hanem viszonylagosan terített fénykévét bocsát ki. (a tompítottban a lefelé vetítést fémkanál, vagy egyéb vetítőeszköz adja, így kevés a szórt fénykibocsátás) Ha ködben a tompítottra rákapcsolod a fényszórót, akkor szinte "megvakulsz", mert a ködben lebegő vízcseppecskét azonnal visszaverik a szórt fényt. Hasnlóként viselkedik a szúrófény is.

A ködfényszórók speciális vetített fénykévét állítanak elő, gyakorlatilag egy vízszintes sávban (horizontálisan) világítanak, így jóval kevesebb szórt fény bocsátanak ki, mint akár a tompítot, hogy a fényszóróról ne is beszéljünk.
A ködlámpákat nem véletlenül helyezik a lökhárító vonalában, vagy alatta el, hiszen az úttest feletti 10-30 cm magasan szinte a legnagyobb ködben is elenyésző a vízcseppecskék aránya, itt a legnagyobb az átvilágítható terület  hossza. Többek között ezért nem igazán jó megoldás, amikor a normál fényszórótestbe teszik be a gyárak a ködfényszóró egységet. (pl. Passat 1996., Ocvatica stb.)

És mégvalami: mivel horizontálisan a jól beálított fénykévék a kétsávos utat padkától-padkáig bevilágítják (a fénykéve "vastagsága" kb 5-10 cm), ködben sokkal jobban lehet érzékelni az úttest szélét, valamint az ott közlekedő kivilágítatlan gyalogost, kerékpárost, kutyát macskát, miegyebet. Itt most a normál halogén tompítottal szerelt gépkocsikról beszéltem, mert a xenon az már más tészta. Ott szélesebb a fénykéve és a a vetített fénykéve erőssége is homogénebb, mint a halogéné.
Remélem érthető voltam, ha nem kérdezzetek, ha tudok felelek.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Tondach

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 325
Minden ami világít
« Válasz #286 Dátum: 2006.03.20 18:24:52 »
Van két db. H7-es xenon izzóm.Elözö autómból,csak izzó,trafó az ment a yarisba.Eredeti xenon nem tudom hány kelvines,de nagyon pirít.Ha estleg érdekel valakit,nekem csak otthon porosodnak..

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Minden ami világít
« Válasz #287 Dátum: 2006.03.20 19:18:39 »
Idézetet írta: "Tondach"
Van két db. H7-es xenon izzóm.Elözö autómból,csak izzó,trafó az ment a yarisba.Eredeti xenon nem tudom hány kelvines,de nagyon pirít.Ha estleg érdekel valakit,nekem csak otthon porosodnak..


ÖÖÖ, csak a pontosítás végett: Van egy pár H7-es foglalatú HID égőd hóbelevanc nélkül. Jól értelmeztem? :kacsint:  :nagymosoly:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Tondach

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 325
Minden ami világít
« Válasz #288 Dátum: 2006.03.20 20:52:24 »
Pontosan,ahogy mondod.A yarisba nemrég H4-es bi-xenont raktam.

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Minden ami világít
« Válasz #289 Dátum: 2006.03.20 23:52:31 »
Idézetet írta: "Tondach"
Pontosan,ahogy mondod.A yarisba nemrég H4-es bi-xenont raktam.

Meg tudnád írni, hogy mik kerültek így a yarisba, mennyivel lett jobb a fénye (már amennyire ez leírható :) )
Mibe került az átalakítás, illetve kivitelezhető-e házilag vagy szervíz kell csinálja?
Illetve még egy kérdés: akkor ez most a fényszórómosó és az automatikus szintszabályozás hiánya miatt elméletileg szabálytalan?

Tondach

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 325
Minden ami világít
« Válasz #290 Dátum: 2006.03.21 00:41:37 »
H4-es bi-xenon szett lett bele rakva.Én csak a két izzót rendeltem meg,mert trafóm már volt az elözö autómból.Az izzókba van egy pici elektromágnes,ez kapcsolja a tompított és a távolsági fényt.Az izzó kb. fél centit mozdul elöre-hátra.Nekem helyben csinálták asszem 8000 ft-ért,egy fél nap alatt meg volt.Elég macerás,lökháritó levesz,lámpa kivesz,stb...Lámpamosóm,szintszabályzóm nincsen,müszakira majd visszacseréltetm,vagy egyezkedekm a biztossal.Rendörök nem macerálnak.A fénye brutális,talán a 6000kelvines,ennél nagyobbnál már gyengébb a fényerö és kékesebb a fény.A vetitési kép nem tökéketes,valószinüleg az izzókat kellene még elmozgatni valamerre,de jónak mondható.Nem vakít,az utat tökéletesen látni.(egy részeg bringás az életét köszönheti nekik.Füzesabonynál a sávunk közepén csalingázott...Barátnöm észre se vette,pedig az utat nézte Ö is.Na egyszóval jó,mindenképp megéri,sokat dob az autón.A két izzó 70 körül volt,a két trafó még +50 talán.Infók: www.xenonlampa.hu  ja és a kis képen a xenon pirít...

Tondach

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 325
Minden ami világít
« Válasz #291 Dátum: 2006.03.21 00:49:51 »
Nah,itt valami orosz oldal jön be...Megtaláltam ahonnan én rendeltem: www.xenonbolt.hu

Tondach

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 325
Minden ami világít
« Válasz #292 Dátum: 2006.03.21 00:59:23 »
Vagy ird be a keresöbe: xenon  kidob egy halom cimet.Egy a lényeg:igazi xenonhoz kell trafó.Az 5000 ft-os izzó csak utánzatok,van amelyik cég irja is,de nem ez a jellemzö.

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Minden ami világít
« Válasz #293 Dátum: 2006.03.21 10:35:07 »
Idézetet írta: "Tondach"
H4-es bi-xenon szett lett bele rakva.Én csak a két izzót rendeltem meg,mert trafóm már volt az elözö autómból.Az izzókba van egy pici elektromágnes,ez kapcsolja a tompított és a távolsági fényt.Az izzó kb. fél centit mozdul elöre-hátra.Nekem helyben csinálták asszem 8000 ft-ért,egy fél nap alatt meg volt.Elég macerás,lökháritó levesz,lámpa kivesz,stb...Lámpamosóm,szintszabályzóm nincsen,müszakira majd visszacseréltetm,vagy egyezkedekm a biztossal.Rendörök nem macerálnak.A fénye brutális,talán a 6000kelvines,ennél nagyobbnál már gyengébb a fényerö és kékesebb a fény.A vetitési kép nem tökéketes,valószinüleg az izzókat kellene még elmozgatni valamerre,de jónak mondható.Nem vakít,az utat tökéletesen látni.(egy részeg bringás az életét köszönheti nekik.Füzesabonynál a sávunk közepén csalingázott...Barátnöm észre se vette,pedig az utat nézte Ö is.Na egyszóval jó,mindenképp megéri,sokat dob az autón.A két izzó 70 körül volt,a két trafó még +50 talán.Infók: www.xenonlampa.hu  ja és a kis képen a xenon pirít...

Köszi az infokat!
Egyelőre azt hiszem maradnak a plusszos izzók. Tudom hogy ez fényben sehol sincsen a xenonhoz (igaz árban sem :) ), de legalább szabályos!
Ha ennyit ráköltenék, akkor nem akarom cserébe nyakamba venni a szabálytalanság miatti macerákat.

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Minden ami világít
« Válasz #294 Dátum: 2006.03.22 09:12:51 »
Idézetet írta: "Tondach"
H4-es bi-xenon szett lett bele rakva....

Szia Tondach! Én is tervezem H4-es 4300 K-s bi-xenon berakását a Carinámba, de amíg a fénykürtözéshez szükséges halogén ködlámpákat nem tudok szerezni, sajnos halasztanom kell a beszerzést. Addig gyűjtöm az infót. Te melyik gyártmányú szett "izzóit" vetted a trafóidhoz, a KDG-t vagy a JSM-et? A távolsági fénnyel mennyire vagy elégedett, mert az egyik Indexes fórumon néhányan panaszkodtak, hogy a bi-xenonok tompítottja jó, de a távfénye pocsék, mert ahhoz nem elég pontos pozícióba mozdul el a buborék a takarólemezhez képest az "izzóban". Nálad ez hogy sikerült?  :hmm:
Toyotáról csak jót vagy semmit...

Tondach

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 325
Minden ami világít
« Válasz #295 Dátum: 2006.03.22 10:58:21 »
Szia!Az az igazság,hogy nálam egyik fény sem tökéletes.A tompitott szór picit,de nem vészes,a távolsági pedig világithatna magasabbra is.Az izzókat a lenntebb emlitett cimen rendeltem,nem tudom milyen tipusúak.Naggyából ennyi.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Minden ami világít
« Válasz #296 Dátum: 2006.03.22 12:08:16 »
Sajnos a bi-xenon szettek nem tökéletesek, de hogyan is lehet egy seggel két lovat megülni....
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

rezol

  • Vendég
Minden ami világít
« Válasz #297 Dátum: 2006.03.23 21:51:21 »
Idézetet írta: "Trotter66"
A köd nem más, mint egy alacsony felhő, vagyis rengeteg apró vízcseppecske porlasztott állapoban, ami lebeg, kavarog a levegőben viszonylag egyenletesen elosztva...
Kiegészítés:
A normál, tehát nem por, homok stb köd az úttest felett 20 - 30 centire lebeg, tehát a ködfényszórók elvilágítanak alatta és láthatóvá teszik az út széleit. Erre vannak.
A ködfényszóró lencséje, üvege domború, ezért a fénykéve széttart belőle, a szúrófény lencséje, üvege homorú, ezért a fénykéve összetart. Ezért is szúrófény. Mint egy dárda. Főleg a rallysok használják, mivel pontosan az autó előtti, de távol lévő dolgokat világítja meg, míg a normál refinek szóródik a fénye.
Ezeket figyelembe véve a ködlámpának inkább a lökhárító alatt és minél kintebb, míg a szúrónak a lökhárító felett és minél inkább a közepe tájon van jobb helye.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Minden ami világít
« Válasz #298 Dátum: 2006.04.06 11:28:22 »
Utólagos xenon beépítéshez:

djsms válasz | megnéz | könyvjelző  2006.04.06 10:25:12 (5275)
Nakérem!

Leleveleztem a KF-el a xenon témát.
Összefoglalnám mi a helyzet jelenleg:
Ha a XENON szett műszaki jellemzői megfelelnek a világító és fényjelző berendezés típusához előírt követelményeknek, akkor beépíthető.(6/1990. (IV.12.) KÖHÉM rendelet 37.§ (4)) A megfelelőséget a magyarországi vezérképviseletnek kell igazolnia és a megfelelőségi tanusítványt az ügyfél kérésére át kell adni. (Ez igaz bármilyen termékre, tehát a halogénekre is, csak azzal már a kutya sem foglalkozik) Mivel egy viszonylag új termékről van szó célszerű ezt a bizonylatot elkérni, hogy egy esetleges ellenőrzés során ne legyen vitatható helyzet.
Továbbá a magasságállító és fényszórómosó kérdést is tisztáztuk. A fényszórómosó NEM kötelező, csak ajánlott. A magasság állítóból elég a manuális, ami azt jelenti, hogy az utastérből (!) több fokozatú illetve fokozatmentes kapcsolóval lehet állítani a fényszóró magasságát. Amennyiben az autóhoz gyárilag nem létezik ilyen úgy utángyártottat be lehet építeni, ha rendelkezik műbizonylattal (H-engedély).
Amennyiben utángyártottban sem létezik ilyen szett, úgy vagy más típusét lehet beépíteni amit aztán a KF-nél külön be kell vizsgáltatni, mivel ez már átalakításnak minősül vagy pedig nem lehet xenon szettet használni.

(Tehát akinek öregebb autója van ami nem rendelkezik manuális állítási lehetőséggel az így járt :/ )
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

rezol

  • Vendég
Minden ami világít
« Válasz #299 Dátum: 2006.04.06 23:46:02 »
Trotter meister, hogy áll a világítótest upgrade-ed?
Beszámol6nál! :kacsint: