Hallott már valaki ilyen ködlámpáról?
Led
Ez érhet valamit ködben?
1 buta kérdés, de nem tom rá a választ:
Mi a különbség a terítő, és a szúró ködlámpa között?
Én is nézegettem már ezt a ledes izét. Túl sokat nem érhet szerintem, bár ki kellene próbálni. A ledek (főleg az ilyen olcsók) szerintem nem elég erősek ahhoz, hogy köd esetén bármi segítséget nyújtsanak. Még a legtöbb normál ködlámpa se jó semmire se.
A terítő inkább szétteríti a fényt előtted, az utat teljes szélességében világítja meg. A szúró meg inkább előre világít, nem szélességében. Szerintem a szúró messzebbre látszik, én inkább azt venném ködlámpának :roll:
De majd jön valaki és jól megcáfol :twisted:
Igen, és itt is vagyok. :kacsint: :nagymosoly: A szúrófény természetesen nem jó a ködben. Nézzük csak sorjában:
A köd nem más, mint egy alacsony felhő, vagyis rengeteg apró vízcseppecske porlasztott állapoban, ami lebeg, kavarog a levegőben viszonylag egyenletesen elosztva. A normális tompított fényszóró, úgy ahogy - mivel az úttestre nem párhuzamos módon vetíti a fénykévét - átvilágítja a ködöt. A szúrófény viszont az úttesttel párhozamos, vagy közel párhuzamos fénykévét bocsát ki, ráadásul nem írányított, hanem viszonylagosan terített fénykévét bocsát ki. (a tompítottban a lefelé vetítést fémkanál, vagy egyéb vetítőeszköz adja, így kevés a szórt fénykibocsátás) Ha ködben a tompítottra rákapcsolod a fényszórót, akkor szinte "megvakulsz", mert a ködben lebegő vízcseppecskét azonnal visszaverik a szórt fényt. Hasnlóként viselkedik a szúrófény is.
A ködfényszórók speciális vetített fénykévét állítanak elő, gyakorlatilag egy vízszintes sávban (horizontálisan) világítanak, így jóval kevesebb szórt fény bocsátanak ki, mint akár a tompítot, hogy a fényszóróról ne is beszéljünk.
A ködlámpákat nem véletlenül helyezik a lökhárító vonalában, vagy alatta el, hiszen az úttest feletti 10-30 cm magasan szinte a legnagyobb ködben is elenyésző a vízcseppecskék aránya, itt a legnagyobb az átvilágítható terület hossza. Többek között ezért nem igazán jó megoldás, amikor a normál fényszórótestbe teszik be a gyárak a ködfényszóró egységet. (pl. Passat 1996., Ocvatica stb.)
És mégvalami: mivel horizontálisan a jól beálított fénykévék a kétsávos utat padkától-padkáig bevilágítják (a fénykéve "vastagsága" kb 5-10 cm), ködben sokkal jobban lehet érzékelni az úttest szélét, valamint az ott közlekedő kivilágítatlan gyalogost, kerékpárost, kutyát macskát, miegyebet. Itt most a normál halogén tompítottal szerelt gépkocsikról beszéltem, mert a xenon az már más tészta. Ott szélesebb a fénykéve és a a vetített fénykéve erőssége is homogénebb, mint a halogéné.
Remélem érthető voltam, ha nem kérdezzetek, ha tudok felelek.