Nem-nem. A DRL önmagában vagy a helyzetjelzőkkel együtt is éghet. A kizáró tényezők a tompított, a távolsági és a ködlámpa, illetve az esetleges kiegészítő fényszórók.
Igen-igen!Mert én egyszerüen a helyzetjezőkhöz rendeltem a kizárásos vezérlést.(
természetesen a leírt módon{
más izzón keresztül nyert -12V-al}is megvalósítható a vezérlés.
Én a skandináv autókról vettem a példát,ahol a gyújtással együtt indul a DLR.Nálunk is minden más csak akkor világít,ha már előbb a helyzetjelző működik.Nálam pedig ekkor elenged a relé ugyebár és visszaáll az eredeti állapot.Pont az történik amit Te írtál:"
önmagában"!
Na, mi a meglátás,jó lesz ez így?
Ui.:a diódák legyenek statikusan kb. 15 A-el terhelhetők és jól hűthetők természetesen.Ha 7 db diódával dolgozunk akkor kb. 23 W lesz a távolsági teljesítménye!
Leírás:A hűtőbordára szigetelt kivitelü diódákat kell szerelni,az
elsó dióda katódja legyen a hűtőbordával (és a
kocsi testjével -12V)stabil kapcsolatban!A 6.-ik(vagy7.-ik){
sorbakötött}dióda anódja megy a relé főérintkezőjére,melynek másik fele megy a távolsági fényszórók "közös testvezetékére".Ez egy relatív
vastag barna (jobboldali sor,fentről a második,)vezeték az elosztódoboz keskenyebb és balra alul található,6+6vezetéket tartalmazó, csatlakozó-dugójában!(Ebbe a dugóba futnak be a fényszórók vezetékei)A relé
behúzótekercsét pedig az előbb említett csatlakozódugó feletti,kissé nagyobb csatlakozó,6+2 vezeték,{ebben vannak a helyzetjelzők vezetékei},
balszélső vezetéksorának legalsó zöldjéről{helyzetjelző} és az elosztódoboz közepén található,nagy,4+2+3+4 vezetéket tartalmazó,csatlakozó
balszélső sor-legalsó-szintén zöld {+12V gyújtáskor}pontjairól tápláljuk. És csak ennyi az egész!!!(A dugaszolók és a helyszín leírása persze csak egy Yaris II 1,3 terra esetén lehetnek igazak.)