Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Futómü keményítés,ültetés, egyebek...  (Megtekintve 58074 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Futómü keményítés,ültetés, egyebek...
« Válasz #15 Dátum: 2005.05.11 12:07:28 »
Idézetet írta: "kishaver"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Kpeki"
Idézetet írta: "kishaver"
De ha KONI lesz, akkor sem lesz jó???, mert akkor inkább várj vele. Csak nem penészedik meg az a gumi....
Akkor nemtudom jo lesz-e. Remélem igen, de azt nem tudom, hogy mennyit ultet a koni alaphangon, vagy az is opcionálisan választható? :o
A Koni , az egy márkanév . Persze a jobbak közül ;) ... De abból is van sokféle . Persze , ha a tiéd állítható keménységű lesz , az már nem rossz darab  :) ! Mindenesetre 1 biztos : ültetni nem ülteti a futóművet semennyivel , mert a futóművet nem a lengéscsillapító ülteti , hanem a rugó  :idea: Mellesleg , ha beleér a kereked a sárvédőbe , azon a legkeményebb teló sem segít . Mindig lesz olyan úthiba és/vagy éles kanyar , ahol bele fog érni  :idea: ... Az egyetlen megoldás a sárvédő kiszélesítése !
Na ez eddig rendben van nálam. De mit lehet állítani akkor a lengéscsillapítóval??? Most már rákérdek kerekperec, lesz ami lesz. Szerintem csak a keménységen!!! De ha csak akkor ér bele Kpeki vázába a kerék, amikor terhelve használja (mondjuk 3-4 csávóval dönget), akkor nincs nagy baj, mert felkeményít és akkor már bírja. Persze akkor alig lesz csillapítása, ha jól gondolom és a váz meg mindent kap rendesen az úthibából.

Műveljetek ki rendesen ebből a lengéscsillapító dologból!!! Ja és van rá egy topic a tuning témában.


Van két külön dolog .

Az állítható keménységű lengéscsillapító , amiről eddig szó volt ; és az állítható MAGASSÁGÚ sportfutómű-készlet ("Gewindefahrwerk") , ami természetesen nem csak lengéscsillapítóból áll , hanem komplett "gólyalábakból" , rugóval együtt . Ez így , gondolom , érthető és jól elkülöníthető . Kpekinek utóbbi tökéletes megoldás lenne , de annyira nem olcsó egy ilyen szett . Viszont ha egyszer megvan , akkor az ember tényleg prímán tudja magának variálgatni :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Futómü keményítés,ültetés, egyebek...
« Válasz #16 Dátum: 2005.05.11 14:22:39 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "kishaver"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Kpeki"
Idézetet írta: "kishaver"
De ha KONI lesz, akkor sem lesz jó???, mert akkor inkább várj vele. Csak nem penészedik meg az a gumi....
Akkor nemtudom jo lesz-e. Remélem igen, de azt nem tudom, hogy mennyit ultet a koni alaphangon, vagy az is opcionálisan választható? :o
A Koni , az egy márkanév . Persze a jobbak közül ;) ... De abból is van sokféle . Persze , ha a tiéd állítható keménységű lesz , az már nem rossz darab  :) ! Mindenesetre 1 biztos : ültetni nem ülteti a futóművet semennyivel , mert a futóművet nem a lengéscsillapító ülteti , hanem a rugó  :idea: Mellesleg , ha beleér a kereked a sárvédőbe , azon a legkeményebb teló sem segít . Mindig lesz olyan úthiba és/vagy éles kanyar , ahol bele fog érni  :idea: ... Az egyetlen megoldás a sárvédő kiszélesítése !
Na ez eddig rendben van nálam. De mit lehet állítani akkor a lengéscsillapítóval??? Most már rákérdek kerekperec, lesz ami lesz. Szerintem csak a keménységen!!! De ha csak akkor ér bele Kpeki vázába a kerék, amikor terhelve használja (mondjuk 3-4 csávóval dönget), akkor nincs nagy baj, mert felkeményít és akkor már bírja. Persze akkor alig lesz csillapítása, ha jól gondolom és a váz meg mindent kap rendesen az úthibából.

Műveljetek ki rendesen ebből a lengéscsillapító dologból!!! Ja és van rá egy topic a tuning témában.


Van két külön dolog .

Az állítható keménységű lengéscsillapító , amiről eddig szó volt ; és az állítható MAGASSÁGÚ sportfutómű-készlet ("Gewindefahrwerk") , ami természetesen nem csak lengéscsillapítóból áll , hanem komplett "gólyalábakból" , rugóval együtt . Ez így , gondolom , érthető és jól elkülöníthető . Kpekinek utóbbi tökéletes megoldás lenne , de annyira nem olcsó egy ilyen szett . Viszont ha egyszer megvan , akkor az ember tényleg prímán tudja magának variálgatni :)


Viszont ezzel sem árt vigyázni...
Történt ugyanis, hogy egy haver megvette az új Clio-jára a 17-es hordó kerekeket. Gond nélkül ráment. Aztán megvette az állítható magasságú-keménységü futóműkészletet, ami teljesen más (masszívabb) felépítési mint a gyári. A lengéscsillapító annyival vastagabb, hogy így már nem megy rá a nagy kerék.
Tehát még ilyen profi futóműkészlettel is nagy odafigyeléssel kell megválasztani a kerékméretet. Főleg az ET szám fontos...
Xanyi

Kpeki

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1241
    • http://www.peki.hu
Futómü keményítés,ültetés, egyebek...
« Válasz #17 Dátum: 2005.05.17 11:00:39 »
Idézetet írta: "Xanyi"
Viszont ezzel sem árt vigyázni...
Történt ugyanis, hogy egy haver megvette az új Clio-jára a 17-es hordó kerekeket. Gond nélkül ráment. Aztán megvette az állítható magasságú-keménységü futóműkészletet, ami teljesen más (masszívabb) felépítési mint a gyári. A lengéscsillapító annyival vastagabb, hogy így már nem megy rá a nagy kerék.
Tehát még ilyen profi futóműkészlettel is nagy odafigyeléssel kell megválasztani a kerékméretet. Főleg az ET szám fontos...


Nem csak a rugótányér miatt nem fér el a kerék?
b]1998. :toy: Avensis 2.0i Automata[/b] ][ 97

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Futómü keményítés,ültetés, egyebek...
« Válasz #18 Dátum: 2005.05.17 12:15:32 »
Idézetet írta: "Kpeki"
Idézetet írta: "Xanyi"
Viszont ezzel sem árt vigyázni...
Történt ugyanis, hogy egy haver megvette az új Clio-jára a 17-es hordó kerekeket. Gond nélkül ráment. Aztán megvette az állítható magasságú-keménységü futóműkészletet, ami teljesen más (masszívabb) felépítési mint a gyári. A lengéscsillapító annyival vastagabb, hogy így már nem megy rá a nagy kerék.
Tehát még ilyen profi futóműkészlettel is nagy odafigyeléssel kell megválasztani a kerékméretet. Főleg az ET szám fontos...


Nem csak a rugótányér miatt nem fér el a kerék?


Ezt sajnos nem tudom pontosan, hiszen nem láttam csak mesélte...
Xanyi

Kpeki

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1241
    • http://www.peki.hu
Futómü keményítés,ültetés, egyebek...
« Válasz #19 Dátum: 2005.05.17 12:22:32 »
Idézetet írta: "Xanyi"
Idézetet írta: "Kpeki"
Idézetet írta: "Xanyi"
Viszont ezzel sem árt vigyázni...
Történt ugyanis, hogy egy haver megvette az új Clio-jára a 17-es hordó kerekeket. Gond nélkül ráment. Aztán megvette az állítható magasságú-keménységü futóműkészletet, ami teljesen más (masszívabb) felépítési mint a gyári. A lengéscsillapító annyival vastagabb, hogy így már nem megy rá a nagy kerék.
Tehát még ilyen profi futóműkészlettel is nagy odafigyeléssel kell megválasztani a kerékméretet. Főleg az ET szám fontos...


Nem csak a rugótányér miatt nem fér el a kerék?


Ezt sajnos nem tudom pontosan, hiszen nem láttam csak mesélte...


Mert ha a rugótányér van alacsonyan akkor elviszi 1 lengéscsillapitoshoz, vagy szol nekem, és levagjak, megemelik és visszaheggesztik. Kicsit eljebb lesz, meg keményit is rajta valamicskét de legalabb elféra kerék
b]1998. :toy: Avensis 2.0i Automata[/b] ][ 97

Momo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1097
    • http://mithrasz.fw.hu
Futómü keményítés,ültetés, egyebek...
« Válasz #20 Dátum: 2005.06.14 18:21:06 »
Egyik barátomnak Opel Omegájáva, gyönyörű, ültetett, sötétített üvegek.
Tegnap elmentünk meglátogatni egy régi ismerőst, ahogyan óvatosan járt ki az udvarról, a kocsi alja leért a kapuvasnál, szépen leszabta az alján a műanyag borítást, elég csúnyán. Minden egyes bukkanónál hallottuk, ahogy az aszfalthoz ér.
Momo 63
Toyota Corolla Hatchback 1,4

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
  • Autó: Fiat Doblo 2,0 Multijet (bocs srácok)
Futómü keményítés,ültetés, egyebek...
« Válasz #21 Dátum: 2005.06.15 08:06:12 »
Idézetet írta: "molnarl"
Egyik barátomnak Opel Omegájáva, gyönyörű, ültetett, sötétített üvegek.
Tegnap elmentünk meglátogatni egy régi ismerőst, ahogyan óvatosan járt ki az udvarról, a kocsi alja leért a kapuvasnál, szépen leszabta az alján a műanyag borítást, elég csúnyán. Minden egyes bukkanónál hallottuk, ahogy az aszfalthoz ér.
Látod látod, mekkora hülyeség az az ültetés vagy mi  :?:  :twisted:  :D  :D
Üdv: Kishaver 74

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8299
  • Autó: Yaris'08+Verso'16
Futómü keményítés,ültetés, egyebek...
« Válasz #22 Dátum: 2005.06.15 08:26:20 »
A Corolla XLI gyárilag elég alacsony... még ez is egy-egy fekvőrendőr hasát megsimizza....

Kpeki

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1241
    • http://www.peki.hu
Futómü keményítés,ültetés, egyebek...
« Válasz #23 Dátum: 2005.06.15 09:43:36 »
Idézetet írta: "molnarl"
Egyik barátomnak Opel Omegájáva, gyönyörű, ültetett, sötétített üvegek.
Tegnap elmentünk meglátogatni egy régi ismerőst, ahogyan óvatosan járt ki az udvarról, a kocsi alja leért a kapuvasnál, szépen leszabta az alján a műanyag borítást, elég csúnyán. Minden egyes bukkanónál hallottuk, ahogy az aszfalthoz ér.


Óvatosnak kell lennie az embernek ha 1 ültetett vassal jár. :D
b]1998. :toy: Avensis 2.0i Automata[/b] ][ 97

Momo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1097
    • http://mithrasz.fw.hu
Futómü keményítés,ültetés, egyebek...
« Válasz #24 Dátum: 2005.06.15 17:43:45 »
Idézetet írta: "Kpeki"
Idézetet írta: "molnarl"
Egyik barátomnak Opel Omegájáva, gyönyörű, ültetett, sötétített üvegek.
Tegnap elmentünk meglátogatni egy régi ismerőst, ahogyan óvatosan járt ki az udvarról, a kocsi alja leért a kapuvasnál, szépen leszabta az alján a műanyag borítást, elég csúnyán. Minden egyes bukkanónál hallottuk, ahogy az aszfalthoz ér.


Óvatosnak kell lennie az embernek ha 1 ültetett vassal jár. :D


Elég óvatosak voltunk. Felajánlottam neki, hogy figyelem az alját, azt mondta nem kell. Igy járt.  :(
Momo 63
Toyota Corolla Hatchback 1,4

Kpeki

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1241
    • http://www.peki.hu
Futómü keményítés,ültetés, egyebek...
« Válasz #25 Dátum: 2005.06.15 22:28:54 »
Idézetet írta: "molnarl"
Idézetet írta: "Kpeki"
Idézetet írta: "molnarl"
Egyik barátomnak Opel Omegájáva, gyönyörű, ültetett, sötétített üvegek.
Tegnap elmentünk meglátogatni egy régi ismerőst, ahogyan óvatosan járt ki az udvarról, a kocsi alja leért a kapuvasnál, szépen leszabta az alján a műanyag borítást, elég csúnyán. Minden egyes bukkanónál hallottuk, ahogy az aszfalthoz ér.


Óvatosnak kell lennie az embernek ha 1 ültetett vassal jár. :D


Elég óvatosak voltunk. Felajánlottam neki, hogy figyelem az alját, azt mondta nem kell. Igy járt.  :(


...és persze számolni kell vele hogy felakad  :lol:
b]1998. :toy: Avensis 2.0i Automata[/b] ][ 97

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24622
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Futómü keményítés,ültetés, egyebek...
« Válasz #26 Dátum: 2005.06.16 00:34:18 »
Idézetet írta: "robi"
A Corolla XLI gyárilag elég alacsony... még ez is egy-egy fekvőrendőr hasát megsimizza....

Ez sajna távol-keleti betegség: elég sok ottani kocsi alacsony. Nem a magyar járdákra tervezték őket, hogy az utakról ne is beszéljek...
music      

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8299
  • Autó: Yaris'08+Verso'16
Futómü keményítés,ültetés, egyebek...
« Válasz #27 Dátum: 2005.06.17 08:29:58 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "robi"
A Corolla XLI gyárilag elég alacsony... még ez is egy-egy fekvőrendőr hasát megsimizza....

Ez sajna távol-keleti betegség: elég sok ottani kocsi alacsony. Nem a magyar járdákra tervezték őket, hogy az utakról ne is beszéljek...

Tényleg, mindenki beszélt arról, hogy sportosabbá tevés céljából "ültetik" a kocsit... Emelés nincs? :)  :shock:

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
  • Autó: Fiat Doblo 2,0 Multijet (bocs srácok)
Futómü keményítés,ültetés, egyebek...
« Válasz #28 Dátum: 2005.06.17 10:29:52 »
Idézetet írta: "robi"
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "robi"
A Corolla XLI gyárilag elég alacsony... még ez is egy-egy fekvőrendőr hasát megsimizza....

Ez sajna távol-keleti betegség: elég sok ottani kocsi alacsony. Nem a magyar járdákra tervezték őket, hogy az utakról ne is beszéljek...

Tényleg, mindenki beszélt arról, hogy sportosabbá tevés céljából "ültetik" a kocsit... Emelés nincs? :)  :shock:
Off-roados topicba át kellene nézned...... :lol:  :lol:  Ott az emelés a tuning. Bár itt még nem beszéltek róla szerintem, mert nem az a "gyúrós" a Hiluxos banda, de dobd fel a témát és azonnal reagálnak. Rozsomák is bírja a terepet. Igaz nem :toy:, de japó!
Üdv: Kishaver 74

Kantuly Péter

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 126
  • Autó: Toyota Carina E 1.6 16V Xli 93'
Futómü keményítés,ültetés, egyebek...
« Válasz #29 Dátum: 2005.06.18 18:02:10 »
tsásztok
nem tudtok nekem mondani valami jó tuningot carina e kocsira????
140km/h alatt szédülök!!!