Mindenféle > Tuning

Futómü keményítés,ültetés, egyebek...

(1/50) > >>

SzzS:
Egy nagyon jó szakember nyilatkozata a futómű tuningról!!

Mi az alapvető különbség az utcai, illetve a sport gátló között?

Teljesen más, szinte minden tekintetben. Felépítése, megbízhatósága, működési elve, nem érdemes tovább sorolni…Az utcai lengéscsillapítóknál lényeges dolog a stabilitáson felül a komfort. A versenyautó, melyben sportgátlók vannak, leginkább egy szekérhez hasonlítható. Még azt is érzi az ember, ha átmegy egy kavicson. Ezek a gátlók speciálisan erre a célra épülnek gyárilag. Borzasztó terhelést kap minden útburkolaton,legyen az aszfalt,vagy murvás,kavicsos terep. Nyílván ezek élettartama lényegesen rövidebb,mivel egy átlagos verseny alkalmával a sport,vagy rallye gátló annyit kap,mint egy utcai 50 ezer kilométer alatt…

Belső felépítésben milyen különbség van az utcai és a sport gátló között?

Mindkét típus alapvetően olajos rendszerű. Versenycélra jellemzően az egycsöves, nagynyomású gázos lengéscsillapítót használjuk. Itt teljesen elkülönül az olajtér a gáztértől, membránnal, vagy dugattyúval választjuk el egymástól. A kétcsöves rendszernél közös az olaj és gáztér, ezeket inkább az N-es autókban használjuk. Az egycsöves rendszerű a megbízhatóbb és strapabíróbb.

Van igény az „utcai” keményítésre is?

Természetesen, sőt, ebből van több. Mi utcai sportnak nevezzük. Itt a rugóstag gyári marad, csak a lengéscsillapítókat keményítjük. Vannak gyári, kifejezetten utcai autóba való gyári rugók, gátlók, igény szerint ilyeneket is beépítünk, átalakítunk. Volt olyan autó, amit annyira leültettünk a vevő kérésére, hogy még kint is megcsodálták. Ott ugyanis csak addig ültetik le az autót, ameddig a gyári szett engedi. Mi még ezeken is tudunk alakítani.

Kérnek véleményt Tőled a versenyzők , vagy Ők maguk mondják meg, pontosan mit szeretnének?

A legtöbb esetben kőkemény lengéscsillapítót kérnek. Itt ragadom meg az alkalmat, hogy szétoszlassak egy rosszul beidegződött tévhitet. Az autó nem kizárólag a lengéscsillapító miatt lesz kemény, sőt! Sokkal fontosabb a kemény rugó, mivel az autó ettől lesz „lenyomhatatlan” , nem a gátlótól. A futómű talán legfontosabb eleme. A rugóval állítunk futómű magasságot, keménységet. A gátló tulajdonképpen ,mint az nevéből is adódik, csak csillapítja az út egyenetlenségeit. Tehát az utcai autókban, ha csak gátlót keményítünk, még nem kapunk megfelelő eredményt. Szintén rossz megoldás, ha vágunk a rugóból, hisz ezáltal egy idő után elgyengül. Néha tanácsolom nekik, hogy állítsák egy fokkal gyengébbre a gátlót, meggyőződésem, hogy gyorsabb így az autó, nem pattog annyira. Vizes úton is puhítani kell rajta, pláne, ha nem megfelelő a gumiválasztás. Van,aki hallgat rám és van aki csak pár kaland után állít a futóművén.


Miben rejlik a különbség az utcai és a rallye futómű között, a gátlókon és rúgókon felül?

Alapvető különbség, hogy nem alkalmazunk gumi szilenteket , melyek nagy tempónál engedik megnyúlni a futóművet. Tehát a GL - szemes futóművet alkalmazzuk, melynek lényege, hogy igen agresszívan az úton tartja az autót, semmilyen oldalmozgást nem enged. Hátránya viszont, hogy azonnal szakad, ha odaütjük valamihez és persze lényegesen drágább, mint a hagyományos megoldás. A gyári autóknál nincs mese, mert azokat eleve így építik, a Ladáknál bronz, illetve speciális gumiból készült szilenteket alkalmazunk, ezek évek óta jól beváltak. Lényegében a három elem mindegyike ( rugók, gátlók, GL-szemek ), szükségesek ahhoz, hogy megfelelő rallye futóművet kapjunk. Természetesen nem árt, ha van garnitúránk aszfaltra és murvára, hisz ezek mindegyike más és más. Régen, amikor még 30 Zsiguli volt a mezőnyben, még álmodni sem mertünk olyan futóművekről, amikkel ma versenyeznek. Persze akkor az sem volt kérdéses, hogy melyik futóművel menjünk, meg milyen gumival….Ma viszont nem tudsz eredményes lenni a megfelelő futómű, gumi nélkül. Hiába a nagy lóerő, spéci váltó ,ha nem tudod az útra „átadni”,mit sem ér.

Forrás: www.toljadneki.hu

Kpeki:
Nah akkor egy kis Koni ismeret megosztása a célközönségnek: (Kishaver figyelj  :lol: )

Szal vett haverom a puntoba Konit, elöre volt 50-50 hátulra a 2 db 25 pénz. Ez csak a gátló rugó nélkül!
Az astraba meg a puntoba kerul csak 50-be elölre darabja mert valamiért ebbe a 2-be drága. Többi 25pénz/db.
Tuning&Stereoban akcioban van 98e + áfa (a 4 rugostól, mindenestől) -10% ha viszed a kupont az ujságból.

Lényeg a lényeg, hogy semmelyik utólag "műtött" gátló nem ér a nyomában. Valami olyan páratlan élményt nyujt ezaltal az 1.2-s punto hogy iszonyat. Annyira jo az uttartasa, nincs oylan kanyar amit ne lehetne tövön bevenni (kis tulzassal :D:D).

kishaver:

--- Idézetet írta: "Kpeki" ---Lényeg a lényeg, hogy semmelyik utólag "műtött" gátló nem ér a nyomában. Valami olyan páratlan élményt nyujt ezaltal az 1.2-s punto hogy iszonyat. Annyira jo az uttartasa, nincs oylan kanyar amit ne lehetne tövön bevenni (kis tulzassal :D:D).
--- Idézet vége ---
Nekem csak ültető rugóm van, amire azt mondták, hogy 35/35 lesz, aztán 50/45 lett. Na ez így nem is lenne rossz, ha minden út kafa lenne Mo-n, de nem az. Rendszerint (3 naponta) akadok fel és félek, hogy a nagyobb hepe hupákon be is verhet. Mondjuk Sümeg Pápa szakaszon nem merek 100 felett nyomulni, mert igen komoly púpok vannak. Nem vicc 12-15 centisek. Ahelyett, hogy lemarnák, kibigyesztenek egy 30-as táblát, de én 30-al sem tudok kikerülni mindent!!!!

Szóval jó lenne, ha lenne egy strapabíró állítható gátlóm és nem a gyárit szívatnám, meg ha már van egy, akkor ne 50 legyen az az 50 hanem mondjuk csak 40 és talán kisebb zajjal tudnék járni kelni meg a kipuf rendszerem is tovább marad a helyén.

Mi a különbség egy ültetett autó és egy kikeményített lengéscsillapítóval rendelkező autó közt??? Példákkal illusztráljatok nekem, mert nem ültem még felkeményített autóba csak ültetettbe sokat :)

Kpeki:

--- Idézetet írta: "kishaver" ---
--- Idézetet írta: "Kpeki" ---Lényeg a lényeg, hogy semmelyik utólag "műtött" gátló nem ér a nyomában. Valami olyan páratlan élményt nyujt ezaltal az 1.2-s punto hogy iszonyat. Annyira jo az uttartasa, nincs oylan kanyar amit ne lehetne tövön bevenni (kis tulzassal :D:D).
--- Idézet vége ---
Nekem csak ültető rugóm van, amire azt mondták, hogy 35/35 lesz, aztán 50/45 lett. Na ez így nem is lenne rossz, ha minden út kafa lenne Mo-n, de nem az. Rendszerint (3 naponta) akadok fel és félek, hogy a nagyobb hepe hupákon be is verhet. Mondjuk Sümeg Pápa szakaszon nem merek 100 felett nyomulni, mert igen komoly púpok vannak. Nem vicc 12-15 centisek. Ahelyett, hogy lemarnák, kibigyesztenek egy 30-as táblát, de én 30-al sem tudok kikerülni mindent!!!!

Szóval jó lenne, ha lenne egy strapabíró állítható gátlóm és nem a gyárit szívatnám, meg ha már van egy, akkor ne 50 legyen az az 50 hanem mondjuk csak 40 és talán kisebb zajjal tudnék járni kelni meg a kipuf rendszerem is tovább marad a helyén.
--- Idézet vége ---


Állítható Koni vagy 250. Akinél én csináltattam, asszem az csinal állitható kemenysegut/magassagut.

kishaver:
250 az qrva sok!!!

Mit értesz azon, hogy csinál?? A gyárit tuningolja vagy fogja a kis fémforgácsoló eszközeit és bütyköl???

Navigáció

[0] Üzenetek főoldala

[#] Következő oldal

Teljes verzió megtekintése