hidd el ha az én orrnehéz, ócska futóművel megáldott,szervotlan, gyenge fékkel ellátott, öreg gumis autómat...
Na, erről még valami(k).
- A te autód semmivel nem orrnehezebb, mint a mai modern elsőkerekesek többsége - sőt. Mivel szedán, ezért kiegyenlítettebb a súlyelosztása. Egy mai HB kis- vagy kompakt autó esetében ez általában úgy néz ki, hogy a tömeg kétharmada (!) az első tengelyen nyugszik (üres kocsinál persze) - de előfordul 70/30 %-os arány is! A tiédnél ez tutira maximum 60/40 % lehet.
- A futóműved, mint konstrukció, nem rossz. Egy aránylag könnyű kasztni van egy olyan futóművön, amelynek az alkalmazott megoldásai, felépítése nem nagyon tér el mondjuk egy mai kisautóétól. Tehát ha minden alkatrésze (gondolok itt főleg a rugókra, teleszkópokra és szilentekre) új(szerű) lenne, akkor biztos lehetsz benne, hogy meglehetősen tempós kanyargást tenne lehetővé. Persze nem egy Clio RS-hez képest
... De az tuti, hogy bármelyik mai átlagos kisautóval tartani tudnád a lépést.
- De ehhez persze kellenének jó gumik is. 175-ösök.
- A leggyengébb pont a fékrendszer, ez valóban így van. A karosszériák biztonsága (és persze az elektronika) mellett ez az a terület, ahol a legnagyobb a szakadék a 80-as évek autói, és a mostaniak között. A te kocsid fékútja valahol 50 m körül lehet, 100 kmh-ról nullára, száraz aszfalton - pontosabban: új korában, új gumikkal volt ott. Ezt bármelyik mai átlagos kisautó jó tucat méterrel múlja alul, ami bizony tényleg komoly különbség.