Szerző Téma: Corolla '90 elõtt  (Megtekintve 705150 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

galagonya

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #390 Dátum: 2008.10.30 20:22:19 »
Szia Nagyzo!
Igen 1 napot maradt nála. Nem kellett szétszednie és azt mondta, hogy csak akkor szedné szét ha abszolút tök gáz lenne a gép és nagyon muszály lenne. Ő is óvatosan nyilatkozott egyébként  a karbiról és azt mondta nagyon nehéz szerelni és javítani, illetve költséges is mert csak eredeti alkatrészek vannak hozzá jóformán. Szerintem egyébként egy olyan szaki lenne a legideálisabb aki mondjuk toyota szakszervízes már 20 éve és maszekol otthon is:).
Üdv: G
 

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #391 Dátum: 2008.10.30 23:18:21 »
Halad a műszakira felkészítés...
Csak ma azon akadtunk meg, hogy ehhez a tipushoz-évjárathoz, nem tudunk vonóhorgot szerezni - újonan, mert már csak olyat fogadnak el.

Tudnátok véletlenül valakit, akinél érdeklődhetnénk vonóhorog ügyben?

Köszönöm. Mert mindenképpen most szeretnénk vonóhorgot, mert külön felrakatni újabb műszaki vizsga díjjal járna ugyebár.

Esetlegesen itt a környéken, ha valaki konkrétan legyártaná... illetve van errfelé szállítás, akkor úgy is jó... lenne.

Köszönöm. Bocs a környék: Ópusztaszeren lakom, tehát Alföld, vagy Szeged.... vagy valami ilyesmire gondoltam.

Dombóváron van egy cég, akik tudtommal legyártanak vonóhorgot kvázi bármihez: 74-467469 a számuk.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

madmisi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 111
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #392 Dátum: 2008.11.01 23:22:25 »
Halad a műszakira felkészítés...
Csak ma azon akadtunk meg, hogy ehhez a tipushoz-évjárathoz, nem tudunk vonóhorgot szerezni - újonan, mert már csak olyat fogadnak el.

Tudnátok véletlenül valakit, akinél érdeklődhetnénk vonóhorog ügyben?

Köszönöm. Mert mindenképpen most szeretnénk vonóhorgot, mert külön felrakatni újabb műszaki vizsga díjjal járna ugyebár.

Esetlegesen itt a környéken, ha valaki konkrétan legyártaná... illetve van errfelé szállítás, akkor úgy is jó... lenne.

Köszönöm. Bocs a környék: Ópusztaszeren lakom, tehát Alföld, vagy Szeged.... vagy valami ilyesmire gondoltam.

Nézd meg a www.zsu.hu -t kérj árajánlatot, 2 éve 25 e.-ért vettem tőlük újat amikor máshol 40-50 e. körül volt az ár.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #393 Dátum: 2008.11.05 15:34:34 »
Atis, nekünk most K vagy V karbink van? mindig elfelejtem... :yawn:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #394 Dátum: 2008.11.06 15:55:53 »
Atis, nekünk most K vagy V karbink van? mindig elfelejtem... :yawn:


V tipusú. A csúszódugattyús. Ha leveszed a légszűrőt akkor mindig eszedbe fog jutni. :)
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Nagyzo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #395 Dátum: 2008.11.06 19:25:58 »
Kedves Palaczk, kedves Madmisi!

Úgy jártam, hogy 1 hónappal a műszaki lejárta előtt elvittem a szerelőhöz az autót. Megnézte, majd kb 1 nap múlva telefonáltam neki, hogy vonóhorgot is szeretnénk az autóra. Ok, rendben.

Aztán eljött a megbeszélt nap, elvittem javításra, műszakira való felkészítésre. Másnap szólt, hogy hát ehhez az évjárathoz (87-92) nincs sablon vonóhorog, csak legyártatni lehet,... egy szegedi lakatos mester a fix kivitelű vhorgot 60 eFt-ért beszereléssel mindenestől vállalta volna.

Ez viszont vállalhatatlan volt már. Úgyhogy kértem, hogy akkor a megbeszéltek szerint műszakiztassa le az autót (vonóhorog nélkül).

Szóval mostmár ez van, de előtte én is körbenéztem a neten, és ténylegesen ehhez az évjárathoz (88) sehol nem találtam v.horgot.
Ha tudtam volna hamarabb, hogy ez így megy - gyártatni kell külön- akkor..... no mindegy.

Minden esetre köszönöm, a gyors segítségeteket.

Az autó jó lett (két hátsó lengéscsillapító, középső kipufogó, elülső kipufogó újrafelfogatás, főtengely szimering, vezérműtengelyszimering-csere, első fékjavítás (betétekkel) a jobb oldali munkahenger teljes felújítása, váltóolaj csere, szelepfedéldekni tömítés csere, jobb oldali kormány kar? csere, kormányrúd porvédőgumi csere, műszaki, zöldkártya).

A zöldkártyán saját értékkel simán átment. Gyújtása tök jó volt, semmit nem kellett egyébként a motorhoz nyulni. A motor 1,2,3,4 -es dugattyújánál 7-7-9-10 -es kompresszió. Gyertyák szépek voltak.

Szóval tök jó lett, mostmár csak a karbit lesz soron, ... úgy lehet december tájékán viszem a pécsi ajánlott karbishoz.
Ja, és még a hátsó főtengely szimeringcsere is a közeljövőben beiktatásra kerül.
Azt azért megkérdezném, hogy a hátsó vadi új lengéscsillapítókat azért csak porvédő gumival kellett volna beszerelni. Nem?
Azt azért hiányoltam róluk...
...

Kicsit hosszúra sikeredett, de úgy éreztem meg kell tisztelnem benneteket azzal, hogy ezeket megosztom, leírom.

üdv Nagyzo
Toyota Corolla 1.3 XL
1988
Motor 2E 12V 55Kw V karbi

Nagyzo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #396 Dátum: 2008.11.06 19:27:37 »
Szia Nagyzo!
Igen 1 napot maradt nála. Nem kellett szétszednie és azt mondta, hogy csak akkor szedné szét ha abszolút tök gáz lenne a gép és nagyon muszály lenne. Ő is óvatosan nyilatkozott egyébként  a karbiról és azt mondta nagyon nehéz szerelni és javítani, illetve költséges is mert csak eredeti alkatrészek vannak hozzá jóformán. Szerintem egyébként egy olyan szaki lenne a legideálisabb aki mondjuk toyota szakszervízes már 20 éve és maszekol otthon is:).
Üdv: G
 

Galagonya!

Nos, mit mutat a fogyasztásod?
Azért, ha mentél és már látszik, akkor feltétlen oszt meg légyszi, mert azért kíváncsi lennék.
Persze tudom, hogy sokminden befolyásolja, de mégis..

Köszi.
Toyota Corolla 1.3 XL
1988
Motor 2E 12V 55Kw V karbi

madmisi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 111
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #397 Dátum: 2008.11.06 19:49:53 »
Másnap szólt, hogy hát ehhez az évjárathoz (87-92) nincs sablon vonóhorog, csak legyártatni lehet,... egy szegedi lakatos mester a fix kivitelű vhorgot 60 eFt-ért beszereléssel mindenestől vállalta volna.


Ezt nem értem az én verdám is ugyanolyan volt mint a Tiéd és sehol sem mondták, hogy ehhez a típushoz nincs  v.horog. Szóval több helyen kérdeztem én is és mint már írtam a zsu.hu.-n találtam 25-ért úgy, hogy házhoz hozták (volt máshol is csak kb. a duplájáért.).

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #398 Dátum: 2008.11.06 21:52:13 »
Atis, nekünk most K vagy V karbink van? mindig elfelejtem... :yawn:


V tipusú. A csúszódugattyús. Ha leveszed a légszűrőt akkor mindig eszedbe fog jutni. :)

koszi Koma!
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #399 Dátum: 2008.11.06 21:56:16 »
Azt azért megkérdezném, hogy a hátsó vadi új lengéscsillapítókat azért csak porvédő gumival kellett volna beszerelni. Nem?
Azt azért hiányoltam róluk...

én két éve cseráltettem hátso telokat SAchs-márkát raktak bele uj porvédokkel -ez nagyon fontos- 40 ropi volt.
ezt nem értem nem adtak hozza új porvédöt? kéne!
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #400 Dátum: 2008.11.07 23:52:32 »
A motor 1,2,3,4 -es dugattyújánál 7-7-9-10 -es kompresszió.

Hány km van a kocsidban? A 7-es kompresszió, hm...  ::) ... Olajfogyasztás?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #401 Dátum: 2008.11.08 09:34:03 »
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #402 Dátum: 2008.11.08 11:15:43 »
jó kis projekt

http://corolla-ke70.blog.com/

Hűha  :yes: ... Na, ezt végigtanulmányozom, elvégre kb. ilyesmit kell majd végigcsinál(tat)nom a Coronán - meg, legalábbis részben, a Camryn is (de azt nem kell majd ennyire szétszedni).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #403 Dátum: 2008.11.08 15:05:43 »
vmi simoncar veterános cég csinálja hatvanban. ház biztos nem olcso...
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #404 Dátum: 2008.11.08 17:48:12 »
vmi simoncar veterános cég csinálja hatvanban. ház biztos nem olcso...

Kérdés: mennyi az a "nem olcsó"?

Ugyanis ha az ember ilyesmibe akar belevágni, akkor hamar rájön, hogy ma Magyarországon háromféle karosszériás van.

1. Aki el sem vállalja az ilyen melót, hogy egy részben elrohadt öreg autót kijavítson. Ez a fajta csak fiatal, karambolos autók javításával hajlandó foglalkozni - és ebből van a legtöbb. Messze a legtöbb.

2. Aki javarészt szintén karambolos javításokkal foglalkozik, de kijavítja neked a rohadást is. Nem is túl drágán. Cserébe nem is túl jól... Mert nem érti meg, hogy te nem mindenáron olcsón akarod kitaknyoltatni az (öreg, keveset érő) kocsidat, hanem szeretnéd rendesen megcsináltatni! Akkor sem érti meg, ha megpróbálod elmagyarázni neki. Tehát megcsinálja "értékarányosan" - gyorsan és olcsón, de nem túl jól. Közben jó eséllyel össze is koszolja és nem fog figyelni az apróságokra (pl. hogy a lökhárítót tartó 12 csavarból ne csak 6-ot tegyen vissza a helyére) ... Ebből a fajtából is elég sok van, de a számuk folyamatosan csökken.

3. A restaurátor. Aki drágán dolgozik és többnyire aránylag lassan is, de képes felfogni, hogy van olyan, hogy valaki egy, a piacon 200 ezret érő autó javítására hajlandó 600 ezret is áldozni - csak legyen megcsinálva jól. Ezekből ma még Magyarországon elég kevés van - de szerencsére a számuk lassan növekszik (ahogy az igény is a munkájukra).

Na, hát ilyenre lesz nekem is szükségem. Ha sor kerül a Corona kasztnijának a rendbetételére, nem az lesz a szempont, hogy olcsó legyen - hanem hogy jó legyen a munka, stimmeljenek a hézagok, egybevágjanak a vonalak és síkok stb. Inkább gyűjtök rá plusz egy évig pénzt - de legyen megcsinálva rendesen, hogy tényleg csak egyszer kelljen megcsinálni, és utána jólessen ránézni  :yes:

Amúgy ANNYIRA sok meló nem lesz a Coronán. Az alja (padlólemez, tartók, váznyúlványok stb.) egészen ép. Amit biztosan cserélni kell: a jobb külső küszöb, a két hátsó sárvédő-ív és a bal első ajtó; emellett ki kell hegeszteni mindkét oldalon a hátsó sárvédő és a csomagtér-padló találkozásánál a "zsebeket". Ezeken kívül csak kisebb, elemcsere nélkül javítható horpadások és karcok vannak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )