Szerző Téma: Corolla '90 elõtt  (Megtekintve 687929 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corolla '90 elõtt
« Válasz #90 Dátum: 2007.12.10 17:21:32 »
Idézetet írta: "joco"
ugy kezdödött, hogy belsõ fõtengelyszimeringes lett az autó.
600ezer kilométer van benne, ráfért már a csere.
ugy gondoltuk, tömitéseket is cserélünk, itt hengerfel tömitésre, szelemszár szimeringre, vezérmûtengely
szimeringre, meg hasonlókra gondolok.
a dugattyukhóz, hajtó, és nyugvócsapágyakhoz nem is nyultunk, mert nem volt értelme.
a motor szépen járt. és 6liter megállitotta, pedig autómata.
szétszedtem a mocit, a hengerfejet megcsináltattam, itt arra gondolok, hogy szelepeket, vezetõt,
szimeringet cseréltem, szelepfészkeket tisztitották ki, becsiszolták az új szelepeket , sikolták stb.
összeraktam az autót, hozzá kell tenni, nem ma kezdtem, nem is profi vagyok, de egészen értek hozzá.
minden a helyén, jött az inditás, beindult, és a füst.....  hát mint egy gõzmozdony.
hófehér gõz jött a kipufogon. az ecomomy folyamatosan a pirosban.
az autó végülis ment mint egy veszett bika, de a gõz csak jött.

hengerfej le, nyomásproba, stb. minden tökéletes.
új tömités, összerakás, a jelenség ugyan az.

az autó 6hónapja áll, mert abszolut nem tudom mit kezdjek vele.

röviden ennyi!


Síkba lett csiszolva a visszarakás elõtt a hengerfej? De olyanról is hallottam már, hogy ilyenkor a blokkot is csiszolni kellett. Ha dõl a gõz, nyilván zabálja a vizet.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

joco

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Corolla '90 elõtt
« Válasz #91 Dátum: 2007.12.10 17:40:32 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "joco"
ugy kezdödött, hogy belsõ fõtengelyszimeringes lett az autó.
600ezer kilométer van benne, ráfért már a csere.
ugy gondoltuk, tömitéseket is cserélünk, itt hengerfel tömitésre, szelemszár szimeringre, vezérmûtengely
szimeringre, meg hasonlókra gondolok.
a dugattyukhóz, hajtó, és nyugvócsapágyakhoz nem is nyultunk, mert nem volt értelme.
a motor szépen járt. és 6liter megállitotta, pedig autómata.
szétszedtem a mocit, a hengerfejet megcsináltattam, itt arra gondolok, hogy szelepeket, vezetõt,
szimeringet cseréltem, szelepfészkeket tisztitották ki, becsiszolták az új szelepeket , sikolták stb.
összeraktam az autót, hozzá kell tenni, nem ma kezdtem, nem is profi vagyok, de egészen értek hozzá.
minden a helyén, jött az inditás, beindult, és a füst.....  hát mint egy gõzmozdony.
hófehér gõz jött a kipufogon. az ecomomy folyamatosan a pirosban.
az autó végülis ment mint egy veszett bika, de a gõz csak jött.

hengerfej le, nyomásproba, stb. minden tökéletes.
új tömités, összerakás, a jelenség ugyan az.

az autó 6hónapja áll, mert abszolut nem tudom mit kezdjek vele.

röviden ennyi!


Síkba lett csiszolva a visszarakás elõtt a hengerfej? De olyanról is hallottam már, hogy ilyenkor a blokkot is csiszolni kellett. Ha dõl a gõz, nyilván zabálja a vizet.





ez igaz! de abszolut nem láttam szükségesnek, a blokk sikolását.

én még arra gondoltam, hogy ha a hengerfej furatba beleesik vmi kosz, vagy akár viz is azis bajt okozhat.
ugyanis, amikor huzzuk le a hengefejet, csak lefele tud engedni, és olvastam már, hogy hajszálrepedés keletkezett a "tágulástól" a hengerfalon.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corolla '90 elõtt
« Válasz #92 Dátum: 2007.12.10 20:25:58 »
Idézetet írta: "joco"
Síkba lett csiszolva a visszarakás elõtt a hengerfej? De olyanról is hallottam már, hogy ilyenkor a blokkot is csiszolni kellett. Ha dõl a gõz, nyilván zabálja a vizet.


ez igaz! de abszolut nem láttam szükségesnek, a blokk sikolását.

én még arra gondoltam, hogy ha a hengerfej furatba beleesik vmi kosz, vagy akár viz is azis bajt okozhat.
ugyanis, amikor huzzuk le a hengefejet, csak lefele tud engedni, és olvastam már, hogy hajszálrepedés keletkezett a "tágulástól" a hengerfalon.[/quote]

És magát a hengerfejet síkoltátok?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

joco

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Corolla '90 elõtt
« Válasz #93 Dátum: 2007.12.10 21:31:29 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "joco"
Síkba lett csiszolva a visszarakás elõtt a hengerfej? De olyanról is hallottam már, hogy ilyenkor a blokkot is csiszolni kellett. Ha dõl a gõz, nyilván zabálja a vizet.


ez igaz! de abszolut nem láttam szükségesnek, a blokk sikolását.

én még arra gondoltam, hogy ha a hengerfej furatba beleesik vmi kosz, vagy akár viz is azis bajt okozhat.
ugyanis, amikor huzzuk le a hengefejet, csak lefele tud engedni, és olvastam már, hogy hajszálrepedés keletkezett a "tágulástól" a hengerfalon.


És magát a hengerfejet síkoltátok?[/quote]


 igen!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corolla '90 elõtt
« Válasz #94 Dátum: 2007.12.10 21:38:13 »
Idézetet írta: "joco"
Idézetet írta: "Palaczk"
És magát a hengerfejet síkoltátok?


 igen!


Hát akkor itt valami nem kerek :hmm: ... Vagy tényleg elrepedt a hengerfej (de ennek nem kellett volna kiderülnie a nyomáspróba során?), vagy síkolni kéne a blokkot is, vagy nem tudom... Gondolom, a csavarokat megfelelõ nyomatékkal és sorrendben húztátok meg.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

joco

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Corolla '90 elõtt
« Válasz #95 Dátum: 2007.12.10 22:07:37 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "joco"
Idézetet írta: "Palaczk"
És magát a hengerfejet síkoltátok?


 igen!


Hát akkor itt valami nem kerek :hmm: ... Vagy tényleg elrepedt a hengerfej (de ennek nem kellett volna kiderülnie a nyomáspróba során?), vagy síkolni kéne a blokkot is, vagy nem tudom... Gondolom, a csavarokat megfelelõ nyomatékkal és sorrendben húztátok meg.




Ezekkel nem volt probléma. nem a hengerfej repedt meg, hanem maga a hengerfal, elvégre ott megy a csavar. még a blokk sikolást megprobálom, ha nem jön be kell egy másik forgattyusház.

abba esetleg tudnál majd segiteni??

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corolla '90 elõtt
« Válasz #96 Dátum: 2007.12.10 22:52:27 »
Idézetet írta: "joco"
Ezekkel nem volt probléma. nem a hengerfej repedt meg, hanem maga a hengerfal, elvégre ott megy a csavar. még a blokk sikolást megprobálom, ha nem jön be kell egy másik forgattyusház.

abba esetleg tudnál majd segiteni??


Én sajnos nem, de a Kluboldalon található boltok, bontók valamelyike remélhetõleg igen.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12147
Corolla '90 elõtt
« Válasz #97 Dátum: 2007.12.11 08:52:04 »
én sajnos ennyire nem vok benne de megnyugtató h még 400 e km van a motoromban :szemez:
2E motor futott 600 ezret?  :vag2:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corolla '90 elõtt
« Válasz #98 Dátum: 2007.12.11 15:21:06 »
Idézetet írta: "murray"
én sajnos ennyire nem vok benne de megnyugtató h még 400 e km van a motoromban :szemez:
2E motor futott 600 ezret?  :vag2:


Lehetséges. Ha nem ölték, nem folyton városban mentek vele, és kapott rendszeresen olajat meg egyebeket, akkor simán.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

troa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Corolla '90 elõtt
« Válasz #99 Dátum: 2007.12.16 19:43:58 »
sziasztok


kéne egy kis segítség nekem van egy 87-es corollám 5 ajtós 1.3-as, nem elég hogy nagy lett a fogyasztása de néha rángat menetközben.szeretném végre megcsinálni de nem tudom hol találhatom a hibát már mindent kicseréltem rajta de sajnos a hiba nem tünt el.Nem szeretnék megvállni tölle mert nagyon szeretem a kis járgányt.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Corolla '90 elõtt
« Válasz #100 Dátum: 2007.12.16 20:05:57 »
Idézetet írta: "troa"
sziasztok


kéne egy kis segítség nekem van egy 87-es corollám 5 ajtós 1.3-as, nem elég hogy nagy lett a fogyasztása de néha rángat menetközben.szeretném végre megcsinálni de nem tudom hol találhatom a hibát már mindent kicseréltem rajta de sajnos a hiba nem tünt el.Nem szeretnék megvállni tölle mert nagyon szeretem a kis járgányt.


Hát valószínû felül kéne vizsgálni a karbit meg a gyujtási rendszert. Ahhoz meg kéne egy megbízható hozzáértõ szerelõ. Esetleg a pesti kollégák tudnak ajánlani valakit ha kéred.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Nagyzo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Corolla '90 elõtt
« Válasz #101 Dátum: 2007.12.18 19:42:34 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Nagyzo"


Egyébként: ha a kocsid katalizátoros, akkor Densoból a W16EXRU-11 típus kell bele. Ha nem katalizátoros, akkor a W16EXRU. NGK-ból: ha katalizátoros akkor BPR6EY-11, ha nem katalizátoros akkor BPR6EY. (Elõbbiek az utóbbiaktól csak abban különböznek, hogy 0.8 a gyertyahézaguk, ahogy errõl korábban is szó volt.)


Nem katalizátoros, és BPR6EY-11 van benne. (Amúgy buta kérdés, de honnan tudom hogy katalizátoros-e?) A szaga nem olyan a kipufogógáznak. (egy rezgéscsillapító van a motor alatt, majd a középsõ traktusban egy -szerintem- szimpla kippuffogó dob, majd hátul meg egy sportdob (így vettük). Ha jól értem akkor jó bele ez a gyertya is? csak a hézag kell 0.8 legyen? mert most annyi.

üdv


Namost úgy jártam, hogy tegnap este elindultam a munkahelyemrõl hazafele, majd két perc múlva megálltam.
Két perc múlva újraindítottam az autót, és akkor a motor szépen zakatolt.

Hazazakatoltam vele (mint kiderült az egyik (jobbról a második) nem ment. Ez kiderült ahogy sorba járó motor mellett leszedegettük a pipákat egyesével.
Megcseréltem a gyertyát egy másikkal ( a negyedikkel, ami õzbarna volt).

És egyértelmûen nem ment az a gyertya. Na most az elõzmény az, hogy kiszedtem kb 2 hete a gyertyákat és akkor is a kettes volt olajkokszos, meg még az egyes sem volt olyan tiszta, a másik kettõ szép õzbarna volt.
Akkor megtisztogattam, kiégettem gázláng fölött õket, hézagot 0.8-ra állítottam.

1)___szóval kérdésem az, hogy valószínû, hogy valami gond van a kettes hengernél? Mi lehet a baj? (Szelepszár szimering?) Szikra  egyébként másik gyertyával szépen van.
________________________________
Kényszer megoldásnak raktunk bele egy használt bosch gyertyát, ami ugyanolyan hõértékû volt. Ezzel szépen megy jelenleg.

Bementem Szegedre a toyota márkakereskedésbe, és ott alvázszám alapján-- W16EXR-U11 jött nekik, ami 1.1 es gyertyahélzagú. Mondtam, hogy nem katalizátoros, megnézte, a gépen sem volt az, de azt mondta, akkor is ez való bele, merthogy ez egy speckó motor, ezt a gyertyát is úgy kell megrendelni, mert speckó gyertya, és nincs raktáron.

Nos akkor most ez hogy van. (most NGK BPR6EY-11 van benne 0.8-as hézaggal).

Szóval ma úgy mentem kb 100 km-t hogy 3 Ngk és 1 bosch gyertya (egyezõ hõértékû 6-os) volt benne nem tudom milyen hézaggal.

Kicsit megkavarodtam mindenesetre.

Most azon vagyok, hogy hallgatok a márkakereskedõre (1100-ft darabja) és Denso-t veszek (egyébként azt mondta, hogy a denso-k kb 60000km-t elmennek, az Ngk-k meg kb 30000-at. Akkor meg 1.1 lesz a hézag.


2)___Most mi jelentõsége van a hézagnak????
__________________________________



Várom kisegítõ válaszotokat,

Köszönettel Nagyzo.
Toyota Corolla 1.3 XL
1988
Motor 2E 12V 55Kw V karbi

Nagyzo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Corolla '90 elõtt
« Válasz #102 Dátum: 2007.12.18 19:49:30 »
Szóval korábban (két hete) megcseréltem a gyertyákat tisztítás után, és most is a kettes lett szutykos, lehet hogy már azért nem ment. Egyébként megvétel óta nem cseréltem a gyertyát még ki, látszólagosan teljesen épek, semmi hiba nem látszik rajtuk.

Esetleg elöregedhettek?
(Nem tudom mennyit mentek- mert az elõzõ tulaj sem tudja, mert röviddel azelõtt vette egy kereskedésben és nem sikerült megtudnom.
Toyota Corolla 1.3 XL
1988
Motor 2E 12V 55Kw V karbi

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12147
Corolla '90 elõtt
« Válasz #103 Dátum: 2007.12.19 08:48:54 »
ird már meg a motorkodod. 2E vagy 2E-E ?
forgalmiban /zoldkártyán van
a suerviz cd szerint a gyertyahézakod 0.08 mm
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Corolla '90 elõtt
« Válasz #104 Dátum: 2007.12.19 09:08:22 »
2E-E val az injektorost kódolták. Nem? Vagyis csak 2E lehet. Amúgy a te kocsidban van kat nélküli 2E motor murray koma. Úgyhogy mond meg légyszi.  Mi a hézag kishaver?  :nagymosoly: (Bocsi ezt nem lehetett kihagyni)

Fellapoztam a szervízönyvet és ott a 2E motorhoz csak 11-es végû gyertyakódokat hoz.

Az elektróda távolságnál meg: -2E motor:        1,1mm
                                             -4A-F motor      0,8mm
                                             -4A-GE motor    1,1mm

Ennyi nem írja, hogy most katnál vagy kat nélkülinél mi az ábra.

Amúgy azon ne lepõdj meg Nagyzo hogy a kereskedésnek nincs raktáron gyertyája. Nem sok magunkfajta megy már be oda. :) De max két nap mulva ott van az áru. Ha beírtak a gépbe akkor legközelebb csak odatelfonálsz. Bediktálod a rendszámot és megrendeled.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.