Szerző Téma: Corolla '90 elõtt  (Megtekintve 687846 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Nagyzo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Corolla '90 elõtt
« Válasz #75 Dátum: 2007.12.10 09:34:32 »
Idézetet írta: "ATIS"


JA bemész a márkakereskedésbe és veszel négy gyertyát. Az egész nem kerül többe 4-5e-nél. Biztos, hogy belevalót kapsz és gyárilag be lesz lõve a hézag.



Igen én naiv, szintén így gondoltam.
Aztán úgy jártam, hogy bementem az ország egyik neves, interneten is elérhetõ szaküzeltébe, (talán nem fontos megneveznem)
bevittem mutatóba az autóból egy gyertyát (NGK...6...), és azt mondták rá, hogy olyan nincs, meg hogy az nem is belevaló, mert az 6-os hõértékû, pedig 5-ös való bele. Akkor nem volt csak 3 db- (az 5-ösbõl) így nem vettem meg, majd elmentem egy másik üzeltbe is, ahol a számítógép ugyanúgy 5-ös hõértékût dobott ki. Aztán elõvette a régi kiskönyvet, amiben ugyanúgy megnézte évjárat szerint, stb., (úgy mint a gépen) és kideürült hogy mégis az autómban levõ 6-os a jÓ!!! Persze abból sem volt 4 db.


Szóval az ember elsõsorban bízik, és hisz. Aztán meg így jár....... :crazy:


No mindegy, csak gondoltam megosztom veletek azt ami velem megesett. Majdnem rossz gyertya került bele :mivan:


üdv mindenkinek. nagyzo
Toyota Corolla 1.3 XL
1988
Motor 2E 12V 55Kw V karbi

Nagyzo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Corolla '90 elõtt
« Válasz #76 Dátum: 2007.12.10 09:37:44 »
És még paranoiás sem vagyok :kormom:

Mert alapvetõen bízok. Vagy csak bíztam? :szemforgat:

Nem feltételeztem a rosszat, és mégis erre jutottam szerelõvel is meg gyertyával is. :otlet:



De még mindig szeretem ezt az autót. :szivecske:  És akkor is minden attól mûködik, hogy bízunk egymásban. CSak némileg kizökkentem.

üdv...
Toyota Corolla 1.3 XL
1988
Motor 2E 12V 55Kw V karbi

Nagyzo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Corolla '90 elõtt
« Válasz #77 Dátum: 2007.12.10 09:42:32 »
Bocsánat, MÁRKAKERESKEDÉS alatt mit értesz?

Toyota alkatrész szaküzlet?

(Mert nem átlagboltba mentem ám be (mondom interneten is elérhetõ, országos hálózata van), sõt a második esetben derült ki (mikor átlagboltba mentem), hogy a neves szaküzletben tévedés volt az az 5-ös gyertya). Szóval ki tudja.

De ha véletlen tud valaki Szegeden speckó Toyota szaküzletet - aminek az árai nem az egekben járnak más üzletekhez képest- szívesen venném. :nagymosoly:
Toyota Corolla 1.3 XL
1988
Motor 2E 12V 55Kw V karbi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corolla '90 elõtt
« Válasz #78 Dátum: 2007.12.10 11:33:19 »
Idézetet írta: "Nagyzo"
Bocsánat, MÁRKAKERESKEDÉS alatt mit értesz?

Toyota alkatrész szaküzlet?

(Mert nem átlagboltba mentem ám be (mondom interneten is elérhetõ, országos hálózata van), sõt a második esetben derült ki (mikor átlagboltba mentem), hogy a neves szaküzletben tévedés volt az az 5-ös gyertya). Szóval ki tudja.

De ha véletlen tud valaki Szegeden speckó Toyota szaküzletet - aminek az árai nem az egekben járnak más üzletekhez képest- szívesen venném. :nagymosoly:


Márkakereskedés, az a hivatalos Toyota képviselet, vagyis újautó-kereskedés és márkaszervíz. toyota.hu-n meg tudod nézni, hogy az országban merrefelé vannak; de minden nagyobb városban van, pl. Szegeden is. Itt megveheted a kocsidhoz a gyári Toyota gyertyát.

Ahol te voltál, az a leírásod alapján nyilván a Bárdi, Unix vagy valami hasonló.

Egyébként: ha a kocsid katalizátoros, akkor Densoból a W16EXRU-11 típus kell bele. Ha nem katalizátoros, akkor a W16EXRU. NGK-ból: ha katalizátoros akkor BPR6EY-11, ha nem katalizátoros akkor BPR6EY. (Elõbbiek az utóbbiaktól csak abban különböznek, hogy 0.8 a gyertyahézaguk, ahogy errõl korábban is szó volt.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Nagyzo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Corolla '90 elõtt
« Válasz #79 Dátum: 2007.12.10 11:42:02 »
Idézetet írta: "Palaczk"


Egyébként: ha a kocsid katalizátoros, akkor Densoból a W16EXRU-11 típus kell bele. Ha nem katalizátoros, akkor a W16EXRU. NGK-ból: ha katalizátoros akkor BPR6EY-11, ha nem katalizátoros akkor BPR6EY. (Elõbbiek az utóbbiaktól csak abban különböznek, hogy 0.8 a gyertyahézaguk, ahogy errõl korábban is szó volt.)


Nem katalizátoros, és BPR6EY-11 van benne. (Amúgy buta kérdés, de honnan tudom hogy katalizátoros-e?) A szaga nem olyan a kipufogógáznak. (egy rezgéscsillapító van a motor alatt, majd a középsõ traktusban egy -szerintem- szimpla kippuffogó dob, majd hátul meg egy sportdob (így vettük). Ha jól értem akkor jó bele ez a gyertya is? csak a hézag kell 0.8 legyen? mert most annyi.

Amúgy igen kimondva unix volt.

üdv
Toyota Corolla 1.3 XL
1988
Motor 2E 12V 55Kw V karbi

Nagyzo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Corolla '90 elõtt
« Válasz #80 Dátum: 2007.12.10 11:57:09 »
Hát igen az eszembe sem jutott, hogy Toyota márkaszervízbe vigyem, vagy hogy ott vásároljak alkatrészt.
Abból kiindulva, hogy 4-5 ezerre mondtad a 4 gyertyát, nem drágább, mint máshol. (én NGK-ra gondolok azt néztem elsõsorban).

És a szervízköltségekrõl mit tudsz Palack? Megnéztem a honlapot (szegedi) foglalkoznak zöldkártyával is, például (bár már van új zöldkártya rajta) egy toyota szervízben zölkártya alkamával csak jobban állítják be a karbit, nem? Tévednék?

Tényleg eszembe sem jutott, hogy márkakereskedõhöz menjek, valahogy úgy vagyok vele, hogy az én 19éves autóm, ami még 300-ezerbe sem került....hát. :hmm:

Várom véleményed..

üdv.
Toyota Corolla 1.3 XL
1988
Motor 2E 12V 55Kw V karbi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corolla '90 elõtt
« Válasz #81 Dátum: 2007.12.10 12:23:09 »
Idézetet írta: "Nagyzo"
Idézetet írta: "Palaczk"


Egyébként: ha a kocsid katalizátoros, akkor Densoból a W16EXRU-11 típus kell bele. Ha nem katalizátoros, akkor a W16EXRU. NGK-ból: ha katalizátoros akkor BPR6EY-11, ha nem katalizátoros akkor BPR6EY. (Elõbbiek az utóbbiaktól csak abban különböznek, hogy 0.8 a gyertyahézaguk, ahogy errõl korábban is szó volt.)


Nem katalizátoros, és BPR6EY-11 van benne. (Amúgy buta kérdés, de honnan tudom hogy katalizátoros-e?) A szaga nem olyan a kipufogógáznak. (egy rezgéscsillapító van a motor alatt, majd a középsõ traktusban egy -szerintem- szimpla kippuffogó dob, majd hátul meg egy sportdob (így vettük). Ha jól értem akkor jó bele ez a gyertya is? csak a hézag kell 0.8 legyen? mert most annyi.

Amúgy igen kimondva unix volt.

üdv


Hát ha katalizátoros lenne, akkor kellene legyen alatta egy katalizátor ;) ... Persze az is lehet, hogy eredetileg volt, csak kiszedték. Ha volt is, szabályozatlannak kellett lennie, mert a szabályozott háromutas katalizátorral szerelt autók injektorosak.

Így vagy úgy: ez a gyertya, ha a hézagát belõtted 0.8-ra, jó bele :) !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Corolla '90 elõtt
« Válasz #82 Dátum: 2007.12.10 12:26:06 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Mondjuk, ha a gyertya már öreg, akkor a hézag megnõhet.

Na most ezt fejtsd ki részletesen, hogy mire gondolsz!  Mert a gyertyahézag, ha a polcon szakszerûen van tárolva a gyertya, csak úgy magától nem állítódik el. Ha baromi nagy hõhatásnak van kitéve rendszeresen és az a hõingadozás viszonylag rövid idõn belül éri, akkor esetleg változhat a hézag, de ugye ennek viszonylag kicsi a realitása.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corolla '90 elõtt
« Válasz #83 Dátum: 2007.12.10 12:26:44 »
Idézetet írta: "Nagyzo"
Hát igen az eszembe sem jutott, hogy Toyota márkaszervízbe vigyem, vagy hogy ott vásároljak alkatrészt.
Abból kiindulva, hogy 4-5 ezerre mondtad a 4 gyertyát, nem drágább, mint máshol. (én NGK-ra gondolok azt néztem elsõsorban).

És a szervízköltségekrõl mit tudsz Palack? Megnéztem a honlapot (szegedi) foglalkoznak zöldkártyával is, például (bár már van új zöldkártya rajta) egy toyota szervízben zölkártya alkamával csak jobban állítják be a karbit, nem? Tévednék?

Tényleg eszembe sem jutott, hogy márkakereskedõhöz menjek, valahogy úgy vagyok vele, hogy az én 19éves autóm, ami még 300-ezerbe sem került....hát. :hmm:

Várom véleményed..

üdv.


Nemtom Szegeden mi a helyzet; itt Pécsett úgy néz ki a dolog, hogy a márkaszervíz kedvezményt ad a munkadíjból, annak függvényében hogy mennyi idõs a kocsi. Az alap bruttó óradíj 6300, ebbõl 3-5 éves kocsira 30 %, 5-7 évesre 40 %, 7 évesnél öregebbre 50 % kedvezményt adnak. Magyarul egy ilyen autóra már csak 3150 az óradíj, ami igazából már versenyképes a független, kisebb szervízek áraival :nana: !

Kérdezz rá Szegeden, hogy náluk hogyan néz ki a dolog. Akárhogy is, ha valakinek, hát a márkaszervíznek csak kell legyen leírása a karburátorról, hogy hogyan kell beállítani. Egy próbát megér, de arra azért tényleg kérdezz rá elõtte, hogy mennyi munkaidõt számolnak fel rá, nehogy meglepetés érjen.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corolla '90 elõtt
« Válasz #84 Dátum: 2007.12.10 12:30:37 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Palaczk"
Mondjuk, ha a gyertya már öreg, akkor a hézag megnõhet.

Na most ezt fejtsd ki részletesen, hogy mire gondolsz!  Mert a gyertyahézag, ha a polcon szakszerûen van tárolva a gyertya, csak úgy magától nem állítódik el. Ha baromi nagy hõhatásnak van kitéve rendszeresen és az a hõingadozás viszonylag rövid idõn belül éri, akkor esetleg változhat a hézag, de ugye ennek viszonylag kicsi a realitása.


Hát nyilván nem a polcon tárolva nõ meg ;) ... Hanem a motorban, üzem közben. De utóbbi esetre tényleg érvényes, hogy az öreg, cserére szoruló gyertya hézaga nagyobb, mint az új gyertyáé. A középsõ elektróda pl. az elhasznált gyertyában le van gömbölyödve, "elfogyott" valamennyi az anyagából. A felsõ elektróda meg alkalmasint idõvel elhajlik picit. Tény, hogy a megnõtt hézagot sokszor láttam én is, gyertyacserék során. Moszkvicsban is, Toyotában is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Corolla '90 elõtt
« Válasz #85 Dátum: 2007.12.10 14:07:33 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Palaczk"
Mondjuk, ha a gyertya már öreg, akkor a hézag megnõhet.

Na most ezt fejtsd ki részletesen, hogy mire gondolsz!  Mert a gyertyahézag, ha a polcon szakszerûen van tárolva a gyertya, csak úgy magától nem állítódik el. Ha baromi nagy hõhatásnak van kitéve rendszeresen és az a hõingadozás viszonylag rövid idõn belül éri, akkor esetleg változhat a hézag, de ugye ennek viszonylag kicsi a realitása.


Hát nyilván nem a polcon tárolva nõ meg ;) ... Hanem a motorban, üzem közben. De utóbbi esetre tényleg érvényes, hogy az öreg, cserére szoruló gyertya hézaga nagyobb, mint az új gyertyáé. A középsõ elektróda pl. az elhasznált gyertyában le van gömbölyödve, "elfogyott" valamennyi az anyagából. A felsõ elektróda meg alkalmasint idõvel elhajlik picit. Tény, hogy a megnõtt hézagot sokszor láttam én is, gyertyacserék során. Moszkvicsban is, Toyotában is.


Világos így már OK, csak a "régi" kifejezés nálam a régebben gyártott(sokáig a polcon tárolt-)ra vonatkozik, nem pedig a "használtra".

Visszatérve a gyertyára, láttam már olyat is, hogy az egyik elektróda elcsöppent, aztán felrakódott a másik elektródán. Kicsit nem volt jó a hõérték.... Amúgy meg üzemelt, mert a hézag közelítõen jó maradt... :mrgreen:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Corolla '90 elõtt
« Válasz #86 Dátum: 2007.12.10 16:12:35 »
Idézetet írta: "Nagyzo"
Hát igen az eszembe sem jutott, hogy Toyota márkaszervízbe vigyem, vagy hogy ott vásároljak alkatrészt.
Abból kiindulva, hogy 4-5 ezerre mondtad a 4 gyertyát, nem drágább, mint máshol. (én NGK-ra gondolok azt néztem elsõsorban).


A gyertyát nyugodtan megveheted a hivatalos Toyota márkakereskedésben. Az nem drágább mint bármelyik másik boltban. Amikor vettem mindig Denso volt Toyota csomagolásban. De vehetsz szûrõket is pl. Annyiból jó ha veszel valamit, hogy bevisznek a rendszerükbe és akkor már legközelebb elég egy telefon és rendszám alapján megmondják az éppen kellõ alkatrész árát. Az igaz hogy az esetek döntõ többségében nem náluk veszek mert nem fizetek három-négyszeres árat egy alkatrészért. Viszont volt már olyanom, hogy nehezen azonosítható cuccról a kereskedésben nyomtattak ábrát, ráírták a gyári számot és azzal mentem az alkatrészboltba.

Nálunk a szervíz az olyan, hogy míg az alkatrészesek partnerként kezelnek. Addig a szervizesek inkább megpróbálnak lepasszolni. De ez persze mindenhol változik. Lehet Szegeden mások. De olyan nagyon nem is akartam a márkakereskedésben szervizeltetni mert nekem drágák. Max futómûbeállítás meg társai amik fixárasak. Azt rájuk bíztam.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

joco

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Corolla '90 elõtt
« Válasz #87 Dátum: 2007.12.10 16:21:41 »
Sziasztok!


  Szükségem lenne egy kis szakmai segitségre. eszméletlenül rendetlenül viselkedik az autom.
 Egy 89-es 1,3-as corolláról van szó! Tudtok segíteni??

Üdv, Balog Józsi

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Corolla '90 elõtt
« Válasz #88 Dátum: 2007.12.10 16:33:41 »
Lehet, hogy nagyobb sikerrel járnál, ha egy kicsit bõvebben leírnád, hogy mi is a baj, mert így max. olyan tippjeim lehetnek, hogy kifogyott az ablakmosófolyadék vagy hengerfejes a motor.
 :szemez:

joco

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Corolla '90 elõtt
« Válasz #89 Dátum: 2007.12.10 16:51:50 »
ugy kezdödött, hogy belsõ fõtengelyszimeringes lett az autó.
600ezer kilométer van benne, ráfért már a csere.
ugy gondoltuk, tömitéseket is cserélünk, itt hengerfel tömitésre, szelemszár szimeringre, vezérmûtengely
szimeringre, meg hasonlókra gondolok.
a dugattyukhóz, hajtó, és nyugvócsapágyakhoz nem is nyultunk, mert nem volt értelme.
a motor szépen járt. és 6liter megállitotta, pedig autómata.
szétszedtem a mocit, a hengerfejet megcsináltattam, itt arra gondolok, hogy szelepeket, vezetõt,
szimeringet cseréltem, szelepfészkeket tisztitották ki, becsiszolták az új szelepeket , sikolták stb.
összeraktam az autót, hozzá kell tenni, nem ma kezdtem, nem is profi vagyok, de egészen értek hozzá.
minden a helyén, jött az inditás, beindult, és a füst.....  hát mint egy gõzmozdony.
hófehér gõz jött a kipufogon. az ecomomy folyamatosan a pirosban.
az autó végülis ment mint egy veszett bika, de a gõz csak jött.

hengerfej le, nyomásproba, stb. minden tökéletes.
új tömités, összerakás, a jelenség ugyan az.

az autó 6hónapja áll, mert abszolut nem tudom mit kezdjek vele.

röviden ennyi!